Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2002, 13:55
mithrandir
mithrandir is offline
nou om maar met de deur in huis te vallen, ik heb tegenwoordig steeds vaker het gevoel dat ik iets speciaals heb en dat er veel weer is dan de gewone nuchtere mens ziet of denkt dat er is. Maar dan toch lijkt het me weer compleet onwaarschijnlijk dat ik speciaal ben/er iets speciaals is, en dat komt denk ik voort uit de westerse (nuchtere) denkbeelden waarmee ik opgroei.
Toch zou ik het graag willen geloven en wil ik op de een of andere manier toch er meer over te weten komen.
Dit is geloof ik een btje vaag, en magie enz is onwijs breed, maar ik hoop dat ik mezlef zo een beetje heb kunnen uitdrukken, want ik ga af en toe echt flippen als ik er te lang over nadenk. dusse HELP
Oud 13-01-2002, 13:57
mithrandir
mithrandir is offline
ow ja.. ik ben ook nieuw met dit forum enzo dus sorry als ik me nie aan de regels heb ghouden
alvast bedankt toch
Oud 13-01-2002, 14:06
intelli-worst
intelli-worst is offline
hebben ze hier regels? ow, naja, ik weet niet wat je bedoelt, maar iig welkom enzo, en veel plezier enzo... en denken is slecht voor je...
Oud 13-01-2002, 14:14
mithrandir
mithrandir is offline
na k bedoel dat ik het gevoel heb dat ik anders ben dan sommige anderen of in ineder geval anders dan dat die mensen voor mij overkomen, maar ik heb geen idee hoe ik dit kan uitbreiden of ontdekken ofzo dus misschien weet iemand een site of zoiets....

danke schoon
Oud 13-01-2002, 14:45
Digger3
Digger3 is offline
IS prima dat je dat dus van jezelf merkt. Er zijn zoveel verschillende paden, daar heb je gelijk in, dat kan best wel verwarrend overkomen.

Mijn advies ga 1 of 2 pagina's terug op dit forum en lees wat van de topics, waar vaak veel persoonlijke informatie en links naar andere websites in staan. Dat moet je in ieder geval een idee geven van wat je nu zoekt. Bij de ene topic zul je je goed mee kunnen identificeren en een andere weer niet. Dat is prima, iedereen is anders. Het is dus belangrijk dat je je eigen pad volgt... Veel geluk op je zoektocht.
Oud 13-01-2002, 15:19
Suzanne79
Suzanne79 is offline
In principe is iedere mens in staat tot magie, wat dat betreft ben je niet anders dan anderen. Maar heel veel mensen zijn zich hier niet van bewust, zien de magie in hun eigen leven niet of herkennen het niet als zodanig. Jij begint je bewust te worden van je eigen magische kant, en dat maakt je wel anders dan veel mensen. Een prachtige ervaring, al ben ik het met je eens dat het zeker in het begin verwarrend kan zijn, omdat je nieuwe denkbeelden over magie botsen met de oude denkbeelden dat magie helemaal niet kan bestaan.

Verder sluit ik me geheel aan bij Digger: Kijk eens rond op het forum in topics die met magie te maken hebben. Je kan dan verschillende meningen lezen die je toch minstens kunnen helpen om duidelijk voor jezelf te krijgen wat het precies is dat je zoekt. Dan kan je (als je wilt) wat gerichtere vragen gaan stellen. Denk er wel aan dat ieder hier alleen vanuit zichzelf antwoord kan geven, wat perfect is voor de één, hoeft niet ook jouw pad te zijn!

groetjes, Suzanne

P.S. Mooie nick! Heb je de film gezien? Of het boek gelezen?
Oud 13-01-2002, 20:54
mithrandir
mithrandir is offline
nou onwisj bedankt dan en ik zal es goed rondkijken
heb trouwes film gezien en boek gelezen (3x )
Oud 13-01-2002, 21:38
mithrandir
mithrandir is offline
pff, die topica gaan allemaal toch wel een btje over ervaringen enzo die mensen hebben meegemaakt, maar waar ik echt geen id van heb waar ze over gaan enzo omdat ik me nog nergens in heb "verdiept", dus weet er iemand iets om te beginnen misschien
wahahaa k ben een btje een zeur
Oud 14-01-2002, 20:33
Suzanne79
Suzanne79 is offline
Citaat:
mithrandir schreef:

wahahaa k ben een btje een zeur
Een beetje wel ja *zucht*

Maar even zonder gekheid, er is niets mis met vragen, maar je vraag is zo breed dat het bijna niet doenlijk is. Wat wil je weten? De vraag of magie bestaat, kan ik al heel makkelijk beantwoorden: Ja, al is magie wel voor iedereen anders. Maar wat wil je verder nog weten? Iets over de praktische kant van magie, hoe het werkt? Of iets over de religies/levensovertuigingen die een magische werkelijkheid hebben zoals hekserij en wicca. Ik moet je in ieder geval waarschuwen dat het niet zo handig is om met allerlei grootse magische handelingen te beginnen zonder goed te weten wat je doet. Maar als je iets specifiekere vragen hebt, zal ik mijn best doen om ze te beantwoorden. (vraag me alleen niet meteen naar allemaal spreuken of zo )

[Dit bericht is aangepast door Suzanne79 (14-01-2002).]
Oud 15-01-2002, 20:41
mithrandir
mithrandir is offline
nou mijn vragen gaan toch meer uit naar de praktische kant..
en ik ben het met je eens dat het allemaal heel breed is, ik weet zelf ook nog nie helemaal wat ik wil das het probleem ook denk ik
Oud 15-01-2002, 20:45
mithrandir
mithrandir is offline
ik zal wel ff goed om me heen kijken, en rondkijken op internet enzo, en dan stel ik nog wel een x een paar vragen dan zijn mn vragen wat minder breed..
bedankt
Oud 15-01-2002, 21:05
KiPracticer
KiPracticer is offline
Ga anders een keer na wat voor "paranormale" dingen jij hebt beleefd, en post ze hier, ws weten wij (alle mensen hier op het forum) wel wat er is met jou(sorry, klinkt een beetje raar).
Tot ziens,
KiPracticer
PS: dat paranormale staat tussen aanhalingstekens omdat ik ze als normaal beschouw.
PPS: Iedereen is speciaal
Advertentie

Regels voor berichten