Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2003, 19:07
mieltje
mieltje is offline
Stelling: Wie in de evolutie theorie van Darwin gelooft zou, logischerwijs, ook in buitenaards leven geloven!

Mijn mening:
Tuurlijk! de theorie van Darwin gaat er van uit dat organismen zich aan passen aan hun leef omgeving.
De wetenschap is er nu veel te veel opgericht, dat eventueele 'aliens' erg op de mens lijken, zij zouden water nodig hebben (in 1 van de 3 fasen) om te kunnen bestaan. Een atmosfeer die UV tegen houd, maar waar is het aanpassen dan gebleven?
Misschien is voor ander leven een andere stof wel essentieel... zou logisch zijn, van deze theorie uitgaand, dat dat mogelijk is!

of ben ik nu gek...
Oud 17-02-2003, 19:31
purplerose
purplerose is offline
Ja.. in principe heb je je gelijk, maar het is wel zo dat er planeten zijn waar dus leven echt uitgesloten is, tenminste dat wordt er beweert. Ik denk als de theorie helemaal klopt dan zou het leven een weg moeten vinden, maarja als er geen leven is gaat dat moeilijk .. ik vindt het een moeilijke kwestie.. hmmm ik zal hier nog even over nadenken.
Oud 17-02-2003, 20:34
flierefluiter
flierefluiter is offline
haay,

ik wilde even reageren op je stelling, want we hadden het laatst onder ANW over het heelal, en buitenaards leven.
Als je ook maar een idee ervan hebt, hoe groot het heelal is, en hoeveel zonnestelsels er zijn, weet je ook meteen, dat het 100% zeker is dat er nog ander leven bestaat. Aan de andere kant, is het dan ook eigenlijk 100% zeker, dat we dat leven nooit zullen vinden. die afstanden zijn zo onwezelijk groot, daar hebben we geen idee van. in de tussentijd dat we er aan zouden komen, bestaat de aarde mischien al niet eens meer.
maar zeker is dus wel dat er buitenaards leven bestaat,
xis Arrianne
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 20:55
mieltje
mieltje is offline
DNA? wie heeft het nou weer over DNA...

Ik probeerde juist uitteleggen, dat mensen te veel zoeken naar 'iets' wat ontzettend op de mens lijkt..
Oud 17-02-2003, 21:22
capibara
capibara is offline
Ik ben het hier behoorlijk mee eens. Stel ( ik neem wat willekeurige getallen)
Het heelal bestaat uit 50 miljard sterrenstelsels. Met een beetje kansberekening, inzicht op de evolutie van het leven e.d. lijkt het mij redelijk acceptabel dat tussen al die sterrenstelsels er wel eentje is waar zich leven bevind, in welke vorm dan ook
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 10:30
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
fulgrim schreef:
Ik ben het hier behoorlijk mee eens. Stel ( ik neem wat willekeurige getallen)
Het heelal bestaat uit 50 miljard sterrenstelsels. Met een beetje kansberekening, inzicht op de evolutie van het leven e.d. lijkt het mij redelijk acceptabel dat tussen al die sterrenstelsels er wel eentje is waar zich leven bevind, in welke vorm dan ook
Lijkt me niet. Het feit dat hier leven is ontstaan - en laten we dat maar even aannemen, als we het over Darwin hebben - is heel toevallig. De kans was, naar ik heb gehoord, kleiner dan 1 op een miljoen. Het zou dan wel mega-toevallig zijn, als het zelfde zeer onwaarschijnlijke proces ook ergens anders in het heelal zou hebben plaatsgevonden.
Oud 18-02-2003, 21:54
aldi - PUNK
aldi - PUNK is offline
Citaat:
*Burning water* schreef:
Lijkt me niet. Het feit dat hier leven is ontstaan - en laten we dat maar even aannemen, als we het over Darwin hebben - is heel toevallig. De kans was, naar ik heb gehoord, kleiner dan 1 op een miljoen. Het zou dan wel mega-toevallig zijn, als het zelfde zeer onwaarschijnlijke proces ook ergens anders in het heelal zou hebben plaatsgevonden.
nou echt? denk je? ken je dat experiment van stanley miller (1953) dat gelijke factoren creeerde als het prille begin, de oersoep en dat daar aminozuren onstonden naa het blootstellen aan electriciteit.
aminozuren+meer--->eencellige organisme ----->algen etc...
bekende weg.(dit is wel heeeeeel versimpelt!!!)
maar je kunt t dus na maken. als je de juist efactoren maar hubt.
dat kon in 1953 al, dus warom zou 'de natuur' er dan miljoene jaren over moeten doen, of helemaal niet om zoiets te crieeren?

