Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2003, 22:32
chiaracatharina
chiaracatharina is offline
ik weet niet of het al gezegd is..maar het kan niet vaak genoeg gezegd worden....15 maart is er (zeer waarschijnlijk maar onder voorbehoud) opnieuw een demo in a'dam of utrecht tegen de oorlog in Irak!
dus:

KOMT ALLEN
Oud 17-02-2003, 22:45
naam onbekend
naam onbekend is offline
Count me in!
Oud 17-02-2003, 22:57
Sokrates
Sokrates is offline
Ik kijk er tegen op : Geen zin om weer te bevriezen terwijl ik daar neit eens voor mijn lol sta

Edit:

Alhoewel - Een spandoek met "Bush, I'm behind you" zou niet gek staan
Oud 18-02-2003, 10:16
*Burning water*
*Burning water* is offline
Zou het dan niet te laat zijn? Ik heb niet het idee dat als de Amerikanen toch gaan aanvallen, ze daar nog erg lang mee wachten. Dan schijnt het te warm te zijn daar in Irak.
Oud 18-02-2003, 10:59
Verwijderd
Citaat:
*Burning water* schreef:
Zou het dan niet te laat zijn? Ik heb niet het idee dat als de Amerikanen toch gaan aanvallen, ze daar nog erg lang mee wachten. Dan schijnt het te warm te zijn daar in Irak.
dat zou geweldig zijn, de invasie op 14 maart

en al die mensjes dan daar voor lul staan in amsterdam
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 11:23
Verwijderd
Wordt er nog gereld dan?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 11:49
lukas15
lukas15 is offline
Ik hoop niet dat ze dan gaan protesteren, als 't goed is gaan we dan een dagje naar Parijs met school. K*tzooi.

Trouwens nog een leuk idee voor een spandoek

(P)RESIDENT EVIL
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 12:21
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:

dan sta je er helemaal niet voor lul vinnik, tis niet zo van 'ow ze zijn begonnen, nou laat dan maar'
Oud 18-02-2003, 12:27
Anne
Anne is offline
En als ik dan ook nog even mag. 20 februari, 20.00 uur, een bijeenkomst in Utrecht (Utrecht tegen oorlog). Maar meer weet ik er ook niet van, alleen maar van gehoord.
Oud 18-02-2003, 12:33
aldi - PUNK
aldi - PUNK is offline
probeer te komen
Oud 18-02-2003, 12:54
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:

Hey je staat pas voor lul als je zo dom lult vriend....denk na man als amerika irak aanvalt..is dat het einde van de wereld....
In irak wonen ook kinderen die het recht hebben om te leven!!!!!

Lul nie zo dom en denk eerst na over wat je zegt

Oh ja ik ben zeker van de partij
Oud 18-02-2003, 12:57
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:

Juist niet
Oud 18-02-2003, 13:10
aldi - PUNK
aldi - PUNK is offline
en we zullen van ond laten horen!!!!
Oud 18-02-2003, 13:21
sublime
sublime is offline
ga ook wer komen dan natuurlijk...

en zelfs al is de oorlog dan al begonnen > tijdens de vietnam oorlog gingen de demo's ook gewoon door; het gaat erom dat je je stem laat horen, dat je het niet zomaar laat gebeuren zonder te laten merken dat jij het er absoluut niet mee eens bent...

>niet in mijn naam<
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 19:46
chiaracatharina
Citaat:
Sokrates schreef:
Ik kijk er tegen op : Geen zin om weer te bevriezen terwijl ik daar neit eens voor mijn lol sta

jezus man...als we niet uitkijken zitten strax duizenden mensen in de kou...wij moeten echt niet zeuren als we een keer een paar UURTJES ergens moeten staan en daarnaa weer lekker naar huis kunnen om warme chokomelk te drinken...zij kunnen dat strax niet meer namelijk.....dus lul alsjeblieft niet zoon ONZIN!

(ja sorrie dat ik zo heftig reageer maar tegen zo een ongelovelijk egoisme kan ik ECHT niet!! )
Oud 20-02-2003, 19:47
chiaracatharina
Citaat:
sublime schreef:
ga ook wer komen dan natuurlijk...

en zelfs al is de oorlog dan al begonnen > tijdens de vietnam oorlog gingen de demo's ook gewoon door; het gaat erom dat je je stem laat horen, dat je het niet zomaar laat gebeuren zonder te laten merken dat jij het er absoluut niet mee eens bent...

>niet in mijn naam<
helemaal mee eens!!
Oud 20-02-2003, 22:23
BARON
BARON is offline
Citaat:
gegennazis schreef:
Hey je staat pas voor lul als je zo dom lult vriend....denk na man als amerika irak aanvalt..is dat het einde van de wereld....

"het einde van de wereld" -> Goh, ben je ook nog Jehova getuige naast het communist zijn

moet jij vooral zeggen
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 13:36
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
BARON schreef:
moet jij vooral zeggen
Laten we vooral oude koeien uit de sloot gaan halen!!!
Grow up!!! Zullen we ff iedereen in zijn waarde laten
Oud 23-02-2003, 19:21
moon
moon is offline
Als er inderdaad 15 maart weer wordt gedomstreerd, kom ik ook!! De vorige keer kon ik er niet bij zijn, ik had het erg druk ivm een tentamenweek. Voelde me achteraf schuldig dat ik niet was geweest, maar kom nu zeker!
Oud 23-02-2003, 20:16
Joostje
Joostje is offline
ok
Oud 23-02-2003, 20:20
Verwijderd
omfg, niet weer he......

hopelijk is de oorlog dan al begonnen, ik word doodmoe van al dat domme gedemonstreer

'geen oorlog!!, geen oorlog!!, saddam moet wel weg , maar zonder oorlog!!!, we weten zelf niet hoe, maar dat maakt niet uit, die mensen lijden daar dan wel, maar dan zitten wij tenminste veilig!'

Laatst gewijzigd op 23-02-2003 om 20:24.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 20:40
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
omfg, niet weer he......

hopelijk is de oorlog dan al begonnen, ik word doodmoe van al dat domme gedemonstreer

'geen oorlog!!, geen oorlog!!, saddam moet wel weg , maar zonder oorlog!!!, we weten zelf niet hoe, maar dat maakt niet uit, die mensen lijden daar dan wel, maar dan zitten wij tenminste veilig!'
Ik word moe van al dat lijden, van al dat oorlogsgedoe en van alle oorlogspropaganda.
Ik word moe van mensen die continue zeggen dat we niet weten hoe dit op een ander manier op te lossen is, terwijl ze niet serieus ingaan op onze alternatieven.
Ik word ook moe van het hypocriete gedoe van landen waarvoor bepaalde wetten niet lijken te gelden, terwijl andere landen gedwongen worden zich eraan te houden.
Oud 23-02-2003, 20:42
Verwijderd
yep, en ik word moe van die mensen die gewoon niet INZIEN dat je saddam niet op een andere manier wegkrijgt, aangezien alles al geprobeerd is
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 20:48
sublime
sublime is offline
jeetje het wordt hier wel een slaperig gebeuren

> @DeltaOne; ik zou maar niet te vroeg juichen, ook als de oorlog al begonnen is gaan de demonstraties wel door... jammer voor je joh

en ik begin het zo langzamerhand vrij irritant te vinden, (onee, ik begin moe te worden ) dat jij een heleboel commentaar levert, maar daarbij niet in gaat op wat wij (de tegen-oorlog mensen dus) zeggen...

wat jij zegt over onze houding tov een evt oorlog is steeds hetzelfde en klopt nog niet ook.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 21:01
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
yep, en ik word moe van die mensen die gewoon niet INZIEN dat je saddam niet op een andere manier wegkrijgt, aangezien alles al geprobeerd is
ik wil hier best nog een keer mn hele verhaal neer te zetten om je te wijzen op de gevaren van een oorlog, met aanvullende alternatieven, maar ik heb niet het idee dat je er serieus iets tegen in brengt behalve elke keer WOII erbij halen, en zeggen dat Saddam zo eng is en gewoon weg moet.....jammer
Oud 23-02-2003, 21:18
DEChengst
DEChengst is offline
Count me out. Ik doe alleen nuttige dingen.
Oud 23-02-2003, 22:13
Verwijderd
o ja, ik haal over WO2 erbij

sorry dat ik gewoon realistisch ben, en jij niet
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 22:22
Blitzkrieg Bop
Wat heeft dat met realisme te maken dan?

De prijs die het Iraakse volk en daarbij de hele golfregio, incl Israel en Turkije moeten betalen voor het verdrijven van Saddam is gewoon te hoog, veel te hoog.
Bovendien is het de Amerikanen echt niet te doen om het Iraakse volk te helpen. Het gaat hier puur om eigenbelang.
Oud 23-02-2003, 22:24
Verwijderd
Citaat:
duyvel schreef:
Wat heeft dat met realisme te maken dan?

De prijs die het Iraakse volk en daarbij de hele golfregio, incl Israel en Turkije moeten betalen voor het verdrijven van Saddam is gewoon te hoog, veel te hoog.
Bovendien is het de Amerikanen echt niet te doen om het Iraakse volk te helpen. Het gaat hier puur om eigenbelang.
nou ga ik dus toch ff WO2 erbij halen, sorry, amerika bevrijdde ons ook niet omdat ze zo om ons gaven, maar om het geld van de wapenindustrie en al dat soort shit, maar zitten wij ermee? nee tuurlijk niet, wij waren van die bezetting af

oftewel, dat zullen zij ook zijn, ookal deed amerika het voor de olie..
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 22:41
Blitzkrieg Bop
Dan moet het Iraakse volk dus zo'n hoge prijs betalen om ze door de VS te laten verlossen van een dictator die de VS daar zelf heeft neergezet?? (CIA-files, 1979) Denk nou eens aan de enorme vluchtelingenstromen, de mogelijke tegenaanvallen van Saddam op Israel, Turkije, en misschien wel op zijn eigen bevolking. De manier waarop de VS europa heeft bevrijd van de nazi's vind ik ook niet oke. De massale bombardementen op Dresden en Munchen waren totaal niet nodig en hebben heel veel onschuldige burgers gekost.
Vraag is ook nog eens of de Irakezen het na de verdrijving van Saddam zoveel beter krijgen. Ik denk dat de regio zal afzakken naar een soort anarchie met anti amerikaanse gevoelens en aanslagen. Het iraakse volk blijft een speelbal in de wind van de VS, dat is het al sinds 1979, toen de VS Saddam installeerden.
Oud 24-02-2003, 00:39
Verwijderd
Leuk om 'n dagje Amsterdam te doen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 08:51
northwave
northwave is offline
DEnken jullie werkelijk dat het die bush ook maar ene reet zal schelen als wij hier een beetje in de vrieskou gaan lopen en staan???? die bush is verzot op het spelletje oorlog.Anders verveelt hij zich zo Jullie moeten het zelf weten maar ik denk dat het niks uitmaakt...
Oud 24-02-2003, 09:05
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Count me out. Ik doe alleen nuttige dingen.
Citaat:
nare man schreef:
Leuk om 'n dagje Amsterdam te doen.
Ik twijfel tussen deze twee... Maar ik denk dat ik het te druk vind om wat rond te kijken in Amsterdam, dus count mij ook maar helemaal out.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 09:44
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
Alles?
Bron?
Oud 24-02-2003, 09:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
o ja, ik haal over WO2 erbij

sorry dat ik gewoon realistisch ben, en jij niet
Als je echt realistisch was, realizeerde je je dat WOII zo'n 60 jaar
geleden was en er in de tussentijd veel veranderd is op internationaal
gebied.

(zie ook mijn antwoord op Willem van Oranje)
Oud 24-02-2003, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:
Alles?
Bron?
als je nou is naar het nieuws luistert, het was vanmorgen nog op de radio
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 12:24
Verwijderd
Citaat:
gegennazis schreef:
Laten we vooral oude koeien uit de sloot gaan halen!!!
Grow up!!! Zullen we ff iedereen in zijn waarde laten
iedereen behalve die gemene Bush en zn amerikaanse rovers die die zielige saddam (die in zn bunker leuke wapentjes aan het knutslen is) aan gaan vallen en alle vrouwen en kinderen van Irak gaan vermoorden
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 14:28
Nate
Nate is offline
Citaat:
gegennazis schreef:

Oh ja ik ben zeker van de partij
Oh, hahahahahaha.

Jij profeet jij.

(Als in: count me out)
Oud 24-02-2003, 17:33
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
als je nou is naar het nieuws luistert, het was vanmorgen nog op de radio
Lijkt me sterk dat daarin werd beweerd dat ALLE alternatieven al uitgeprobeerd waren en deze herhaaldelijk mislukten.
Oud 24-02-2003, 20:41
aldi - PUNK
aldi - PUNK is offline
tering! wat een gezwets, hebben we dit niet al eens besproken!?
Oud 24-02-2003, 21:44
Verwijderd
Citaat:
aldi - PUNK schreef:
tering! wat een gezwets, hebben we dit niet al eens besproken!?
ja idd, en is er al niet eerder zo'n zinlose demonstratie geweest?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 21:48
sublime
sublime is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
ja idd, en is er al niet eerder zo'n zinlose demonstratie geweest?
als jij het zinloos vind, best, maar laat ons dan lekker zinloos bezig zijn in onze "Naiviteit", maar asjeblieft, hou op met steeds hetzelfde zeggen, de hele discussie wordt zo 10 x herhaald en jij luistert/reageert toch niet naar/op de argumenten die de tegen-oorlog-mensen geven... dat heeft dan toch helemaal geen zin?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 22:01
Verwijderd
Als je denkt dat het doel van een demonstratie is, een politicus of land daadwerkelijk te laten stoppen met het uitvoeren van plannen, bezit je niet bijster veel realiteitszin.

Een demonstratie wordt ook wel manifestatie genoemd. Een manifest is een proclamatie, een mededeling. Een demonstratie is er dan ook primair op gericht om je stem te laten horen, zodat de politiek en de hogere echelonen van het bestuur weten wat er onder het volk leeft. Als we daar met z'n allen staan te schreeuwen is dat niet in de hoop dat Bush op andere ideeën komt, maar omdat we ons ongenoegen willen uiten en willen bewerkstelligen dat men onze mening kent.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 00:45
Blitzkrieg Bop
Citaat:
duyvel schreef:
Dan moet het Iraakse volk dus zo'n hoge prijs betalen om ze door de VS te laten verlossen van een dictator die de VS daar zelf heeft neergezet?? (CIA-files, 1979) Denk nou eens aan de enorme vluchtelingenstromen, de mogelijke tegenaanvallen van Saddam op Israel, Turkije, en misschien wel op zijn eigen bevolking. De manier waarop de VS europa heeft bevrijd van de nazi's vind ik ook niet oke. De massale bombardementen op Dresden en Munchen waren totaal niet nodig en hebben heel veel onschuldige burgers gekost.
Vraag is ook nog eens of de Irakezen het na de verdrijving van Saddam zoveel beter krijgen. Ik denk dat de regio zal afzakken naar een soort anarchie met anti amerikaanse gevoelens en aanslagen. Het iraakse volk blijft een speelbal in de wind van de VS, dat is het al sinds 1979, toen de VS Saddam installeerden.
HE deltaone!! antwoord nou eens een keertje man!!!
Oud 25-02-2003, 18:38
aldi - PUNK
aldi - PUNK is offline
Citaat:
nare man schreef:
Een demonstratie wordt ook wel manifestatie genoemd. Een manifest is een proclamatie, een mededeling. Een demonstratie is er dan ook primair op gericht om je stem te laten horen, zodat de politiek en de hogere echelonen van het bestuur weten wat er onder het volk leeft. Als we daar met z'n allen staan te schreeuwen is dat niet in de hoop dat Bush op andere ideeën komt, maar omdat we ons ongenoegen willen uiten en willen bewerkstelligen dat men onze mening kent.
als ze nou bij provinciale state nou een referendum houden over kwestie irak 'demonstreert' het hele volk.
Oud 25-02-2003, 22:45
Karin18
Karin18 is offline
He mensen,

denken julllie nou echt dat bush zich wat aantrekt van die paar duizend mensen in a'dam? Laat het ze lekker allemaal uitzoeken in de VS en in Irak en ga lekker verder met leven.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 07:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Karin18 schreef:
He mensen,

denken julllie nou echt dat bush zich wat aantrekt van die paar duizend mensen in a'dam? Laat het ze lekker allemaal uitzoeken in de VS en in Irak en ga lekker verder met leven.
En dan maar schouders ophalen en doen alsof je neus bloedt terwijl het midden-oosten in lichterlaaie gaat staan?

Dacht het niet!
Oud 26-02-2003, 12:46
Karin18
Karin18 is offline
Citaat:
Gatara schreef:
En dan maar schouders ophalen en doen alsof je neus bloedt terwijl het midden-oosten in lichterlaaie gaat staan?

Dacht het niet!
Boeiend!!!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 13:28
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Karin18 schreef:
Boeiend!!!
Nee, jouw bijdrage is boeiend
Oud 26-02-2003, 14:02
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
Karin18 schreef:
He mensen,

mmmm, dit gaat niet alleen om het midden-oosten, maar over de hele wereld en nee Bush trekt zich niet veel aan van de 100 000 mensen op de dam, maar we laten de wereld wel onze mening horen!!

als er oorlog uitbreekt dan beïnvloed dat de hele wereld, er wordt een olie oorlog uitgevoerd waardoor de olie en dus benzine prijzen dramatisch gaan stijgen, de economie gaat drastisch naar beneden, want oorlog kost veel heel veel geld! We hebben er dus wel degelijk last van!!!

Snap je!
Reageren

Regels voor berichten