Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2003, 17:03
Bounce
Bounce is offline
Ik was wel benieuwd naar de meningen hier.
Ik heb zelf een vriend en ik denk dat je daarom je vriendinnen wel minder ziet en liever bij je vriend zit. Daarover zijn mijn vriendinnen soms wel eens heel boos. Raar? Vaak wordt er gesproken over laten vallen. Hebben jullie zoiets? Of ooit gehad?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2003, 17:06
Verwijderd
nou ik laat geen vriendinnen vallen, omdat ik een vriend heb, ook omdat ik hem maar eens in de maand zie ofzo...

ik ben wel minder gezellig voor hun, dan voordat ik een vriend had, denk ik.. want ik ga nooit uit, na school ga ik nooit naar een vriendin ofzo toe.. tenminste niet zo vaak, wel soms naar mijn beste vriendin..
ze geven er bij mij niet zo veel om, omdat ik toch al geen uitgaans mens ben, of iemand om mee in de stad te hange.. en een aantal vriendinne heb ook een vriend, dus die zullen het wel begrijpe

ik ben gewoon graag alleen denk ik, of samen met mijn vriend dan, of beste vriendin
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 17:27
Angeles
Angeles is offline
Ik laat niemand vallen, maar het is wel logisch dat je je vriendinnen minder ziet als je een vriend hebt. Je kunt jezelf nou eenmaal niet in tienen knippen. Zeker in de beginperiode vind ik dat je er ook best begrip voor op kunt brengen als iemand eventjes helemaal opgaat in zijn of haar nieuwe liefde. Dat wordt vanzelf wel weer minder.

Mijn ervaring is trouwens dat als je eenmaal samenwoont, je weer veel flexibeler kunt zijn met afspraken maken.

Wie je in je hoofd belangrijker vindt, doet eigenlijk helemaal niet terzake. Dat is iets van jezelf. Het gaat om het gedrag, dat je niet je vriendinnen laat vallen of pas iets laat horen als je vriend geen tijd heeft.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 17:34
Elisaaa
Elisaaa is offline
(hier is pas een topic over geweest)

Ik zou persoonlijk nooit mijn vriendinnen laten vallen. Je kunt nooit weten hoe een realtie gaat lopen. Het kan uitgaan zonder dat je dat verwacht, en als je je vrienden en vriendinnen dan erg hebt verwaarloosd, zullen ze je écht niet met open armen terughalen. Bovendien vind ik het belangrijk om buiten mijn vriend met andere mensen te kunnen praten (bijvoorbeeld over mijn vriend ) en leuke dingen te doen. Dus voor mij zijn vriend(inn)en erg belangrijk. Het is gezellig om af en toe een meidenavondje te organiseren, en dan kan ik prima zonder mijn vriend. Lijkt me heel benauwend als je alleen maar altijd met je vriend zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 17:38
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
bleegh, mn beste vriendin had pas een vriendje, vreselijk irritante gast. en hij ging telkens mee uit . behoorlijk vervelend, jah..
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 17:40
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
op het moment zal ik er niet veel last van hebben dat ik mn vriendinnen laat vallen, ik heb op het moment alleen een hele zooi oppervlakkige vriendinnen.. en 1 goeie vriend waar ik veel mee omga. de rest spreek ik alleen af en toe vluchtig of over msn.

ik zou wel iets minder tijd hebben voor mn vriendinnen, maar daar zullen ze maar mee moeten leven. ach..
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 17:50
Tox
Tox is offline
Zelf zou ik ook nooit mijn vrienden laten vallen voor een meisje, maar ik xie nu wel in mijn vriendengroep dat sommige relaties wel voor een verzwakking in het onderling contact zorgen, maar ja is helaas nie tegen te gaan. Maar ja ik ken ook mensen die hun hele vrienden en uitgaansleven hebben opgegeven en ja ik denk dat dat het voor mij niet waard zou zijn.
Oud 23-02-2003, 17:50
lieve
lieve is offline
Natuurlijk zie je je vrienden op sommige momenten minder, en op sommige momenten weer meer!
Maar langs den ene kant heb ik wel weer 'geluk', allé .. ja en neen! Mijn vriend doet al hoge school, en heeft op woensdagnamiddag ook les! Dus kan ik nog steeds die tijd doorbrengen met m'n vrienden! En in het weekend moet hij vaak gaan voetballen(op zaterdag en zondagmorgen) dus kan ik dan ook vaak tijd doorbrengen met m'n vrienden en ik moet dan op zondag vaak ook een wedstrijd spelen!
Dus het is bij ons niet zo'n groot probleem!

Daarom dat we elkaar vaak 's avonds zien en als we weggaan enzo.

Maar mijn vriendinnen maken er ook niet zo'n groot probleem van als we elkaar eens wat minder zien! Omdat hoewel we beste vrienden zijn, we elk apart ook nog een vriendenkring hebben!
En we staan zowiezo steeds paraat voor elkaar, no matter what!
Dus... bij ons gaat het eigenlijk allemaal vlot!
Oud 23-02-2003, 18:36
ZerO
ZerO is offline
Mijn vriend woont niet bij mij in de buurt dus zie ik hem alleen in het weekend en dan blijft hij ook slapen (of ik bij hem).
Daardoor heb ik ruzie gekregen met twee vriendinnen van mij ...
mijn beste vriendin vond dat ik haar op de tweede plek zette omdat ik nauwelijks tijd had voor haar in het weekend .
De andere was gekwetst omdat zij mijn vriend ook leuk vond en als wij drieen in een ruimte waren vond ze dat ik niet genoeg rekening hield met haar gevoelens.
Verhouding vriend- vriendinnen is een gevoelig onderwerp en ik vind dat het van alle kanten begrip moet komen .
Van je vriend dat hij je vrijheid geeft om je vriendinnen te zien , van je vrienden die ook begrip moeten hebben voor jouw en natuurlijk jij zelf moet er voor zorgen dat je je vrienden niet in de steek laat , want een relatie kan kapot gaan en als je je vrienden genegeerd hebt tijdens je relatie dan kun je achteraf ook geen vrienden meer hebben .
Oud 23-02-2003, 18:40
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
ZerO schreef:
Mijn vriend woont niet bij mij in de buurt dus zie ik hem alleen in het weekend en dan blijft hij ook slapen (of ik bij hem).
Daardoor heb ik ruzie gekregen met twee vriendinnen van mij ...
mijn beste vriendin vond dat ik haar op de tweede plek zette omdat ik nauwelijks tijd had voor haar in het weekend .
De andere was gekwetst omdat zij mijn vriend ook leuk vond en als wij drieen in een ruimte waren vond ze dat ik niet genoeg rekening hield met haar gevoelens.
Verhouding vriend- vriendinnen is een gevoelig onderwerp en ik vind dat het van alle kanten begrip moet komen .
Van je vriend dat hij je vrijheid geeft om je vriendinnen te zien , van je vrienden die ook begrip moeten hebben voor jouw en natuurlijk jij zelf moet er voor zorgen dat je je vrienden niet in de steek laat , want een relatie kan kapot gaan en als je je vrienden genegeerd hebt tijdens je relatie dan kun je achteraf ook geen vrienden meer hebben .
Tja, dat vind ik wel een beetje raar. Als je je vriend alleen in het weekend kan zien vind ik het vrij normaal dat je dan in het weekend naar je vriend gaat. Sommige mensen slaan een beetje door in het verontwaardigd zijn omdat anderen aandacht aan hun vriend geven en roepen wel erg snel dat ze verwaarloosd worden.

Van die ander vind ik het helemaal typisch. Dat zij je vriend leuk vindt is iets waar zij zich overheen moet zetten. Het lijkt mij onzin dat je haar constant moet ontzien.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 19:57
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik zou nooit mijn vriendinnen/vrienden laten vallen voor een vriendje. Zij zijn zo belangrijk voor mij... en niet alleen belangrijk, ik vind het gewoon leuk om met ze samen te zijn en samen leuke dingen doen. Als ik een vriendje heb zie ik mijn vrienden/vriendinnen dan ook nog steeds even veel als wanneer ik geen vriendje heb. Ik vind dat leuk en ik maak daar tijd voor, dat heeft mijn vriendje dan maar te accepteren. Gelukkig is het meestal nog zo geweest dat mijn vriendje hier hetzelfde over dacht.
Ik kan er niet tegen als stelletjes 24 uur per dag 7 dagen per week bij elkaar willen zijn.. kom op, er is nog wel meer in je leven dan alleen je vriend/vriendin!
Oud 23-02-2003, 20:01
Verwijderd
mijn vriend kan goed overweg met mijn vrienden...
dus als ik iets met vrienden samen doe, nodig ik hem ook uit...
ik zie mijn vrienden niet minder dan ik deed vóór mijn vriend... ik zie gewoon mijn vriend vaker dan ik deed voordat-ie m'n vriend was
kortom: k heb minder tijd voor mezelf maar dat is het wel waard, ik heb nog genoeg tijd over
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 12:38
Quistnix
Quistnix is offline
Mijn vriendin heeft het momenteel enorm druk met school, dus heeft ze zowieso weinig tijd voor d'r vriendinnen. Ze woont in Zeeland, ik zit op kamers in Rotterdam, en dus zie ik haar alleen in de weekends, en we hebben echt bina nooit de tijd om samen iets leuks te gaan doen. Als ze dan bijvoorbeeld een vrijdag middag met haar vriendinnen wat kan drinken en ik daarom later bij haar ben dan gepland ben ik meestal nogal boos, omdat ik haar toch al zo weinig zie, hoewel het best begrijpelijk is dat ze ook wat tijd met haar vriendinnen wil.

Ik snap alleen niet dat ze mij dan ook niet gewoon meevraagt, omdat ik ook best goed met haar vriendinnen kan opschieten. (of die vriendinnen haten mij en doen alleen alsof uit beleefdheid natuurlijk)

Q.
Oud 24-02-2003, 13:00
Verwijderd
Nou ja ik denk dat het contact altijd wel een beetje minder wordt omdat je gewoon tijd aan je vriendje besteed, ook logisch denk ik zo. Ik heb daar ook wel eens ''ruzie'' over gehad omdat ze vond dat ik altijd maar met mijn vriendje bezig was. Ik vond dat wel heel erg toen want toen zij een vriendje had was ze daar ook altijd mee bezig, maar ik zat daar nooit zo mee want ik snapte het wel, op zo'n moment is je vriendje gewoon belangrijker.
Ik vind niet dat je al je vrienden moet opgeven omdat je verkering hebt. Wel merk ik af en toe bij mezelf dat wanneer ik met een vriendin iets af heb gesproken ik op dat moment gewoon zoiets heb van shit ik wil nu gewoon liever beetje met mijn vriendje op de bank hangen... maar ja egwoon even over heen zetten uiteindelijk wordt het toch heel erg gezellig met vriendinnen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 13:53
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Angeles schreef:
Tja, dat vind ik wel een beetje raar. Als je je vriend alleen in het weekend kan zien vind ik het vrij normaal dat je dan in het weekend naar je vriend gaat. Sommige mensen slaan een beetje door in het verontwaardigd zijn omdat anderen aandacht aan hun vriend geven en roepen wel erg snel dat ze verwaarloosd worden.

Van die ander vind ik het helemaal typisch. Dat zij je vriend leuk vindt is iets waar zij zich overheen moet zetten. Het lijkt mij onzin dat je haar constant moet ontzien.
jah k ben met je eens ..
mijn beste vriendin is de laatste tijd wel aan het idee gewend geraakt gelukkig
en de andere heb ik eigenlijk weinig contact meer mee maar dat boeit me niet meer vind haar gedrag heel kinderachtig.
Oud 24-02-2003, 14:19
Verwijderd
Ik zelf heb geen verkering, maar een goede vriend en een vrienden hebben wel samen wat en die zie ik veel minder en doe ik veel minder mee.
Hij, bijvoorbeeld, gaat steeds naar haar toe, gaat nooit meer met ons iets doen, zwemmen, bios, frietje halen, maar meteen naar haar toe, of ze gaat mee.
En als hij er dan wel is (en zij dus ook) hangt hij weer de hele tijd bij z'n vriendin. Niet erg gezellig.
Geld voor haar ook, als je met haar praat ofzo, en hij komt eraan, dan is haar aandacht meteen weg en moet je weer moeite doen om weer verder te kunnen praten.

Erg vervelend is dat, het gevoel alsof je vrienden weg zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 14:26
Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Ik heb een vriend. En vriendinnen. En dat gaat nog steeds goed samen. Veel van mijn vriendinnen hebben zelf ook een vriend, dus zeuren er niet zo veel over.
Maar ik weet van mezelf dat ik er wel voor zorg dat ik ze nog zie. Ook al heb je een vriendje, is nog geen reden om je vriendinnen te laten vallen. Ook al merk ik bij mijn vriendinnen wel, dat ze steeds minder tijd hebben en steeds vaker bij de vriendjes zitten. Wat ik opzich best jammer vind. Maja, als het op een gegeven moment echt nog maar van 1 kant moet komen, laat dan maar zitten denk ik zo...
Oud 24-02-2003, 16:10
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik vind mijn vriend belangrijker, omdat hij de persoon is met wie ik mijn leven ga delen.
Bovendien geldt voor mij: Vriendinnen komen en vriendinnen gaan. Ik ga om met drie heel leuke meiden hoor, maar 4 jaar geleden waren dat drie andere meiden en twee jaar daarvoor wéér een stel anderen. Ik ben niet iemand die zich helemaal hecht aan een vriendin. Eerst wel, toen had ik een heel goede vriendin. Maar nu geef ik er niet zoveel meer om. Het zou ontzettend jammer zijn als ik het contact met mijn huidige vriendinnen zou verliezen, zeker, maar het is niet het einde van de wereld. Als ik mijn vriend zou verliezen, zou dat voor mij wél het einde van de wereld zijn, hoe zielig dat ook mag klinken.

Laatst gewijzigd op 24-02-2003 om 18:02.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 17:08
Soezen
Soezen is offline
Mijn vriendinnen hebben zelf geen vriend. Ik dus wel. Vaak gaan ze kinderachtige dingen zeggen zoals: moet je niet naar je vriend? of als ik zeg dat ik mee uit ga: ga maar met je vriendje dan.
Dat vind ik erg lullig eigenlijk. Oke, ik zie hun niet meer zovaak dan anders. Maar dat is toch logisch?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 17:10
marlies
marlies is offline
Ik laat niemand vallen. Bij mij viel mijn vriend samen met gaan studeren dus mijn 'oude' vriendinnen zie ik sowieso minder. Ik heb nog 2 hele goede vriendinnen waarvan ik er 1 iedere week zie en de andere 1x per maand. En ja ik besteed veel tijd aan mijn vriend maar ik maak ook wel tijd vrij voor mijn vriendinnen. Dat vind ik ook niet meer dan logisch.
Oud 24-02-2003, 17:11
Bo
Bo is offline
Ik denk dat je een soort balans moet vinden. In het begin stelde ik mn vrienden wel eens boven mn vriend, maar inmiddels vind ik beide even belangrijk, ik zou geen van beide kunnen missen.

Ik denk dat je vrienden er wel begrip voor moeten hebben dat je graag (veel) tijd door brengt met je vriend. De meeste van mijn vrienden hebben ook een (vaste) relatie.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 18:53
Bounce
Bounce is offline
Het is dus best duidelijk dat sommige vrienden en vriendinnen het gewoon pikken. Maar bij mij lijkt het alsof ze steeds bozer op me worden. maar van de ene kant zijn ze niet echt goede vriendinnen als ze me dat niet gunnen, maar van de andere kant..ik snap ze wel een beetje..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten