Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2002, 19:57
damaetas
damaetas is offline
gewoon zomaar om ff te vragen hoe het ging. dat vond ik echt superfijn. we kwamen vroeger echt helemaal ni zo goed overeen, maar nu werkt ze in frankrijk veel en ik zit op kot, en nu zijn we dus best vriendinnen. dat heb ik wel fel gemerkt dat zls ik ze (broer en zussen) minder zie, ik er dan veel beter mee overweg kan wij konde vroeger echt HARD ruzie maken, en ni zo maar gewoon, echt heel fel, maar nu gaat het dus beter. das wel fijn om dat zo te beseffen, alhoewel denkik dat het in de vakantie als we dus allemaal samenwonen weer boel wordt, we zullen zien.

hebben jullie dat nu ook dat hoe ouder je wordt en oe minder je ze ziet dat ze steeds beter gaan meevallen, die broers en zussen van je???
Oud 28-03-2002, 19:59
Verwijderd
Vooral het ouder worden is het denk ik..

Vroeger had ik alleen maar ruzie met mijn zusje, nu bijna nooit meer (soms wel een woordwisseling, maar dat draait zo weer bij)..
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 20:08
Somebody Special
Somebody Special is offline
Mn zus is 33 en mn broer is 29.
Heb ik dus nooit problemen mee gehad
Oud 28-03-2002, 20:43
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
******** schreef:
Vooral het ouder worden is het denk ik..

maar ik kan me nog wel ENORM ergeren aan die mense alleen val da nu minder op peisk.
Oud 29-03-2002, 08:24
CobainMeisje
CobainMeisje is offline
Nou ik heb 4 halfbroers en 1 halfzus uit een eerder huwelijk van mijn vader...mijn vader is dan ook een stuk ouder...(73)...en mijn broers/zus ook...mijn oudste broer heb ik eigenlijk nog nooit ontmoet...de andere 3 wel....alleen heb ik nu sinds 1,5 jaar geen contact meer met 2 ervan..dus ik hou er nog maar eentje over...mijn zus wil ook niks meer van ons weten....ik ging altijd leuke dingen doen met haar enzo...en dat mis ik heel erg...ook mijn op 1 na jongste broer had ik erg goed contact mee...wij hebben niks bijzonders gedaan..dat weet ik zeker..maar sinds de schoondochters in de familie zijn van mijn 2 broers is er gerommel... Ik heb hier ech last van..
Nu zie ik 2x per jaar mijn jongste broer...hij woont namelijk in Zwitserland met zijn vrouw...en ze hebben een dochtertje...er is een tweede op komst....

Sorry..dit verhaal moest er ff uit...
xxx
Oud 29-03-2002, 12:27
damaetas
damaetas is offline
ach meid toch, da is echt klote, zo ruzie in de familie, vooral als je der nix mee te maken hebt. je kan toch best contact houden via meel enzo, maar dat is natuurlijk ook ni hetzelfde :/
bij ons is da ook nbtje in de grote familie (tantes en nonkels enzo) ik denk dat het daardoor komt dat ik niet zo'n familiemens ben. in ons gezin gaat alles gelukkig nog best (ze zijn wel gescheiden, maar dat is ni zo erg/valt ni zo hard op; klinkt vaag maarja)
Oud 30-03-2002, 21:19
miep
miep is offline
m'n zus is 4 jr ouder, vroeger altijd ruzie mee, nu nooit meer
broer 8 jaar ouder, nog wel eens wat probleempjes mee....(vroeger ook al)
Oud 30-03-2002, 23:08
Kazanka
Kazanka is offline
mijn broer woont nog gewoon thuis, hij's 1 jaar ouder dan mij. Voor de rest geen zussen of broers. Alleen nog me oudertjus. En de rest van de familie heb'k eigenlijk nog nooit gezien, zal ook wel nooit gebeuren

[Dit bericht is aangepast door Kazanka (31-03-2002).]
Oud 31-03-2002, 12:44
Verwijderd
Mijn broer is echt heel gaaf Ik heb het echt zwaar met hem getroffen. Dit jaar is zijn examenjaar (hij is 18) en daarna gaat hij op kamers. Ik weet nu al dat ik hem gigantisch ga missen.. Als ik er nu aan denk dat hij straks niet meer thuiswoont, schiet ik al vol, laat staan als het straks echt zo is. Ik heb een tijdlang niet goed met mn broer op kunnen schieten, maar op een dag besefte ik dat hij de kwaadste niet was.. En toen ik me aardiger naar hem toe begon op te stellen, deed hij precies hetzelfde. Hij is heel gesloten, maar tegenwoordig vertrouwt hij me steeds meer. Het geeft een goed gevoel, ik vind hem echt super gaaf. Het is ofcourse niet altijd koek en ei tussen ons, maar het gaat echt heel goed. Hij is de enige die weet hoe het er bij ons thuis aan toe gaat en die hetzelfde meemaakt. Ik kan het goed met hem vinden en daar ben ik blij om
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 14:52
liz85
liz85 is offline
Ik heb ook een enorm goede band met mijn broer, eigenlijk altijd al. We lijken erg op elkaar, zijn het bijna altijd met elkaar eens en ik zeg dingen die hij vroeger ook gezegd schijnt te hebben .. Hij is nu ongeveer drie jaar geleden ook op kamers gaan wonen en ik heb hem een tijdje echt heel erg gemist; ik leefde op de weekenden (is wat overdreven). Ik heb een periode gehad dat ik nogal problemen had thuis en dat ik er enorm naar verlangde dat hij weer thuis zou zijn, dat ik iemand had die achter me stond en die me begreep.
Als ik nu terugkijk heeft zijn periode op kamers ook positieve gevolgen gehad, hij kwam thuis altijd voor me op, nu doe ik het voor mezelf

[Dit bericht is aangepast door liz85 (31-03-2002).]
Reageren

Regels voor berichten