Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2003, 23:27
Verwijderd
Hoe denken jullie erover?
Ik heb me in het verleden zeg maar ehmz ge-uit over mensen van 13/14 die IMO niet klaar zijn voor een relatie. Toen kwam ik haar tegen, en hoorde ik dat ze 5 mei 14 werd. En werden al mijn vorige post mbt leeftijdsverschil ongedaan gemaakt

Ik ben zelf 17, (27 Juli 18) dus bijna 4 jaar verschil.
Ik heb altijd gezegd dat 4 jaar best veel is in deze leeftijdsgroep, maar dat je moet doen wat je niet laten kan zolang het gaat.
Oftewel, als de relatie goed gaat, waarom kappen?

Meningen plz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2003, 23:32
twim
twim is offline
Citaat:
Bazz schreef:
Ik heb me in het verleden zeg maar ehmz ge-uit over mensen van 13/14 die IMO niet klaar zijn voor een relatie. Toen kwam ik haar tegen, en hoorde ik dat ze 5 mei 14 werd. En werden al mijn vorige post mbt leeftijdsverschil ongedaan gemaakt

Ik heb altijd gezegd dat 4 jaar best veel is in deze leeftijdsgroep, maar dat je moet doen wat je niet laten kan zolang het gaat.

Meningen plz
Mee eens zolang jij er rekening mee houd dat zij veel dingen kan doen voor jou. Omdat ze denkt dat dit zo hoort binnen een relatie. hou hier dus wel rekening mee.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 00:13
Verwijderd
Citaat:
Neophyte schreef:
Mee eens zolang jij er rekening mee houd dat zij veel dingen kan doen voor jou. Omdat ze denkt dat dit zo hoort binnen een relatie. hou hier dus wel rekening mee.
Verklaar u nader?

Ze kan veel dingen doen voor mij? : \
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 00:25
twim
twim is offline
Citaat:
Bazz schreef:
Verklaar u nader?

Ze kan veel dingen doen voor mij? : \
nou om maar het meest logische te nemen.
Jij verw8 seks in een relatie(lijkt me niet meer dan normaal)
Zij denkt dat dat erbij hoort en doet het daarom.
Zorg dat je 120% zeker weet dat ze het wil voordat je eraan begint. Zij kan wel zeggen dat ze het wil maar ben er echt zeker van.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 01:34
Memnoch
Memnoch is offline
Leeftijdverschil is op zich geen probleem, zolang je het in mate houd. Dus geen 11jarig meisje als vriendin nemen om het maar overdreven te zeggen.
Waar de grens ligt verschilt per persoonlijke mening natuurlijk. En uiteraard hoe oud je zelf bent. Een meisje van 11 is geen prob als je zelf ook een n00bje bent.
Mij valt wel vaak op dat ik het eerder niet vindt kunnen als de mensen om me heen. Bij mij dan, bij anderen kan het me niets schelen(tot een zeker punt)
Veel meisjes van die leeftijd waar jij het over hebt zijn vaak al seksueel aktief. Maar zoals bovengenoemd: ze moet er wel klaar voor zijn.
Oud 20-02-2003, 02:01
Verwijderd
Citaat:
Neophyte schreef:
nou om maar het meest logische te nemen.
Jij verw8 seks in een relatie(lijkt me niet meer dan normaal)
Zij denkt dat dat erbij hoort en doet het daarom.
Zorg dat je 120% zeker weet dat ze het wil voordat je eraan begint. Zij kan wel zeggen dat ze het wil maar ben er echt zeker van.
is op zich normaal, maar ik ben abnormaal. Ok het hoort IMO wel bij een relatie, maar ik kan best wel wachten hoor
Ik ga ook echt niks doen wat zij niet wil
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 06:29
Kinshi
Kinshi is offline
Gewoon er voor gaan! Als jullie geen dingen tegen je zin doen... je kan altijd kijken of het werkt. Als het niet werkt nou jammer dan volgende keer beter... maar je probeert het iig!
Oud 20-02-2003, 07:15
Verwijderd
waarom moeilijk doen over leeftijdsverschil, is alleen maar tijdsverspilling
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 07:16
Evangelion
Evangelion is offline
Tja..ik heb zo'n beetje hetzelfde, zei het in mindere mate. Ik ben 16, over een paar dagen 17, en mijn vriendin is nu ongeveer 14-en-een-half. Voordat ze mij tegenkwam had ze nog geen sexuele ervaring whatsoever.

