Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door legatus (27-03-2002).]
|
Verwijderd
|
Als je een beetje rationeel en normaal bent, voel je je af en toe een beetje depressief. Het leven is namelijk best wel deprimerend (het heeft namelijk geen zin en objectief geluk bestaat niet). Maar als je de innerlijke kracht hebt om dat opzij te zetten kun je het grootste gedeelte van de tijd behoorlijk gelukkig zijn (zoals ik).
Intellectuele, ruimdenkende mensen kunnen depressiviteit tegengaan door te relativeren en te abstraheren, anderen putten die steun uit het geloof in een god. Ieder z'n meug, het draait allemaal om het relativeren van 'ongeluk'. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
![]() |
op welke planeet woon jij? en mag ik er ook bij komen...
nah je bent nog zo jong, bij mij is er ontzettend veel gebeurt in mijn leven en als jij doodziek in een ziekenhuis ligt en te horen krijgt dat je niet meer beter wordt wil ik je nog wel een horen over dat alles mooi en prachtig is... Ik geloof niet meer dat alles mooi en prachtig is... en ik geloof dat ieder met een beetje levenservaring dat met mij eens zal zijn.. je bent nog zo jong, je gaat nog zoveel meemaken, niet alles is leuk en mooi en prachtig! |
![]() |
|
![]() |
God kan me gestolen worden. Ik ben ook nooit down. Voel me wel eens rot ofzo door veel huiswerk ofzo, maar ik leidt een heel goed leven. Al vind ik die rotzooi in de derde wereldlanden nou ook niet gaaf, maar daar kan ik echt niet mee zitten hoor.
|
![]() |
Great ja. Hannibal heeft een punt. Wanneer je in het lot gelooft dan accepteer je gebeurtenissen sneller. Je wordt echter ook iets ongevoeliger.
Dat je dan nooit rot voelt geloof ik niet. Dat je steviger in je schoenen staat des te meer.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
ik vind dat wel knap als je dat kunt. ik denk alleen niet dat je in een ontzettende klotesituatie het meteen kan relativeren en het kan zien als een nieuwe kans ofzo. bij mij komt later dat besef wel, dat het wel ergens goed voor is geweest en dat het mij iets geleerd heeft, maar toch niet meteen. eerst toch ff een tijd klote voelen is denk ik wel normaal.
verder ja, het leven is een geschenk dat ik van mijn ouders heb gekregen, niet van god
|
![]() |
WOOOOOOOOOWWWWWWW GO DAANTJE!
Laat die mensen die niks van je weten maar lullen, ik ben trots op je en ik ben blij dat ik je heb leren kennen, want je bent speciaal en laat met jouw positieve kijk op alles mensen zich goed en speciaal voelen. Mmm, kromme zin, maar je snapt het denk ik wel. Iedereen zou een beetje in zou spiritualiteit en kracht moeten delen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
magoed, dat doe ik mezelf ook aan.. Ik moet wel zeggen dat ik nooit echt boos ofzo ben... en in het bij zijn van andere kan ik me negatieve gevoelens (verdrietig oid) ook wel aardig verbergen |
![]() |
|
Ik 'geloof' niet dat, ervan uitgaand dat er een God is, hij gewild zou hebben dat iemand zich nooit kut zou voelen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Kut middelbare schooltijd (goede forum?) Anoniempjeee123 | 44 | 30-05-2012 14:22 | |
Psychologie |
Ik voel me kut Noddy | 6 | 26-01-2005 00:14 | |
Psychologie |
foute studiekeus: ik voel me kut Tulpje6 | 4 | 16-03-2004 11:08 | |
Verhalen & Gedichten |
Diverse Gedichten Yamyam | 8 | 09-09-2002 18:03 | |
Psychologie |
Het gaat weer KUT, KUT en nog eens KUT... An0ukj3 | 11 | 29-03-2002 17:18 |