Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2003, 22:35
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
In het bedrijfsleven is het heel gewoon (en zelfs verplicht) om met de baas aan tafel te zitten en functioneren van het afgelopen jaar te bespreken. Even alle plus- en minpunten van elkaar over en weer gooien, en het toekomstperspectief uit te stippelen. Wat zijn de zwakke punten en wat kan je er aan doen.

Nog niet zo lang geleden was hier een stelling dat je niet aan een relatie moet werken, echter zoals ik de situatie hierboven schets over het bedrijfsleven, is het eigenlijk heel normaal om af en toe de stand van zaken te bespreken.

Voor de verandering wil ik dus een discussie voeren over het nut en onnut van het voeren van een functioneringsgesprek in een relatie om deze te verbeteren. Graag wil ik jullie mening hierover en natuurlijk zijn voorbeelen uit de praktijk welkom.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2003, 23:08
G.T.C.
G.T.C. is offline
Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij anderen gaat, maar volgens mij is dat een process wat altijd door gaat.

Als er iets niet goed zit, dan praat je daar over. Maar af en toe heb je ook gewoon van die gesprekken van; Ja, leuk hè. We zijn al weer zoveel weken/maanden/jaren bij elkaar. Weet je nog hoe we dat vroeger deden. Toen hadden we daar altijd ruzie over.

Weet ik veel. Een beetje in die sfeer. Naar mijn mening is het iets wat vanzelf wel gebeurd en niet iets wat je maandelijks verplicht even moet doen
Oud 04-03-2003, 02:02
Dotcom
Dotcom is offline
Om mensen te houden moet je VAN ze houden.
De baas moet geen manager zijn, maar een instruator.
Hij moet je een stukje zelfontplooiiing geven.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 07:47
Verwijderd
M: "Hey lieverd.."
V: "Ja schat?"
M: "Ik ben van mening dat we eens goed moeten evalueren of jij nog naar behoren functioneert in onze relatie."
V: "Huh?"
M: "Ja er is enige ingebrekestelling van jouw kant welke ik gaarne in een functioneringsgesprek ter sprake wil brengen. Ik heb hier een lijst met kenwoorden voor mij liggen en hoop aan de hand van een open interview onze onenigheden te beslechten."
V: "Wat lul je nou?!?"
M: "Blablablaaaaaaaablablablaaaaabla"
V: "Houd je niet meer van me ofzo?!?"
M: "Dat beweerde ik niet, het enige dat ik tracht te bereiken is blablablaaaaaaaabla"
V: "Je houdt gewoon niet meer van me he?"
M: *voegt de kenwoorden 'zeuren' en 'incoöperatief' aan lijst toe*
V: "Stomme lul! Je lult er gewoon omheen met al je dure woorden!!!"
M: "Lieverd, de intentie van dit functioneringsgesprek is onze relatie te improviseren en de onenigheden in ons verband te reduceren. Wel nu blablablaaaaabla"
V: "Rot op! Ik dacht dat je van me hield zoals ik ben! Blijkbaar niet dus. Je kwetst me hier echt enorm mee! Laat me alsjeblieft met rust!"
M: *voegt de kenwoorden 'emotionele labiliteit' en 'onvoorspelbaarheid' aan lijst toe* :/
V: *huil*
M: "Aan hand van ons verhelderende gesprek concludeer ik dat"
V: *#$%%^%^$(^$^%#$%*
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 10:35
G.T.C.
G.T.C. is offline
hahaha, dat kan ook gebeuren ja
Oud 04-03-2003, 10:38
Doopy
Doopy is offline
rede te meer om niet alle adviezen van het forum over te nemen
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 10:56
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Jullie moeten het natuurlijk wel relativeren aan de juiste situatie.

Vraag jezelf eens af: Hoeveel relaties lopen er wel niet stuk doordat er niet duidelijk gecommuniceerd wordt binnen een relatie. Wat is er mis mee om af en toe te babbelen over de goede en slechte dingen in een relatie? De dingen die voor verbetering vatbaar zijn?

Hoe vaak lezen we hier op dit forum wel niet over problemen binnen een relatie zonder dat die betreffende persoon ooit ook maar met zijn / haar partner er over gesproken heeft?..
Ik stoor me er nogal aan dat er nogal lacherig gedaan wordt vanwege het feit dat ik een vergelijking maak met het bedrijfsleven.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 11:04
G.T.C.
G.T.C. is offline
nee, ik snap wel wat je bedoel hoor. Alleen ik persoonlijk kan er nit echt een antwoord opgeven. (zie mijn eerdere reactie).
Het zit denk ik al in me dat ik iets meteen wil uitpraten als er iets aan de hand is.
Oud 04-03-2003, 11:32
Unexplained
Unexplained is offline
Ik ben voor het plan. Resolutie 443.8b is hierbij aangenomen.
Oud 04-03-2003, 12:29
Verwijderd
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:
Vraag jezelf eens af: Hoeveel relaties lopen er wel niet stuk doordat er niet duidelijk gecommuniceerd wordt binnen een relatie.
Genoeg, maar daar zal zo'n functioneringsgesprek niet aan helpen. Als je al niet spraakzaam bent, zal je dat daardoor niet worden.
En over het algemeen praat je altijd wel in een goede relatie. Daar heb ik iig geen 'functioneringsgesprek' voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 20:06
vampire_esje
vampire_esje is offline
Ken je Yvonne Kroonenberg?
Zij vertelde in 1 van haar boeken ook over zo'n functioneeringgesprek....

V: Schat?
M: hmmm?
V: ik vind dat wij moeten praten over onze relatie....

en vervolgens krijgt de man te horen, wat hij allemaal fout doet in de relatie. De vrouw in kwestie verteld ook nooit wat ZIJ zou kunnen verbeteren.....

Ik ben makkelijk, als ik een probleem heb met iets zeg ik het! zo is mijn vriend ook. gelijk je mond open doen!
Anders ga je je eraan ergeren en op een gegeven moment bast te bom, weg relatie!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 22:32
Thomas
Thomas is offline
Ja, doen we regelmatig.

En het werkt wel prettig, hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten