Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2003, 19:02
leon-v
leon-v is offline
Hallo,
Ik heb een juridische probleem en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb onlangs een contract getekent bij een landelijk dagblad om de krant te gaan bezorgen.
Ik heb een ingangsdatum afgesproken, en een bedrag werd me mondeling toegezegd van rond de E250 per maand. (opzegtermijn is 4 wkn)
Enkele dagen geleden belde de agent van deze krant dat ik niet kon beginnen want de persoon die zijn contract had opgezet bleef de krantenwijk nog voor onbepaalde tijd doorlopen.
Maar.... Ik heb een contract getekend en loop dus door dit voorval een bedrag van 250E per maand mis.
N.A.v dit heb ik haar baas gebelt en hij stelde mij het volgende voor: hij stelde voor om 75E als schadevergoeding te betalen en mij als er een krantenwijk vrij is contact met mij op te nemen.
Ik vind dit bedrag veelste weinig (wat is 75 euro op 250 euro?) maar ik ben bang dat als ik zeg dat ik 250E wil dat mij dan word gezegd dat ik het maar hogerop moet zoeken.. met als gevolg dat het nog maanden duurt voordat ik resultaat boek.
Weet iemand wat mijn rechten en plichten zijn?
Heb ik recht op E250 of niet?

Alvast bedankt!

Leon-V
Oud 19-02-2003, 20:18
Flexx
Flexx is offline
dude, waar de FOK zeik je echt over. Je mag blij zijn dat ie met een 75 euro schadevergoeding komt aangezien je nog helemaal geen werk geleverd hebt. Het leven is hard, maar zo zit het nu eenmaal.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 20:49
leon-v
leon-v is offline
Maar een contract is toch een contract....
Ik zou 250 verdienen maar dat loop ik nu mis....
Ik wil arbeid leveren maarja.. als hun zich opeens terugtrekken!
btw.. studeer jij recht?
Oud 19-02-2003, 21:52
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Als er een opzegtermijn is van vier weken dan kunnen ze je volgens mij nu gewoon aannemen en je meteen weer ontslaan, dan voldoen ze gewoon aan hun verplichtingen.

Dus het is misschien niet helemaal netjes van ze maar als ze van je af willen kunnen ze dat gewoon.

Er zijn hier ook nog mensen die langer rechten studeren; die weten misschien een beter antwoord .
Oud 20-02-2003, 10:24
Verwijderd
Hoort dit niet op DK?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 11:22
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Als er een opzegtermijn is van vier weken dan kunnen ze je volgens mij nu gewoon aannemen en je meteen weer ontslaan, dan voldoen ze gewoon aan hun verplichtingen.

Dus het is misschien niet helemaal netjes van ze maar als ze van je af willen kunnen ze dat gewoon.

Er zijn hier ook nog mensen die langer rechten studeren; die weten misschien een beter antwoord .
Opzegtermijn van 4 weken heeft hier weinig mee te maken, dat gaat om hoe lang er minimaal tussen het opzeggen en het ontslag moet zitten. Overigens doen de meeste bedrijven daar niet heel moeilijk over als je ECHT weg wil, aangezien ze weinig hebben aan ongemotiveerde werknemers. Netjes is natuurlijk anders, en ook vanwege je cv zou ik altijd op tijd op proberen te zeggen...

Maar goed, daar ging het hier niet om. Een arbeidscontract word praktisch altijd opgemaakt met een proeftijd van een maand. In die maand mogen ze je zonder opgaaf van reden per direct ontslaan en mag jij zonder opgaaf van reden per direct ontslag nemen. In dat geval mag je dus ontzettend blij zijn met die 75 euro, ookal aangezien je er helemaal NIETS voor hoeft te doen.

Ook betwijfel ik of je er juridisch meer uit kan krijgen... Als je wil kan ik dat voor je nazoeken, maar ik denk dat je hier al genoeg aan hebt. Ik hoop dat je hier verder mee komt, en anders moet je het maar zeggen
Oud 20-02-2003, 16:46
leon-v
leon-v is offline
Hey mensen
bedankt voor jullie reacties...
Ik heb even mn leraar economie geraadpleegd en die raadde me ook aan om het te accepteren (hij heeft ook rechten gestudeert)
bedankt iniedergeval!
Oud 20-02-2003, 17:10
Verwijderd
OK, probleem opgelost zo te zien
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 17:11
waaromniet?
waaromniet? is offline
Pff doe ik daarvoor zo m'n best om een verhaaltje te typen
Oud 20-02-2003, 17:12
Verwijderd
Zie het als voorbereiding op je tentamen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 17:33
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
nare man schreef:
Zie het als voorbereiding op je tentamen
Lol

Welk tentamen? Privaat? Of schriftelijke productieve vaardighede, dat ik al niet meer kan halen omdat er aanwezigheidsplicht geld, en ik niet zo vaak aanwezig ben?

Ik moet morgen al naar rechtbank kom ik net achter, dat is best wel ongaaf, aangezien ik nu in Hoorn zit, en dus de trein van 6 uur moet hebben
Oud 26-02-2003, 01:01
jelle1979
jelle1979 is offline
Citaat:
leon-v schreef:
Hallo,
Ik heb een juridische probleem en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb onlangs een contract getekent bij een landelijk dagblad om de krant te gaan bezorgen.
Ik heb een ingangsdatum afgesproken, en een bedrag werd me mondeling toegezegd van rond de E250 per maand. (opzegtermijn is 4 wkn)
Enkele dagen geleden belde de agent van deze krant dat ik niet kon beginnen want de persoon die zijn contract had opgezet bleef de krantenwijk nog voor onbepaalde tijd doorlopen.
Maar.... Ik heb een contract getekend en loop dus door dit voorval een bedrag van 250E per maand mis.
N.A.v dit heb ik haar baas gebelt en hij stelde mij het volgende voor: hij stelde voor om 75E als schadevergoeding te betalen en mij als er een krantenwijk vrij is contact met mij op te nemen.
Ik vind dit bedrag veelste weinig (wat is 75 euro op 250 euro?) maar ik ben bang dat als ik zeg dat ik 250E wil dat mij dan word gezegd dat ik het maar hogerop moet zoeken.. met als gevolg dat het nog maanden duurt voordat ik resultaat boek.
Weet iemand wat mijn rechten en plichten zijn?
Heb ik recht op E250 of niet?

Alvast bedankt!

Leon-V
he ?? wat voor abo heb je genomen dan / voor zovel geld ?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten