Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2003, 20:01
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
ik heb in mn outlouk express een account aangemaakt zodat ik mn hotmail kan cheken, maar omdat ik dat gekloot heb thuis met ons netwerk moet ik al die poorten een beetje fatsoenlijk instellen. Het is me eindelijk na een hele tijd gelukt om mail van @Home te krijgen en nu kan hotmail niet omdat outlook express zo is ingesteld:
Code:
Configuratie:
   Account: Hotmail
   Server: http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp
   Gebruikersnaam: *@hotmail.com
   Protocol: HTTPMail
   Poort: 0
ik kan echt nergens vinden waar je de poort in moet stellen, bij pop3 en imap staat dat onder de tabblad geavanceerd. Maar bij http-based ontbreekt dat en hij zoekt dus weet-ikk-niet-waarom op poort 0. Ik heb ook geprobeerd om 8er het adres van de server :80 te plakken maar ook dat mocht niet baten. Iemand een oplossing????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2003, 20:04
Verwijderd
gekloot met je netwerk?
ben wat duidelijker, proxy, firewall, niks?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 21:09
niemand
niemand is offline
je moet de pop3 poort hebben? 110 dacht ik
smtp was geloof ik 25
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 21:12
Talon
Talon is offline
KISS
TPG Post
Oud 04-03-2003, 21:37
McMotion
McMotion is offline
hij gaat er waarschijnlijk bij port 0 vanuit dat hij gewoon op port 80 zit; 0 kan je niet gebruiken
Oud 04-03-2003, 22:18
Verwijderd
Citaat:
niemand schreef:
je moet de pop3 poort hebben? 110 dacht ik
smtp was geloof ik 25
heb je de startpost wel gelezen?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 22:30
niemand
niemand is offline
Citaat:
McLaren schreef:
heb je de startpost wel gelezen?
ja
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 22:46
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
niemand schreef:
ja
Ok waarom kom je dan met POP3 en SMTP aanzetten?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 22:52
niemand
niemand is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Ok waarom kom je dan met POP3 en SMTP aanzetten?
nou, dat had k er zo'n beetje uit begrepen. niet helemaal goed gelezen
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 10:23
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
ik heb dus browsegate, dat is een proxy/nat service, ik had dus een hele tijd problemen met mij pop3 mail, want hij wou vanaf pc2 pop3 ophalen via poort 110. Dat ging niet, ik heb dus dit uiteindelijk gevonden, nu doet outlook ex. een request op 192.168.0.1 via poort 6525, en browsegate stuurt dat door naar mail.home.nl via poort 110. En hetzelfde voor smtp, een request naar 192.168.0.1 poort 6525(poorten zijn willekeurig gekozen )
maar nu werkt mn hotmail niet , hoe moet ik m goed instellen(btw internet werkt wel gewoon, dus kan gewoon surfen via http 6588)
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 10:33
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
ik heb dus browsegate, dat is een proxy/nat service, ik had dus een hele tijd problemen met mij pop3 mail, want hij wou vanaf pc2 pop3 ophalen via poort 110. Dat ging niet, ik heb dus dit uiteindelijk gevonden, nu doet outlook ex. een request op 192.168.0.1 via poort 6525, en browsegate stuurt dat door naar mail.home.nl via poort 110. En hetzelfde voor smtp, een request naar 192.168.0.1 poort 6525(poorten zijn willekeurig gekozen )
maar nu werkt mn hotmail niet , hoe moet ik m goed instellen(btw internet werkt wel gewoon, dus kan gewoon surfen via http 6588)
Je laat outlook express beide POP3 en SMTP op 6525 doordingesen? Browsegate kijkt in de data of het een POP3 of SMTP request is oid?! (wacht ff, zeggen POP3 en SMTP niet allebei HELO aan het begin?)

Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 10:38
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Je laat outlook express beide POP3 en SMTP op 6525 doordingesen? Browsegate kijkt in de data of het een POP3 of SMTP request is oid?! (wacht ff, zeggen POP3 en SMTP niet allebei HELO aan het begin?)

foutje
pop3 op 6511 en smtp op 6525
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 11:30
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
foutje
pop3 op 6511 en smtp op 6525
Ahhh.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 12:08
McMotion
McMotion is offline
maar ik begrijp het probleem nog niet hoor.. als die mail via HTTP wordt binnengehaald dan hoef je er toch alleen maar voor te zorgen dat er verbinding kan worden gelegd met port 80 van die server? en ik neem aan dat je dat al kan? anders kon je helemaal geen websites bekijken
Oud 05-03-2003, 12:53
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
McMotion schreef:
maar ik begrijp het probleem nog niet hoor.. als die mail via HTTP wordt binnengehaald dan hoef je er toch alleen maar voor te zorgen dat er verbinding kan worden gelegd met port 80 van die server? en ik neem aan dat je dat al kan? anders kon je helemaal geen websites bekijken
jah dat is m nou, hij wil verbinding maken met poort 0en dat bestaat niet, en het gaat om een hotmail-account btw, dus de server is ook goed ingesteld, snap er niets van
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 13:49
McMotion
McMotion is offline
zet daar eens port 80 neer dan? ik neem aan dat als er 0 staat, dat outlook dan gewoon kijkt wat standaard port is voor HTTP, en die dan neemt
Oud 05-03-2003, 15:21
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
McMotion schreef:
zet daar eens port 80 neer dan? ik neem aan dat als er 0 staat, dat outlook dan gewoon kijkt wat standaard port is voor HTTP, en die dan neemt
waar, dat is m nou juist , k kan dus niet vinden waar ik het in moet stellen. Ik heb :80 8er de link gezet maar dat werkt niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten