Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2002, 13:52
*BJ*
*BJ* is offline
bewust worden??????? Ik lees hier wellus dat er mensen bezig zijn met 'wicca en zow.
Maar nooit over mensen die zich bezighouden met 'bewust worden'....het ascension proces. Of is dat totaal onbekend hiero?
Advertentie
Oud 08-01-2002, 14:00
Verwijderd
ik ken het niet dus vertel eens
Oud 08-01-2002, 14:24
Noortjuh
Noortjuh is offline
Je innerlijke zelf leren kennen
Ik denk dat je zoiets bedoeld als 'lichtwerkers'
die zijn zich heel erg bewust van de komende veranderingen en voelen er zich in thuis,
ze hebben een "innerlijk weten" over dit hele proces.
Ze weten dat ze hiervoor in-carneerden , en her-inneren zich waarom ze Hier en Nu geboren werden.

Oud 08-01-2002, 14:28
*BJ*
*BJ* is offline
Mensen die zich in dit proces bevinden:

van een manier van leven, persoonlijkheden(ego-patronen)
het begint met een onverklaarbare onrust soms zelfs depressies,
stress, ziekte…
we gaan plots inzien dat we nog steeds geen antwoord hebben op
de fundamentele vraag : wat is de zin van het bestaan?

2/ontwakenen

door plots vrijkomen van een "echte" zelf, los van ego's .
besef dat er meer is dan dit leven, besef van een innerlijke verbintenis
met het Al (God), herinneringen komen boven uit onze jeugd , beelden
van onze echte "zelf", we beginnen met een frisse kijk onszelf terug te
herinneren...
we ontwaken uit de nachtmerrie(ego-illusie) en beseffen plots dat er
zoveel meer en moois te beleven valt .

3/verlichting

Het plots alles in verbondenheid zien,
alles plots innerlijk te weten.
Waarnemingen worden fijner en tekens en signalen
worden zichtbaar .
Alles wordt duidelijker , vorige levens worden mee
geintegreerd,
herinneringen en inzichten zullen je telkens weer een
bevrijdend en verlichtend gevoel geven.
Ook zal er een honger zijn naar kennis en zichten..;
dorst naar wijsheid ...een wil om te weten...

4/reiniging

Deze periode zal de langste zijn en ook het meeste geduld van
ons eisen...we houden grote schoonmaak in onszelf, beginnen
herinneringen boven te halen en te puzzelen, alle essenties die
bedolven lagen onder de stapels herinneringen weer in onzelf
terugvinden ,we beginnen oude overtuigingen los te laten,
we bevrijden ons van allerlei belemmerende emoties en gedachten.
Al hetgeen niet meer bij ons hoort, laten we los,
zowel meningen van onszelf als die van anderen, zowel vrienden
als omgevingen, zowel angsten als ambities...alles dient los gelaten te
worden, emotionele filters dienen weggenomen te worden, misvormde
gedachtengangen dienen recht gezet te worden,negatieve herinneringen
dienen begrepen te worden ...maw : we heffen alle "oordelen" op .
we gaan ons energetisch circuit deblokkeren, vrijmaken om een
optimale doorstroom van energie (informatie) te bekomen

5/openen zesde zintuig
ons energetisch zintuig:
Door het vrijmaken van oude en belangrijke herinneringen
brengen we meer Licht (inzicht)in ons energetisch systeem
en begint alles gemakkelijker te gaan.
Hogere inzichten sijpelen binnen, ideeën worden gelinkt.
We beginnen energieën op te merken en we maken onderscheid
tussen emoties(blinde energieen) en bewuste gevoelens (energetische trillingen)
Onze energetische trilling wordt fijner , we worden veel intuitiever en
we voelen ons gedreven door een onvoorwaardelijke liefde…
We voelen begeleiding langs alle kanten en beginnen onszelf over te geven
aan onze hogere zelf…en zo boren
we een hoger bron van kennis aan,onze eigen innerlijke bron van Waarheid.

we zijn hier wel degelijk met een bepaalde missie…
we krijgen inzicht in onze gaven en krachten…
het leven wordt steeds maar vreugdevoller
en wonderbaarlijker !

6/ascensie

het meestromen met je eigen symbolische weg, alsof je je eigen
geplaatste elementen afreist , het opgeven van tijd en ruimte , het leven in
het NU …het niets meer verlangen , niets meer beheersen, meestromen met
Licht, deel worden van het Plan van de Creator…bewust worden van de
schepping en onze plaats en missie …we herinneren ons steeds meer en
meer, en hoe meer licht (openbaringen) hoe fijner onze trilling, en hoe fijner
je trilt hoe meer dimensies je begint waar te nemen,we groeien naar God's
bewustzijn om tot het Blauwdruk van de Creatie te komen ...we reizen via
ons bewustzijn door het op te heffen naar de frequentie van Zijn Geest en
zien wat Hij (en wij zelf) aan het creeëren is.

