Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2003, 20:27
D@mien
D@mien is offline
Laat ik ff beginnen met te zeggen dat ik een n00b ben op het gebied van hardware, dus mijn vraag kan vrij dom overkomen.

Ik heb van een kennis een oude computer gekregen, om onderdelen uit te rippen enzo.
Nu ben ik tijdens het rippen een 3Dfx kaart tegengekomen die ik niet exact kan identificeren.
Er staat wel 'voodoo 2' op en 2 chips met '3Dfx interactive inc.' oid, maar een serienummer kan ik niet vinden. (ik zal wel met mn neus kijken, maar ik zie et niet)
Dit zou ik graag willen weten, omdat mijn computer waarschijnlijk iets ouder is, en nog met een vrij oude videokaart moet werken, (geld om iets nieuws te kopen heb ik nooit gehad, vandaar) zou ik dus ook graag willen weten welke van de 2 kaarten het 'beste' is.
In mijn bak zit iets van een 'ATI Rage ll' en is gloofik 8mb.
Ik draai ook WinXP, dus misschien kan dat problemen geven.
Helaas heb ik nooit de drivers of de boekjes gehad van die kennis, dus kan ik daar dus ook niet in zoeken, en zelf weten ze bij wijze van spreken netaan de startknop vinden in windows, dus die kunnen mij ook niet helpen.

Heeft een van jullie misschien een idee?
Oud 20-02-2003, 00:20
Enlightenment
Enlightenment is offline
Een Voodoo II kaart is een add-on kaart, die je hebt sowieso nog een gewone videokaart nodig. De Voodoo kaart doet dan dienst als spellen de Glide drivers gebruiken. Banchee was wel hybride.

Maar ik heb zelf nooit met 3dfx-kaarten gewerkt, dus kan je verder niet echt helpen denk ik.
Oud 20-02-2003, 16:19
Blizz
Blizz is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Een Voodoo II kaart is een add-on kaart, die je hebt sowieso nog een gewone videokaart nodig.

je hebt ook een voodoo 2 banshee
Oud 20-02-2003, 17:30
Verwijderd
Volgens mij heeft Windows XP helemaal geen 3DFX-support meer.

Of 't nou een hybride Banshee is of een addon is simpel; met een Banshee heb je alleen 15-pins d-sub female (oftewel èèn aansluiting voor je monitor). Als 't een add-on is (2D kaart moet dus 'naast' de V2 draaien) heb je een mannetjes 15-pins d-sub ingang naast 't vrouwtje (dit omdat 't signaal van de 2D-kaart doorgelust wordt naar de 3D-kaart).

Welke 't snelst is.. Geen idee. Maar ik weet wel dat je Unreal Tournament (op 800x600; 1024x768 kan met een Monster Voodoo II -- 2 Voodoo II's in SLI (scan line interface) modus (erg cool trouwens, 3 videokaarten in èèn systeem)) goed kunt spelen op die V2 (als de rest van je systeem 't bij kan benen, that is) -- maar dat spel heeft dan ook erg goede Glide-support.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Blizz schreef:
je hebt ook een voodoo 2 banshee
Dat zegt ze toch ook?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 18:31
Blizz
Blizz is offline
moeilijk woord snap ik niet

hybride
Oud 20-02-2003, 19:36
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Blizz schreef:
moeilijk woord snap ik niet

hybride
http://www.vandale.nl

hy·´bri·de (de ~ (m.))

1 bastaard
2 iets dat uit heterogene elementen bestaat

Zeg maar een kruising dus. De Voodoo Banshee kan zowel 2D als 3D, dus je hebt geen gewone videokaart meer nodig. Maar niet al te lang na de Banshee kwam de GeForce, wat toch wel een aardige vooruitgang was te noemen.

Toen had ik net een TNT2 Ultra gekocht
Oud 20-02-2003, 19:48
Orion16
Orion16 is offline
Voodoo 2 Heb ik ook in één van mijn pc's gehad Windows XP ondersteunt de Voodoo 2 helaas niet, maar werkende drivers zijn makkelijk te downloaden.. De Voodoo II is idd een PCI add-on kaart die je met een speciale VGA stekker aan de buitenkant van je pc verbind met je bestaande VGA kaart. Het beeld van je VGA kaart wordt 'doorgelusd' naar je Voodoo2.

Het is een vrij grote kaart zonder heatsinks of wat dan ook, en bijster snel is hij ook niet met z'n 12mb videogeheugen...
Heb trouwens ooit een Voodoo III gehad in mn oude pc, 16mb videogeheugen en dat was wel een heel erg goede kaart die ook werd herkend in Windows XP
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 21:03
D@mien
D@mien is offline
Ik heb em er in gesmeten en de drivers erop gegooit, en volges mij doet ie et nu....
Alleen zie ik geen verschil....of kan dat ook niet?
Ik heb nl nog geen 3D games gespeeld...
zoals jullie nu wel zien heb ik niet eens echt een idee wat zo'n kaart allemaal doet...behalve sommige games boosten.
Ik kan nl veel filmpjes niet kijken, omdat mn videokaart te sloom is...nu met die kaart, merk ik geen verschil....maar kan dat wel? Kan iemand me uitleggen/een site geven waar de functies van zo'n kaart staan?
Oud 20-02-2003, 21:10
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Met kunst en vliegwerken is het mogelijk om de Voodoo2 zover te krijgen om als Grafische kaart te dienen.

Als in , maak een 640*480 playfield en pleur daar je bitplanes in als Textures.
Oud 20-02-2003, 23:40
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
D@mien schreef:
Ik heb em er in gesmeten en de drivers erop gegooit, en volges mij doet ie et nu....
Alleen zie ik geen verschil....of kan dat ook niet?
Ik heb nl nog geen 3D games gespeeld...
zoals jullie nu wel zien heb ik niet eens echt een idee wat zo'n kaart allemaal doet...behalve sommige games boosten.
Ik kan nl veel filmpjes niet kijken, omdat mn videokaart te sloom is...nu met die kaart, merk ik geen verschil....maar kan dat wel? Kan iemand me uitleggen/een site geven waar de functies van zo'n kaart staan?
Die kaart doet alleen iets als je een spel speelt wat gebruik maakt van de Glide drivers. Anders merk je idd geen verschil.

Een GF2 MX400 is ook nog meer €40 hoor.

Of een goedkoop SocketA plankje met onboard video is €62. Kun je deze mooi als server gebruiken.
Reageren

Regels voor berichten