Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik ben het met damien eens. Alleen inteligentie kan je ook gelukkig maken. Je hebt een beter idee van de werkelijkheid en als je daarmee gelukkig kan zijn is dat misschien wel meer. Een dom persoon is met geluk (hoe weinig het voor een intelligent persoon lijkt) net zo gelukkig als een intelligent persoon met geluk (als je naar uiterste kijkt).
|
![]() |
|
Er is een bewezen verband tussen depressies bij vrouwen en hun opleidingsniveau, HBO- en WO-opgeleiden krijgen over het algemeen sneller en vaker een depressie dan lager opgeleiden. De oorzaak is niet geheel duidelijk, het heeft waarschijnlijk te maken met hun geestelijk tweestrijd over het verdelen van de aandacht over het gezin en de carrière.
|
![]() |
||
Citaat:
Servisch gezegde" je bent pas gelukkig als je bijtijds krankzinnig wordt. Dat slaat een beetje op wat je zegt. Maar ik geloof niet dat piekeren en denken je ongelukkiger maakt. Het kan wel, natuurlijk. Maar ik heb eens geprobeerd zo nutteloos mogelijk te leven met weinig denken en veel andere dingen doen, maar daar werd ik ook niet gelukkig van, in tegendeel!
|
Is het eigenlijk niet zo dat het gelijk aan elkaar staat; dom of slim/intelligent. Als je dommer bent kan je minder bevatten en hebben alle kleine dingen meer invloed op je dan een intelligent persoon. Hoe intelligenter je bent hoe meer je kan bevatten, als je meer kan bevatten hebben de kleine dingen ook minder waarde en ook minder invloed. Een dom persoon kent geluk op dezelfde manier als een intelligent persoon. Een dom persoon kent die ingewikkelde dingen niet, de dingen die voor een intelligent persoon ingewikkeld zijn, maar hij heeft zijn eigen ingewikkelde dingen, die voor een intelligenter persoon misschien niks voorstellen.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ookal trek ik het misschien lichtelijk uit het verband, echter het feit dat je nadenkt over hoe je leven anders zou kunnen, en het feit dat je vervolgens ongelukkig wordt, bevestigt dus eigenlijk alleen maar mijn stelling...
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
ik denk dat de stelling nogal onzin is
eigenlijk had ik net helemaal bedacht waarom maar ben het weer vergeten het is dan ook zondag laat me denken... .... hoe slimmer je bent, hoe meer je kent, hoe meer er is om je over te verheugen, om je geluk uit te putten.. maar des te dieper je kunt vallen en hopelozer alles kan lijken als je dommer bent.. ken je minder, ben je blij met minder, omdat je niet meer kent wat niet kent, wat niet mist je hebt een kleinere amplitudo als het ware, maar kunt de groter amplitudo van slimmere mensen niet bevatten dus beiden kunnen puur gelukkig zijn of puur ongelukkig op hun eigen niveau volgens mij is het een vreemd zondagverhaal maar kdenk dak t wel met mezelf eens ben eens zei ik trouwens: liever nadenken en ongelukkig dan dom en gelukkig nu zeg ik: gelukkig ![]()
|
![]() |
|
Ik ben het niet eens met de steling, ik denk eerder dat het andersom is en dat je inteligent moet zij om gelukkig te kunnen worden. Veel mensen zeggen wel dat ze gelukkig waren toen ze jong waren, maar is dat wel echt zo? Ik denk van niet, je denkt dat je vroeger gelukkig was omdat je je zorgeloze leventje vergelijkt met je leven nu bijv een hond: Ik denk dus echt niet dat mijn hond gelukkiger is dan ik omdat ie (denk ik) dommer is dan ik. Wij mensen kunnen door na te denken gelukkiger worden dan hoe we zijn begonnen, dat kan een hond niet, die word gelukkig/ ongelukkig geboren. Ook denk ik dat je pas gelukkig bent als je beseft dat je gelukkig bent. Ik denk dat een hond simpelweg te dom is om van zijn eigen geluk te genieten. Maar om dezelfde reden kan een hond denk ik ook minder snel ongelukkig zijn.
Laatst gewijzigd op 09-03-2003 om 19:35. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|