Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ja ik weet zelf ook wel dat je een meterkast hebt overal drie draaden, aarde draad als beveiliging, blauwedraad (nuldraad) om stroomkring af te sluiten, bruinedraad (fasedraad) waar de 230v op staan die dus de voeding levert. Er zijn 3 beveiligingen, de zekeringen per groep die zorgen dat I niet te hoog is, aardlek schakelaar die de I op de fase en nul draad vergelijkt en bij lek de stroomkring onderbreekt. Maar wie kan me vertellen wat er buiten de aarlekschakelaar, groepenkast, kWh meter en zekeringen nog meer in de meterkast zit? En zit er een travo in de meterkast of komt de stroom gewoon op 230V binnen en hoeveel ampére wordt er maximaal geleverd, of is dat een domme vraag?
Hier is wat ik heb: http://62.131.130.127/werkstuk.txt dat is ff mijn begin. Moet je dus vooral naar het stuk "Het systeem" kijken de rest komt wel in orde. Let vooral niet op taal fouten enzo dat is voor later ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zou een beetje vervelend zijn als ze in serie stonden, want dan zou je bijvoorbeeld, als je je was wil drogen, eerst je computer op moeten starten en alle lampen, je radio, je vaatwasser en de wasmachine aan moeten zetten ![]() ook de zekeringen ed. zijn parallel, want anders zou je hele huis meteen zonder stroom zitten als een zekering gesprongen is Laatst gewijzigd op 23-02-2003 om 20:41. |
![]() |
||
Citaat:
|
|