Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2003, 16:05
Verwijderd
Hey!

ik doe op dit moment havo 4+5 in 1 jaar, en ik moet dit jaar dus examen doen.
Ik zit er over te denken om volgend jaar vwo 5 te gaan doen op een reguliere school (dus gewoon in 2 jaar), gewoon omdat ik het weer eens wat rustiger wil hebben.
Ik heb profiel E&M op de havo met in het vrijedeel duits 2, ik heb dus geen frans 1 en volgens mij heb je dit nodig in vwo, is dit een probleem? of kun je er bijvoorbeeld in de vakantie mee bezig om de nodige stof bij te spijkeren?

alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2003, 16:31
Balance
Balance is offline
Je zegt dat je het rustiger wilt hebben, maar ik vind 5vwo behoorlijk zwaar hoor. Wat dat betreft kan dan misschien nog best tegenvallen.

Maar over frans1: op het vwo is dat alleen lezen. Vergelijk het dus met du2 op de havo, dat is als het goed is ook alleen lezen.
Ik denk dat het best kan, fa1 zonder dat je het in de 4e gehad hebt. Op onze school althans wel, want wij leren vrij weinig bij fa1. De toetsen bestaan bij ons uit woordjes leren en teksten lezen. De mensen die erg slecht zijn in teksten lezen, halen hun voldoendes toch wel doordat ze dan gewoon de woordjes heel goed leren. Ik weet alleen niet of dat op alle scholen zo verdeeld is. Maar goed, ik denk dus dat het wel moet lukken.
Oud 23-02-2003, 16:46
fib
fib is offline
In 3 havo/vwo kreeg ik uitstel voor Frans, dit vak hoefden ik niet meer te volgen ivb dyslectie en achterstanden bij andere talen.

Zou ik dan wel naar 5 VWO mogen ookal heb ik geen Frans 1? (ik doe ook e&m)
Oud 23-02-2003, 17:23
Verwijderd
naar vwo gaan omdat je het rustig wilt hebben lijkt me echt geen goede keus, ga dan naar het buitenland ofzo. Vwo is echt zo'n grote stap vanaf havo. En als je per se naar de universiteit wilt, kun je beter je propedeuse hbo halen...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 18:07
Patty Mayonaise
Patty Mayonaise is offline
ik zou zeggen..gewoon doen
je hebt al een diploma op zak en die achterstand moet je indd in je vakantie een beetje ophalen, maar als school weer begint helpen leraren je wel..
ik heb zelf ook eerst havo gedaan en ben daarna naar t vwo gegaan en ik zag echt zwaar op tegen die achterstand (wiskunde en duits) en t bijspijkeren ervan in mijn vakantie (!!) maar t valt allemaal wel mee, vind ik
veel succes met wat je ook gaat doen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten