Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2003, 19:39
summer1986
summer1986 is offline
Ik was vroeger goede vrienden met een meisje, maar zij heeft mij een aantal dingen aangedaan, waardoor ik onze vriendschap heb beeindigd. Sindsdien lijkt ze me wel na te doen. Ze probeert mijn vrienden af te pakken, en andere kinderachtige dingen, om mij het leven zuur te maken. (Ik ga op deze streken verder niet in, ik vind het laag) Nu heeft ze besloten (nadat zij het van een vriendin van mij had gehoord) ook nog es dezelfde opleiding te gaan volgen. Aangezien er maar een kleine groep wordt toegelaten, is de kans groot dat ik erg veel met haar te maken zal hebben. Ik vind dit erg vervelend. Want ik denk ook dat ik niet helemaal mezelf kan zijn in haar bijzijn. Die opleiding is iets wat ik echt helemaal leuk vind, het voelt een beetje als 'mijn ding' (al kan ik dat natuurlijk niet mezelf toe-eigenen )

Als jullie willen reageren hierop, graag...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2003, 19:42
BBEM
BBEM is offline
doen lijkt mij het is best kut natuurlijk maar ik denk als je het met de docenten van te voren bespreek best iets te regelen valt dat jullie zo weinig mogelijk met elkaar te maken hebben
Oud 18-02-2003, 19:43
thunder110
thunder110 is offline
Is de opleiding in een andere stad volgen een optie?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 19:44
Angeles
Angeles is offline
Je zegt zelf dat ze al die dingen doet om jou te treiteren? Als ze dezelfde opleiding gaat doen om jou te treiteren heeft ze alleen zichzelf er maar mee en dan valt ze vanzelf wel door de mand. Ze gaat heus niet vier jaar een opleiding doen die ze niet leuk vindt, alleen om jou dwars te zitten (en anders is ze wel erg stom).

Zolang ze er is, gewoon negeren. Waarschijnlijk verdwijnt ze vanzelf wel weer. Misschien wordt ze wel niet eens toegelaten, als ze opeens out of the blue heeft besloten om dat te gaan doen is die kans niet eens zo klein.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 19:59
Verwijderd
Citaat:
thunder110 schreef:
Om één zo'n irritant kind? Kun je haar beter in elkaar petsen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 20:22
lukas15
lukas15 is offline
Weet je wat ik zou doen, lekker naar die opleiding gaan. Laat je niet wegpesten, misschien worden jullie wel vriendinnen!

--- Tsjakkaaaaa ---
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 20:36
Verwijderd
Citaat:
thunder110 schreef:
Als er echt geen andere oplossing te vinden is en ze je het leven zo verschrikkelijk zuur maakt, zou dat idd een (goede) oplossing zijn, als je dat wilt dan tenminste.

Waarom wordt er maar een kleine groep toegelaten? En is al zeker dat zij ook wordt toegelaten ed? Misschien is het niet eens een probleem.

En als zij die opleiding alleen gaat doen om jou te zieken, dan gok ik dat ze snel zal stoppen, een opleiding om zo'n reden volgen is vaak niet vol te houden nl.

Ik zou je idd niet door haar er van laten weerhouden iets te doen wat je echt graag wilt, dat is ze niet waard. Hopelijk zijn de mensen op je vervolgopleiding ook oud en wijs genoeg om haar te doorzien.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 13:10
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
nare man schreef:
Om één zo'n irritant kind? Kun je haar beter in elkaar petsen.
Way to go nare man
Gelukkig gaan die boeren in m'n dorp allemaal massaal in de bouw of blijven ze haken op VBO/MAVO, heb ik dus gelukkig geen last van.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 14:05
LoeLoe
LoeLoe is offline
Nah weet je ik ken al jarenlang een meisje uit ons dorp en die komt heel vaak bij haar kennissen die achter mij wonen. Vroeger (en nu eigenlijk nog steeds) konden wij elkaar niet uitstaan en we vlogen mekaar altijd in de haren wanneer we elkaar zagen.

