Advertentie | |
|
![]() |
|
Misschien is het voor jou een idee om eens te zoeken naar lichaamstaal sites, daar staan dat soort dingen vaak ook op, en er zijn boeken over natuurlijk...
||
Verwijderd
|
Citaat:
en heb er wel eens voordeel van (A) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je iets verzint kijk je naar (ik dacht) links, als je je iets herrinnert kijk je naar (ik dacht) rechts. Daar kan je dus wel aan zien of iemand iets zit te verzinnen of dat iemand zich iets echt herinnert. Maar goed, of dat nou altijd op gaat?
Verder zijn er al veel dingen genoemd waar ik ook aan dacht...die hoef ik dus niet meer te noemen. En idd, wat nare man zegt, sommige mensen kunnen glashard liegen als ze willen. |
![]() |
|
![]() |
Je kan het nooit zeker weten natuurlijk. Als iemand je niet aankijkt kan het ook komen omdat hij/zij verlegen is.
Maar goed... als iemand veel aan z'n hoofd zit te frunniken kan dat een teken zijn. Kleine kinderen houden namelijk vaak hun hand voor hun mond om de leugens 'tegen te houden'. Als je ouder wordt worden de gebaren wat kleiner, aan je neus krabben bijvoorbeeld. Als iemand met z'n vingertoppen over elkaar wrijft is hij/zij bang dat je ontdekt dat het niet waar is wat-ie zegt. En ik zag een keer op tv dat als iemand naar rechts kijkt het beteknd dat hij iets verzint, als hij naar boven kijkt dat-ie naar woorden zoekt en als hij naar links kijkt dat hij een verhaal naverteld. Dat zijn maar theorien en je hebt er eigenlijk niks aan ![]() |
![]() |
|
Wie glimlachend probeert te doen alsof er niets aan de hand is, maar ondertussen woedend is over wt er allemaal mis is gelopen, zich er schuldig over voelt of bang is ontmaskerd te worden, toont af en toe in een flits op een deel van zijn gelaat zijn ware emotie. Met een stalen gezicht een klein leugentje vertellen lukt ons wel omdat we daar van jongs af aan voor hebben geoefend. Bovendien hoeven we ons niet echt schuldig te voelen over kleine leugentjes.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Misschien al een paar van genoemd, sorry dan.
Als iemand liegt: -kijkt hij mij niet recht in de ogen -loopt zijn gezicht rood aan -klopt zijn mimiek niet bij zijn emoties -knippert hij meer met zijn ogen -maakt hij onrustige bewegingen -reageert hij schrikachtig -komt hij niet makkelijk uit zijn woorden -wrijft hij meer aan zijn gezicht -maakt hij minder ondersteunende gebaren -praat hij sneller dan normaal (Toch handig inet, is een hoop op te vinden. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
oehh, soms kun je het idd zien
zoals laatst in de klas: een meisje was haar schrift vergeten en zei dat ze het huiswerk wél gemaakt had... maar ze kan gewoon niét liegen... echt gaat... maar dat kwam denk ik doordat ze anders praatte [andere toon] en beetje rood werd. dat vink echt geweldig ![]() helaas had m'n leraar het ook meteen door ![]()
|
Nou ik weet het niet precies, een paar van jullie noemen wegkijken, rood worden en aan bijv je haar zitten. Ik doe dat vaak en dan lieg ik echt niet (dat heeft ook met verlegenheid te maken).
Dus volgens mij zie je niet altijd aan iemand of diegene de waarheid spreekt of niet. Maar toch, de meeste dingen die genoemd zijn kloppen wel bij de meeste mensen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
en dan nu ff andersom:
Als iemand NIET liegt: - raakt ie je vaak even aan (om je er echt van te overtuigen)] - kan hij/zij zo, zonder te stotteren een verhaal vertellen - kan hij/zij mensen noemen die erbij waren (die jij overigens ook kent) - wilt hij/zij je vaak echt overtuigen, dus als diegene het gevoel hebt dat je hem/haar niet geloofd zal diegene er steeds over door gaan. zo zullen er nog wat dingen zijn...
||||||
even uit je droom helpen:
Citaat:
Citaat:
er zijn veel mensen die geen lichaamscontact zoeken... Citaat:
er zijn geneog mensen die sneller denken dan praaten, sowieso neit goed uit hun woorden komen (zeker als het emotionele waarde heeft) e.d. ook niet erg daadkrachtig punt dus Citaat:
1) dan moeten er bij het verhaal maar net mensen zijn die aan die eis voldoen... 2) wil je iedereen gaan vragen of het ook echt zo was ? Citaat:
als het om iets belangrijks gaat, dan wil je (zeker odmat je liegt) er zo zeker mogelijk van zijn dat die ander je gelooft, dus ook dat is geen goed punt, als je het mij vraagt ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik kan echt niet liegen, toch niet tegenover vrienden en familie.
zeggen dat ik mijn boek vergeten was en daardoor niet kon leren, of dat ik mijn trein miste of zo tegen leerkrachten, geen probleem. ik heb zelfs een (ja, heel laag van me ![]() (ter info: het is ook mijn peter en geeft nooit aandacht aan me ![]() ![]() over andere zaken kan ik gewoon niet liegen, het komt gewoon zodanig ongeloofwaardig over... ![]() |
![]() |
|
-klopt zijn mimiek niet bij zijn emoties
dat is denk ik het belangrijkste kenmerk van onoprecht zijn liegen dus. zijn bewegingen en mimiek kloppen dan niet met zijn uitspraak van woorden. Kan je in kleine details zien van het gezicht ook. Mini emoties heten ze ofzo? was ook een keer op discovery
|
je kunt idd aan de hand van kleine emoties zien hoe mensen zich op dat moment voelen enzow...daaruit kun je idd vaak aflezen of mensen liegen of niet. Concrete voorbeelden kan k op het moment niet bedenken...
als ik zelf lieg dan wordt hetvaak niet opgemerkt...soms ook wel....maar dingen zolas liege over hoe je je op het moment voelt en dan een masker opzettten zijn moeilijk te zien bij mensen...behalve als je daar inzicht in hebt en er heel goed op let.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je moet ook niet alleen af gaan op uiterlijke kenmerken, idd omdat sommige mensen die dingen door zenuwen/verlegenheid/wat dan ook doen. En dat psychologen zo door hebben of iemand liegt of niet is denk ik niet waar. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|