Advertentie | |
|
![]() |
|
Windows XP kun je altijd in Safe Mode starten, dat zou je kunnen proberen. F8 tijdens het opstarten (na de 'piep') en dan voor Safe Mode kiezen, net als je dat met Windows 98 kunt doen dus.
Verder kun je met Memtest86 je geheugen testen. Je brand dan een 2MB-grote ISO image op een CD-R(W), die dan bootable is en meteen je geheugen gaat testen. Als je na 30 minuten nog geen errors ziet, dan is je geheugen goed. Zie http://www.memtest86.com/ Download: http://www.memtest86.com/memtest86-3.0.iso.zip
|
![]() |
Misschien helpt het als je je bios op default settings zet???
het is altijd het proberen waard. v.b.; mijn pc werkt perfect op een fsb 140 ipv 133 met win98 win2000&xp--->forget it, ik krijg een leuk blauw stopscherm. het zallem waarschijnlijk ergens in de bios zitten. maarja, probeer eerst dat van enlightenment maar ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Als ik die pc nog een keertje onder handen krijg probeer ik eerst eens een ander geheugenbankje uit en zal ik ff kijken wat voor moederboord het is. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Past niet op een diskette nee, maar een CD-R kost maar €0,30 ofzo. ![]()
||
Citaat:
![]() Ik kan overigens pas over 2 weken die pc bekijken het eerste wat ik sowieso doe is ander geheugen uitproberen, dan weet ik het ook snel genoeg. Maar het kan er toch niet aan liggen dan een verkeerde videokaart (de drivers, dan) de werking van Windows XP zo gigantisch beïnvloed? Ohja, over de FSB. Ik weet dus niet of het huidige geheugen wat er nu inzit PC 133 of PC100, misschien zelfs pc 66 maakt dat uit? |
![]() |
||
Citaat:
Nu simpelweg branden, heel makkelijk. Na die paar seconde is je CD klaar en bootable. Even rebooten en hij start meteen van CD op (mits dat goed staat in je BIOS).
||
Citaat:
Net zoiets als dit moederboord (alleen is deze ATX), heeft ook SD (zwart) en EDO (wit) sloten. ![]() |
![]() |
|
128 Mb ram is echt het minimum om XP te kunnen draaien.
Kan best zijn dat de combinatie zwakke processor+minimum aan ram XP heeft doen 'flippen' zoals ze dat bij ons zeggen ![]() Atox
||
Verwijderd
|
Citaat:
En verder, je kunt op zich in bepaalde borden best wel SDRAM en EDO-RAM naast elkaar gebruiken, maar het wordt in de praktijk toch nooit gedaan omdat het gewoon erg onbetrouwbaar schijnt te zijn. DIMMs en SIMMs gebruiken andere voltages, ik heb eens ergens gelezen dat het gebruik van SIMMs en DIMMs samen zelfs tot beschadiging van één van beide kan leiden, maar wat daarvan waar is weet ik niet. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Correctie van de correctie: Win XP draait dan wel (ik had een comp met 128 RAM met XP) maar het is zeker niet aangenaam werken
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Vanaf 64MB draait Windows XP. Windows 2000 neemt genoegen met 32MB. Dus vanaf dit minimum KAN het. Vraag is of je dat wilt.
Windows XP draait redelijk ok op 128MB geheugen, 256MB en 512MB werkt natuurlijk veel fijner. Windows 2000 kan ik aanraden als je 64MB geheugen hebt. Verder, programma's installeren maakt je computer niet persé trager. Goed geprogde programma's stampen het register niet vol met onnodige rotzooi, maar zetten hun spullen netjes in hun eigen directory. Hierdoor wordt het systeem dus absoluut niet trager van. Wel is het zo dat veel bloated programma'tjes allerlei dingen willen doen als je je computer opstart, wat het bootproces natuurlijk wel vertraagt. Over het algemeen zijn de programma's die je niet persé hoeft te installeren, maar gewoon een directory kopiëren, het meest economisch. Deze laten het register met rust en integreren verder niet in het systeem. Start je PC traag op, haal dan eens alle overbodige rotzooi weg in HKLM & HKCU in Run, in Start -> Programs -> Statup (opstarten). Hierdoor voorkom je dat (overbodige) programma's opstarten bij het booten.
|
![]() |
|
|