Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2001, 16:26
Ieme
Ieme is offline
Wat ik mij de laatste tijd afvraag:
Als je als heks zo dicht bij de natuur leeft wil je die natuurlijk goed 'beheren'. Dan zou je toch eigenlijk ook geen vlees moeten eten? Dieren ombrengen voor je eigen genot is toch verre van noodzakelijk? (het gaat nu even niet om de zin van vlees-eten, daar zijn al andere topics over) Bovendien krijg je ook nog allerlei andere dingen binnen, die de innerlijke reinheid verstoren. (Roken en drinken vind ik er ook een beetje bijhoren, maar dat heeft alleen maar te maken met je eigen reinheid.) Dus mijn stelling:
"een heks behoort geen vlees te eten"
Oud 11-11-2001, 16:36
wicce
wicce is offline
ja, daar zit ik mijn hersens de laatste tijd ook over te breken.

de mens is een omnivoor en van nature een vleeseter, net zoals andere dieren in de natuur. dus is het niet tegenstrijdig om vegetarier te worden als het een natuurlijk proces is om vlees te eten.
wat wel weer zo is,is dat de bio-industrie het vlees eten totaal onnatuurlijk maakt, en gewoonweg verschrikkelijk is voor het leven van de dieren. als ik een motivatie zou hebben om geen vlees meer te eten zal dat em zijn.

als heks leef je dichter bij de natuur ( ook al is dat tegenwoordig moeilijk), maar bij vorige argument is dan toch best ogisch? het is een natuurlijk proces. maar ik ben er nog lang niet over uit.
------------------
whoever saves one life, saves the world entire ~~~~~~~~~~ I love NY 4ever ~~~~~~ ikke nu wicce! ole ole!

[Dit bericht is aangepast door wicce (11-11-2001).]
Oud 11-11-2001, 16:56
SATANIC
SATANIC is offline
de mens is een dier hoor....

dieren eten vlees ook omnivoren
Oud 11-11-2001, 17:00
spiazu
spiazu is offline
Citaat:
SATANIC schreef:
de mens is een dier hoor....

dieren eten vlees ook omnivoren
maar wij weten dat het niet nodig is ivm vervangende voeding, dus dan is het toch vrij logisch (voor mij dan) dat je geen vlees meer eet?

Oud 11-11-2001, 17:21
legatus
legatus is offline
Lekker hypocriet. Ondertussen gebruik je wel papier voor je book of shadows en toevallig worden daar bomen voor gekapt en daarmee bedreig je de hele wereld.

Vlees bevat voedingsstoffen die goed zijn voor het lichaam. Kun je zonder? vitamine-pillen slikken. Ik geniet van mijn vlees.
Oud 11-11-2001, 17:39
wicce
wicce is offline
Citaat:
legatus schreef:
Lekker hypocriet. Ondertussen gebruik je wel papier voor je book of shadows en toevallig worden daar bomen voor gekapt en daarmee bedreig je de hele wereld.

Vlees bevat voedingsstoffen die goed zijn voor het lichaam. Kun je zonder? vitamine-pillen slikken. Ik geniet van mijn vlees.
mijn BOS is van kringlooppapier... is dat beter?
Oud 11-11-2001, 17:55
Witchy Unforgiven
Witchy Unforgiven is offline
Citaat:
wicce schreef:

Jaja, zeer weloverwogen!
Ik vind dit ook nog steeds een nare discussie. Wel/geen vlees eten is maar een klein topje van de ijsberg van zaken die je als mens zou moeten overwegen, wil je dichter bij de natuur komen te staan. "Ik eet geen vlees, want dat is overbodige luxe tegenwoordig, je doodt dieren en dat is ook nog eens gemeen." Goed, dan zeg ik op mijn beurt: Draag geen leren schoenen en haal je rijbewijs niet. Haal je truien niet bij de H&M maar neem een schaap in huis en brei ze zelf. Sla iedere dropmentos die je wordt aangeboden af, koop een eigen koe en melk het beestje eigenhandig. Koop op moederdag geen bloemen meer en zweer alle groenten die niet uit je eigen tuin komen af. En zo kun je nog wel meer dingen bedenken...

Wanneer een heks geen vlees mag eten, mag zij/hij de bovenstaande regels ook in acht nemen. Jammer of niet, maar ik ben niet in de gelegenheid om in een hutje op de hei een eigen leven te leiden, ver weg van alles, ook al zou ik dat nog zo graag willen.

Oud 11-11-2001, 18:00
wicce
wicce is offline
Citaat:
Witchy Unforgiven schreef:
Jaja, zeer weloverwogen!
Ik vind dit ook nog steeds een nare discussie. Wel/geen vlees eten is maar een klein topje van de ijsberg van zaken die je als mens zou moeten overwegen, wil je dichter bij de natuur komen te staan. "Ik eet geen vlees, want dat is overbodige luxe tegenwoordig, je doodt dieren en dat is ook nog eens gemeen." Goed, dan zeg ik op mijn beurt: Draag geen leren schoenen en haal je rijbewijs niet. Haal je truien niet bij de H&M maar neem een schaap in huis en brei ze zelf. Sla iedere dropmentos die je wordt aangeboden af, koop een eigen koe en melk het beestje eigenhandig. Koop op moederdag geen bloemen meer en zweer alle groenten die niet uit je eigen tuin komen af. En zo kun je nog wel meer dingen bedenken...

Wanneer een heks geen vlees mag eten, mag zij/hij de bovenstaande regels ook in acht nemen. Jammer of niet, maar ik ben niet in de gelegenheid om in een hutje op de hei een eigen leven te leiden, ver weg van alles, ook al zou ik dat nog zo graag willen.

wat ik me afvraag, is dat niet-vlees eten net zo op een hoog niveau ( in de betekenis van belangrijkheid) net zo als niet kopen van lere schoenen. ik denk het namelijk niet. dat is echt alleenmaar uit ijdelheid en ook omdat er weinig andere soorte goede schoenen zijn.. maar om dat te vergelijken vind ik toch iets te. vlees eten is een natuurlijk iets (niet de manier waarop nu maar toch). vroeger liepen mensen ook rond in lere pakjes, dus was dat toen wel rechtvaardig en nu niet?
ik denk dat er nogal wat önbegrip" bestaat over het dicht bij de natuur leven....
Oud 11-11-2001, 18:05
Witchy Unforgiven
Citaat:
wicce schreef:
wat ik me afvraag, is dat niet-vlees eten net zo op een hoog niveau ( in de betekenis van belangrijkheid) net zo als niet kopen van lere schoenen. ik denk het namelijk niet. dat is echt alleenmaar uit ijdelheid en ook omdat er weinig andere soorte goede schoenen zijn.. maar om dat te vergelijken vind ik toch iets te. vlees eten is een natuurlijk iets (niet de manier waarop nu maar toch). vroeger liepen mensen ook rond in lere pakjes, dus was dat toen wel rechtvaardig en nu niet?
ik denk dat er nogal wat misconceptie bestaat over het dicht bij de natuur leven....

Mijn kennis van de nederlandse taal is niet toereikend om je laatste zin te begrijpen. Wat versta jij zoal onder "dichtbij de natuur leven"?
En jouw antwoord over vlees eten/leren schoenen dragen had ik al verwacht. Punt is dat het niet het 1 of het ander is! Wanneer je als leidraad in je leven wilt "de natuur staat voorop" dan moet je dat doorvoeren in alles wat je doet, en niet alleen denken dat je daarmee bezig bent door geen vlees te eten. Een goed begin misschien, maar er zijn nog zoveel andere dingen die wat betreft schadelijkheid voor het milieu misschien nog wel veel verder gaan!
Oud 11-11-2001, 18:12
Digger3
Digger3 is offline
oftwel het komt er zo'n beetje op neer, dat het praktisch niet echt haalbaar is....
Oud 11-11-2001, 18:13
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Ieme schreef:
"een heks behoort geen vlees te eten"
een heks behoort te doen wat voor hem of haar goed aanvoelt, lijkt mij.

net zoals WU schreef, als je zo begint moet je eigenlijk een heleboel dingen laten omdat ze of niet goed zijn voor jezelf, of niet voor de natuur. Ik eet zelf geen vlees, gewoon omdat dat voor mij op een gegeven moment niet goed meer aanvoelde, maar dat is mijn keuze geweest en dat kan voor anderen weer heel anders liggen.
natuurlijk ga je als heks heel bewust met de natuur om, maar daar zou je ook wat in kunnen 'bemiddelen' door bijv. alleen scharrelvlees te eten...

Oud 11-11-2001, 18:15
Witchy Unforgiven
Citaat:
TearSong schreef:

natuurlijk ga je als heks heel bewust met de natuur om, maar daar zou je ook wat in kunnen 'bemiddelen' door bijv. alleen scharrelvlees te eten...

En dat vind ik nou een zinvol punt!
Oud 12-11-2001, 14:13
^Marije^
^Marije^ is offline
Citaat:
TearSong schreef:

Vind ik ook. Beetje hypocriet als je als hexx achteloos je spaklapje verorbert terwijl je je zo om de natuur bekommerd. Die zit nl. ook in varkensschuren..maar hee iedereen moet het zelf maar weten. Ik voel me er gewoon beter bij om geen vlees te eten, qua gezondheid en qua geweten.
Oud 12-11-2001, 16:10
aquilo
aquilo is offline
Citaat:
wicce schreef:

Maar natuurlijk is dat beter, een nadeel volgens Laurie Cabot hiervan is (ik hang haar geloof niet aan ik heb enkel haar boek gelezen ) dat hetgene wat op het nu gerecycelde (+_) papier stond je reilen en zeilen als je het voor bepaalde soorten van magie gebruikt kan beinvloeden, tenminste dat was ongeveer haar conclusie. OOk met papier is men hypocriet en weet men niet wat het beste is: de uitvinding van vlees maar anders en kringlooppapier gebruiken of vlees eten wat we trouwens tamelijk lang doen.
Oud 12-11-2001, 18:02
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
TearSong schreef:
"Doe wat je wilt, zolang je er geen anderen mee schaadt." (volgens mij is moorden ook schaden)

[Dit bericht is aangepast door Ieme (12-11-2001).]
Oud 12-11-2001, 18:05
wicce
wicce is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Citaat:
TearSong schreef:
"Doe wat je wilt, zolang je er geen anderen mee schaadt." (volgens mij is moorden schaden)
maar eigenlijk is dat best wel tegenstrijdig.. wij zijn zoals ik al heb gezegd omnivoren, en wij zijn dus eigenlijk roofdieren zoals leeuwen etc. wij kunnen vlees eten. dus waarom zou die regel wel tellen als het tegen onze natuur in gaat? daar klopt toch geen hout van?
kijk bij ons is het zo dat wij ook zonder vlees kunnen eten, dus kan die regel best gelden, maar we kunnen ook vlees eten, dat zit in onze natuur, dus waarom er tegenin gaan?
Oud 12-11-2001, 19:13
mystic girl
mystic girl is offline
kijk, dit is nou echt zo'n stelling waar iedereen anders over denkt. ik ben het met iedereen wel een beetje eens, maar ik vind dus ook dat diegene die vegetarisch zijn, omdat ze het anders niet rechtvaardig vinden tegenover de dieren, vind ik prima, maar als je iets doet doe het dan volledig en goed. dus dan moet je met alles rekening houden.
ik denk ook dat dit bijna onmogelijk is, er zal wel een manier zijn, maar dan moet je ver zoeken.
Oud 12-11-2001, 19:26
Muis!
Muis! is offline
Citaat:
Ieme schreef:

"Doe wat je wilt, zolang je er geen anderen mee schaadt." (volgens mij is moorden ook schaden)

[Dit bericht is aangepast door Ieme (12-11-2001).]
Dat is onmogelijk, dan zou je namelijk niets mogen eten (planten doden is dan ook schaden)
maar aan de andere kant moet je juist wel eten, want als je niets eet ga je dood, en dan doe je jezelf en andere mensen die van je houden pijn.

Dat is onmogelijk, want dan zou je geen abortus mogen plegen (sorry, is het eerste wat in me opkomt) want dan schaad je de ongeboren baby.
maar aan de andere kant kan je het kind ook niet laten leven als je het niet wil hebben, want dan krijgen jij, en je kind geen leuk leven en schaadt je jezelf, en je kind.

Dat is onmogelijk, want als iemand je vraagt iets te doen wat je niet leuk vind, en je doet het niet, dan schaad je die persoon.
maar aan de andere kant: als je het wel doet schaad je jezelf.

enz.

[Dit bericht is aangepast door Muis! (12-11-2001).]
Oud 12-11-2001, 20:39
Digger3
Digger3 is offline
GEEF en NEEM!

leef in balans....
Oud 13-11-2001, 07:36
^Marije^
^Marije^ is offline
Citaat:
Digger3 schreef:
GEEF en NEEM!

leef in balans....
Maar neem niet meer dan je nodig hebt, nogal een probleem met mensen (behalve met Indianen dan)

Oud 13-11-2001, 08:58
Witchy Unforgiven
Citaat:
^Marije^ schreef:
Maar neem niet meer dan je nodig hebt, nogal een probleem met mensen (behalve met Indianen dan)

Het leuke van dit soort discussies is dat mensen altijd in herhaling gaan vallen...
Oud 13-11-2001, 14:24
Noortjuh
Noortjuh is offline
Citaat:
spiazu schreef:
maar wij weten dat het niet nodig is ivm vervangende voeding, dus dan is het toch vrij logisch (voor mij dan) dat je geen vlees meer eet?

Precies een mens heeft geen vlees meer nodig om te overleven. Misschien dat in de toekomst iedereen vegetarier wordt!
Oud 13-11-2001, 16:09
Digger3
Digger3 is offline
Citaat:
^Marije^ schreef:
ik zei toch balans, dacht ik?
Oud 14-11-2001, 08:46
^Marije^
^Marije^ is offline
Citaat:

Het leuke van dit soort discussies is dat mensen altijd in herhaling gaan vallen...

Sorry..

Oud 14-11-2001, 08:46
^Marije^
^Marije^ is offline
Citaat:
Digger3 schreef:
ik zei toch balans, dacht ik?
Sorry...

Oud 14-11-2001, 09:18
Witchy Unforgiven
Citaat:
^Marije^ schreef:
Sorry..

Als ik dat roze hoofdje (nu ook boven mijn post) zie moet ik altijd lachen...

Dussem:
Oud 14-11-2001, 10:37
^Marije^
^Marije^ is offline
Citaat:
Als ik dat roze hoofdje (nu ook boven mijn post) zie moet ik altijd lachen...

Dussem:

Ja tis wel een sneu hoofd he => lachuh!

Oud 19-11-2001, 11:04
^Marije^
^Marije^ is offline
*is het met Juut eens* Psies, als je denkt er goed aan te doen, moet je het vooral niet laten. Mijn mening is dat je er goed aan doet, als je er volledig met heel je hart (beetje fout dramatisch) achter staat, doe je dat niet, dan zit er toch iets fout. Maar als je vega wordt, doe het dan niet omdat je je om hebt laten praten, maar gewoon omdat je dat zelf graag wilt.
Oud 19-11-2001, 20:22
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
wicce schreef:
de mens is een omnivoor en van nature een vleeseter, net zoals andere dieren in de natuur.
De mens is van nature geen vleeseter: We hebben geen snijtanden nl
Oud 19-11-2001, 20:25
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
bloem schreef:
De mens is van nature geen vleeseter: We hebben geen snijtanden nl

de mens is een omnivoor en eet dus ook vlees van nature, en ik weet niet hoe jouw gebit in elkaar zit maar ik heb gewoon snijtanden hoor

