Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2003, 10:54
o0_Liefje_0o
o0_Liefje_0o is offline
Ik weet niet juist waar ik moet beginnen...

Maar het is gewoon dat sommige van mijn vrienden het normaal vinden om het recht in handen te nemen en mij dan over alles uit te vragen. En als ik dan geen antwoord op die vragen wil geven, worden ze verschrikkelijk boos. Ik ben nogal een gevoelige ziel en trek me dat redelijk hard aan, met gevolg dat ik daar onder doorga na een tijd.

Wat ik nu aan jullie wil vragen:
*heeft iemand tips om sterker te worden tegen dit soort situaties
*maakt er iemand wel eens hetzelfde mee, en hoe ga je hier dan mee om

Bedankt op voorhand.
Oud 07-03-2003, 10:59
Zazoo
Zazoo is offline
Ik zou andere vrienden zoeken want zij hebben t recht niet om jou uit te horen. Als je t niet wil vertellen moet je dat niet doen. Als ze je alleen maar uithoren heb je toch ook niks aan ze?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 11:03
G.T.C.
G.T.C. is offline
ja inderdaad Daar ben ik het wel mee eens. Wat voor vriendinnen zijn dat nou weer. Als het echte vriendinnen zijn moet je gewoon tegen ze zeggen dat jij dat niet leuk vind, en dat het nergens voor nodig is om jou uit te horen. Als er iets groots is gebeurd dan krijgen ze dat vanzelf wel van jou te horen, wanneer jij dat wil vertellen.

En BTW.....ik denk ook niet echt dat je je kan trainen om sterker tegen dit soort situaties te worden.

Naja, veel suc6
Oud 07-03-2003, 11:19
Angeles
Angeles is offline
Je praat waar je over wil praten, zij hebben geen enkel recht in dat opzicht. Als zij zo boos op je worden kun je rustig vragen waar zij in godsnaam het recht vandaan halen om zo kwaad op je te worden. Ik snap best dat dat moeilijk is. Je kunt ook als zij zo ontzettend tegen je uitvallen, gewoon je jas aantrekken en weggaan, dan kun je misschien later uitleggen dat je zo niet behandeld wenst te worden.

Heb je trouwens nog andere vrienden en vriendinnen? Ik krijg een beetje de indruk dat je je nogal bang en ongemakkelijk voelt bij die vrienden en dat is natuurlijk nooit de bedoeling. Als dat zo blijft kun je je beter wat meer op andere mensen richten.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 11:58
o0_Liefje_0o
o0_Liefje_0o is offline
Citaat:
Angeles schreef:
Je praat waar je over wil praten, zij hebben geen enkel recht in dat opzicht. Als zij zo boos op je worden kun je rustig vragen waar zij in godsnaam het recht vandaan halen om zo kwaad op je te worden. Ik snap best dat dat moeilijk is. Je kunt ook als zij zo ontzettend tegen je uitvallen, gewoon je jas aantrekken en weggaan, dan kun je misschien later uitleggen dat je zo niet behandeld wenst te worden.

Heb je trouwens nog andere vrienden en vriendinnen? Ik krijg een beetje de indruk dat je je nogal bang en ongemakkelijk voelt bij die vrienden en dat is natuurlijk nooit de bedoeling. Als dat zo blijft kun je je beter wat meer op andere mensen richten.
Ik ben nogal een -niemand.mag.boos.op.mij.zijn.of.ik.heb.angst-persoon... Ik moet nu eten, vertel het later wel verder
allesinds al bedankt voor je reacties
Oud 07-03-2003, 12:28
o0_Liefje_0o
o0_Liefje_0o is offline
Voila, ik ben er terug

Voor mij, is dit het eerste jaar dat ik vrienden heb (ben nu 17)
Vroeger werd ik altijd gepest, ging van boeken in de modder gooien, tot kleren kapot knippen in de LO klas. Het wisselde zich dus af.
(waarschijnlijk wordt dit topic verplaatst)
Nu, op 17jarige leeftijd heb ik dan eindelijk een paar geweldige vrienden. Maar, hoe moet ik dat zeggen, ik ken geen vriendschap (buiten die van mijn ouders) dus het is wel moeilijk om er mee om te gaan. Met gevolg => als een vriend(in) wat harder praat, of een beetje koppig doet, ben ik direct zo onzeker. Omdat ik niet weer in dezelfde positie wil komen als een tijd terug.
Ik ben gewoon een persoontje zonder zelfvertrouwen. En ik vind veel dingen té vanzelfsprekend (bijvoorbeeld: dat een paar vrienden mij altijd uitvragen)
Ik wil ze dan niet kwijt, en ja, dan vertel ik maar alles wat ze willen horen.
't is nogal moeilijk om hier alles op tafel neer te gooien. dus... Als er iemand zo vriendelijk is van eventjes privé naar me te luisteren, mag je het altijd laten weten.
Dank je wel
Groetjes...
Oud 07-03-2003, 12:50
Doopy
Doopy is offline
Er zijn volgens mij best wel veel mensen(vaak vrouwen/meisjes) met dit probleem, misschien kan je je zelf dwingen om af en toe iets daadkrachtiger op te stellen, en dan gewoon afwachten hoe de reacties zijn. in het begin zullen ze er nog wel een beetje van schrikken maar als je regelmatig een beetje van je afbijt dan wennen ze wel aan.
als je prive wat kwijt wil moet je me maar even bij msn toevoegen, of stuur me even een prive berichtje. groetjes en succes ermee, Bas
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 13:05
Thomas
Thomas is offline
Als je iets niet wilt vertellen dan moet je dat niet doen. Als je vrienden dan boos worden dan moet je ze eens de waarheid zeggen. Wedden dat ze dan schrikken omdat ze niet weten dat jij er zo erg mee zit?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 15:35
Mo6
Mo6 is offline
je moet zorgen dat je vrienden niet de situaties overnemen. je hebt er niet veel ervaring mee omdat je nog niet eerder vriendinnen hebt gehad, maar nu heb je ze wel en daar moet je mee leren omgaan. je moet niet over je heen laten wandelen en als je iets verteld waar je later van denkt "dat had ik niet moeten vertellen" gewoon voor de volgende keer onthouden zodat je dan niet meer zo ver gaat.

leren van ervaring is mijn tip!
Oud 07-03-2003, 15:36
Mo6
Mo6 is offline
jij bepaalt waar de grens ligt en niet je vriendinnen, dat moet je ze duidelijk maken!
Oud 08-03-2003, 09:26
Miss Helena
Miss Helena is offline
Je zult denk ik iets aan je zelfvertrouwen moeten gaan doen. Als jouw vrienden je elke x zo uithoren, moet je es n x, geheel onverwacht voor hun dus, je mond opendoen. Je laat gewoon weten dat ze niet alles hoeven te weten. Ik denk dat ze daar echt van op zullen kijken en je ineens met heel andere ogen zullen zien. Ze voelen nu een soort van macht, denken dat ze alles bij je kunnen doen. Laat niet over je heen lopen (ja, moeilijk, I know...) maar geef ze n bek terug. Suc6, xxx
Reageren

Regels voor berichten