Citaat:
Vincent Vega schreef:
Als er een opzegtermijn is van vier weken dan kunnen ze je volgens mij nu gewoon aannemen en je meteen weer ontslaan, dan voldoen ze gewoon aan hun verplichtingen.
Dus het is misschien niet helemaal netjes van ze maar als ze van je af willen kunnen ze dat gewoon.
Er zijn hier ook nog mensen die langer rechten studeren; die weten misschien een beter antwoord .
|
Opzegtermijn van 4 weken heeft hier weinig mee te maken, dat gaat om hoe lang er minimaal tussen het opzeggen en het ontslag moet zitten. Overigens doen de meeste bedrijven daar niet heel moeilijk over als je ECHT weg wil, aangezien ze weinig hebben aan ongemotiveerde werknemers. Netjes is natuurlijk anders, en ook vanwege je cv zou ik altijd op tijd op proberen te zeggen...
Maar goed, daar ging het hier niet om. Een arbeidscontract word praktisch altijd opgemaakt met een proeftijd van een maand. In die maand mogen ze je zonder opgaaf van reden per direct ontslaan en mag jij zonder opgaaf van reden per direct ontslag nemen. In dat geval mag je dus ontzettend blij zijn met die 75 euro, ookal aangezien je er helemaal NIETS voor hoeft te doen.
Ook betwijfel ik of je er juridisch meer uit kan krijgen... Als je wil kan ik dat voor je nazoeken, maar ik denk dat je hier al genoeg aan hebt. Ik hoop dat je hier verder mee komt, en anders moet je het maar zeggen