Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik denk wel onderzeeërs... maar die zou je ook weer vliegtuigen kunnen noemen. Maar ik had eens op discovery iets gezien over boten onder water die een luchtbel om zich heen zouden moeten maken (ongeveer tot een cm boven de romp) en zo nog maar erg weinig weerstand hebben. Is een klein beetje succesvol getest in een lab.
Je hebt wel remkracht door de lucht die je naar voren blaast maar er is een soort top-efficientie-snelheid. Het water valt dan net achter je weer omlaag ofzo en weerstand is erg laag en remkracht door blazen is nog niet 'te' groot. Als dit ooit wat zou worden dan krijg je schepen die sneller dan het geluid zouden kunnen gaan.
|
![]() |
Technisch gesproken moet een duikboot veel harder gaan om door de geluidsbarriere te gaan aangezien de geluidssnelheid in water 1500 m/s is ipv 340 m/s.
![]() Halverwege deze pagina staat in ieder geval een snelle boot. De geluidsbarriere is blijkbaar nog niet doorbroken (record is 146 m/s) en de laatste twee pogingen daartoe zijn door de bestuurders met de dood betaald.
||
Citaat:
Vliegt met 1500 km/u erg diep, niemand ziet hem, en plots.... ontdekt de heer george W bush dat zijn raketschild verspild geld was.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zou wel cool zijn, oorlog onder water compleet met kruisraketten ed. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
kruis staat voor kruisvlucht. zo ongeveer als: je programmeert een doel in, vuurt dat ding af en hij vliegt er zelfstandig heen. hij komt alleen niet retour. das wel vervelend, want anders kon die ook ff langs de mcdrive ![]() |
![]() |
|
Er was sprake van onderwaternukes (resisen), en toen zei Floris dat hij een onderwateroorlog compleet met kruisraketten wel cool vond.
Hoe dan ook, nukes of niet, blijft idd erg cool dat een gebied dat tot nu toe vrij is van menselijke waanzin, de diepzee, ook te maken moet krijgen met machtsgeile doodzaaiende legers ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik denk het niet.
de weerstand van het water zo dan denk ik te groot worden, het zal dus te veel energie kosten en niet rendabel zijn. als de boot zo snel tegen een golf aan slaat heb je best kans op een flinke rompbeschadiging. Als je dan over een flinke golf gaat word je meteen gelanceerd en kan je gaan vliegen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat is imo veel te gevaarlijk. Zo'n schip zou dan dus heel licht moeten zijn en kan dan gewoon omslaan. Anders kan hij nooit optijd remmen als er plotseling iets voor hem gebeurd, er zijn nu al schepen die een 20 minuten van te voren weten dat ze tegen dat klif gaan aanslaan, omdat ze niet meer op tijd kunnen keren.
|
![]() |
||
Citaat:
Er zijn al min of meer succesvolle tests gedaan met onderzeeërs die luchtbel om zich heen maakte. Veel minder weerstand;
||
Verwijderd
|
Citaat:
Offtopic: duiken ís lekker |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
een schip dat sneller gaat dan het geluid zal erg duur zijn om te maken, te onderhouden en te runnen. Dat kost zeer veel geld en waarschijnlijk nog meer geld dan een vliegtuig. Verder kun je moeilijk met de geluidssnelhied gaan cruisen Conclusie: zo'n schip voegt niets toe aan wat we nu hebben... volgens mij zou zo'n schip trouwens ook problemen krijgen met golven van water.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
|