Oud 20-11-2001, 14:06
^Marije^
^Marije^ is offline
Mens= gevolueerd naar (nee geen Pokemon) omnivoor.
Oud 22-11-2001, 20:56
smelley
smelley is offline
bestaan er heksen dan???
Oud 23-11-2001, 08:10
^Marije^
^Marije^ is offline
Citaat:
smelley schreef:
bestaan er heksen dan???
Doe iedereen een lol en verwijder jezelf naar het Onzin-forum

Oud 23-11-2001, 08:31
~Black~Angel~
~Black~Angel~ is offline
Ben het er in bepaalde opzichten wel mee eens, ik eet ook geen vlees, maar in het andere opzicht ben ik het er niet mee eens, want er zijn zoveel mensen die het beste voor de natuur willen en de natuur willen behouden enzow, en die eten wel vlees dus dan zouden die ook geen vlees moeten eten...

Blessed Be

An it Harm none, Do as Ye will
Oud 23-11-2001, 08:33
~Black~Angel~
~Black~Angel~ is offline
Citaat:
wicce schreef:

Mijn Book of Shadows is ook van Kringloopppapier

Blessed be!

[Dit bericht is aangepast door ~Black~Angel~ (23-11-2001).]
Oud 29-11-2001, 12:38
^Marije^
^Marije^ is offline
Ik vind et best als iemand vlees wil eten, maar ik vind wel dat je er wel eens bij stil mag staan dat je een dier verorbert dat een slecht leven heeft gehad. Als je dat als hexx doet is het naar mijn idee ook goed. Neemt niet weg dat ik het nog steeds een beetje dubbel vind, maar oke.
Oud 13-01-2002, 21:31
Verwijderd
Veel mensen die horen dat ik geen vlees eet. Zeggen dat je dan ook geen planten moet eten en geen leren schoenen dragen enz. Volgens mij voelen ze zich dan aangevallen. Ik vind het onzin om alle dingen te doen en laten die dan op het lijstje staan. Het gaat om mijn geweten en ik weet in ieder geval wat ik wel en niet eet. Ik denk er over na als ik een paar leren schoenen koop. Het liefst zou ik dat niet doen maar schoenen komen nu eenmaal niet in zoveel keus uit materialen. Ik vind het wel goed om vlees te eten als we dat zelf vangen en slachten enz. Dan is het natuurlijk. Oh trouwens zelfs als je een eigen koe hebt is het nog niet natuurlijk om melk te drinken. Wij zijn namelijk zoogdieren en het is de bedoeling dat we allen zogen bij onze moeder en er naverloop van tijd dan ook mee ophouden.

Ik wil hiermee niemand beledigen maar ik moest het even kwijt.

x Leonora
Oud 14-01-2002, 20:00
Suzanne79
Suzanne79 is offline
Al eerder werd het woord balans genoemd. Dit is hoe ik dit voor mezelf interpreteer. De mens is inderdaad een omnivoor en ik vindt het daarom natuurlijk om vlees te eten. Maar alleen niet zoVEEL als veel Nederlanders doen. Voor mij is een maaltijd zonder vlees dus ook net zo compleet als een zonder. In de praktijk eet ik twee á drie keer in de week vlees. Maar ook als ik vlees eet, let ik op wat voor soort vlees. Een dier moet minstens de kans op een leven gehad hebben, dus ik eet geen vlees van jonge dieren (kalf, lam, etc) Als ik het zelf koop, meestal scharrelvlees. Verder eet ik geen wild, omdat ik niet weet hoeveel dieren er aangeschoten en verwond zijn voordat ze mijn fazantje neerschoten. Kreeft eet ik niet omdat het levend wordt gekookt. Mosselen ed ook, maar die zijn zo klein dat ik wel geloof dat die op slag dood zijn, in tegenstelling tot kreeft.