Toch is sex voor mij een vrij belangrijk deel van een relatie....maar ik heb gewacht. Lang. Veel gepraat, en steeds een klein beetje verder (niet dat je dat in 1 week doet...ik heb het toch over een jaar ofzo). Weet zeker dat zij er ook 100% achter staat en het niet alleen voor jou doet.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 09:15
miro
miro is offline
Citaat:
Bazz schreef:
Blaat, kon nergens een andere vinden DUS. Leeftijdsverschillen:

http://forum.scholieren.com/search.p...by=&sortorder=
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 09:26
Verwijderd
Ik denk dat leeftijdsverschil geen enkel probleem hoeft te zijn, zolang er maar andermans mening geaccepteerd wordt binnen de relatie...

Mijn vriend is 10 jaar ouder dan ik, in het begin hadden we wel wat probleempjes omdat we in een heel ander cultuurtje zitten (ik zit op school, hij heeft al gestudeerd en werkt).. maar na verloop van tijd zijn we daar helemaal aan gewend geraakt en zijn we op elkaar afgestemd.. Ik accepteer heb voor 200% en hij mij ook... dat is het belangrijkste denk ik
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 10:04
Verwijderd
Oh for fuck's sake, not again!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 10:29
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
ach, voor kalverliefde mag dat best wel een keertje hoor :/
Oud 20-02-2003, 10:53
Verwijderd
Citaat:
TheOneWhoLeft schreef:
ach, voor kalverliefde mag dat best wel een keertje hoor :/
Wat bedoel je daar nu weer mee?! 'Ik ben ouder dus ik weet wat liefde is?' niet iedereen is zoals jij...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 11:05
miro
miro is offline
Ik denk dat iedereen een btje gek wordt van de "leeftijdsverschil" topics......
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 11:07
Verwijderd
Citaat:
miro schreef:
Ach, als iedereen er gek van zou worden, zou niemand antwoorden lijkt me... Als iemand ergens mee zit, kan hij toch gewoon wat posten om gericht antwoord te krijgen? Maakt mij helemaal niets uit, als het jou wel uitmaakt post je toch lekker niet
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 11:08
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
1) Wat bedoel je daar nu weer mee?!2) 'Ik ben ouder dus ik weet wat liefde is?' 3) niet iedereen is zoals jij...
1) Ontdekkingsfase, het niet zo nouw nemen met de ware betekenis van het woord liefde.

2) Ohja, wat is het dan?

3) En daar ben ik blij om, en trots op.
Oud 20-02-2003, 11:13
Verwijderd
Citaat:
TheOneWhoLeft schreef:

2) Ohja, wat is het dan?
je begrijpt toch zeker wel dat dat is wat ik denk dat jij denkt? Ik weet bij god niet wat liefde is, naast iets psychisch, maar echt definiëren kan ik het niet.. Jij wel?
Ik denk niet dat je echt veel over liefde leert naarmate je ouder wordt, eerder meer over mensen.. maar het is niet per definitie zo dat een ouder iemand beter overweg kan met liefde en relaties dan een jonger iemand.. daarom vind ik je reply een beetje raar, alsof jij alles veel beter weet dan een jonger iemand...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 11:13
Unexplained
Unexplained is offline
Je zult best een leuke tijd met haar hebben, maar je krijgt mij niet zover dat ik geloof dat jullie een evenwichtige relatie hebben.

Maarja, ik houd je niet tegen, zo'n meid van 14 is natuurlijk lekker makkelijk onder de duim te houden en doet alles wat jij wilt, omdat het hebben van een ouder vriendje erg stoer staat bij haar vriendinnen. Dat kan natuurlijk erg fijn voor jou zijn, maar vergeet niet dat kinderen (!) van die leeftijd nog irrationeel zijn.
Oud 20-02-2003, 11:17
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
:maar echt definiëren kan ik het niet.. Jij wel?
Nee, maar dat heb ik ook niet beweerd, jawel?