wat is leven? tja....je kunt dat ook niet zomaar ff zeggen.. ik denk dat simpele chemische verbindingen steeds ingewikkelde bindingen gaan vormen, die dan weer met hun omgeving 'reageren', ecosystemen, ingewikkelder, ingewikkelder, mens. a. en dat zou ergens ander(in het steeds uitdijdende helal) niet kunnen gebeuren? ik denk niet zoals mensen, ik denk dat aliens meer organismen zijn (dat zijn we tenslotte ook), die zich hebben aangepast aan hun omgeving, en das weer over al anders. dna is weer een bevestiging dat alles hier(aarde) langs de zelvde weg is gegaan. sci-fi tafareeltjes van compleete culturen? het is niet onmogelijk!

ALLES IS MOGELIJK!!!
Oud 19-02-2003, 07:47
Tio
Tio is offline
Citaat:
*Burning water* schreef:
Zelfs als de kans kleiner is dan 1 op een miljoen. Er zijn miljarden sterren alleen al in ons sterrenstelsel, en nog veel meer planeten. De kans dat er dus bij één op de (minder dan een) miljoen leven ontstaat is dus (imo) nog wel aanzienlijk. Als je dan bedenkt dat het heelal nog zo oneindig veel groter is dan alleen ons sterrenstelsel...
Oud 19-02-2003, 10:06
*Burning water*
Citaat:
aldi - PUNK schreef:
nou echt? denk je? ken je dat experiment van stanley miller (1953) dat gelijke factoren creeerde als het prille begin, de oersoep en dat daar aminozuren onstonden naa het blootstellen aan electriciteit.
aminozuren+meer--->eencellige organisme ----->algen etc...
bekende weg.(dit is wel heeeeeel versimpelt!!!)
maar je kunt t dus na maken. als je de juist efactoren maar hubt.
dat kon in 1953 al, dus warom zou 'de natuur' er dan miljoene jaren over moeten doen, of helemaal niet om zoiets te crieeren?
Klinkt wel logisch, maar die man had natuurlijk wel alle omstandigheden geoptimaliseerd. Bovendien vind ik het heel knap dat hij dan precies wist hoe het was in het prille begin. Als dat echt zo bekend is, dat het zelfs kan worden nagemaakt, zouden creatonisten toch geen poot meer hebben om op te staan?
Ik sluit niet uit dat er ergens anders ook leven is ontstaan. Het is echter volgens mij niet juist dat uit de evolutietheorie van Darwin kan worden geconcludeerd dat er ergens in het heelal ook levende wezens zijn ontstaan.
Oud 19-02-2003, 14:03
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
och natuurlijk is er buitenaards leven

ga alleen niet met stomme UFO ideeen aan komen zetten
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 15:52
Isa
Isa is offline
ik geloof niet in evolutie.
als het er is dan heeft een schepper de evolutie ooit gestart.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 22:43
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
mieltje schreef:
Stelling: Wie in de evolutie theorie van Darwin gelooft zou, logischerwijs, ook in buitenaards leven geloven!

