Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2003, 14:47
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
dit is mijn tweede column voor de schoolkrant, eerste schreef ik over dat ik de telgraaf enz steeds nepper vond, en ripe ik daarop volgende schoolkrant uit tot kwalitiets krant, dit is het vervolg
laat me weten wat je ervan vindt

SKOOL UPLOAD REGISTREREN???
Nadat ik de vorige keer SKOOL UPLOAD uitriep tot ‘kwaliteitskrant’ wilde ik hem natuurlijk als ‘kwaliteitskrant’ registreren. Toen ik had uitgevogeld dat ik bij de Kamer van Koophandel moest zijn belde ik op.

Toen ik naar de Kamer van koophandel belde was het meteen raak. Het meisje dat ik aan de telefoon kreeg klonk zo leuk dat ik haar meteen met mijn macho taalgebruik uit vroeg. Ik sprak met stijl; ‘Meisje je klink zo sexxxy, ik met j uit willlen, j weet tog?’ Waarop zij sexxxy reageerde: ‘Ben jij nog niet ingeburgerd ofzo?’. Toen hing ze op……. Ik belde meteen terug maar kreeg jammer genoeg een meneer aan de lijn. Ik vroeg of hij niet even de SKOOL UPLOAD als ‘kwaliteitskrant’ wilde registreren voor me. Hij zei dat hij me zou doorverbinden. Hoor ik opeens een mooi achtergrond geluidje en een stem die het volgende zei; ‘Deze telefoonlijn kost 95 euro cent per minuut’ Ik dacht natuurlijk heel slim, ‘als ik nou zolang mogelijk aan de telefoon blijf krijg ik 95 euro cent per minuut van die gekken!!!’ Dus ieder keer als er werd opgenomen legde ik de telefoon op de haak en belde ik opnieuw. Gne Gne! Ik heb bij elkaar anderhalf uur(90 minuten x 0.95 euro cent!!) aan de telefoon gehangen voor ik me herinnerde dat ik de SKOOL UPLOAD wou registeren. Dus na een stuk of 17 keer legde ik de telefoon niet op de haak, en hoorde ik aan de ander kant van het draadje een zeer gestresste werknemer.

De zeer gestresste werknemer vroeg; ‘Weet jij iets van iemand die al 17 keer de telefoon op de haak heeft gegooid?’ ‘Nee, natuurlijk niet. Maar zou u even de SKOOL UPLOAD willen registreren?’ vroeg ik. ‘Wat is een SKOOL UPLOAD?’ Ik heb de volgende 10 minuten uitgelegd dat de SKOOL UPLOAD geen wannebe Rooie oortjes is, geen wannebe Taptoe, geen wannebe Tina, geen wannebe Weekend en geen wannebe Volkskrant. Toen de gestresste werknemer het eindelijk snapte vroeg ik me af waarom ik niet meteen zei dat het een schoolkrant was…
Maar de niet meer zo gestresste werknemer begon meteen met zijn vragenlijst; ‘die moet ik invullen om je schoolkrant te registeren. Vraag 1: wat is je naam en achternaam?’ Omdat ik natuurlijk door de belastingsdienst, AIVD en CIA gezocht word heb ik geen echte gegevens opgegeven. Ik draaide bijvoorbeeld mijn naam (Cufaddaw) om voor ik hem op gaf. Veel later; ‘Vraag 134; hoe heet de schoolkrant?’ ‘SKOOL UPLOAD’ zei ik. ‘vraag 135 hoe wilt u de kosten van 535 euro betalen; accept giro, machtiging of wilt u het zelf overmaken?’ ‘Wow! Stop! Wat zei je?’ ‘Hoe wilt u de kosten voor registratie van 535 euro betalen?’ ‘Uhm’ ‘Wist u dat niet?...... Hallo? Hallo?’

Ik had de telefoon alweer op de haak gegooid. Zo, 500 euro,….. vijfhonderd euro…. Nou ja, zo erg stond ik niet achter mijn worden. Geld betalen? Ik? Ja, die ‘zogenaamde kwaliteitsorganisaties’ lijden echt aan kwaliteitsverlies. Hierbij verklaar ik de SKOOL UPLOAD tot ‘kwaliteitsorganisatie’.
Betaal je later,
Cufaddaw
Oud 07-04-2003, 17:00
Vlooienband
Vlooienband is offline
Wel geinig. Het deel met de telefoonlijn van 95 cent vind ik minder, droog en voorspelbaar.
Desalniettemin is het een leuk stukje.
Oud 07-04-2003, 17:53
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
tnx,

meer feedback pleez
Oud 07-04-2003, 18:57
Vlooienband
Vlooienband is offline
Het staat mooier als je cijfers voluit schrijft.
"Ik sprak met stijl; ‘Meisje je klink zo sexxxy, ik met j uit willlen, j weet tog?’ Waarop zij sexxxy reageerde: ‘Ben jij nog niet ingeburgerd ofzo?’. Toen hing ze op……. "
Een enter geven zou hier mooier staan.
En "waarop" hoor je voor de komma te gebruiken, niet aan het begin van een zin. Anders komt het over als telegramstijl.
Oud 07-04-2003, 19:23
Verwijderd
Ik vind het niet echt geweldig, eigenlijk :\
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 19:38
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
en als je het niet digt motivatie/kritiek pleez....
Oud 07-04-2003, 19:45
thunder110
thunder110 is offline
Ik vond het eigenlijk helemaal niks. Het verhaal komt misschien wat mooier over als je 't eens niet verdomd om de dialogen in schrijfvorm op te spreken, het scheelt ook nog eens enorm aan vervelende, onnodige leestekens.
Ook kwam ik nogal wat spelfouten tegen, interpunctie was niet overal in orde en al te gul met alinea's ben je ook niet.

Ik mis trouwens -en dat is wel het belangrijkste- een sterke clue. Een verhaaltje van weet-ik-niet hoeveel woorden met weet-ik-niet hoeveel overbodige informatie (die niet eens ludiek verteld wordt!) wordt in één zinnetje beëindigd. Beetje jammer.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 20:06
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
dat was duidelijk
Reageren

Regels voor berichten