Dit is zo'n beetje mijn eigen balans.
Oud 15-01-2002, 11:17
Wiccaleen
Wiccaleen is offline
Citaat:
^Marije^ schreef:
Vind ik ook. Beetje hypocriet als je als hexx achteloos je spaklapje verorbert terwijl je je zo om de natuur bekommerd. Die zit nl. ook in varkensschuren..maar hee iedereen moet het zelf maar weten. Ik voel me er gewoon beter bij om geen vlees te eten, qua gezondheid en qua geweten.

He marije ik kom jou ook wel bij elk topic tegen!! geef niks hoor maar ik kan het toch niet helemaal eens zijn met jouw standpunt. Ik respecteer het echt heel erg als mensen vegetarier kunnen zijn. Ik heb het wel eens geprobeerd, maar ik vind vlees bot gezegd(maar niet bot bedoeld) te lekker. Ik heb laatst een keer quorn en tofu gegeten omdat mijn moeder geen vlees had gekocht en dat er stond, maar ik vond het echt vreselijk vies.
Je kan het natuurlijk wel leren eten, maar ik denk dat ik met scharrelvlees eten ook al een hoop goed maak? Ik had laatst visite van vrienden en die waren dan ook vegetariers. Ze aten dan ook geen eieren, dronken geen melk, wouden van vlees niks weten, geen yoghurt en andere zuivelprodukten, en zo nog wel een paar dingen. Heel knap allemaal maar nooit gezond! Waar zag ik laatst nou staan dat mensen die veel zuivelprodukten eten langer leven? Nou ja in ieders geval zitten er in die produkten en in vlees volgens mij ook een hoop dingen die je lichaam nodig heeft, zoals kalk voor je botten in melk. En calcium enzo, ik denk dat je er wel zonder KAN, maar dat het nooit gezond is. Moet je dat dan ook allemaal opgeven? Ja moeten is het natuurlijk nooit maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik. Ik wil toch wel graag de 80 halen...nou ja in ieders geval ga ik denkt ik nog wel een keer intensief proberen om vegetarier te worden, maar ik hou het eerst nog maar op scharrelvlees en -eieren.
Ik zeg maar zo: laat mensen hunzelf blijven en laat ze lekker leven zoals ze willen(op een gezonde manier dan he?), het is tenslotte hun leven!En wie zijn wij nou eigenlijk om daar over te gaan oordelen?

Blessed be!
XWiccaleenX

Oud 15-01-2002, 11:22
legatus
legatus is offline
Wij zijn de natuur. Natuurlijk mag een heks vlees eten, je lichaam is veel sterker als je ook vlees eet naast andere voedingswaarden.
Oud 15-01-2002, 16:35
watermannetje
watermannetje is offline
ik vind het heel natuurlijk als je vlees eet. een mens is een dier en dieren eten vlees, dat hoort er nou eenmaal bij. bovendien is het gezond, en moet je niet gezond eten, drinken, leven enzow?
ik begrijp het standpunt van mensen die vegetarisch zijn heel goed maar de mijne ook.
wel eet ik geen vlees van dat bio industrie maar bij een slager waarbij ik weet dat de dieren een goed leven hebben gehad.
en ook moet ik altijd bij dit soort discussies denken aan de oermensen. die stonden ook erg dicht bij de natuur en aten ook vlees, al is het gewoon om te overleven
x
Oud 15-01-2002, 19:52
Verwijderd
Wow hier moet ik even een misverstand de wereld uit helpen. Sorry Wiccaleen maar dat klopt niet. (ik wilde quoten maar het gaat elke jeer mis)

