Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2002, 19:47
kipfilet
kipfilet is offline
Hey allemaal. Ik zie het echt ff niet meer zitten. Vanaf m'n 12e (ben nu bijna 18) ben ik altijd 'de grond in getrapt' door mijn ouders. Ik deed alles fout, mijn ouders zien nooit eens wat ik goed doe. En als ik dan al eens iets goed doe, dan wordt dat op zo'n overdreven manier naar voren gebracht. "Ow, zij heeft ook eens wat gedaan". Ik ben nu zo perfectionistisch, alleen omdat ik eens een complimentje o.i.d. wil. Verder is het de laatste tijd zo, dat mijn ouders (met name mijn moeder) zich alle problemen van vage kennissen aantrekken. Mensen komen bij ons eten en kunnen hun hart uitstorten bij mijn moeder. Maar het gekke is, dat ik dat nooit heb kunnen doen bij haar. Terwijl ik daar echt wel behoefte aan heb. Weet je, toen ik 12 was werd mijn halfzusje geboren. Mijn moeder is opnieuw getrouwd met een man, vandaar mijn halfzusje. Met mijn vader heb ik helemaal geen contact meer. De laatste paar weken heb ik steeds zo'n prop in mijn keel en loop ik heel snel te huilen. Ik ben ook om niks zenuwachtig of heel verlegen of word rood, begin te zweten... Mijn collega's viel het ook al op. Ik vind het zo raar dat zij wel merken dat er 'iets' is met mij, maar mijn moeder schijnt niets door te hebben! Ik krijg sterk het idee dat ze (misschien onbewust) die andere problemen aanhoort, zodat ze niet hoeft te zien dat haar eigen dochter problemen heeft.
Misschien een beetje een vaag verhaal, maar ik hoop dat mensen mijn verhaal misschien herkennen en me raad kunnen geven, want ik weet even niet meer wat ik moet. Ik wil zo graag het huis uit, maar dat mag niet van mijn ouders.
Oud 23-04-2002, 21:23
X-je
X-je is offline
Ik herken wat je schrijft . Ik heb ook zo'n moeder.

Als je wil praten, mail me dan maar ff

X-je
Oud 28-04-2002, 17:56
***Me Myself***
***Me Myself*** is offline
Ja, ik herken het ook heel erg goed... Ik zit er ook nog steeds middenin, dus heb ik ook geen tips voor je... sorry!!! ik heb er ook een stukje over geschreven op het forum, maar daar staat ook nog lang niet alles in... Veel succes!!!

-xxx-jes ***Me Myself***
Oud 28-04-2002, 18:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
je bent bijna 18 vertel je... eigenlijk kunnen je ouders je dan bijna niet verplichten om thuis te blijven. als ik jou was zou ik gewoon het huis uit gaan als je het echt graag wil. ik zou mij niet door mijn ouders tegen laten houden, zeker niet als je zo'n band hebt. ik vind het overigens behoorlijk slecht van je ouders hoe ze je behandeld hebt, als ik je verhaal me goed voorstel tenminste.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 19:09
kipfilet
kipfilet is offline
Allemaal heel erg bedankt voor de reacties. Er zijn nu weer twee positieve dingen gebeurd: Ik ga morgen voor het eerst in bijna 4 jaar weer eens shoppen met mijn beste vriendin die ME heeft. En ik heb mijn verhaal aan een collega verteld, nadat ze vroeg waarom ik zo vaak hoofdpijn heb. Dit ging makkelijker, omdat ik mijn verhaal ook al hier op het forum had geplaatst. Met mijn ouders gaat het nog steeds niet geweldig... Maar iig bedankt voor jullie reacties!!!

xx Anne
Reageren

Regels voor berichten