Dan zie je der een paar jaar niet..je maakt je middelbare school af en dan ga je verder met een vervolgopleiding. En dan zie je tot je grote schrik dat bij de eerste schooldag uitgerekend ZIJ ook in de aula rondloopt en dat ze dezelfde opleiding gaat doe nals ik (we zijn even oud). En toen hoorde ik ook nog eens dat ik bij haar in de klas kwam en ik dacht oooow neej dat gaat nooit goed.

En nou merk ik dat af en toe nog wel. Soms heb ik voorstellen in de klas en dan is iedereen het er wel zo'n beetje mee eens maar dan doet zij weer koppig en wil ze er niet aan meewerken. Ik heb ook weleens gehad dat de klas verdeeld werd in groepjes voor een bepaald werkstuk en dat ik dan bij haar ingedeeld werd. En dan vroeg ze aan de leerkracht ofz e niet in een ander groepej mocht. Een echte reden kan ze daarvoor nooit geven eigenlijk maar ze krijgt het wel iedere keer voor mekaar dat ze in een ander groepje mag zitten.

Ach weet je ik blijf der gewoon boven staan..ze moet het zelf maar weten. Maar ze heeft wel in de gate ndat ik niet voor haar wegren ofzo en dat doet zij wel voor mij..jah dan ben je zelf dom bezig om je in allerlei wegen en bochten te wringen.

En nou volgend jaar als ik deze studie af heb ga ik naar de SPH in Eindhoven (we hebben hier gisteren voorlichting over gehad op school) en dat wil zij ook gaan doen. Maar toen werd er dus aan een ander meisje gevraagd van jah, wil jij daar ook heen? Ik zeg jah lijktm e wel interessant. En dan hoor je ineens van HAAR dat ze ineens toch geinteresseert is in een andere opleiding.

Ik denk dat ze nou dadelij kvoor iets kiest dat ze diep in haar hart niet wil doen en ik wil ook geen bedreiging meer voor der zijn ofzo maar als zij iedere keer voor me weg blijft rennen dan tjah...wekt dat bij mij ook geen goeie indruk en dan denk ik ook van jah laat dan ook maar zitten :?

In ieder geval wat ik wil zeggen in: Laat je toekomst niet afhangen van ander emensen en als je er echt zo tegenop ziet..misgien dat je dan inderdaad een andere school in de buurt weet met diezelfde opleiding.
Oud 19-02-2003, 16:39
marlies
marlies is offline
Gewoon die opleiding doen en gewoon net doen alsof je het niets kan schelen. Ze zal waarschijnlijk vlak voor het einde van het jaar een andere keuze maken of afvallen.
Is het nou echt wel wat ze wil, ja dan heb je pech maar dan zie je het vanzelf volgend jaar wel.

Geen rampscenarios verzinnen, ok?
Oud 20-02-2003, 16:25
summer1986
summer1986 is offline
Bedankt voor alle reacties! Ik weet dat jullie gelijk hebben, en dat ik gewoon de opleiding moet volgen. Het is idd nog niet duidelijk of wij ook allebei toegelaten worden op deze school. Ik heb me ook nog ingeschreven voor een auditie op een andere school. Ik ben ook niet het type om weggepest te worden, ik zou het alleen jammer vinden als ik veel met haar moet omgaan. En deze opleiding is wel in een andere stad te volgen, maar dan zit ik al gauw aan de andere kant van Nederland...en dat heb ik er niet voor over. Nogmaals thanks! (En ik ga zeker geen ruzie zoeken met haar hoor )
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 17:23
wilco984
wilco984 is offline
Ik ken het verhaal.. Een oude vriend van mij in het 1e jaar Havo begon steeds meeloperiger te worden enzo.. In het 5e jaar had ik echt een hekel aan hem.. Samen met een goeie vriend van mij ging ik een opleiding volgen.. Hij hoorde dat en wou.. om bij die goeie vriend van mij te horen, dezelfde opleiding volgen.. Naarmate het eindexamen dichterbij kwam is hij van het plan afgehaakt.. Dat zou jouw treiter ook wel doen.. Als ze slim genoeg is
Reageren

Regels voor berichten