Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2002, 19:29
mercurius
mercurius is offline
De laatste tijd word ik weer heel veel gepest. Ze doen me steeds na, ik ben erg verlegen en dan gaan ze dat dus na zitten doen. Ze schelden me uit, slopen mijn fiets en zo nog wat van die kinderachtige dingen. Ik ben er inmiddels aan gewend. Het komt zo vaak voor dat ik er een beetje aan gewend ben en ik het maar over me heen laat komen. Maar ergens voel ik wel woede, is er dan niks wat ik kan doen? ik heb eigenlijk nog nooit wat geprobeerd te ondernemen tegen het pesten, ik laat het altijd over me heen komen. Zou ik er niet eens wat aan moeten gaan doen? zo ja, wat dan?
Heeft er iemand misschien een idee hoe je er mee om moet gaan?
Alvast bedankt!

Anne
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2002, 19:40
vegeta girl
vegeta girl is offline
Citaat:
mercurius schreef:
De laatste tijd word ik weer heel veel gepest. Ze doen me steeds na, ik ben erg verlegen en dan gaan ze dat dus na zitten doen. Ze schelden me uit, slopen mijn fiets en zo nog wat van die kinderachtige dingen. Ik ben er inmiddels aan gewend. Het komt zo vaak voor dat ik er een beetje aan gewend ben en ik het maar over me heen laat komen. Maar ergens voel ik wel woede, is er dan niks wat ik kan doen? ik heb eigenlijk nog nooit wat geprobeerd te ondernemen tegen het pesten, ik laat het altijd over me heen komen. Zou ik er niet eens wat aan moeten gaan doen? zo ja, wat dan?
Heeft er iemand misschien een idee hoe je er mee om moet gaan?
Alvast bedankt!

Anne
Ik ben zelf eerder ook veel gepest.
Het veranderde bij mij allemaal in een keer, toen ik naar een andere school ging en toen ik andere vrienden kreeg enzo. Toen veranderde ikzelf ook heel erg.
Ik weet verder nie zo wat je eraan kan veranderen, maar ik weet wel dat het meer zegt over hun dan over jou.

Toedels, xx.
Oud 27-03-2002, 19:51
lithium
lithium is offline
probeer zoveel mogelijk met mensen om te gaan die je wel mogen em probeer (hoe moeilijk het soms ook is) die pesterijen te negeren en er zo min mogelijk op te letten.
Oud 28-03-2002, 15:24
mad operator
mad operator is offline
Citaat:
SP666 schreef:
Probeer eerst te zien of je ooit nog enige relatie met ze wil/moet hebben, als ze niets (zullen) betekenen kan je ze verbannen uit je geest. Bij fysieke pesterij ram je ze op hun bek, dan zijn ze gauw genoeg stil. Het gaat om de indruk.

Hoe hard een hond ook blaft, als je maar hard genoeg schreeuwd word hij wel bang.
lekker verstandig... met slaan los je niks op....

Probeer ze te negeren..en als je het echt hebt gehad, zeg je gewoon tegen die gene dat ie een triest figuur is, en eens moet proberen een leven te krijgen,.... dan zijn ze wel stil.. laat je niet op je kop zitten.. mensen die pesten, pesten alleen maar omdat ze zelf onzeker zijn
Oud 28-03-2002, 16:00
tacidvs
tacidvs is offline
Vandalisme gewoon aangeven bij de politie of de schoolleiding. Ze midden in de klas direct aanspreken, vooral als de docent aan het praten is, helpt ook. Zeg dan keihard iets als: "Jezus, vinden jullie dat normaal ofzo?" Als niemand dan iets gezien heeft (Bloedneus.) moeten ze dan wel vragen wat er is. Na, succes.
Oud 28-03-2002, 18:12
kleinedraak
Ik zit in de 3e en wordt nog steeds gepest. Ik ben nu mezelf en dat was ik vroeger nooit ik ben nu een kleurige alto en ja ik lispel en ja ik heb een wipneusje boeie!! Ik heb wel veel vriendinnen ik negeer het gepest en ben mezelf. dit negeren is moeilijk maar vaak stopt het gepest ook succes!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten