Advertentie | |
|
![]() |
|
C++ *is* niet OOP, maar je kunt er wel OOP-style mee programmeren. En er zijn nog wat foefjes toegevoegd.
Het is dus bij een aantal dingen makkelijker, maar je levert er wel portability voor in (volgens mij is C++ een stuk minder portable, dat wil zeggen dat je dezelfde code zo kunt compileren op een ander platform).
|
Verwijderd
|
C++ is een uitbreiding op ANSI-C.
C++ is niet objectgebaseerd, maar wel objectgeoriënteerd. Het verschil zit hem erin dat je niet gedwongen bent objectgeoriënteerd te werken, maar wel de mogelijkheid hebt ertoe. @niemand: ANSI-C kun je absoluut niet vergelijken met BASIC. ANSI-C is functiegeoriënteerd, BASIC is oorspronkelijk een besturingstaal met een vast begin- en eindpunt (bedoeld voor interpreters). @H@nk: C++ hoeft niet per se C = C + 1 of C += 1 te betekenen. Bij de pointer-arithmetiek is dit bijvoorbeeld anders. |
![]() |
||
Citaat:
ik wou basic gebruiken als een voorbeeld van een andere niet-OO taal, maar dat kwam hier idd wat fout uit |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je hebt het geheugenadres, en daar wordt dan de grootte van 1 element bijgeteld. Niet 1. [/mierenneukerij] |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[IN] Leren programmeren Anika | 18 | 20-01-2008 15:06 | |
Software & Hardware |
java programmeren - temperatuur converter ecobest | 1 | 30-08-2007 03:36 | |