Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2003, 15:41
honey
honey is offline
Ik heb redelijk wat vriendinnen. Mijn beste vriendinnen zijn die van school. Daarnaast heb ik er ook een aantal van zwemmen. Eentje van zwemmen vraagt dingen af en toe dingen wanneer ze denkt dat me iets dwars zit. Ik ben vrij open tegen haar. Omdat ze een vriendin van mij is en ik haar ook vertrouw. Omdat ik haar soms veel vertel denkt zij dat ik haar als een van mijn beste vrienden beschouw en dat is niet zo. Die van school betekenen veel meer voor mij en die kennen mij door en door. Ze zit hier over te klagen bij anderen. Waarschijnlijk klaagt ze ook omdat haar vriend een ex van mij is. Ik weet het niet, maar dit lijkt me de enige reden. Ik ben over die ex heen, maar laatst zat mij toch iets dwars en dat vertelde ik tegen haar. Ze had mij toen zelf geadviseert om het er met hem over te hebben, maar ik wist niet of ik dat nou wel of niet zou doen. Uiteindelijk heb ik dat niet gedaan, omdat er andere zaken mij vooral dwars zitten, nu vooral school. Misschien denkt zij dat ik het toen alleen maar zij om aandacht te krijgen.
Maar ik hoorde via via dat ze achter mn rug om veel over me zitten te kletsen. Ik weet niet precies meer wat die gene van wie ik dit gehoord had tegen me zei, maar volgens mij zei ze ook iets over dat ze daarover zeurde tegen haar vriend (mijn ex dus) Ik heb mijn ex al een tijdje niet meer gesproken, maar ik ben nog wel bevriend met hem (staat nu alleen ff op een laag pitje). Maar als zij zit te stoken en achter mn rug om zit te roddelen, weet ik niet waar dat op uit kan lopen. Zowel bij mijn ex als bij mijn andere "vrienden"

Ik weet niet wat ik hier mee aan moet. Ik had dit niet van haar verwacht. Hoe moet ik het haar zeggen dat ik dit niet leuk vind?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2003, 15:44
Miracle
Miracle is offline
dit is denk ik meer wat voor psych of l&r...
Oud 27-02-2003, 15:46
Welmoed
Welmoed is offline
mensen die achter je rug om lullen moet je breken, zonder aarzelen.
Oud 27-02-2003, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Rebby schreef:
Hoe moet ik het haar zeggen dat ik dit niet leuk vind?
Mond open doen en zeggen dat je het niet leuk vind.

En vertel haar niks meer, dan kan ze ook niks doorlullen en weet ze ook minder om je zwart mee te maken enz. Je echte vrienden kijken er wel door heen, kijken iig verder, anderen zijn geen echte vrienden (die zijn je iig niet waard).
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 15:51
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
zijn dat dan wel je echte vrienden
Oud 27-02-2003, 15:53
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Iemand die over jou roddelt vind ik geen vriendin. Zo ga je niet met vriendinnen om vind ik, zeker niet als die persoon vindt dat jij een van haar beste vriendinnen bent. Mijn zussie heeft al bijna 2 jaar iets met een jongen, wiens beste vriend (vroeger dan) vaak over de vloer bij ons kwam. Die heeft echt zitten te roddelen over zijn vriend, de vriend van mijn zusje dus! Het leek net alsof hij alleen maar langskwam om te stoken in hun relatie. De vriend van mijn zusje heeft nu heel weinig contact meer met hem omdat hij hem eens een paar keer al die wacht heeft aangezegd. Hij heeft nu ook bijna geen contact meer met mijn zusje. Een lange tijd zagen ze elkaar echt als goede maatjes, maar het laatste half jaar dus echt niet meer.
Ik vind dat je met je ex moet gaan praten om te weten te komen wat er allemaal speelt. Wat je met die vriendin moet dan, daar moet je over nadenken als je precies weet hoe de vork in de steel zit.
Oud 27-02-2003, 15:57
honey
honey is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef:
Iemand die over jou roddelt vind ik geen vriendin. Zo ga je niet met vriendinnen om vind ik, zeker niet als die persoon vindt dat jij een van haar beste vriendinnen bent.
Zij denkt dat ik denk dat zij mijn beste vriendin is.
Maar ik zal erover nadenken. Wacht ook nog ff andere reacties af zodat ik meer een beeld heb van de mogelijkheden.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 16:12
Boogie
Boogie is offline
---> Liefde & Relatie
Oud 27-02-2003, 17:42
*little_princess*
*little_princess* is offline
Als ze jou geheimen zomaar doorverteld aan iemand anders, terwijl jij haar in vertrouwen hebt genomen door haar die dingen te vertellen en te verwachten dat het tussen jullie zou blijven, zou ik dat zeker geen vriendin noemen... Als ik jou was zou ik dan ook meteen naar haar toegaan en vragen waarom ze dit doet en of ze er mee op kan houden...
Reageren

Regels voor berichten