Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2004, 18:07
bokky
bokky is offline
Ik zit met een probleem wat hier vast al eens eerder voorbij is gekomen en ik heb het vermoeden dat ik ook niet de laatste zal zijn met dit probleem, maar ik post het toch want ik zit er erg mee.

Ik heb nu al een paar maanden een vriend en ik heb het supergezellig met hem, ik zou elke dag wel bij hem willen zijn, maar ik heb ook een beste vriendin die ik al 14 jaar ken en die dus ook graag dingen met mij wil doen.
Ik ga bijvoorbeeld elke zaterdag met haar op stap, dit is al vanaf ons 14e zo dus het is een soort gewoonte geworden. Maar mijn vriendje wil zaterdagavond graag leuke dingen met mij doen en de discotheken waar ik en mijn vriendin uitgaan vind hij niets aan (snap ik ook wel, want vaak sta ik daar ook alleen om mijn beste vriendin een plezier te doen). Ik sta nu dus voor de keuze om of iets met mijn vriend te gaan doen, of iets met mijn beste vriendin.
Hoe combineer ik dat in godsnaam? Ik kan mezelf niet in tweeen opdelen en zaterdag is de avond wanneer we tijd voor elkaar hebben (vriend loopt doordeweeks stage en beste vriendin en ik gaan doordeweeks naar school). Wat ik ook zal doen, iemand is teleurgesteld en dat wil ik zo graag voorkomen.

Heeft iemand wel eens met een soortgelijk probleem gezeten en hoe heb je dat opgelost of hoe zou jij het oplossen? Ik weet het namelijk niet meer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2004, 18:13
Bo
Bo is offline
Je hoeft in principe niemand teleur te stellen. Je vriendin begrijpt het wel als jij uitlegt dat je op zaterdag avond ook wel eens iets met je vriend wil doen. Misschien kun je afspreken dat jullie de ene week op vrijdag stappen zodat jij zaterdag naar hem toe kan, en dat jullie de week daarna weer op zaterdag stappen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 18:13
Fade of Light
Fade of Light is offline
-Vrijdag is ook een avond.
-Afwisselend zaterdag (en afwisselend vrijdag evt.)
-Jezelf afvragen of je wel goed bezig bent als je op zaterdagavond alleen maar uitgaat om je vriendin een plezier te doen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 18:18
Toet0r
Toet0r is offline
ene week bij je vriend, andere week naar de discotheek? en anders de vrijdagen enzo gebruiken om iets met je vriend af te spreken of uit te gaan. Of de ene week op vrijdag je vriend en op zaterdag met die vriendin en de andere week op vrijdag met die vriendin en op zaterdag met je vriend
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 18:26
bokky
bokky is offline
de vrijdagavond valt af om uit te gaan, want zaterdagochtend moet ik werken en vrijdagavond is mijn vriendje altijd aan het oefenen met de band waarin hij speelt.. Maar het was inderdaad een hele goede optie geweest.

En eigenlijk ben ik misschien wel bang dat mijn beste vriendin het niet accepteerd als ik 'zomaar' niet uitga. Als ik niet uitga heb ik meestal wel een reden (ziek, vakantie), dus als ik zeg dat ik met mijn vriendje wil zijn dan ben ik bang dat ze 'boos' wordt.
Terwijl ik dit typ heb ik door hoe stom het moet klinken, maar zo voelt het gewoon
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 18:38
freakje
freakje is offline
De ene week ga je uit met je vriendin, de andere week met je vriend, en zo wissel je dat dan af...
Oud 10-09-2004, 18:52
filia dei
filia dei is offline
Als het je beste vriendin is lijkt me dat alle onderwerpen bespreekbaar zijn en lijkt me dit niet zo'n moeilijk gesprek!

Ook lijkt 't me niet zo moeilijk om aan je vriend te vertellen.

Dus misschien kunnen jullie met z'n drieën toet 'n oplossing komen. En anders idd om de week met de een.
Oud 10-09-2004, 23:32
Jordi
Jordi is offline
Als ze je beste vriendin is, dan lijkt het me dat je wel goed met haar kunt praten, dus dan kun je haar lijkt me best vertellen wat je nu hierover voelt. En dat geldt trouwens ook voor je vriendje.
Misschien moet je je vriendin sowieso een keer vertellen dat je het uitgaan eigenlijk helemaal niet zo leuk vindt en dat je vooral meegaat voor haar.
En je zegt dat je vriendje niet mee gaat met jullie, omdat hij de disco's waar jullie uitgaan niet leuk vindt, maar misschien vindt jouw beste vriendin het ook wel een keer leuk om ergens anders heen te gaan wat je vriend wel leuk vindt.

