Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2003, 15:23
hopefully
hopefully is offline
heey mensen,

Nou ik was dus helemaal van plan om ergens psychologie te gaan studeren en dan als afstudeerrichting kinder- en jeugdpsychologie.. maar nu zijn ze daar weer mooi aan het verbouwen mee geweest.... Weet iemand of je dat nog specifiek als afstudeerrichting hebt, of dat het nu overal ontwikkelingspsychologie is geworden? En in hoeverre dan ook echt de nadruk is veranderd...... Het lijkt mij namelijk niet zo interessant.. dementie ed. Maar goed, en hoe zit dat precies met klinische psychologie? Als je zeg maar, in een jeugdinrichting zou willen werken (of bij een andere instantie om jongeren te helepn).. wat je dan het beste zou kunnen doen...?

Nou ik hoop dat jullie me kunnen helpen..
alvast bednakt,
and hopefully....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2003, 15:29
sjaantje
sjaantje is offline
weet zelf niks over de studie psychologie. Maar in Leiden kan je pedagogische wetenschappen studeren en dan in het tweede jaar kiezen voor orthopedagiek. Hierin komt jeugdzorg en dergelijke onderwerpen aan bod en hier kan je ook in stage lopen en in afstuderen.

Sjaantje
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 19:34
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
sjaantje schreef:
weet zelf niks over de studie psychologie. Maar in Leiden kan je pedagogische wetenschappen studeren en dan in het tweede jaar kiezen voor orthopedagiek. Hierin komt jeugdzorg en dergelijke onderwerpen aan bod en hier kan je ook in stage lopen en in afstuderen.

Sjaantje
Dit kan (geloof ik) ook op de KUN (Nijmegen). Vraag anders eens info op bij universiteiten en ga naar meeloopdagen ed.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 21:39
Verwijderd
Ik wist niet eens dat er kinder-en jeugd psychologie was.. maar ontwikkelingspsychologie kun je in Nijmegen geloof ik wel als afstudeerrichting kiezen.. en anders rondkijken in brochures of op sites van verschillende universiteiten? Daar staan altijd wel afstudeerrichtingen enzo op..
En klinische psychologie richt zich vooral op ziektes geloof ik (dingen als autisme, schizofrenie etc.) Dat lijkt me niet nodig voor het werken in een jeugdinrichting..
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 09:33
rianne_tje
rianne_tje is offline
Ik weet dat je iig op de Universiteit van Amsterdam twee afstudeer richtingen kan combineren, dus als je in de jeugdzorg wilt gaan werken zou ik kiezen voor een combinatie van klinsche psychologie en ontwikkelings psychologie... Volgens mij kan dit op veel universiteiten, dan moet je even informeren succes!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 16:51
hopefully
hopefully is offline
hey mensen,
bedankt voor de reacties, en ik ben ook wel naar een aantal opendagen geweest enzo, maar eerst waren er veel afstudeerrichtingen met kinder- en jeugdpsychologie, maar nu bij die nieuwe bama structuur zijn er veel veranderd in ontwikkelingspsy.. maar ik wilde ff kijken of ze dat allemaal zijn geworden...
maar ik zoek nog wel ff verder,
iig bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten