Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2003, 19:01
it's msbitch 2u
it's msbitch 2u is offline
hey mensjes

ik moet binnenkort de keuze maken tussen N&G en N&T. ik kan ook beide profielen kiezen maar dan heb ik de kans dat ik 1 of meer vakken buiten het rooster moet volgen. ik denk dat ik daar niet gemotiveerd genoeg voor ben, maar ja nu moet ik kiezen tussen die twee.
de vakken zal ik wel aan kunnen en voor mijn vervolg studie zal het ook niet zoveel uitmaken.

Wat zouden jullie in mijn geval kiezen?
Oud 10-02-2003, 19:04
Verwijderd
N&G daarmee kan je meer doen en het is minder moeilijk en je zit meer met leuke mensen.. de mensen die ik ken die N&T doen zijn allemaal jongens.. ik heb het bij E&M ook. ben vaak het enige meisje in de klas. opzich niet zo erg maar toch..
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 19:11
Verwijderd
Als je het echt niet weet kan je natuurlijk ook N&G kiezen, en aan het einde van de 4e vrij overstappen naar N&T, of N&T kiezen met bio1 en/of 2, je kan altijd nog extra vakken erbij kiezen, zolang de andere klassen nog niet aan dat vak begonnen zijn. En ik 4vwo, krijg je toch alleen maar hetzelfde bij N&G als bij N&T.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 19:58
Verwijderd
Wat wil je worden? Vind je Bio leuk?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 20:01
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
******** schreef:
N&G daarmee kan je meer doen en het is minder moeilijk en je zit meer met leuke mensen.. de mensen die ik ken die N&T doen zijn allemaal jongens.. ik heb het bij E&M ook. ben vaak het enige meisje in de klas. opzich niet zo erg maar toch..
hmzz, beetje een vooroordeel.. dit is niet altijd zo namelijk.. Ook vind ik dat je daar je keuze niet op mag bazeren (kweetnie of ik het nou goed schrijf)
Het verschil is gewoon dat je één vak minder hebt.. Dus als je NT aankunt zou ik dat doen...
Ik weet niet wat je voor opleiding je hierna wilt gaan doen. Maar als dat een meer technische opleiding is dan heb je meer aan NT dan NG.. Vaak wordt je met NG ook wel toegelaten bij bepaalde opleidingen, maar sluit NT gewoon beter aan.
Oud 10-02-2003, 20:06
@Moon
@Moon is offline
als je NT kiest moet je wel bedenken dat Wiskunde B2 erg moeilijk is. Dat ik gehoord van al die mensen die dat volgen. Zelfs de superstud die dit jaar zelfs heel vaak negens en tienen haalt vindt B2 moeilijk. Maar ja als je NG kiest heb je wel weer bio er bij. Als je het echt niet weet kan je ook NG kiezen en als extra vak wiskunde B2. Zo veel uurjtes meer is het weer ook niet, zijn maar 2 uurtjes meer per week. Dat lijkt me dus echt wel te doen. Ik heb zelf een extra vak die 3 x per week wordt gegeven en dan nog het frustrerende is we doen geen ene fuck in de les, maar dat zal bij jou niet gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 20:13
Miracle
Miracle is offline
BTW, wat voor niveau doe je???
Oud 10-02-2003, 20:16
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef:
hmzz, beetje een vooroordeel.. dit is niet altijd zo namelijk.. Ook vind ik dat je daar je keuze niet op mag bazeren (kweetnie of ik het nou goed schrijf)
okeej misschein een vooroordeel maar het is meestal toch wel zo.. nouwja nu bij mij dan. op alle scholen in amstelveen C&M meisjes, E&M jongens N&G meisjes+ookwel jongens N&T jongens.. er zitten ookwel paar meisjes wel maar t telt toch wel een beetje mee want leuke klas is ook belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 20:26
Cootje
Cootje is offline
N&G zit bij ons paar vakken extra bij : Zoals Economie en Biologie.

Dit zijn zware vakken ! M.n.o Biologie. Ik heb het zelf niet maar van verhalen.

Ik heb N&T en daar zitten ZEKER OOK MEISJES ! Vrij veel zelfs.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 20:38
Verwijderd
Citaat:
freakin schreef:
biologie zit toch standaart bij N&G
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 20:39
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
freakin schreef:

Dit zijn zware vakken ! M.n.o Biologie. Ik heb het zelf niet maar van verhalen.

Ik heb N&T en daar zitten ZEKER OOK MEISJES ! Vrij veel zelfs.
rare school heb jij

kies of je bio wilt houden, dat is het enige grote verschil ertussen
Oud 10-02-2003, 21:02
Balance
Balance is offline
Citaat:
******** schreef:
okeej misschein een vooroordeel maar het is meestal toch wel zo.. nouwja nu bij mij dan. op alle scholen in amstelveen C&M meisjes, E&M jongens N&G meisjes+ookwel jongens N&T jongens.. er zitten ookwel paar meisjes wel maar t telt toch wel een beetje mee want leuke klas is ook belangrijk.
ligt er maar net aan hoe jouw school de klassen indeelt! Bij ons zit c&m en e&m bijelkaar en de andere 2 profielen dus ook. Vorig jaar was het alles door elkaar.
daarnaast hebben n&t en n&g bijna allemaal dezelfde vakken, dus op één of twee na zit je bij alle vakken waarschijnlijk bij elkaar. Daarop moet je het dus niet kiezen.

Ik denk dat je je moet bedenken of je liever de gezondheidkant als evt. vervolgopleiding openhoudt of de technische kant.
Oud 10-02-2003, 21:10
I love dansen
I love dansen is offline
ikzelf doe N& T en ik ben een meisje ( en zit in de 4e)!
al moet ik wel zeggen dat van de 15 mensen die N&T doen er maar 3 meisjes zijn
ik heb voor N&T gekozen omdat je daarmee veel meer richtingen mee op kan dan met N&G want dan kan je haast alleen maar in de medische hoek zoeken
ook kan ik aan het eind van het jaar nog makkelijk naar N&G gaan, terwijl van naar N&G naar N&T moeilijker gaat heb ik vorig jaar gehoord
maar als je al weet dat je wat in de medische hoek wat wil gaan doen zou ik je N&G aanbevelen
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 21:22
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
I love dansen schreef:
ikzelf doe N& T en ik ben een meisje ( en zit in de 4e)!
al moet ik wel zeggen dat van de 15 mensen die N&T doen er maar 3 meisjes zijn
ik heb voor N&T gekozen omdat je daarmee veel meer richtingen mee op kan dan met N&G want dan kan je haast alleen maar in de medische hoek zoeken
ook kan ik aan het eind van het jaar nog makkelijk naar N&G gaan, terwijl van naar N&G naar N&T moeilijker gaat heb ik vorig jaar gehoord
maar als je al weet dat je wat in de medische hoek wat wil gaan doen zou ik je N&G aanbevelen
Als je eco 1 en/of WiB2 erbij kiest kan je bijna alles. Ik heb zelf destijds gekozen voor N&G met economie omdat ik daar nog volgens de tabellen uit een blad van de decaan het meeste mee kon. heb eco2 toen uiteindelijk laten vallen omdat ik toch geneeskunde wilde studeren en die etra uren toch niet nodig had.
Je moet het vooral baseren op wat je als vervogstudie wil. Wil je echt een hele zware technische studie dan moet je wel N&T doen, maar omdat er relatief te weinig N&Ters zijn word je meestal wel toegelaten met N&G met een uitbreiding (meestal wiB2).
Oud 10-02-2003, 22:06
Suqeunse
Suqeunse is offline
Eigenlijk maakt het niks uit, want bij ons krijg je hetzelfde vakken, in verhouding van die 2.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 05:14
notbonefish
notbonefish is offline
*heeft beide gekozen*
bij ons is NG gewoon NT + Bio1,2 (dan heb je wel meer vakken dan als je alleen NG kiest)
NT is bij ons Sk1,2 Na1,2 en WiB1,2
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 12:56
Sithan
Sithan is offline
K had eerst N&T + bio 1,2 + La + Gr gekozen, maar toen kwam ik erachter dak Na 2 je voor geen enkele opleiding nodig had en ik vond t een gaar vak, dus toen heb ik uiteindelijk examen N&G met Sk 2, Wi B 2, La , Gr en ik ben nie een of andere superstuud of zo en toch was t nog best te doen
Oud 11-02-2003, 14:22
DarkRaven
DarkRaven is offline
Met N&T kom je in de &$%&% klas die er is (Tenminste, op mijn school) Maarja...wat je wilt gaan doen later is natuurlijk het belangrijkste...ik denk dat je nog wel heel veel voorlichting krijgt Had ik ook..maar of dat nou helpt
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 16:34
chris9 tje
chris9 tje is offline
ik heb vwo N+T en N+G gedaan met bv, la, kcv en een beetje ak
NG is: Na1, sk1, wb1 en bi1,2
NT is: NA1,2 sk 1,2 wb 1,2
het handigst is om eerst zoveel mogelijk vakken te kiezen die je later eventueel kunt laten vallen.