7/manifestatie

het uitdrukken van het multidimensionele Plan.
het Licht worden en uitstralen
we zijn Schepping en Schepper tegelijkertijd.
We zijn er al allemaal, we "beseffen" het alleen nog niet.
we zijn allen verbonden : ALLES IS EEN .
Oud 08-01-2002, 16:16
prulleke
prulleke is offline
hoi, dit is mooie informatie, ik denk dat ik me hier wel mee bezig houd, ik weet het zelfs zeker. Maar ik wist nooit dat er een naam voor bestond en dacht dat het maar weinig mensen waren, bedankt voor de info!
Oud 08-01-2002, 16:39
watermannetje
watermannetje is offline
appart... k ben er nooit erg mee bezig geweest, en dat hoef ik ook eigelijk niet zo, en ik hoef al helemaaaal geen 6e zintuig, maar wel leuk om het zo te lezen
Oud 08-01-2002, 20:34
Black Reina
Black Reina is offline
ja ben der de laatste tijd wel meer mee beizg, je innerlijke zelf, aura's, chakra's, mediteren ed. maar kom er niet zo vaak aan toe.
Oud 08-01-2002, 20:58
intelli-worst
intelli-worst is offline
ik ben er niet mee bezig, en hoef het persoonlijk niet zo, maar het lijkt me wel leuk om gewoon alles van me af te laten glijden en open te staan voor allerlijk signalen/tekens...
Oud 08-01-2002, 22:59
Witchy Unforgiven
Witchy Unforgiven is offline
Ik denk niet dat veel mensen de processen die jij beschrijft zo letterlijk benoemen. Misschien dat het daarom zo lijkt? Ik heb mijn levensvragen periode en de jankdagen over het lot van de wereld al gehad, maar dat wil niet zeggen dat je daar overheen bent. Zulke vragen blijven je bezighouden en kun je daarom niet als een 'fase' bestempelen denk ik. In mijn leven blijven die vragen zich voortbrijen in alles wat na die bepaalde periode kwam/komt.
Oud 09-01-2002, 10:52
Suzanne79
Suzanne79 is offline
Hoi BJ

Ik denk dat voor sommige mensen hekserij of wicca een stap is op de weg die jij beschrijft. Denk er maar eens over na: Mensen hebben die onrust die jij beschrijft, vragen naar de zin van het bestaan. Dat is het moment dat ze uit het stramien breken, er niet meer klakkeloos vanuit gaan dat wat ze altijd gekend hebben (of dat nou de kerk is of atheïsme of wat dan ook) de enige waarheid is.

Ze gaan verder kijken en sommigen komen dan bij hekserij terecht, een manier van denken/ervaren waar ze nog nooit eerder mee in aanraking zijn gekomen. Voor sommigen zal hekserij het pad zijn naar wat jij "bewust worden" noemt, anderen komen er later achter dat dit niet hun pad is.Ook dat is niet erg, want de ervaring heeft de geest/ziel wel geopend voor andere mogelijkheden, iets wat hen op zich al een stapje dichter bij bewustwording brengt.

Voor mij is hekserij mijn pad. Als heks voel ik me "heel". Ik ben verbonden met de natuur, met het goddelijke. Misschien dat er ooit een moment komt dat ik de hekserij moet verlaten om verder te kunnen op mijn pad, maar dat zie ik er nog niet snel van komen, ik kan als heks nog zoveel groeien!

Overigens denk ik dat de stappen die jij noemt wel doorlopen worden, maar niet zo lineair. Wat ik bedoel is dat je soms misschien ook een stapje terug moet doen, bijv. als je op het ene vlak al wel verlicht bent, maar op een ander vlak nog moet ontwaken.

groetjes, Suzanne
Oud 09-01-2002, 12:17
legatus
legatus is offline
Het plan van de creator, we zijn één. Zoektoch in ons zelf.

Die één is nooit hetzelfde en in een constante verandering, en daar wil jij jezelf in veranderen als je elk seconde iets anders bent niet meer of minder?

Je bent het al, probeer niet iemand te zijn die je niet bent.
Oud 10-01-2002, 19:23
prulleke
prulleke is offline
Citaat:
*BJ* schreef:
bewust worden??????? Ik lees hier wellus dat er mensen bezig zijn met 'wicca en zow.
Maar nooit over mensen die zich bezighouden met 'bewust worden'....het ascension proces. Of is dat totaal onbekend hiero?
Je begint er toch niet opeens mee, is het echt een stappenplan waar je je aan moet houden?

Ik denk dat je op een gegeven moment deze 'verschijnselen krijgt', als mensen er voor open staan dan kunnen ze aan de hand van dit plan kijken hoever ze zijn. Maar of dit nu een wegwijzing is???
Oud 11-01-2002, 13:32
*BJ*
*BJ* is offline
Citaat:
prulleke schreef:
Je begint er toch niet opeens mee, is het echt een stappenplan waar je je aan moet houden?

Ik denk dat je op een gegeven moment deze 'verschijnselen krijgt', als mensen er voor open staan dan kunnen ze aan de hand van dit plan kijken hoever ze zijn. Maar of dit nu een wegwijzing is???
nee, het is idd geen echte stappenplan....maar hiero laat ik zien hoe het proces gewoon in zun gang gaat.
het is niet zo ik lees dit en ga het zo en zo doen...maar het gaat gewoon een beetje vanzelf misschien langzaam of misschien juist heel snel.

[Dit bericht is aangepast door *BJ* (11-01-2002).]
Oud 11-01-2002, 13:44
Noortjuh
Noortjuh is offline
ik ben er wel mee bezig en ik herken de stappen die je hebt beschreven.

Ik begon me zomaar PLOTSELING af te vragen: waarom leef ik? Wat is het doel? Wat gebeurd er als ik dood ga? Ik dacht er zoveel overna en uiteindelijk werd ik depressief
En er was niemand die mij begreep.

Ik vroeg het wel aan een paar mensen om me heen. En die kwamen met antwoorden als:'Voor de lol! of 'weet ik veel...doet dat er toe?'
Ik zou echt niet kunnen leven met het feit dat het leven GEEN doel heeft.

Ik begon veel info te zoeken op het net...en kwam toen uit bij veel 'spirituele' sites en las een stuk over reincarantie...hoewel ik reincarnatie nooit serieus heb genomen en altijd had gedacht BULLSHIT. Ben ik er nu daarentegen zeker van dat we reincarneren.

Ik merk dat er steeds meer mensen openstaan voor spiritualiteit. En hoor er steeds meer over....logisch het duurt echt niet lang meer voordat we overstappen naar een andere demensie.(maar daar zal ik verder niet opingaan)Sommige mensen weten het maar het grote deel NOG niet.

Ik weet dat er veel jongeren in NL bezig zijn met spiritualiteit. Alleen ik ken er precies NUL....en da's wel weer jammer. Maar ik weet iniedergeval dat ik NOOIT alleen ben ...als je begrijpt wat ik bedoel

[Dit bericht is aangepast door Noortjuh (11-01-2002).]
Oud 14-01-2002, 14:28
Euforian
Euforian is offline
BJ en Noortjuh ... msn ???
Oud 14-01-2002, 14:29
Euforian
Euforian is offline
Of icq...

eff lullen over bewust worde
Oud 14-01-2002, 14:34
Vi$TiKjûHtjûH
Vi$TiKjûHtjûH is offline
Hmmzz, das ook nie alles... Maar ik ken het wel jaah! en ik zou ook geen wicca doen ofsow..ies
groeties Vis!
Oud 14-01-2002, 19:21
gna
gna is offline
hoger bewustzijn begint met onvoorwaardelijke liefde,
en je kan ook pas echt gelukkig zijn alsje hoger bewust bent.
Oud 14-01-2002, 19:28
amiga
amiga is offline
Citaat:
Suzanne79 schreef:
Hoi BJ

Ik denk dat voor sommige mensen hekserij of wicca een stap is op de weg die jij beschrijft. Denk er maar eens over na: Mensen hebben die onrust die jij beschrijft, vragen naar de zin van het bestaan. Dat is het moment dat ze uit het stramien breken, er niet meer klakkeloos vanuit gaan dat wat ze altijd gekend hebben (of dat nou de kerk is of atheïsme of wat dan ook) de enige waarheid is.

Ze gaan verder kijken en sommigen komen dan bij hekserij terecht, een manier van denken/ervaren waar ze nog nooit eerder mee in aanraking zijn gekomen. Voor sommigen zal hekserij het pad zijn naar wat jij "bewust worden" noemt, anderen komen er later achter dat dit niet hun pad is.Ook dat is niet erg, want de ervaring heeft de geest/ziel wel geopend voor andere mogelijkheden, iets wat hen op zich al een stapje dichter bij bewustwording brengt.

Voor mij is hekserij mijn pad. Als heks voel ik me "heel". Ik ben verbonden met de natuur, met het goddelijke. Misschien dat er ooit een moment komt dat ik de hekserij moet verlaten om verder te kunnen op mijn pad, maar dat zie ik er nog niet snel van komen, ik kan als heks nog zoveel groeien!

Overigens denk ik dat de stappen die jij noemt wel doorlopen worden, maar niet zo lineair. Wat ik bedoel is dat je soms misschien ook een stapje terug moet doen, bijv. als je op het ene vlak al wel verlicht bent, maar op een ander vlak nog moet ontwaken.

groetjes, Suzanne
Wow, wat een wijsheid. Echt ongelovelijk goed beschreven. ..........
Ik heb altijd dat ik wel m'n ideeën heb maar dat ik ze op geen mogelijkheid onder woorden kan brengen. Echt ik vind het knap.

Ik denk dus dat iedereen bezig is met bewust worden en iedereen op z'n eigen manier. BJ Jij vraagt of niemand zich dan bezig houdt met bewust worden omdat iedereen hier zich bezig houdt met wicca. Maar ik denk dat iedereen zich automatisch bezig houdt met bewust worden. De een alleen wat meer dan de ander en de ene onbewust en de ander bewust. Maar dat komt voor iedereen precies wanneer de tijd daar rijp voor is. Iedereen is zich aan het otwikkelen. Sommigen doen dat door middel van wicca, maar dat is een deel van die ontwikkeling. Het een sluit het ander niet uit, ze werken samen. Sterker nog, ze zijn precies hetzelfde.

Regels voor berichten