Ik ben het eens dat iedereen wel een goede rede heeft om al dan niet vlees te eten. MAAR melk is niet per se gezond. Oh tuurlijk het bevat veel calcium, maar helaas is dit in het geval van melk verbonden aan een eiwit en daardoor neem je het niet op. Dus je hebt er niets aan. Sterker nog, het eiwit bindt in je lichaam nog meer calcium dus door melk kom je eerder aan een calcium tekort. Daar komt nog bij dat melk alergien in de hand werkt. Door het calcium gebrek breek je eerder botten. bovendien was ik er als baby al alergies voor en nu krijg ik bij een te grote dosis nog altijd last van mijn darmen. Ik realiseer me nu dat dit niet helemaal aansluit op de topic meer dit moest ik echt even kwijt.

xje Leonora
Oud 16-01-2002, 10:49
watermannetje
watermannetje is offline
[QUOTE]judith2211 schreef:
[B] 1. niet elk dier eet vlees, dus kun je niet zeggen dat wij vlees mogen eten 'omdat wij nou eenmaal dieren zijn'.
2. vlees is NIET gezond. vooral varkensvlees is heel slecht voor je. de paar (zeer weinig dus) nuttige stoffen die in vlees zitten, zitten ook in vleesvervangers. en daar zit dus niet al het vet in.

okeej, dan is dat geen goeie reden om vlees te eten, maar toch denk ik dat wij nou eenmaal door de natuur gemaakt zijn als dieren die vlees eten. en er zijn veel mensen die er verstand van hebben en die zeggen dat vlees wel gezond is, en dat denk ik ook. ik vind nou eenmaal dat vlees eten erbij hoort, bij mensen en beter dan dit kan ik niet echt uitleggen waarom ik dat vind
Oud 16-01-2002, 13:46
legatus
legatus is offline
Niet elk dier eet vlees. Ook niet elk mens eet vlees.

Vlees is niet gezond. Lariekoek, sommige vleessoorten zijn wel gezond en sommigen niet. Kippenvlees is weer beter dan Varkensvlees.
Oud 16-01-2002, 15:03
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik vind het ook niet nodig om vlees te eten. Als je ziet wat die dieren doormaken voordat ze op je bordje terecht komen lust ik het haast niet meer. Omdat mijn ouders te beroerd zijn om voor vleesvervangers te zorgen en het onzin vinden om geen vlees te eten, eet ik het ook wel. Tsja ik moet toch eten vind je niet? Ik eet dan ook alleen vlees als dat toevallig door de pasta zit of als ik zonder dat vlees gewoon niet gezond genoeg eet. Als ik buiten de deur eet, eet ik het niet.
Maar nu weer even ontopic.
Zijn Docter Martens niet ook van leer?
Het is gewoon heel moeilijk om in deze maatschappij echt bewust te leven wat dit soort dingen aan betrefd. Dan kun je idd beter zelf een schaap aanschaffen.
Maar je hoefd toch niet te kiezen tussen: wel of geen vlees
wel of geen leer
wel of geen biologische groenten
enz enz.
Als je gewoon zo veel mogelijk doet om dierenleed (e.d.) tegen te gaan, doe je al heel veel. Meer dan de meeste mensen.
Eet gewoon zo min mogelijk vlees, draag zo min mogelijk leer, koop zo veel mogelijk eten waar de natuur niet voor is geschaad. Leef zo bewust mogelijk. Dat kan iedereen, maar toch zijn er nog heel veel mensen die denken dat je of alles of niets moet doen en dus maar niets doen.
Uhm, ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Oud 18-01-2002, 12:58
watermannetje
watermannetje is offline
Citaat:
judith2211 schreef:
dat komt omdat er geen goeie, niet-hedonistische (heksen zijn over het algemeen niet hedonistisch ingesteld) redenen zijn om wel vlees te eten.

black sugar = de meeste doc martens zijn van leer ja, maar er zijn wel leerloze volgens mij... even goed zoeken

[Dit bericht is aangepast door judith2211 (17-01-2002).]

[Dit bericht is aangepast door judith2211 (17-01-2002).]

misschien een domme vraag, maar wat is hedonistisch?
Advertentie

Regels voor berichten