En ik denk zeker wel dat je meer leert van/over liefde naarmate je meer ervaring opdoet.
Oud 20-02-2003, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:

Maarja, ik houd je niet tegen, (1) zo'n meid van 14 is natuurlijk lekker makkelijk onder de duim te houden en doet alles wat jij wilt (1), (2)omdat het hebben van een ouder vriendje erg stoer staat bij haar vriendinnen(2). (3)Dat kan natuurlijk erg fijn voor jou zijn, maar vergeet niet dat kinderen (!) van die leeftijd nog irrationeel zijn.(3)
1 --> Wat een afschuwelijke uitspraak, denk je nu echt dat het daar over gaat?
2 --> Toen ik 14 was dacht ik absoluut niet zo, waar baseer je dat op?
3 --> Dat jij irrationeel was op je 14de betekend niet dat íedereen op z'n 14de zo is geweest...

Ik vind dat jij je mening echt op níets baseert... Natuurlijk mag je vinden dat leeftijdsverschil niet kan, maar baseer je mening dan ook in ieder geval ergens op en niet op rare vooroordelen die jij hebt...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 11:19
Verwijderd
Citaat:
TheOneWhoLeft schreef:
Nee, maar dat heb ik ook niet beweerd, jawel?

En ik denk zeker wel dat je meer leert van/over liefde naarmate je meer ervaring opdoet.
Je leert eerder hoe je moet handelen wanneer er sprake is van liefde, niet wat liefde is...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 11:27
Rioto
Zoek iemand van je eigen leeftijd baklap!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Maypole schreef:
Wat zijn we toch weer aardig voor elkaar he...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 11:31
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Je leert eerder hoe je moet handelen wanneer er sprake is van liefde, niet wat liefde is...
'k heb ook niet gezegd dat je tot een echt juiste definitie kan komen. Waarschijnlijk heeft iedereen wel een andere visie erop.

Ik denk dat het beide wel is, naarmate je ervaring opdoet en/of deelt (op welke wijze dan ook) je steeds wat meer te 'weten' komt over het begrip 'liefde'. En daardoor ook weet hoe je je het 'beste' kunt gedragen, wat je (ongeveer) voelt,etc.

[we dwalen af trouwens]
Oud 20-02-2003, 11:34
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Voor de 10 000ste keer: m'n vriend is 10 jaar ouder dan ik (ik 18, hij 28) en we vinden allebei dat we heel erg bij elkaar passen. Dus ben ik blij dat ik me niet heb laten tegenhouden door bekrompen ideeën, ook al hebben we er eerst echt wel goed over nagedacht.
En het draait bij ons helemaal niet om machtsspelletjes, we zorgen allebei goed voor elkaar.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 11:46
miro
miro is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Ach, als iedereen er gek van zou worden, zou niemand antwoorden lijkt me... Als iemand ergens mee zit, kan hij toch gewoon wat posten om gericht antwoord te krijgen? Maakt mij helemaal niets uit, als het jou wel uitmaakt post je toch lekker niet
Kheb nooit gezegd dat t mij wat uitmaakte.... speculeerde alleen dat t lijkt alsof iedereen er een btje gek van wordt. Ik heb trouwens wel fatsoenlijk gereageerd, heb hem een link gegeven met alle topics die hierover gaan en waar dus al mijn antwoorden instaan......
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 12:03
Verwijderd
Citaat:
miro schreef:
Kheb nooit gezegd dat t mij wat uitmaakte.... speculeerde alleen dat t lijkt alsof iedereen er een btje gek van wordt. Ik heb trouwens wel fatsoenlijk gereageerd, heb hem een link gegeven met alle topics die hierover gaan en waar dus al mijn antwoorden instaan......
Ik bedoelde het ook niet per sé gericht tegen jou hoor, beetje in het algemeen (had ik duidelijker kunnen brengen in dat geval).
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 12:27
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
1 --> Wat een afschuwelijke uitspraak, denk je nu echt dat het daar over gaat?
Ik denk wel degelijk dat veel jongens van 17/18 het 'lekker makkelijk' vinden om een vriendin van 14 te hebben, omdat de machtverhoudingen nogal scheef zijn.
Citaat:
2 --> Toen ik 14 was dacht ik absoluut niet zo, waar baseer je dat op?
Op mijn bevindingen in groeperingen van ongeveer 14 jaar.
Citaat:
3 --> Dat jij irrationeel was op je 14de betekend niet dat íedereen op z'n 14de zo is geweest...

Volgens mij voel je je nogal op je tenen getrapt. Ik snap niet waarom, ik heb het over kinderen van 14, niet over meisjes van 17. Generaliseren is nodig om zaken te systematiseren. Natuurlijk zal 1 of 2 procent van de 14-jarige meisjes enigszins rationeel zijn, daar gaat het niet om.
Oud 20-02-2003, 13:51
NeNe-lOvEs
NeNe-lOvEs is offline
zolang het god gaat tussen jullie, zou ik er gewoon mee doorgaan... niet alle meisjes van 14 zijn hetzelfde en kunne ook al heel volwassen zijn. leeftijd maakt dus geen ene reet uit...
hup GO FOR IT!!!
Oud 20-02-2003, 14:47
Optima
Optima is offline
jij wilt seks, en doordat jij dat wilt, breng jij haar op ideen, die ze misschien niet gehad zu hebben, bij een vriendje van haar eigen leeftijd.
Oud 20-02-2003, 16:13
The Stranger
The Stranger is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Je zult best een leuke tijd met haar hebben, maar je krijgt mij niet zover dat ik geloof dat jullie een evenwichtige relatie hebben.

Maarja, ik houd je niet tegen, zo'n meid van 14 is natuurlijk lekker makkelijk onder de duim te houden en doet alles wat jij wilt, omdat het hebben van een ouder vriendje erg stoer staat bij haar vriendinnen. Dat kan natuurlijk erg fijn voor jou zijn, maar vergeet niet dat kinderen (!) van die leeftijd nog irrationeel zijn.
Ik ben het hier wel mee eens.

Bedenk trouwens wel dat als je als meerderjarige seks hebt met een persoon van onder de 16, dat dat problemen met de wet kan opleveren. Zou jouw vriendinnetje of haar ouders jou kwaad willen doen, heb je mooi een strafblad te pakken...
Oud 20-02-2003, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef:
jij wilt seks, en doordat jij dat wilt, breng jij haar op ideen, die ze misschien niet gehad zu hebben, bij een vriendje van haar eigen leeftijd.
dat klopt op zich wel, zij het niet dat ik haar dus niet op ga dringen. Ik ga zelf ook niks uitproberen voorlopig. Want zoiets kan heel verkeerd uitpakken en dan is het gezellig voorbij. Niet echt iets waar ik zin in heb : \

Citaat:
Maypole schreef:
weet je wel niet hoe klein de kans is dat ik iemand van precies dezelfde leeftijd tegenkom? En dat ze dan ook nog van het andere geslacht is? En dat ik ook nog op 'r val?
Die kans is astronomaal klein, dus ik hou het wel bij m'n huidige vriendin
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 16:25
Verwijderd
Citaat:
evEndzhar schreef:
Ik ben het hier wel mee eens.

Bedenk trouwens wel dat als je als meerderjarige seks hebt met een persoon van onder de 16, dat dat problemen met de wet kan opleveren. Zou jouw vriendinnetje of haar ouders jou kwaad willen doen, heb je mooi een strafblad te pakken...
ja uiteraard weet ik dat. Maar dat speelt dus helemaal niet in m'n hoofd. Ik 'geloof' in liefdevolle seks, dus ik ga ook niks met haar uitproberen tenzij ik zeker weet dat we allebei stapelverliefd zijn en van elkaar houden. En sjah... risico van het vak. Als er echt mensen zijn die zo kansloos zijn dat ze naar de politie stappen, ag ja
Komt bij, welk bewijs hebben ze? (als ze niet zwanger is)
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 16:27
MazeMouse
MazeMouse is offline
Wat is iedereen weer lekker bekrompen bezig met gezeik over leeftijd zeg.
Iedereen is uniek en omdat je perse 14 bent wil niet gelijk per definitie zeggen dat je niet kunt weten wat liefde is.
Net zoals dat een meisje van 14 onder de duim te houden zou zijn. Wat een onzin. Ik heb een hele lieve vriendin. ZIj is 15, ik wordt in juli 18 en ik heb haar niet zomaar omdat ze makkelijk onder de duim te houden is maar omdat het enorm goed met haar klikt.
Ik bedoel die leeftijd kan me geen zak schelen. En het maakt al helemaal niet uit als je gewoon heel open met elkaar omgaat en alles met elkaar kunt bespreken.
Dus als alle leeftijd zeikerds even hun gezeik ergens anders voort willen zetten want het is complete onzin.
Want geloof mij, die 'kinderen' zoals jullie ze allemaal noemen weten meer dan dat iedereen met die bekrompen leeftijd mening denken. (tuurlijk, er zitten altijd rotte appels tussen maar dat is met alles)
Oud 20-02-2003, 16:44
The Stranger
The Stranger is offline
Citaat:
Bazz schreef:
Ik 'geloof' in liefdevolle seks
De ouders van jouw vriendinnetje misschien wel niet...
Citaat:
ik ga ook niks met haar uitproberen tenzij ik zeker weet dat we allebei stapelverliefd zijn en van elkaar houden.
En als ze niet meer verliefd op je is kan ze je alsnog aangeven bij de politie.
Citaat:
Komt bij, welk bewijs hebben ze? (als ze niet zwanger is)
Een verklaring van het slachtoffer kan soms al genoeg zijn.
Oud 20-02-2003, 16:45
simonstender
simonstender is offline
Citaat:
Bazz schreef:

Meningen plz
Hoi, ik vind dat het best moet kunnen. je moet natuurlijk wel rekening houden met verschillen die er kunnen zijn, maar verder maakt het idd niet uit. als je om elkaar geeft, en t gaat goed, precies, waarom stoppen.

Ik heb sinds een paar dagen een vriendin van 16, bijna 17. ikzelf ben 20. haar ouders vinden het leeftijdsverschil te groot. maar zoveel maakt dat toch niet meer uit op deze leeftijd? of wel?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 17:01
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Als het allemaal goed voelt, wat maakt het dan uit?
Ik zelf heb er alleen niet zulke goede ervaringen mee, maar dat merk je denk ik vanzelf wel als jij wat volwassener word en zij nog steeds aan het puberen is.. Maarjah, zelf weten . Geniet ervan dat jullie het nog met elkaar kunnen uithouden zolang het kan.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 17:15
Verwijderd
Citaat:
evEndzhar schreef:
De ouders van jouw vriendinnetje misschien wel niet...

En als ze niet meer verliefd op je is kan ze je alsnog aangeven bij de politie.

Een verklaring van het slachtoffer kan soms al genoeg zijn.
en een (weliswaar gelogen) verklaring van de 'dader' ook
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 17:15
Verwijderd
Citaat:
simonstender schreef:
Hoi, ik vind dat het best moet kunnen. je moet natuurlijk wel rekening houden met verschillen die er kunnen zijn, maar verder maakt het idd niet uit. als je om elkaar geeft, en t gaat goed, precies, waarom stoppen.

Ik heb sinds een paar dagen een vriendin van 16, bijna 17. ikzelf ben 20. haar ouders vinden het leeftijdsverschil te groot. maar zoveel maakt dat toch niet meer uit op deze leeftijd? of wel?
16/17 en 20 vind ik wel gaan hoor
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Bazz schreef:
16/17 en 20 vind ik wel gaan hoor
Ik ook
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 22:13
Verwijderd
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Ik ook
in jou geval is het niet te doen natuurlijk dat lijkt me fucking duidelijk
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 23:21
G.T.C.
G.T.C. is offline
op zich maak het allemaal niet zo veel uit. Als jullie het leuk hebben samen, kan het best.

Voordat je je in zo'n relatie stort, moet je wel even denken aan de gevolgen. Voor jullie mag het dan geen probleem zijn, maar je omgeving kan er best raar op reageren. Ouders die het maar niks vinden, en vrienden die je voor gek verklaren.

Verder kom je op een gegeven moment de situaties tegen dat jij wat met je vrienden wil gaan doen en je vriendin mee neemt. Je besluit om naar een discotheek te gaan ofzo, maar ja. Daar kan je vriendin dan weer niet naar toe. Snap je een beetje waar ik heen wil???

Maar ja.....ik denk dat het allemaal best kan hoor. Het ligt helemaal aan jezelf.
Oud 21-02-2003, 10:04
Verwijderd
Citaat:
G.T.C. schreef:
op zich maak het allemaal niet zo veel uit. Als jullie het leuk hebben samen, kan het best.

Voordat je je in zo'n relatie stort, moet je wel even denken aan de gevolgen. Voor jullie mag het dan geen probleem zijn, maar je omgeving kan er best raar op reageren. Ouders die het maar niks vinden, en vrienden die je voor gek verklaren.

Verder kom je op een gegeven moment de situaties tegen dat jij wat met je vrienden wil gaan doen en je vriendin mee neemt. Je besluit om naar een discotheek te gaan ofzo, maar ja. Daar kan je vriendin dan weer niet naar toe. Snap je een beetje waar ik heen wil???

Maar ja.....ik denk dat het allemaal best kan hoor. Het ligt helemaal aan jezelf.
Ik denk dat wanneer je elkaar echt meer dan allemaal maar leuk vind, de omgeving je weinig kan schelen... Toen ik bij mijn vriend ging wonen, was allereerst mijn zus heel boos en een paar vrienden van mijn vriend vonden het maar 'raar'.. Een vriend heeft dat tegen mijn vriend gezegd, zo van:'Ze is te jong hoor..' en tja, die zien we nooit meer terug Mijn vriend vindt dat zijn vrienden dat gewoon moeten accepteren, anders zijn het geen echte vrienden... Maar goed, ouders is natuurlijk een ander probleem. Mijn ouders vinden mijn vriend echt helemaal super, het klikt echt super goed. Maar ja, je hebt ook ouders die vriendjes sowieso al gaan bekijken als een stuk vlees...

Ik heb precies hetzelfde probleem met 'naar de disco gaan', maar dan met cafés. Mijn vriend is 27 en komt dus overal in, ik ben 17 en kom vrijwel nergens meer in (leeftijd is vrijwel overal verhoogd naar 18), maar ja, dat lossen we gewoon op tussen ons beide... Hij gaat lekker uit als hij dat wil, blijf ik thuis.. Of we blijven samen thuis en huren een film ofzo... Daar moet je echt wel uitkomen met z'n tweeën, anders kan ik het niet serieus noemen...

En 14 en 17 is voor de wet strafbaar, zeker, maar alleen als de minderjarige aangifte doet. D'r ouders kunnen alleen een klacht indienen, die vaak gewoon genegeerd wordt... pas als de minderjarige achter deze klacht staat, wordt er wat gedaan...
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 10:29
japie
japie is offline
Citaat:
miro schreef:
Volgens mij staat er iets in de announcements voor het terugkeren van dezelfde topics....ff kijken:
Citaat:
announcement:
Persoonlijke topics.
Deze blijven vaak open, ookal gaan ze soms over hetzelfde soort probleem. Iedere situatie is namelijk toch weer anders.
Wil je hier een reply op geven, onthoud dan dat je met mensen te maken hebt, dus met gevoelens.
Probeer een zo nuttig mogelijk antwoord te geven. Weet je niets nuttigs te zeggen, dan kun je het beste niet reageren. Je mening over de situatie geven mag, maar als het niets bijdraagt aan het topic, en de topicstarter wordt onnodig gekwetst, dan word je daar op aangesproken.
Het kan zijn dat ik het verkeerd interpreteer, maar meneer Bazz vraagt meningen over zijn eigen situatie ookal gaan ze over een probleem dat jij al -tig keer voorbij hebt zien komen. Hierbij moet je dus rekening houden met de gevoelens van meneer Bazz (volgens het announcement), omdat zijn situatie anders is dan al die andere -tig keer dat dit probleem aan de orde is geweest.

Om een kort verhaal lang te maken: reageer de volgende keer alsjeblieft ontopic en kaart niet aan hoevaak je een probleem al voorbij hebt zien komen.

En om het goede voorbeeld te geven: Als jij denkt dat het goed klikt enen gaat prima, wie ben ik dan om te zeggen dat leeftijd een probleem is?
Oud 21-02-2003, 10:45
~eMo~
~eMo~ is offline
uhm...ik hebbuh ookw een dinnetjuh van 5 jaar jonger ike is 20 en zij 15...maar tot nu toe geen probs mee gehad enzow, denk da juh er gewoon niet teveel op moet lettuh, als het verschil egt duidelijk wordt en je er last van krijgt, is het duidelijk dat het niet werkt, anders........veel plezier samuh!

oh ennuhm......sinaasappelsap!!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 14:36
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
simonstender schreef:
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 14:42
Verwijderd
Mja. Het hangt natuurlijk van de aard van de verhouding af. Persoonlijk wil ik sowieso een meisje wat al studeert, aangezien zij en ik anders gewoon in te andere leefwereld zitten. Bovendien is het dan gewoon handiger met afspreken, de beschikbare tijd enz. Ze moet sowieso 18 zijn, een goed ontwikkeld en reeël zelfbeeld hebben, een grote algemene ontwikkeling en een volwassen levenshouding. Eigenlijk wil ik sowieso eigenlijk geen meisje maar een jonge vrouw. En dat is m.i. pas vanaf 18 en in ieder geval het verlaten van de middelbare school.

Natuurlijk hoor ik de opmerkingen al weer als 'een meisje van 16 kan ook heus wel volwassen en slim zijn hoor!' maar daar gaat het me niet om. Ik vind het gewoon te jong, hoe aardig, leuk, intelligent, slim ze ook is. Voor mij speelt de omgevingscomponent erg mee: ik heb geen zin om constant te verdedigen waarom ik als 21-jarige met een meisje van 16 heb.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 15:17
The Stranger
The Stranger is offline
Citaat:
~eMo~ schreef:
uhm...ik hebbuh ookw een dinnetjuh van 5 jaar jonger ike is 20 en zij 15...maar tot nu toe geen probs mee gehad enzow, denk da juh er gewoon niet teveel op moet lettuh, als het verschil egt duidelijk wordt en je er last van krijgt, is het duidelijk dat het niet werkt, anders........veel plezier samuh!

oh ennuhm......sinaasappelsap!!!!!!!!!!!!!!!
Tsja, jij bent een bReEzAh, dus een meisje van 15 is al meer dan volwassen genoeg voor jou.
Oud 21-02-2003, 15:43
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Andijvie schreef:

Ik heb precies hetzelfde probleem met 'naar de disco gaan', maar dan met cafés. Mijn vriend is 27 en komt dus overal in, ik ben 17 en kom vrijwel nergens meer in (leeftijd is vrijwel overal verhoogd naar 18), maar ja, dat lossen we gewoon op tussen ons beide... Hij gaat lekker uit als hij dat wil, blijf ik thuis.. Of we blijven samen thuis en huren een film ofzo... Daar moet je echt wel uitkomen met z'n tweeën, anders kan ik het niet serieus noemen...
ZOwww. respect hoor.....ik vind het wel knap dat je dat allemaal goed vind. Hoe lang heb je al met hem dan? ik bedoel....ik het wel een beetje serieus??? En vind je het niet heel erg vervelend dat hij dan in zijn eentje uitgaat en jij alleen thuis zit.
Jij kan dan toch ook gewoon uitgaan met jou vriendinnen? hoe zit dat uberhaupt met jou vriendinnen. Wat vonden zij ervan toen je ging samenwonen, maar sowieso van je vriend?

Sorry voor de vragen hoor. Maar ik vind het wel interessant
Reageren

Regels voor berichten