met ng wordt je idd vrij vaak toegelaten, maar de gehele vakken zij uiteindlijk makkelijker dan de deel vakken... je krijgt nl meer stof en daar wordt in het examen minder diep opin gegaan, bovendien is het handiger voor je vervolgopleiding, anders moet je in het eerste jaar nog harder gaan werken

zoveel mogelijk vakken volgen dus
Oud 11-02-2003, 19:07
it's msbitch 2u
Citaat:
dreen schreef:
BTW, wat voor niveau doe je???
ik doe VWO en ik zit dit jaar in de 4e en heb de n-stroom gekozen. Ik wil graag N&T met bio kiezen maar omdat dit vanwege het rooster alleen mogelijk is als je voor alle vakken samen een 6.5 staat, waarschijnlijk niet. mag ik dus waarschijnlijk geen extra vak kiezen.
Oud 11-02-2003, 19:13
Marsel
Marsel is offline
Je moet in de 3e toch al profiel kiezen??
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 19:19
it's msbitch 2u
Citaat:
Marsel schreef:
Sommige scholen op VWO niveau kiezen ervoor om deze keuze nog een jaartje uit te stellen door de leerlingen in de 3e tussen de m-stroom en n-stroom te laten kiezen. en in de 4e moet je dat weer kiezen maar nu heb je nog maar de keuze uit twee profielen
Oud 12-02-2003, 16:56
Silverstorm
Silverstorm is offline
Kies NG, ik zweer het je!!

Als je NT hebt zit er verplicht wiskunde b2 in je profiel, en dat is bij mij zo abnormaal moeilijk dat iedereen het liet vallen, behalve ik omdat ik het niet kon! Je kunt met een NG-profiel net zoveel kanten uit, vooral als je er ook nog eens scheikunde2 en natuurkunde2 bij kiest...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Marsel schreef:
ik moest aan het eind van de 3e een maatschappij of natuur kant kiezen, dit jaar pas moet ik gaan kiezen tussen NT en NG.

Voor mij is het nogal simpel, ik wil geen na2, sk2 en wib2, en wel biologie. ik heb er eigenlijk geen ruimte voor omdat ik gymniasium erbij doe. misschien doe ik er toch wib2 en sk2 bij, maar dat weet ik nog niet.

ontopic verder:
je moet gewoon bij jezelf te rade gaan wat je wilt en kan, wil je de meer uitgewerkte kan van wiskunde, natuurkunde en scheikunde en je kan het, dan is denk ik NT de oplossing voor jou.
Zie je dat minder zitten en/of wil je graag biologie, dan misschien naar NG.
Je kan natuurlijk ook allebei doen. Dan kies je NT en doe je biologie1,2 als extra vak. Je moet immers toch een vak hebben in de vrije ruimte.

suc6 met kiezen!

Offtopic:
Citaat:
Sithan schreef:
K had eerst N&T + bio 1,2 + La + Gr gekozen, maar toen kwam ik erachter dak Na 2 je voor geen enkele opleiding nodig had en ik vond t een gaar vak, dus toen heb ik uiteindelijk examen N&G met Sk 2, Wi B 2, La , Gr en ik ben nie een of andere superstuud of zo en toch was t nog best te doen
hier loop ik dus ook aan te denken
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 17:03
Verwijderd
Citaat:
bonefish schreef:
[NT is bij ons Sk1,2 Na1,2 en WiB1,2
dat is op elke school zo!!! of je moet wel op een vage school zitten.

als je het niet zeker weet zou ik N&t met bio 1 en 2 nemen. dan kun je namelijk altijd nog switchen naar n&g als n&t te moeilijk is of toch niet helemaal wat je zoekt.

dat wi b2 heel moeilijk is verschilt natuurlijk gewoon per persoon.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2003, 11:26
it's msbitch 2u
Citaat:
ikke-eva schreef:
dat is op elke school zo!!! of je moet wel op een vage school zitten.

als je het niet zeker weet zou ik N&t met bio 1 en 2 nemen. dan kun je namelijk altijd nog switchen naar n&g als n&t te moeilijk is of toch niet helemaal wat je zoekt.

