Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik denk dat het niet zo zeer is dat OF jij OF je ouders hulp nodig hebben.
Ik denk dat het eerder zo is dat jullie dat allebei nodig hebben. Jij om met je ervaringen enzo om te leren gaan, zo dat dit niet je hele leven blijft achtervolgen. Je ouders omdat het natuurlijk echt niet door de beugel kan wat zij doen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is echter natuurlijk wel zo dat het niet weer voor moet komen dat je ouders jou slaan, en dus hebben zij hulp nodig om te zorgen dat zij hun woede en dergelijke niet op jou gaan uitleven. Ik denk dat je het beste nog weer kunt gaan praten en proberen uit te leggen hoe jij je nu voelt en dat je denkt dat je ouders ook hulp nodig hebben. Misschien kun je weer met die leraar gaan praten of met de schoolarts. Je moet de mensen duidelijk maken wat jij vind, het gaat hier immers wel om jou in de zin dat jij het slachtoffer bent. Sterkte! |
![]() |
|
ik denk dat het verstandig is als je met een hulp instantie gaat praten want dit kan echt niet. Van wat ik nu hoor is het niet jou schuld.. maar ik weet natuurlijk niet het hele verhaal en dat weet vrijwel niemand. Om een oplossing voor dit probleem te vinden moet je eigelijk iemand hebben die allebei de partijen aanhoort en op basis daarvan hulp aanbied.
Bureau jeugdzorg is zo een soort instelling en ik denk dat het verstandig is als je ze eens een keertje belt. Ik weet niet precies hoe dat in zen werk zal gaan maar dat weten zij zeker weten wel. Ik denk dat zij goed in staat zijn om dit probleem helder te krijgen en niet op een manier dat jij alleen de schuld hiervan krijgt. Het is zeker jou schuld niet namelijk, want slaan op die manier is nooit goed. daarom raad ik je aan hier eens naartoe te bellen: Bureau Jeugdzorg: 020-6993399
|
![]() |
Ik ken het, ik was elke keer diep verontwaardigd omdat ik telkens het gevoel had dat ze mij de schuld gaven (en soms deden ze dat ook), en ze er altijd maar op hamerden dat ik hulp nodig had en ik het huis uit moest etc en zij blijkbaar niet.
Maar ik weet niet wat r aan te doen, behalve de relatie verbeteren en de goede kant op sturen. Er kwam een enorm verschil toen ik zei dat ik van ze hield, of een bloemetje kwam brengen ofzo, maar het was heel moeilijk want hun gevoelens zaten ook op slot. |
![]() |
|
Ik denk dat je ouders voor hun verantwoordelijkheid weglopen. Het is altijd makkelijk om een ander de schuld te geven. Toen ik het erste stuk las vond ik het al goed dat je ouders de zo toegeven, maar als ze dan de boel omdraaien. Ik denk dat de "schuld" niet bij één van beiden ligt, maar jullie moeten er bijden wat aan doen denk ik. Toch is het absoluut niet jouw schuld, maar wel jouw probleem, want jij hebt er last van. Of het nou juist projectie is of omdraaien of allebij of een combinatie van beiden, dat weet ik niet precies, maar wat zij doen hoort in ieder geval niet. Ergens snap ik het wel dat ze voor hun verantwoordelijkheid weglopen, het is natuurlijk wel moeilijk om toe te geven dat ze een probleem hebben. Tuurlijk is opvoeden niet makkelijk en daar mogen ze dan ook best een beetje hulp bij hebben. Tuurlijk zal jij ook wel es wat doen, maar als t om meningen gaat hoef jij je niet aan te passen, of het nou om stelen gaat of om iets anders. Het gaat er ook niet om WAT je doet, maar als ouders gaan slaan betekend dat meestal dat ze het niet meer aan kunnen. ZIJ moeten dus leren om dat op een andere manier op te lossen en ze moeten denk ik ook leren dat jij niet eigendom/onderdeel/bezit van hun bent, ze moeten niet van jou verwachten dat jij dezelfde mening hebt denk ik. Ik zou zelf niet goed weten wat je hier aan moet doen, maar 1 ding is zeker dát jij/je ouders er iets aan moeten doen. Ik wil nog ff zeggen dat ik het heel knap vind dat je het aan die leraar hebt verteld (dat zou ik nooit durven).
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Hoe wat een nieuw begin moest zijn, bijna het einde werd. Kraai | 27 | 26-11-2012 17:50 | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #147 Verwijderd | 500 | 07-07-2009 15:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Demonisering van het Christendom Riconoscente | 121 | 01-07-2003 10:55 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??) Lindatje | 2 | 17-10-2002 14:40 |