Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Met beter voelen dan anderen, ging ik eigenlijk al uit van jezelf superieur voelen ten opzichte van anderen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als ik een wedstrijdje hardlopen doe met iemand en diegene verslaat mij elke keer opnieuw. Dan is diegene gewoon beter in hardlopen (een aspect aan fysiek beter zijn). Dan zou het vreemd zijn als diegene dat ging ontkennen want het is een feit. De stap naar arrogantie zou zijn wanneer diegene zich puur door beter te zijn in hardlopen in het algemeen beter zou gaan voelen dan mij (en dit duidelijk zou laten blijken). Die stap lijkt me toch nog redelijk groot. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
persoon is ziek, jij niet.. je voelt jezelf beter persoon en jij doen test, jij haalt beter cijfer, je vindt jezelf meteen beter dan die persoon = je superieur voelen |
![]() |
|
Ik ben niet tegen arrogantie, in tegendeel, als iedereen eens wat minder bang is om arrogant over te komen zouden mensen miss eens wat meer zelfvertrouwen krijgen. Mensen denken van mij waarschijnlijk best wel dat ik behoorlijk arrogant ben (miss ben ik dat ook wel
![]()
|
ik denk dat arrogant zijn betekent dat je het ook naar buiten laat komen. Denken dat je beter bent dan andere vind ik niet hetzelfde aangezien dat toch best kan. De ene is weer beter daar in en de ander heeft daar weer talent voor.. dat vind ik niet arrogant, totdat j er een groot punt van gaat maken.
|
Net zo erg misschien....
- maar ik vind neit dat er iets mis is met arrogantie. - Het biedt een zekere bescherming tegen vervelende dingen die sociaal van aard zijn en het drijft je meer om hoge prestaties neer te zetten (omdat je gewoon beter bent)
|
Verwijderd
|
Ik vind, zoals reeds enkelen gezegd hebben, dat je gerust een bepaalde zelfzekerheid mag hebben over jezelf.
Als je nu echt uitblinkt in wiskunde bv. mag je dat gerust eens zeggen: 'Ik ben goed in wiskunde'. Maar je moet dan niet denken dat je daarom beter bent dan iemand omdat deze zwakker is in wiskunde, je bent gewoon beter in dat stukje... Als je ergens goed in bent, gebruik dan dat talent om het anderen uit te leggen. Wees juist een beetje arrogant, maar dan in je binnenste, laat het aan niemand blijken dat je je slimmer/sportiever/vlugger..vind. Bedenk dat er altijd beteren en mindere (op bepaalde aspecten)zullen zijn dan jou. |
![]() |
||
Citaat:
Er zullen altijd minderen zijn, beteren is voor te vechten. (figuurlijk)
|
ik vind 't minder erg.
Arrogantie is naar mijn mening meer uitstralen dat je beter dan de rest bent. Jezelf beter voelen , maar het niet laten zien is weer iets anders.... Als zow denken jouwzelf helpt en anderen niet overmatig lastig valt heb ik er verder ook geen problemen mee
||
Citaat:
*defensief* -> ik heb nooit gezegd dat arrogant zijn slecht was. Het is wel irritant als arrogante mensen hele tijd laten merken dat ze ergens goed in zijn bv, Of er als ze er blindelings vanuit gaan dat ze ergens heel goed in zijn of de beste in zijn. Dat is ook irritant/dom.
Laatst gewijzigd op 02-03-2003 om 00:08. |
![]() |
||
Citaat:
ik zou zelf ook wel wat zelfverzekerder mogen zijn ![]() ![]() ![]() ![]()
|
Je stelt hier eigenlijk een aantal vragen:
Op vraag 3 (de betekenisgeving) van het verhaal kan ik alleen maar antwoorden dat 'beter voelen dan anderen' en 'arrogantie' helemaal niet erg zijn. Er zijn onderzoeken gedaan naar hoe goed/belangrijk mensen zich voelen. 90% van de mensen blijkt zelf te denken dat hij/zij bij de bovenste 50% hoort, dat statistisch natuurlijk helemaal niet kan. Arrogantie heeft in onze samenleving een negatieve bijklank, maar aan de andere kant leeft het zeer breed en diep binnen de mensen. Het zou ook helemaal niet binnen de natuur van de mens passen om arrogantie af te keren. Mensen hebben nou eenmaal de neiging om 'tot de beste' te behoren, en te winnen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ook: Wat zouden we zonder die competie doen? Als die er niet meer was, was de wereld reeds gevuld met enkele 'couch potato's' (luieriken). Iedereen zou nl. op zijn gemakske zijn é... |
![]() |
|
Ik ben niet arrogant, ik ben de beste
![]() Maar goed. Arrogant is jezelf superieur voelen zonder daar echt een reden voor te hebben. Als je er wel een reden voor hebt dan is het verwaand. (maar dat komt tegenover mensen die niet weten wat de reden is dus arrogant over)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||