Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() /me collecteert ook vaker ![]() Maar het leek me wel zo sociaal om bij de rijkeren te gaan bedelen, dan bij de armeren van Amsterdam.
|
En er wordt verdomme zo veel voesdel weggegooid elke dag weer, wat nog gewoon te eten is, maar er niet meer zo mooi uitziet bijv. Op markten, maar ook in winkels en in restaurants.
Er moet een grote actie komen van mensen die dat eten ophalen en gaan komen, een volkskeuken of zoiets dergelijks. http://www.foodnotbombs.nl Deze actie bestaat al, misschien kunnen we het ook af en toe in Noord doen. |
![]() |
|
Je brengt me op een idee, eztah....
wat als we hotels/restaurants/supermarkten gaan aanschrijven om die mensen in noord te helpen? (ik was iets te enthousiast met reageren na het lezen van je eerste zin ![]() Cool,.... food not bombs.... Ik ga ze schrijven. (na mijn college)
|
Verwijderd
|
Eztah, d'r is absoluut geen sprake van een voedseltekort in Nederland. Dus het feit dat d'r voedsel word weggeflikkerd doet d'r eigenlijk helemaal niet toe..
Het probleem is dat d'r mensen schijnbaar zo'n laag inkomen hebben dat fatsoenlijk voedsel ook al geen optie meer is. Daar moet wat aangedaan worden. Mensen gratis voedsel uitdelen vind ik geen oplossing (tuurlijk, als het nodig is moet het gewoon, maar het mag gewoon niet nodig zijn...we leven hier vrdmm in het 'o zo welvarende' nederland.).. |
![]() |
||
Citaat:
|
Glow schreef:
Eztah, d'r is absoluut geen sprake van een voedseltekort in Nederland. Dus het feit dat d'r voedsel word weggeflikkerd doet d'r eigenlijk helemaal niet toe.. >>>Hoor je mij dat zeggen dan? ![]() Ik zeg juist dat er een voedseloverschot is..Er wordt zo veel eten weggepleurd..En dat er mensen honger hebben en dat het eten weggegooid wordt doet er juist wel toe!!! Het probleem is dat d'r mensen schijnbaar zo'n laag inkomen hebben dat fatsoenlijk voedsel ook al geen optie meer is. Daar moet wat aangedaan worden. Mensen gratis voedsel uitdelen vind ik geen oplossing (tuurlijk, als het nodig is moet het gewoon, maar het mag gewoon niet nodig zijn...we leven hier vrdmm in het 'o zo welvarende' nederland.).. >>>En dat komt omdat de verhoudingen niet goed verdeeld zijn. Vergeleken andere landen valt het hier nog ontzettend mee.. En als de buurtsuper eten weg gooit en de kinderen om de hoek honger lijden, moet dat niet kunnen? Natuurlijk het is klote dat het nodig is, maar wel een goede oplossing voor even. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En ik wilde gewoon aangeven dat d'r opzich eten zat is, in overvloed zelfs, dus dat daar het probleem gewoon niet ligt.. Laatst gewijzigd op 18-02-2003 om 13:57. |
![]() |
||
Citaat:
Je hebt 2 problemen, die combineer je en daarmee krijg je een betere situatie. En ik zeg niet dat het een oplossing is, maar een creatieve invulling van twee onnodige problemen. |
![]() |
|
als het zo erg is in noord dan is het opzich een prima oplossing voor dit moment om dat eten wat toch verspild word aan die mensen te geven maar dat is geen structurele oplossing... er moet gekeken worden naar waarom het zown arme buurt is en wat daar aan gedaan kan worden...
||
Citaat:
Ik denk ook niet dat zozeer de gemeentelijke politiek hieraan schuldig is (gedeeltelijk zeker!) maar ook het landelijke en natuurlijk de economische recessie waarin we ons nu bevinden. Het zou te simplistisch zijn om de gemeente daarvan de schuld te geven in ieder geval. (overigens..... tegen wie had je het? ![]()
|
Ik denk dat het beter is om het food-not-bombs idee iets te veranderen. Veel mensen gaan niet zo snel buiten op straat eventjes een bord soep opeten. Bij de food not bombs acties momenteel komen ook niet bijster veel eters omdat het een beetje "raar" is. Het weggeven van gewoon groente, brood en andere weggegooide producten is toegankelijker en effectiever.
Je eet toch liever met je familie aan tafel dan in de vrieskou op straat ![]() Maaruhm, is niet al te moeilijk te regelen, zo'n actietje. Groente en fruit enzo is te regelen via restaurants, markten en winkels. Vreten Geen Granaten Amsterdam heeft al een lijst met adressen van winkeliers die mee werken dus... Bakfietsje, paar piepels en uitdelen
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|