Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2003, 19:22
AlopiA
AlopiA is offline
Ik heb dit boek een dag of 1, 2 geleden gelezen, en ik vond het een heel leuk en goed boek. Hier en daar een beetje "vage" of "moeilijke" taal, maar verder toch leuk.
Jammer dat het zo dun was, had makkelijk een dikke pil van 500 bladzijden kunnen zijn, nu leek het zo snel opgelost. of eigelijk ook niet natuurlijk

voor de mensen die het boek niet hebben gelezen/kennen:
het gaat over Rex en Saskia die samen op vakantie gaan, bij een pompstation gaat Saskia wat te drinken kopen, maar komt niet meer terug. Rex zoekt haar lange tijd (= een paar jaar) maar vind haar niet terug en begint iets met Lieneke. Uiteindelijk komt de ontvoerder naar hem toe als hij voor de zoveelste keer een zoekactie begint. Lemorne (de ontvoerder) wil hem laten weten wat hij met Saskia heeft gedaan als hij hetzelfde ondergaat als zij. Rex stemt toe, voor hij het weet word hij verdoofd met chloroform. Als hij weer wakker word is het donker om hem heen, en licht hij in een kist. Hij weet op dat moment dat hij levend is begraven.
Daar ongeveer eindigd het boek. Het is dus een soort oneindig verhaal, Lemorne zal steeds opnieuw naar de nabestaanden toegaan en ook heb levend begraven.

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die dit boek ook hebben gelezen en wat jullie er van vonden?
Oud 04-03-2003, 20:14
Verwijderd
juh, ik heb het boek gelezen.
Moest eind vorig schooljaar nog gauw ff 1 punt lezen voor literatuur. Gouden ei was 1 punt, dus had ik die maar gelezen.
Lekker dun, lekker simpel, grappig verhaal.
Vond het wel een leuk boekje ja
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 18:50
sportbabe
sportbabe is offline
Ik moest t ook lezen vorig jaar, samen met de hel 4de klas. (was dus weer een enorme run, heh heh) Ik vond het op zich wel leuk, maar ik vond het niet briljant ofzo.. Wel schrok ik me kapot toen ik las dat hij ook in die kist lag. Verder vond ik het niet geweldig, eigenlijk... Ik weet ook niet waarom.. Misschien omdat het een btje absurd is.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 20:06
Vlooienband
Vlooienband is offline
Hm, ik vond hem ook wel tof. Het lijden van Rex was gaaf.

Wel eventjes geleden, dat ik hem heb gelezen..
Reageren

Regels voor berichten