Mijn mening:
Tuurlijk! de theorie van Darwin gaat er van uit dat organismen zich aan passen aan hun leef omgeving.
De wetenschap is er nu veel te veel opgericht, dat eventueele 'aliens' erg op de mens lijken, zij zouden water nodig hebben (in 1 van de 3 fasen) om te kunnen bestaan. Een atmosfeer die UV tegen houd, maar waar is het aanpassen dan gebleven?
Misschien is voor ander leven een andere stof wel essentieel... zou logisch zijn, van deze theorie uitgaand, dat dat mogelijk is!

of ben ik nu gek...
Ik ben er zeker van dat er buitenaards leven is. Maar voor zover ik weet voorziet Darwin's theorie niet in de vereisden voor het ontstaan van leven. Het ligt voor mij voor de hand dat er op andere planeten op een vergelijkbare manier leven is ontstaan net zoals op de aarde.
Maar de stelling zelf zou ik dus willen bestrijden....
Oud 20-02-2003, 09:09
aldi - PUNK
aldi - PUNK is offline
ik denk dit:
er zijn bepaalde dingen die gewoon zijn(om het simpel te zeggen)
zo reageren zuren met basen, lossen somige stoffen op, heeft alles massa, en werken krachten op alles om ons heen. de verklaring is alleen nog niet gevonden.

wat ik wil zeggen is dit:
de dingen verlopen langs een (vastgelegde) weg, noem dat evolutie, 'gods' werk, of wathever. maar die 'wetten' zijn nou eenmaal. en volgens die 'wetten' is buiteaards leven(in welke vorm dan ook) mogelijk.
Oud 20-02-2003, 09:15
DaDude
DaDude is offline
Ik weet gewoon 100% zeker dat er buitenaards leven is, al zijn het eencellige organismen het is leven.

Kan dit niet naar Populaire wetenschappen ???
Oud 20-02-2003, 11:02
*Burning water*
Citaat:
DaDude schreef:
Ik weet gewoon 100% zeker dat er buitenaards leven is, al zijn het eencellige organismen het is leven.

Kan dit niet naar Populaire wetenschappen ???
Nee, want dan mis ik het.

Hoe weet je zo zeker dat er buitenaards leven is? Daar moet je toch een argument voor hebben...
Oud 20-02-2003, 11:02
morlock
morlock is offline
De evolutietheorie van Darwin stelt dat een organisme zich gen voor gen aanpast aan de omgeving.

Het stelt echter NIET dat in iedere willekeurige omgeving ook leven ontstaat.

Je vraag is dus niet correct. Zij die in de volutieleer geloven, hebben het over een theorie die enkel en alleen van toepassing is op de omstandigheden op de aarde. Een verband met buitenaards leven is onmogelijk te leggen.

I rest my case, your honor.
Oud 20-02-2003, 15:07
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
*Burning water* schreef:
Nee, want dan mis ik het.

Hoe weet je zo zeker dat er buitenaards leven is? Daar moet je toch een argument voor hebben...
Zeker weten kunnen we het niet. Wel valt de beargumenteren dat de kans dát het er is dicher bij de 1 ligt dan bij de 0,99. Dat is hierboven dan ook gedaan.
Oud 20-02-2003, 17:40
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Knap hoeveel mensen 100% schijnen zeker te weten dat er buitenaards leven is.
Oud 20-02-2003, 18:03
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ik geloof niet in evolutie.
als het er is dan heeft een schepper de evolutie ooit gestart.
Wat een leuke mededeling. Jammer alleen dat het geen fuck met de topic te maken heeft.
Oud 20-02-2003, 18:28
Isa
Isa is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Wat een leuke mededeling. Jammer alleen dat het geen fuck met de topic te maken heeft.
het heeft er mee te maken dat ik niet geloof dat de evolutie aliens gemaakt heeft. dat is mijn mening over het eerste berichtje en er werd gevraagd naar de mening van mensen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 11:53
*Burning water*
Citaat:
mcsun schreef:
Zeker weten kunnen we het niet. Wel valt de beargumenteren dat de kans dát het er is dicher bij de 1 ligt dan bij de 0,99. Dat is hierboven dan ook gedaan.
Nee, dat is het niet. Daar zijn alleen maar vermoedens uitgesproken, geen bewijzen.
Oud 21-02-2003, 20:20
jbtq
jbtq is offline
Bijna iedereen gaat er van uit dat het leven op aarde is ontstaan, maar waarom zou het niet, door middel van een komeet, op aarde terecht zijn gekomen. Dit geeft leven meer tijd om zich te ontwikkelen. De tijd dat het op aarde heeft kunnen ontwikkelen, is behoorlijk kort. Maar wanneer het vanuit het heelal komt, heeft het meer tijd gehad om zich te ontwikkelen. En dus klinkt het wat logischer. Als het inderdaad uit het heelal komt en via een komeet op de aarde terecht komt, dan is het niet moeilik voor te stellen dat er ergens anders ook leven is. In welke vorm?/ Tja.. Maar ja er zijn ook zoveel sterren en dus zoveel mogelijkheden. Al was maar op 0,000000001% leven mogelijk dan hebben we toch nog veel soorten leven. Enne zoals iemand zei wanneer er geen ander leven was : it would be a waste of space

Enne Christen waar is voor jou de grens dat je zegt dat God niet meer bestaat? Dus wat voor bewijs moeten de wetenschappers naar jou maatstaven mee aan komen zetten om te bewijzen dat God niet bestaat?? Ik denk dat je elke bewijs, hoe waterdicht en logisch ook, gelijk zal afwijzen. En daarmee is elke discussie niet mogelijk. Open staan voor andersmans ideen is, dus ook andere, is belangrijk. En ik geloof niet dat jij dat doet.
Oud 21-02-2003, 22:06
Verwijderd
Stelling klopt.

Ik geloof dan ook niet dat er geen buitenaards leven bestaat, ik acht de kans erop alleen heel erg klein.

Om het maar eens zo te zeggen: 'er zal ongetwijfeld buitenaards leven bestaan, maar het is óf te dom om ons te ontdekken, óf te slim om ons te ontdekken'.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 21:48
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
nare man schreef:
Stelling klopt.

Ik geloof dan ook niet dat er geen buitenaards leven bestaat, ik acht de kans erop alleen heel erg klein.

Om het maar eens zo te zeggen: 'er zal ongetwijfeld buitenaards leven bestaan, maar het is óf te dom om ons te ontdekken, óf te slim om ons te ontdekken'.
Wat een prachtig voorbeeld van tegenspraak. Of anders onduidelijkheid... acht je de kans op 'het bestaan van' nou groot of klein?
En die jolige stelling is natuurlijk een nikszeggende one-liner. Aangenomen dat er buitenaardsleven bestaat, dan is de kans nog altijd zeer klein dat dit te vinden is binnen een dusdanige afstand van de aarde dat het in elk geval nog theoretisch mogelijk is dat een deeltje die afstand kan reizen in een tijdsduur korter dan de leeftijd van de aarde.
Waarschijnlijk is de intelligentie van de betreffende soort dus niet echt een relevante factor.
Oud 23-02-2003, 18:56
Joël
Joël is offline
Oneens.

Er zijn inderdaad evolutionisten die geloven dat leven zo ontstaat... Beetje oersoep, bliksempje erbij, en hoppa; leven. Maar ik ken ook mensen die juist denken dat de kans op het ontstaan van leven op een plaats waar dat leven kan overleven 0 is, en dat wij dus (hoogstwaarschijnlijk) alleen zijn in dit universum.
Oud 25-02-2003, 18:29
aldi - PUNK
aldi - PUNK is offline
Citaat:
Joël schreef:
Oneens.

Er zijn inderdaad evolutionisten die geloven dat leven zo ontstaat... Beetje oersoep, bliksempje erbij, en hoppa; leven. Maar ik ken ook mensen die juist denken dat de kans op het ontstaan van leven op een plaats waar dat leven kan overleven 0 is, en dat wij dus (hoogstwaarschijnlijk) alleen zijn in dit universum.
en waar denk je dan dat wij vandaan zijn gekomen?(in t hele hele hele begin)
Reageren

Regels voor berichten