Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2002, 16:02
Hannibal
Hannibal is offline
Ik voel me nooit kut. Ik zie elk moment als een prachtig geschenk van God en elke gebeurtenis als een nieuwe kans.
Zijn er mensen die dat ook hebben?
Oud 27-03-2002, 16:21
legatus
legatus is offline
Zelfs de slechte dingen?

Als ik me klote voel probeer ik toch alles met een positieve instelling te benaderen, niet alsof het een geschenk van God is.

Je verkering gaat uit: Geschenk van god.
Oud 27-03-2002, 16:26
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
Ik voel me nooit kut. Ik zie elk moment als een prachtig geschenk van God en elke gebeurtenis als een nieuwe kans.

Ik denk dat t juist wel normaal is, als je je een keertje down voelt. (een keer, dus niet de hele tijd).
Ik vind t heel fascinerend om te zien dat mensen hun kracht uit hun geloof (al is het God, jezelf of iets/iemand anders) kunnen halen!
Maar ik kan me niet voorstellen, dat wanneer er iets ergs gebeurd (ga voor jezelf maar na, wat jij erg vind), dat je dan zo vrolijk bent, omdat je dat ziet als een geschenk, als iets goeds... (damn, sorry, ik ben heel slecht in dingetjes uitleggen )

x's Juul
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 16:26
Hannibal
Hannibal is offline
yep, geschenk van God
Oud 27-03-2002, 16:28
Hannibal
Hannibal is offline
Die kracht komt dus ook niet uit het géloof.
Oud 27-03-2002, 16:30
legatus
legatus is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
Die kracht komt dus ook niet uit het géloof.
Maar wél een geschenk van God?

[Dit bericht is aangepast door legatus (27-03-2002).]
Oud 27-03-2002, 16:45
Verwijderd
Als je een beetje rationeel en normaal bent, voel je je af en toe een beetje depressief. Het leven is namelijk best wel deprimerend (het heeft namelijk geen zin en objectief geluk bestaat niet). Maar als je de innerlijke kracht hebt om dat opzij te zetten kun je het grootste gedeelte van de tijd behoorlijk gelukkig zijn (zoals ik).

Intellectuele, ruimdenkende mensen kunnen depressiviteit tegengaan door te relativeren en te abstraheren, anderen putten die steun uit het geloof in een god. Ieder z'n meug, het draait allemaal om het relativeren van 'ongeluk'.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 17:35
AtHell
AtHell is offline
ignorance is a bless.
Oud 27-03-2002, 18:10
Hannibal
Hannibal is offline
Citaat:
nare man schreef:
Als je een beetje rationeel en normaal bent, voel je je af en toe een beetje depressief. Het leven is namelijk best wel deprimerend (het heeft namelijk geen zin en objectief geluk bestaat niet). Maar als je de innerlijke kracht hebt om dat opzij te zetten kun je het grootste gedeelte van de tijd behoorlijk gelukkig zijn (zoals ik).

Intellectuele, ruimdenkende mensen kunnen depressiviteit tegengaan door te relativeren en te abstraheren, anderen putten die steun uit het geloof in een god. Ieder z'n meug, het draait allemaal om het relativeren van 'ongeluk'.

Oud 27-03-2002, 18:25
noukkk
noukkk is offline
op welke planeet woon jij? en mag ik er ook bij komen...

nah je bent nog zo jong, bij mij is er ontzettend veel gebeurt in mijn leven en als jij doodziek in een ziekenhuis ligt en te horen krijgt dat je niet meer beter wordt wil ik je nog wel een horen over dat alles mooi en prachtig is...

Ik geloof niet meer dat alles mooi en prachtig is... en ik geloof dat ieder met een beetje levenservaring dat met mij eens zal zijn.. je bent nog zo jong, je gaat nog zoveel meemaken, niet alles is leuk en mooi en prachtig!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 18:27
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
God kan me gestolen worden. Ik ben ook nooit down. Voel me wel eens rot ofzo door veel huiswerk ofzo, maar ik leidt een heel goed leven. Al vind ik die rotzooi in de derde wereldlanden nou ook niet gaaf, maar daar kan ik echt niet mee zitten hoor.
Oud 27-03-2002, 18:31
Verwijderd
Ik ben niet altijd blij, maar over het algemeen toch wel
En ik vind het absoluut geen geschenk van god, gezien ik niet in god geloof
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 20:01
MrOizo
MrOizo is offline
Huh?
Oud 27-03-2002, 20:59
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
yep, geschenk van God

dan had ie voor mij wel een andere geschenkendoos mogen uitzoeken
Oud 27-03-2002, 23:48
dystopia
dystopia is offline
Great ja. Hannibal heeft een punt. Wanneer je in het lot gelooft dan accepteer je gebeurtenissen sneller. Je wordt echter ook iets ongevoeliger.

Dat je dan nooit rot voelt geloof ik niet. Dat je steviger in je schoenen staat des te meer.
Oud 28-03-2002, 11:25
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Intellectuele, ruimdenkende mensen kunnen depressiviteit tegengaan door te relativeren en te abstraheren, anderen putten die steun uit het geloof in een god.

Ergo: mensen die geloven in een god zijn dom?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 19:15
Zaza123
Zaza123 is offline
Citaat:
Internationalist schreef:
dan had ie voor mij wel een andere geschenkendoos mogen uitzoeken

Voor mij idem.
Oud 28-03-2002, 19:18
Zaza123
Zaza123 is offline
Citaat:
Hannibal schreef:

Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar als je het zegt zal het wel zo zijn. En (dus als het zo is) vind ik het heel knap dat je al je kracht uit je bewustzijn van 'jouw' god kunt halen.
Oud 28-03-2002, 19:19
tampaszta
tampaszta is offline
Oud 28-03-2002, 20:40
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
******** schreef:

Ergo: mensen die geloven in een god zijn dom?
Dat is een tamelijk gewaagde conclusie. Je kunt hooguit stellen dat mensen die in een god geloven anders tegen bepaalde zaken aankijken dan mensen die dingen vanuit een rationalistisch oogpunt proberen te benaderen.
Oud 28-03-2002, 21:55
Mef
Mef is offline
ik vind dat wel knap als je dat kunt. ik denk alleen niet dat je in een ontzettende klotesituatie het meteen kan relativeren en het kan zien als een nieuwe kans ofzo. bij mij komt later dat besef wel, dat het wel ergens goed voor is geweest en dat het mij iets geleerd heeft, maar toch niet meteen. eerst toch ff een tijd klote voelen is denk ik wel normaal.

verder ja, het leven is een geschenk dat ik van mijn ouders heb gekregen, niet van god
Oud 29-03-2002, 08:50
eeh...?
eeh...? is offline
WOOOOOOOOOWWWWWWW GO DAANTJE!

Laat die mensen die niks van je weten maar lullen,
ik ben trots op je en ik ben blij dat ik je heb leren kennen, want je bent speciaal en laat met jouw positieve kijk op alles mensen zich goed en speciaal voelen. Mmm, kromme zin, maar je snapt het denk ik wel.
Iedereen zou een beetje in zou spiritualiteit en kracht moeten delen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 23:27
tozz
tozz is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
Ik heb zo mijn periodes zeg maar... soms heb ik maanden dat ik op wolkjes leef, maar dan komen er vaak weer vrouwtjes in het spel en die verstieren me blije leventje zo dat het weer een paar maand kut gaat..

magoed, dat doe ik mezelf ook aan.. Ik moet wel zeggen dat ik nooit echt boos ofzo ben... en in het bij zijn van andere kan ik me negatieve gevoelens (verdrietig oid) ook wel aardig verbergen
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 10:26
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Ik 'geloof' niet dat, ervan uitgaand dat er een God is, hij gewild zou hebben dat iemand zich nooit kut zou voelen.
Reageren

Regels voor berichten