Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() maar effe ontopic: is dit geen publiek geheim? illegalen zijn nl niet alleen mensen die zijn uitgeprocedeerd en in nederland blijven, maar ook mensen die hier buiten de ambtelijke molen om binnenkomen.. en illegalen hebben we genoeg, getuige een hoop krantenberichten.. waar moeten die mensen anders vandaan zijn gekomen? afaik gebeurt zulke smokkel al erg lang, en nu komt het zomaar ineens boven water? credit to pim met zn grote bek dat er iets aan gedaan moet worden, waardoor de politiek zich gedwongen voelt dit 'te ontdekken'? (zal wel niemand het mee eens zijn ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
De term asielzoeker staat namelijk niet gelijk aan een illegale allochtoon die kinderen gebruikt om geld te vangen. Ik kan je als 'ex-asielzoeker' vertellen, dat het helemaal niet makkelijk is om een verblijfsvergunning te krijgen. Ik woon zelf 8 jaar in Nederland en we hebben de helft van die tijd moeten wachten op een antwoord. Deze jaren gingen gepaard met stress, onzekerheid en spanning. Een terugkeer zou namelijk fataal zijn. Nog een ding: de bureaucratie zorgt er vaak voor, dat de procedure verder wordt verlengd met talloze, uitputtende en onzinnige brieven. Een voorbeeld: we kregen een brief waarin werd verzocht een huwelijksakte van mijn ouders in het Engels te (laten) vertalen en op te sturen om vervolgens (6 maanden later) een lullig berichtje te ontvangen, dat het 'toch beter is gebleken om de akte in het Nederlands te vertalen'. Eerlijk gezegd vind ik gewoon, dat men eerst eens goed moet nadenken en bronnen raadplegen, alvorens een stelling te bedenken. Jammer dat asielzoekers zo vaak gestigmatiseerd worden.
||
![]() |
Citaat:
![]() Hmmmmm, ![]() Ik denk toch maar van niet, want dit is echt BULLSHIT!!!!
||
![]() |
Citaat:
zoals kok zelf zegt: de overheid heeft gefaald bij het integratiebeleid dat dat onderzoek er was geloof ik goed, en er nu ineens een schop onder de kont van dat onderzoek komt ligt NIET aan de uitspraak van kok (die kwam na deze constatering remember?)
Laatst gewijzigd op 15-04-2002 om 13:23. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
voorbeeld van dit weekend: bekende (marokkaanse) relschoppers worden een discotheek niet binnengelaten, en ze gaan er meteen vanuit dat ze niet binnenmogen omdat ze bijna geen woord nederlands spreken.. dan worden ze binnengelaten omdat de 2 gasten aan de deur geen zin hebben in ruzie met n groep van 20/25 man of een aanklacht bij justitie, en laten ze ze binnen.. en wonder o wonder: binnen een uur tijd hebben ze ruzie met zo'n beetje de hele zaal.. ik zeg absoluut niet dat ALLE allochtonen zo zijn, maar dit bewuste groepje dat dus misbruik maakt van hun huidkleur zorgt er voor dat een vertegenwoordiger uit een wijk in mijn woonplaats in de plaatselijke krant heeft gezegt: 'als het zo doorgaat wordt het oorlog'. verder, zoals je zelf zegt: de bureaucratie in nederland laat veel te wensen over.. de procedure moet korter, de beslissingsweg moet korter, de afhandeling moet sneller, en het uitzetbeleid moet scherper worden.. meer asielzoekers? geen problemen mee.. maar geef eens een strikte regelgeving, een verplicht goed af te ronden taal- en cultuurcursus.. VERDIEN dat papiertje waarop staat dat je in nederland mag blijven.. zet de mensen die echt geen recht hebben om hier te blijven terug op het vliegtuig of voor mijn part de boot.. nederland in het algemeen is zo naief om te denken dat ze vanzelf wel terug zullen gaan..
|
![]() |
[QUOTE]@pie schreef:
[B] wees eens minder naief zeg... dit gebeurt, of je het wil of niet.. er ZIJN allochtonen die misbruik maken van de vrees van de discriminatie, en daarmee dingen gedaan krijgen.. OK, ik zal eerlijk toegeven, dat ik me er wel van bewust ben dat er een allochtonen zijn die inderdaad misbruik maken van de situatie. Maar dat wil niet zeggen dat een ieder het recht heeft om zomaar te zeggen dat ‘als je ze geen gelijk geeft, ze meteen beginnen te schreeuwen, dat het discriminatie is’. Begrijp je wat ik bedoel? Je moet het niet zomaar gaan generaliseren. Ik roep toch ook niet, dat alle Nederlanders racisten zijn? Maar je hebt wel gelijk, dat een verblijfsvergunning verdiend moet zijn. Ik vind ook niet, dat iedereen binnengelaten moet worden die zegt, dat hij het o zo moeilijk heeft in zijn land. Maar ik zou het wel op prijs stellen als mensen iets toleranter tegenover elkaar zouden zijn. Luister, het enige wat ik wil zeggen, is dat iedereen maar eens moet ophouden met het kijken naar iemands huidskleur, haarkleur en dergelijke. Waarom moeten we elkaar per se in hokjes stoppen? Serieus, discriminatie deugt gewoon niet. Er zijn ook zat allochtonen die Nederlanders discrimineren, dat weet ik. Dat is ook fout. Als je iemand wil oordelen, kijk dan alsjeblieft niet naar zijn/haar afkomst, godsdienst of wat dan ook. Ik vind, dat je pas iets over iemand kan zeggen als je hem hebt leren kennen. Als je weet, hoe de ander denkt over bepaalde zaken en als je weet waar de ander voor staat. Er is zoveel discriminatie op deze wereld, gewoon om ziek van te worden. En mijn reactie op die Finntroll, was alleen zo, omdat ik werkelijk vind, dat hij dat niet zo mag zeggen. Hij doet net of alle asielzoekers zo zijn. En niets is minder waar.
|
![]() |
[QUOTE]Joostje schreef:
*reutel* het lijkt mij toch echt dat in het artikel staat dat de politie ermee bezig is en dat het doorgespeelt is naar het ministerie. wat stelt fortuyn voor dan om aan dit probleem te doen? Ik zeg die mensen zwaar berechten jegens mensensmokkel. [/QUOTE Goed plan. Verder, hoe ik denk dat Pim hier tegenover staat: - Somalische kinderen worden naar ons land gehaald om rijksvergoedingen en kinderbijslag te incasseren. Voorlopig sowieso geen last van, want ze mogen niet meer het land in. - Volwassen Somalische 'vluchtelingen' gaan om de haverklap van rijksbijdragen in hun zogenaamd 'gevaarlijke en door oorlog geteisterde' land op vakantie. Als een vluchteling terug gaat naar zijn eigen 'gevaarlijke' land, mag hij hier niet meer terugkomen. -Illegalen worden binnengehaald met Nederlandse paspoorten van genaturaliseerde Somalische vrouwen die gesluierd op pasfoto's mogen. Afschaffen dat dit mag, gesluierd op foto -> land niet in. |
![]() |
||
[QUOTE]twiety schreef:
[B] Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Van Dale:"
a´sielzoeker (de ~ (m.)) 1 iem. die asiel zoekt buiten zijn eigen land a´siel (het ~) 1 [g.mv.] bescherming vanwege de staat of de kerk verleend aan of gevraagd door personen die elders door de overheid vervolgd worden => toevlucht" Oftewel, economische vluchtelingen zijn per definitie geen asielzoekers Uit het partijprogramma van GL: "Er komen twee statussen: een tijdelijke en een permanente. De tijdelijke is voor asielzoekers die niet vanwege de individuele maar de algemene (oorlogs)situatie op de vlucht zijn geslagen. De permanente status wordt meteen verstrekt aan erkende vluchtelingen, getraumatiseerde asielzoekers en degenen wiens terugzending schending van internationale verdragen betekent. Nederland pleit voor een ruimhartiger ondersteuning van de UNHCR bij de opvang en terugkeer van vluchtelingen."
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|