Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
aminozuren+meer--->eencellige organisme ----->algen etc... bekende weg.(dit is wel heeeeeel versimpelt!!!) maar je kunt t dus na maken. als je de juist efactoren maar hubt. dat kon in 1953 al, dus warom zou 'de natuur' er dan miljoene jaren over moeten doen, of helemaal niet om zoiets te crieeren? wat is leven? tja....je kunt dat ook niet zomaar ff zeggen.. ik denk dat simpele chemische verbindingen steeds ingewikkelde bindingen gaan vormen, die dan weer met hun omgeving 'reageren', ecosystemen, ingewikkelder, ingewikkelder, mens. a. en dat zou ergens ander(in het steeds uitdijdende helal) niet kunnen gebeuren? ik denk niet zoals mensen, ik denk dat aliens meer organismen zijn (dat zijn we tenslotte ook), die zich hebben aangepast aan hun omgeving, en das weer over al anders. dna is weer een bevestiging dat alles hier(aarde) langs de zelvde weg is gegaan. sci-fi tafareeltjes van compleete culturen? het is niet onmogelijk! ALLES IS MOGELIJK!!!
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik sluit niet uit dat er ergens anders ook leven is ontstaan. Het is echter volgens mij niet juist dat uit de evolutietheorie van Darwin kan worden geconcludeerd dat er ergens in het heelal ook levende wezens zijn ontstaan.
||
Citaat:
Maar de stelling zelf zou ik dus willen bestrijden....
|
![]() |
ik denk dit:
er zijn bepaalde dingen die gewoon zijn(om het simpel te zeggen) zo reageren zuren met basen, lossen somige stoffen op, heeft alles massa, en werken krachten op alles om ons heen. de verklaring is alleen nog niet gevonden. wat ik wil zeggen is dit: de dingen verlopen langs een (vastgelegde) weg, noem dat evolutie, 'gods' werk, of wathever. maar die 'wetten' zijn nou eenmaal. en volgens die 'wetten' is buiteaards leven(in welke vorm dan ook) mogelijk.
||
![]() |
Citaat:
![]() Hoe weet je zo zeker dat er buitenaards leven is? Daar moet je toch een argument voor hebben...
|
De evolutietheorie van Darwin stelt dat een organisme zich gen voor gen aanpast aan de omgeving.
Het stelt echter NIET dat in iedere willekeurige omgeving ook leven ontstaat. Je vraag is dus niet correct. Zij die in de volutieleer geloven, hebben het over een theorie die enkel en alleen van toepassing is op de omstandigheden op de aarde. Een verband met buitenaards leven is onmogelijk te leggen. I rest my case, your honor.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Bijna iedereen gaat er van uit dat het leven op aarde is ontstaan, maar waarom zou het niet, door middel van een komeet, op aarde terecht zijn gekomen. Dit geeft leven meer tijd om zich te ontwikkelen. De tijd dat het op aarde heeft kunnen ontwikkelen, is behoorlijk kort. Maar wanneer het vanuit het heelal komt, heeft het meer tijd gehad om zich te ontwikkelen. En dus klinkt het wat logischer. Als het inderdaad uit het heelal komt en via een komeet op de aarde terecht komt, dan is het niet moeilik voor te stellen dat er ergens anders ook leven is. In welke vorm?/ Tja.. Maar ja er zijn ook zoveel sterren en dus zoveel mogelijkheden. Al was maar op 0,000000001% leven mogelijk dan hebben we toch nog veel soorten leven. Enne zoals iemand zei wanneer er geen ander leven was : it would be a waste of space
![]() Enne Christen waar is voor jou de grens dat je zegt dat God niet meer bestaat? Dus wat voor bewijs moeten de wetenschappers naar jou maatstaven mee aan komen zetten om te bewijzen dat God niet bestaat?? Ik denk dat je elke bewijs, hoe waterdicht en logisch ook, gelijk zal afwijzen. En daarmee is elke discussie niet mogelijk. Open staan voor andersmans ideen is, dus ook andere, is belangrijk. En ik geloof niet dat jij dat doet.
|
Verwijderd
|
Stelling klopt.
Ik geloof dan ook niet dat er geen buitenaards leven bestaat, ik acht de kans erop alleen heel erg klein. Om het maar eens zo te zeggen: 'er zal ongetwijfeld buitenaards leven bestaan, maar het is óf te dom om ons te ontdekken, óf te slim om ons te ontdekken'. |
![]() |
||
Citaat:
En die jolige stelling is natuurlijk een nikszeggende one-liner. Aangenomen dat er buitenaardsleven bestaat, dan is de kans nog altijd zeer klein dat dit te vinden is binnen een dusdanige afstand van de aarde dat het in elk geval nog theoretisch mogelijk is dat een deeltje die afstand kan reizen in een tijdsduur korter dan de leeftijd van de aarde. Waarschijnlijk is de intelligentie van de betreffende soort dus niet echt een relevante factor.
|
Oneens.
Er zijn inderdaad evolutionisten die geloven dat leven zo ontstaat... Beetje oersoep, bliksempje erbij, en hoppa; leven. Maar ik ken ook mensen die juist denken dat de kans op het ontstaan van leven op een plaats waar dat leven kan overleven 0 is, en dat wij dus (hoogstwaarschijnlijk) alleen zijn in dit universum.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Geloof - vervolg op 'De ontkrachting van het christendom' Verwijderd | 233 | 14-06-2010 22:20 | |
Dat zijn een hoop beestjes... akumabito | 498 | 23-12-2006 23:08 | |
wat vind jij van jehovah's getuigen? =zwart wit= | 319 | 07-12-2006 12:08 | |
Wat voor bewijs heb jij dat God bestaat (welke God dan ook)? Cherry Springs | 441 | 27-01-2006 13:32 | |
Evolutietheorie is bull-shit! Hydrogen | 322 | 20-05-2004 09:01 | |
Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God. Iqra | 94 | 30-07-2003 21:36 |