Bovendien vind ik dat je vriendin het best moet kunnen begrijpen als je af en toe met je vriend iets leuks wilt doen. En andersom vind ik dat je vriend het ook maar moet begrijpen dat je af en toe met die vriendin uit wilt gaan. Je zou het dan dus inderdaad om en om kunnen doen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 09:44
love is life
love is life is offline
Ik heb ongeveer ook hetzelfde probleem ... een heel goede vriendin en mijn lief mijn lief snapt het als ik tijd moet maken voor vriendin omdat die zich "alleen" voelt ... Maar ik probeer gewoon mijn tijd te verdelen over beide ...
Nu in jouw geval moet je nadenken bij wie je het liefste bent zonder rekening te houden met het feit dat je iemand teleur gaat stellen ... als je die keuze hebt gemaakt maak je de persoon die overblijft duidelijk waarom je voor die optie gekozen hebt ...

succes
Oud 11-09-2004, 09:57
Verwijderd
Uhm kan je niet combineren met ze alle uit? Naar een kroeg disco die je vriend ook leuk vindt? Ook al vind hij hem niet leuk, als jij er bent zal hij het vast wel leuk vinden. Scheelt een hoop ellende als jouw vriend met jouw vriendinnen op kan schieten.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 10:55
Verwijderd
Citaat:
bokky schreef op 10-09-2004 @ 19:26 :
Als ik niet uitga heb ik meestal wel een reden (ziek, vakantie), dus als ik zeg dat ik met mijn vriendje wil zijn dan ben ik bang dat ze 'boos' wordt.
Terwijl ik dit typ heb ik door hoe stom het moet klinken, maar zo voelt het gewoon
Tsjaa, maar het leven verandert wel eens, en ze zal moeten accepteren dat je een vriendje hebt waar je ook wel eens iets leuk mee wil doen .
Als je andersom zou denken, als je vriendin een vriendje had, en jij niet, zou je dan ook boos worden als ze wel eens met haar vriendje uitging op zat. avond?? Of zou je daar verdrietig over zijn. Volgens mij is dat namelijk helemaal niet nodig, het is pas echt iets om boos over te worden als jij ineens ieder weekend met je vriendje afspreekt ipv met haar nou ja uitiendelijk moet je ook dat natuurlijk zelf weten, maar goed
Ik zou het er gewoon een keertje met je vriendin over hebben hoor, en dan ook hoe moeilijk het voor jou is/ voelt. Als ze een echte vriendin is, dan begrijpt ze ook heus wel dat je je vriendje ook belangrijk vindt
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 19:00
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Het hoeft ook niet allemaal 50-50 he. Maar goed, ik kan het me wel voorstellen dat probleem.
Ga gewoon op de vrijdag met je vriend uit en op de zaterdag met je beste vriendin (of andersom) of doe door de week leuke dingen met je vriend. Ja oke, je wil wel eens uitgaan met je vriend maar dat kun je toch op een of andere manier regelen he? Of ga met zijn drieën uit waar zowel je vriend als je beste vriendin het naar hun zin hebben.

Maar goed ik weet het, het is makkelijker gezegd dan gedaan.
Oud 11-09-2004, 22:16
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Het is een moeilijke zaak... Maar laat ik ten eerste zeggen dat als jij naar een disco ga waar alleen je vriendin het naar haar zin heeft en je laat je vriend daarvoor alleen... Vaag...

Kijk da je alleen me je vriendin ga stappen das best en normaal, maar je kan ook:
-om en om zaterdag
-vrijdag met je vriendin weggaan als jullie toch zaterdag naar een tent gaan waar je niks aan vin.
-met vriendin en vriend naar een andere tent gaan?

Mogelijkheden zat: ooit wel eens stil gestaan wat er gebeurd als je vriendin een vriend krijgt? Is zij jouw dan ook wel zo trouw?

Kijk het is heel normaal dat als je een relatie krijg je daar tijd in investeert (waarom hebbie anders een relatie) als zij ech een vriendin van je is snap ze dat wel, anders...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 09:35
need4speed
need4speed is offline
@boris_beer, heb je het topic gelezen?
Ze kan vrijdags niet!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 10:18
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
filia dei schreef op 10-09-2004 @ 19:52 :
Als het je beste vriendin is lijkt me dat alle onderwerpen bespreekbaar zijn en lijkt me dit niet zo'n moeilijk gesprek!

Ook lijkt 't me niet zo moeilijk om aan je vriend te vertellen.

Dus misschien kunnen jullie met z'n drieën toet 'n oplossing komen. En anders idd om de week met de een.
Oud 13-09-2004, 11:12
bokky
bokky is offline
Ik heb het er allang met mijn vriendin over gehad en gelukkig kan ik zulke dingen ook met mijn vriendje bespreken. Ik heb vorige week zaterdag besloten om niet uit te gaan en dat heb ik die vrijdag daarvoor ook tegen mijn beste vriendin gezegd. Ze vatte het heel goed op en wenste me ook veel plezier, dus dat viel alweer 100% mee

Wat betreft de vraag of zij hetzelfde zou doen als zei een vriendje had: Mijn vriendin was in alles een beetje eerder dan ik was, dus ze had ook al veel eerder vriendjes en zij hield dan wel elk weekend vrij voor haar vriendinnen (ik vraag me nu dus ook af hoe ze dat er door heeft kunnen krijgen zonder dat het vriendje begon te zeuren ). Dus ik ging er vanuit dat zij hetzelfde zou verwachten, maar volgens mij zou ze het helemaal niet erg vinden als ik af en toe niet mee uitga.

Ik ben ook niet langer van plan om de hele tijd uit te gaan naar discotheken waar ik het wel gezien heb, dus nu ga ik eens het idee naar boven halen of zij misschien mee wil naar discotheken die wat verder weg zijn, want mijn vriendje heeft aangeboden om dan voor de bob te spelen (we hebben zelf nog geen rijbewijs en op de fiets is het naar bijv. Groningen iets te ver ).
Ook al kunnen mijn beste vriendin en vriendje niet zo heel goed met elkaar overweg, daar moeten ze zich maar overheen zetten, vind ik. Met een groep mensen kan het best wel gezellig worden .

Een idee?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 15:03
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Ik denk het wel, ik wilde namelijk ook antwoorden dat je het moet zien te combineren!

En wat ik verder nog vragen wilde, hoelaat moet jij zaterdag wel niet op, dat je helemaal niet uit kan gaan?
Samen naar een café ofzo kan toch ook - tot niet te laat?
Oud 15-09-2004, 08:53
bokky
bokky is offline
Citaat:
Een Tweeling schreef op 14-09-2004 @ 16:03 :
Ik denk het wel, ik wilde namelijk ook antwoorden dat je het moet zien te combineren!

En wat ik verder nog vragen wilde, hoelaat moet jij zaterdag wel niet op, dat je helemaal niet uit kan gaan?
Samen naar een café ofzo kan toch ook - tot niet te laat?
Mijn wekker gaat om 7.30 uur, dus op zich is dat niet zo heel vroeg. Maar door het kleine beetje zelfkennis dat ik heb weet ik dat ik de dag niet doorkom als ik uitga de dag ervoor ook al is het maar tot half 1 of 12 uur. Dat heb ik namelijk een hele tijd gedaan maar dat was niet zo geslaagd als ik de volgende dag de hele dag nog mee moest
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 09:16
Balance
Balance is offline
Je kan ook andere dingen doen dan naar de discotheek gaan.
Ga dus idd om de week met je vriend en met je beste vriendin en los in de weken dat je beste vriendin niet aan de beurt is bijvoorbeeld een extra dag in waarop je iets leuks gaat doen.

En je zegt dat je wel iets wil doen met je vriendje en je vriendin, ook al mogen ze elkaar niet. Laat dan die vriendin ook iemand meenemen. Sowieso is 3 al een fout getal (zeker als er een stelletje bij zit), maar als ze elkaar al niet zo mogen is het helemaal geen succes.
Oud 15-09-2004, 18:38
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Erg herkenbaar...

Mijn vriendje werkt de hele week, voetbalt 3 avonden en 1 dag in de week en ik zit op school, heb huiswerk en werk zaterdags in de supermarkt. Daarnaast hebben we ieder een eigen vriendengroep die we ook regelmatig willen zien natuurlijk. Dit is soms heel erg moeilijk en het komt er dan ook op neer dat ik hem op het moment maar 1 avond in de week zie. Meer lukt gewoon niet.
Maar ik heb er wel vrede mee zo: ik wil wel mijn eigen leven houden en mijn eigen dingen blijven doen. En gelukkig denkt hij er precies hetzelfde over.
Reageren

Regels voor berichten