Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
C U there! ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() [edit] ik bedoelde dus dat het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang duurt voordat we in de toekomst naar de aarde van nu (= het verleden) kunnen kijken... Laatst gewijzigd op 06-02-2003 om 17:32. |
![]() |
||
Citaat:
![]() enneh, zoals ik elders al zei: het is jammer dat we niet de goede kijkmethoden hebben om in het verleden te kijken
|
![]() |
Ik heb nog 1 vraag voor mornock:
Als het ooit mogelijk wordt om wel naar de oorknal te kijken, en we zouden dan zelfs 'door' de oerknal heen kunnen kijken, zou het dan theoretisch mogelijk zijn dat we een spiegelbeeld zien van de geschiedenis van het heelal? Het is misschien een rare vraag maar ik vraag me al een hele tijd af wat vlak voor de oerknal ligt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() wat betreft dat "spiegelbeeld van de geschiedenis van het heelal"..... nee, je kijkt als het ware steeds verder terug in de tijd. Aangezien er voor de oerknal zowel geen ruimte als tijd (dewelke parameters zijn om uberhaupt een beeld te kunnen vormen) bestonden, (Het begrip "niets" komt hier weer prachtig van pas ![]() Bovendien is het sowieso al niet mogelijk om de oerknal te kunnen zien. Totaan 1/2 miljard jaar na de oerknal kun je kijken, maar daarna wordt de temperatuur van het heelal (alle energie zit nog op een relatief klein kluitje) zo enorm hoog. Dit is ongeveer 7000 Kelvin. Dit is voor alle meetmethoden zo'n ongekende hoge temperatuur dat je hier niet voorbij kunt kijken. Beetje een technisch verhaal, maar neem van mij aan, voor de oerknal was er niets ![]()
||
![]() |
Citaat:
Het "vroegst" dat we kunnen kijken is overigens de zogeheten 3 Kelvin achtergrondstraling. Straling dat equivalent is aan een zwarte straler met een temperatuur van 3 Kelvin. Het is het restant van de tijd dat de oerknal uit de optisch dichte fase kwam, waardoor de straling dus wel kon ontsnappen. Die achtergrondstraling leert ons nu een beetje hoe vroeger de structuur van het heelal was.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() *droomt lekker verder* ![]()
||
Citaat:
in leiden (:\) is puur gebaseerd op theorietjes. ik hoop wel dat je dat zelf doorhebt ![]() bye
||
Citaat:
Ik kan mijn kostbare hersencapaciteit niet de hele dag inzetten. ![]() Bovendien is de gehele wetenschap gebaseerd op theorieen. *werpt zich op knieen* Oh grote wijze Rysdigital, vergeef mij deze schandelijke fout.... ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Vervolgverhaal op Kruistocht in spijkerbroek Aqualia | 0 | 13-04-2013 19:16 | |
Psychologie |
nergens meer zin in, depressief Anoniiem | 3 | 03-01-2012 12:34 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Een Duik in het Verleden flyaway | 0 | 30-05-2009 20:49 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Spiegel het verleden Verwijderd | 26 | 30-06-2007 19:13 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Letterlijk het verleden zien Gendra | 25 | 25-09-2005 09:53 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??) Lindatje | 2 | 17-10-2002 14:40 |