dat wi b2 heel moeilijk is verschilt natuurlijk gewoon per persoon.
als ik dat zou kiezen, moet ik bio buiten het rooster volgen en dat lukt mij toch nooit
Oud 15-02-2003, 23:41
chris9 tje
chris9 tje is offline
wat vinden jou leraren daar van dan? zijn die het daarmee eens? of ben jij de enige die dat vind

daarnaast vind ik het belachelijk van jou school dat je niet eens binnen het rooster zowel nt als ng kunt volgen. het is namelijk een hele logische keuze, zo'n combinatie.... stelletje naaiers zijn het... moet je eens zeggen op die school van jou
Oud 16-02-2003, 10:57
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
chris9 tje schreef:
wat vinden jou leraren daar van dan? zijn die het daarmee eens? of ben jij de enige die dat vind

daarnaast vind ik het belachelijk van jou school dat je niet eens binnen het rooster zowel nt als ng kunt volgen. het is namelijk een hele logische keuze, zo'n combinatie.... stelletje naaiers zijn het... moet je eens zeggen op die school van jou
,

ja, bij ons kan dat ook gewoon binnen het rooster.. het is alleen wel megavewel wwerok demnk ik zo.

daarom kies ik ook E&M
Oud 18-02-2003, 16:00
potverdorie
potverdorie is offline
Citaat:
it's msbitch 2u schreef:

Wat zouden jullie in mijn geval kiezen?
ik kies N&G. maar dat is alleen omdat daar mijn interesses liggen. ik weet dus niet wat ik in jouw geval zou kiezen.

ik heb in ieder geval dit gehoord:
N&T is moeilijk. behalve als je hart er ligt.

dat geloof ik wel. en zo te zien twijfel jij erover, dus ik denk dat jij N&T moeilijker zal vinden als N&G

succes
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:05
DaDude
DaDude is offline
Ik heb ook N&G --> leuker, leukere mensen, niet zo zwaar en e kan nog altijd wat erbij kiezen je hebt niet scheikunde 2 wiskunde 2 en natuurkunde 2 als je slecht bent ik natuurkunde dan heb je bij n&g een voordeel
Oud 21-02-2003, 13:57
** Lieve2002 **
** Lieve2002 ** is offline
Ik stond vorig jaar ook voor die keuze....Ik wilde N&T gaan doen met bio-bak.... Later na gepraat te hebben met een decaan opschool ben ik hierop terug gekomen...om toch maar N&G te gaan doen...Het iz gemakkelijker....minder zwaar...duzz je hebt veel meer vrije tijd....en omdat ik nogal veel buiten de lessen om op school bezig ben...schooltoneel...revue....minimentor....waz dat wel de best optie....duzz....alz je meer vrije tijd
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 18:17
Gothic
Gothic is offline
Ik wilde eigenlijk N&T doen, omdat ik het niet zo heb op Bio, maar ja, ik wilde geen Na1,2, dus moest ik wel N&G doen. Ik heb toen ook geen Sk2 en Wib2 kunnen kiezen, paste niet in het rooster. Dus ik heb nu N&G met La en Gr. Bevalt me prima. Heerlijk rustig gaat Sk1, lekker langzaam. Bio hoef je niets voor te doen, 2 uurtjes leren voor het proefwerk en dat is het. Wib1 is prima te doen als je redelijk bent in Wi en Na gaat ook best. Met N&G en Ec1 kan je alles doen. Nou haat ik Ec, dus niet gekozen. Ik wil toch niets met Ec doen...
Als je goed bent in de betavakken is N&G best makkelijk en rustig om te doen, dat is eigenlijk ook de reden dat ik dat gekozen heb...
Oud 22-02-2003, 10:16
lucy48
lucy48 is offline
Als je twijfelt zou ik NG nemen met bijvoorbeeld Scheikunde 2 of natuurkunde 2, welke je leuker vindt. Ik doe zelf NG. Volgens mij kun je met NG wel ongeveer dezelfde studies doen als met NT zeker als je na2 of sk2 erbij hebt. Doe je havo of vwo? Ik weet niet hoe het met de havo zit, maar wij hebben geen econimie als verplicht vak bij NG, wel biologie, dat is zo ongeveer het belangrijkste vak van NG. Ik natuurkunde trouwens uit het verplichte deel van NG gehaald in inmiddels? Zoiets hoorde ik. Maar als dat zo is zou ik NT kiezen, zeker als je biologie niet zo interessant vindt. Want daar draait het wel een beetje om bij NG. Je zou ook NT met biologie 1 kunnen nemen, duurt maar 1 jaar, bio1.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten