Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2003, 20:03
framboosje
framboosje is offline
't is misschien raar en misschien panikeer ik ook wat te rap, maar dan nog...

ik ben nu dus samen met mijn vriendje sinds de eerste maart... da's nog nie lang, weet ik, maar het is wel al de derde keer...
nu, vandaag was het dus opnieuw school tijdens de vakantie ging het echt schitterend tussen ons! we genoten van elkaar als we samen waar, maar wanneer we elkaar niet zagen was het niet zo dat we elkaar echt elke minuut bij elkaar wilden zijn (nou ja, eigenlijk wel, maar we kunnen ook best zonder elkaar elke dag te zien)...
en nu, het één dagje school geweest is voel ik me eigenlijk rot...
rot, omdat
1. we elkaar bijna nooit apart gezien hebben
2. mensen niet altijd een pos reactie hadden (niet dat ik dat zo erg vind, is hun probleem, het mijne niet....)
3. (mss wel het belangrijkste) ik heb op één of andere manier het gevoel dat er nu een bepaalde druk op onze relatie ligt, die er niet was in de vakantie...

pffffffff... weten jullie wat ik moet doen? of denken jullie dat ik inderdaad een beetje teveeel panikeer?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2003, 22:55
Verwijderd
Ik denk eerder dat het meestal andersom is, een relatie heeft (meestal!) negatieve invloed op school.
Je biedt meer aandacht aan je vriend(in) en verwaarloost school een beetje.

Ik weet niet of jullie bij elkaar op school zitten, maar als dat wel zo is kan dat heel fijn zijn omdat je vaak bij elkaar kan zijn, en als je je wilt afzonderen kan je altijd nog naar buiten of een verlaten gangetje.
Als jullie bij elkaar in de klas zitten kan dat ook heel leuk zijn, maar let wel, als het (ooit, wellicht) uit gaat, dan zit je er wel flink mee. Het is niet altijd even leuk om met een ex in de klas te zitten. Maarja, daar is het nu te laat voor.

Ik denk dat je gewoon een beetje verwend bent door de vakantie.

En oja, bij twijfel, niet meteen de relatie verbreken, je doet er alleen maar pijn mee en je weet nooit of het had kunnen werken.(!!)
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 11:00
Optima
Optima is offline
school moet je prioriteit zijn

hoewel je dit niet leuk zal vinden: vriendjes komen en gaan, maar aan een opleiding heb je heel je leven iets.

Als je relatie leidt onder het feit dat jullie nu beide op school zitten, is het geen goede relatie.
Vakantieliefdes zijn natuurlijk idyllisch, je leeft in een droomwereld zonder zorgen etc etc

een relatie moet alledaagse zaken als school/werk etc gewoon kunnen verdragen

kan dat niet-> EXIT
Oud 13-03-2003, 15:11
avantasia
avantasia is offline
Als je op dezelfde school als je vriendin zit heeft het wel negatieve invloed op je relatie. Dan zie je echt alles van elkaar, vooral als je bij elkaar in de klas zit.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 11-03-2003 @ 12:00:
school moet je prioriteit zijn

hoewel je dit niet leuk zal vinden: vriendjes komen en gaan, maar aan een opleiding heb je heel je leven iets.

Als je relatie leidt onder het feit dat jullie nu beide op school zitten, is het geen goede relatie.
Vakantieliefdes zijn natuurlijk idyllisch, je leeft in een droomwereld zonder zorgen etc etc

kan dat niet-> EXIT
Voor de verandering zeg je eens iets heel zinnigs waar ik het helemaal mee eens ben.

Als je je opleiding of studie uit het oog verliest door je vriendje, of zelfs helemaal niet gaat studeren vanwege een vriend(innet)je, ben je gewoon DOM.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 16:37
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Optima schreef op 11-03-2003 @ 12:00:

Dat is een waarheid als een koe.
Reageren

Regels voor berichten