Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Jij verw8 seks in een relatie(lijkt me niet meer dan normaal) Zij denkt dat dat erbij hoort en doet het daarom. Zorg dat je 120% zeker weet dat ze het wil voordat je eraan begint. Zij kan wel zeggen dat ze het wil maar ben er echt zeker van. |
![]() |
|
Leeftijdverschil is op zich geen probleem, zolang je het in mate houd. Dus geen 11jarig meisje als vriendin nemen om het maar overdreven te zeggen.
Waar de grens ligt verschilt per persoonlijke mening natuurlijk. En uiteraard hoe oud je zelf bent. Een meisje van 11 is geen prob als je zelf ook een n00bje bent. Mij valt wel vaak op dat ik het eerder niet vindt kunnen als de mensen om me heen. Bij mij dan, bij anderen kan het me niets schelen(tot een zeker punt) Veel meisjes van die leeftijd waar jij het over hebt zijn vaak al seksueel aktief. Maar zoals bovengenoemd: ze moet er wel klaar voor zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ga ook echt niks doen wat zij niet wil |
![]() |
|
Gewoon er voor gaan! Als jullie geen dingen tegen je zin doen... je kan altijd kijken of het werkt. Als het niet werkt nou jammer dan volgende keer beter... maar je probeert het iig!
![]()
|
Tja..ik heb zo'n beetje hetzelfde, zei het in mindere mate. Ik ben 16, over een paar dagen 17, en mijn vriendin is nu ongeveer 14-en-een-half. Voordat ze mij tegenkwam had ze nog geen sexuele ervaring whatsoever.
Toch is sex voor mij een vrij belangrijk deel van een relatie....maar ik heb gewacht. Lang. Veel gepraat, en steeds een klein beetje verder (niet dat je dat in 1 week doet...ik heb het toch over een jaar ofzo). Weet zeker dat zij er ook 100% achter staat en het niet alleen voor jou doet. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat leeftijdsverschil geen enkel probleem hoeft te zijn, zolang er maar andermans mening geaccepteerd wordt binnen de relatie...
Mijn vriend is 10 jaar ouder dan ik, in het begin hadden we wel wat probleempjes omdat we in een heel ander cultuurtje zitten (ik zit op school, hij heeft al gestudeerd en werkt).. maar na verloop van tijd zijn we daar helemaal aan gewend geraakt en zijn we op elkaar afgestemd.. Ik accepteer heb voor 200% en hij mij ook... dat is het belangrijkste denk ik ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
2) Ohja, wat is het dan? 3) En daar ben ik blij om, en trots op.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik denk niet dat je echt veel over liefde leert naarmate je ouder wordt, eerder meer over mensen.. maar het is niet per definitie zo dat een ouder iemand beter overweg kan met liefde en relaties dan een jonger iemand.. daarom vind ik je reply een beetje raar, alsof jij alles veel beter weet dan een jonger iemand... |
![]() |
|
Je zult best een leuke tijd met haar hebben, maar je krijgt mij niet zover dat ik geloof dat jullie een evenwichtige relatie hebben.
Maarja, ik houd je niet tegen, zo'n meid van 14 is natuurlijk lekker makkelijk onder de duim te houden en doet alles wat jij wilt, omdat het hebben van een ouder vriendje erg stoer staat bij haar vriendinnen. Dat kan natuurlijk erg fijn voor jou zijn, maar vergeet niet dat kinderen (!) van die leeftijd nog irrationeel zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
2 --> Toen ik 14 was dacht ik absoluut niet zo, waar baseer je dat op? 3 --> Dat jij irrationeel was op je 14de betekend niet dat íedereen op z'n 14de zo is geweest... Ik vind dat jij je mening echt op níets baseert... Natuurlijk mag je vinden dat leeftijdsverschil niet kan, maar baseer je mening dan ook in ieder geval ergens op en niet op rare vooroordelen die jij hebt... |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat het beide wel is, naarmate je ervaring opdoet en/of deelt (op welke wijze dan ook) je steeds wat meer te 'weten' komt over het begrip 'liefde'. En daardoor ook weet hoe je je het 'beste' kunt gedragen, wat je (ongeveer) voelt,etc. [we dwalen af trouwens]
|
![]() |
|
Voor de 10 000ste keer: m'n vriend is 10 jaar ouder dan ik (ik 18, hij 28) en we vinden allebei dat we heel erg bij elkaar passen. Dus ben ik blij dat ik me niet heb laten tegenhouden door bekrompen ideeën, ook al hebben we er eerst echt wel goed over nagedacht.
En het draait bij ons helemaal niet om machtsspelletjes, we zorgen allebei goed voor elkaar. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Volgens mij voel je je nogal op je tenen getrapt. Ik snap niet waarom, ik heb het over kinderen van 14, niet over meisjes van 17. Generaliseren is nodig om zaken te systematiseren. Natuurlijk zal 1 of 2 procent van de 14-jarige meisjes enigszins rationeel zijn, daar gaat het niet om.
||
Citaat:
![]() Bedenk trouwens wel dat als je als meerderjarige seks hebt met een persoon van onder de 16, dat dat problemen met de wet kan opleveren. Zou jouw vriendinnetje of haar ouders jou kwaad willen doen, heb je mooi een strafblad te pakken...
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Die kans is astronomaal klein, dus ik hou het wel bij m'n huidige vriendin ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Komt bij, welk bewijs hebben ze? (als ze niet zwanger is) |
![]() |
|
Wat is iedereen weer lekker bekrompen bezig met gezeik over leeftijd zeg.
Iedereen is uniek en omdat je perse 14 bent wil niet gelijk per definitie zeggen dat je niet kunt weten wat liefde is. Net zoals dat een meisje van 14 onder de duim te houden zou zijn. Wat een onzin. Ik heb een hele lieve vriendin. ZIj is 15, ik wordt in juli 18 en ik heb haar niet zomaar omdat ze makkelijk onder de duim te houden is maar omdat het enorm goed met haar klikt. Ik bedoel die leeftijd kan me geen zak schelen. En het maakt al helemaal niet uit als je gewoon heel open met elkaar omgaat en alles met elkaar kunt bespreken. Dus als alle leeftijd zeikerds even hun gezeik ergens anders voort willen zetten want het is complete onzin. Want geloof mij, die 'kinderen' zoals jullie ze allemaal noemen weten meer dan dat iedereen met die bekrompen leeftijd mening denken. (tuurlijk, er zitten altijd rotte appels tussen maar dat is met alles)
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik heb sinds een paar dagen een vriendin van 16, bijna 17. ikzelf ben 20. haar ouders vinden het leeftijdsverschil te groot. maar zoveel maakt dat toch niet meer uit op deze leeftijd? of wel? |
![]() |
|
![]() |
Als het allemaal goed voelt, wat maakt het dan uit?
Ik zelf heb er alleen niet zulke goede ervaringen mee, maar dat merk je denk ik vanzelf wel als jij wat volwassener word en zij nog steeds aan het puberen is.. Maarjah, zelf weten ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
op zich maak het allemaal niet zo veel uit. Als jullie het leuk hebben samen, kan het best.
Voordat je je in zo'n relatie stort, moet je wel even denken aan de gevolgen. Voor jullie mag het dan geen probleem zijn, maar je omgeving kan er best raar op reageren. Ouders die het maar niks vinden, en vrienden die je voor gek verklaren. Verder kom je op een gegeven moment de situaties tegen dat jij wat met je vrienden wil gaan doen en je vriendin mee neemt. Je besluit om naar een discotheek te gaan ofzo, maar ja. Daar kan je vriendin dan weer niet naar toe. Snap je een beetje waar ik heen wil??? Maar ja.....ik denk dat het allemaal best kan hoor. Het ligt helemaal aan jezelf.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb precies hetzelfde probleem met 'naar de disco gaan', maar dan met cafés. Mijn vriend is 27 en komt dus overal in, ik ben 17 en kom vrijwel nergens meer in (leeftijd is vrijwel overal verhoogd naar 18), maar ja, dat lossen we gewoon op tussen ons beide... Hij gaat lekker uit als hij dat wil, blijf ik thuis.. Of we blijven samen thuis en huren een film ofzo... Daar moet je echt wel uitkomen met z'n tweeën, anders kan ik het niet serieus noemen... En 14 en 17 is voor de wet strafbaar, zeker, maar alleen als de minderjarige aangifte doet. D'r ouders kunnen alleen een klacht indienen, die vaak gewoon genegeerd wordt... pas als de minderjarige achter deze klacht staat, wordt er wat gedaan... |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Om een kort verhaal lang te maken: reageer de volgende keer alsjeblieft ontopic en kaart niet aan hoevaak je een probleem al voorbij hebt zien komen. En om het goede voorbeeld te geven: Als jij denkt dat het goed klikt enen gaat prima, wie ben ik dan om te zeggen dat leeftijd een probleem is?
|
uhm...ik hebbuh ookw een dinnetjuh van 5 jaar jonger ike is 20 en zij 15...maar tot nu toe geen probs mee gehad enzow, denk da juh er gewoon niet teveel op moet lettuh, als het verschil egt duidelijk wordt en je er last van krijgt, is het duidelijk dat het niet werkt, anders........veel plezier samuh!
![]() oh ennuhm......sinaasappelsap!!!!!!!!!!!!!!! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mja. Het hangt natuurlijk van de aard van de verhouding af. Persoonlijk wil ik sowieso een meisje wat al studeert, aangezien zij en ik anders gewoon in te andere leefwereld zitten. Bovendien is het dan gewoon handiger met afspreken, de beschikbare tijd enz. Ze moet sowieso 18 zijn, een goed ontwikkeld en reeël zelfbeeld hebben, een grote algemene ontwikkeling en een volwassen levenshouding. Eigenlijk wil ik sowieso eigenlijk geen meisje maar een jonge vrouw. En dat is m.i. pas vanaf 18 en in ieder geval het verlaten van de middelbare school.
Natuurlijk hoor ik de opmerkingen al weer als 'een meisje van 16 kan ook heus wel volwassen en slim zijn hoor!' maar daar gaat het me niet om. Ik vind het gewoon te jong, hoe aardig, leuk, intelligent, slim ze ook is. Voor mij speelt de omgevingscomponent erg mee: ik heb geen zin om constant te verdedigen waarom ik als 21-jarige met een meisje van 16 heb. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Jij kan dan toch ook gewoon uitgaan met jou vriendinnen? hoe zit dat uberhaupt met jou vriendinnen. Wat vonden zij ervan toen je ging samenwonen, maar sowieso van je vriend? Sorry voor de vragen hoor. Maar ik vind het wel interessant ![]() ![]()
|
![]() |
|
|