Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Voila, ik ben er terug
Voor mij, is dit het eerste jaar dat ik vrienden heb (ben nu 17) Vroeger werd ik altijd gepest, ging van boeken in de modder gooien, tot kleren kapot knippen in de LO klas. Het wisselde zich dus af. (waarschijnlijk wordt dit topic verplaatst) Nu, op 17jarige leeftijd heb ik dan eindelijk een paar geweldige vrienden. Maar, hoe moet ik dat zeggen, ik ken geen vriendschap (buiten die van mijn ouders) dus het is wel moeilijk om er mee om te gaan. Met gevolg => als een vriend(in) wat harder praat, of een beetje koppig doet, ben ik direct zo onzeker. Omdat ik niet weer in dezelfde positie wil komen als een tijd terug. ![]() Ik wil ze dan niet kwijt, en ja, dan vertel ik maar alles wat ze willen horen. 't is nogal moeilijk om hier alles op tafel neer te gooien. dus... Als er iemand zo vriendelijk is van eventjes privé naar me te luisteren, mag je het altijd laten weten. Dank je wel Groetjes...
|
Er zijn volgens mij best wel veel mensen(vaak vrouwen/meisjes) met dit probleem, misschien kan je je zelf dwingen om af en toe iets daadkrachtiger op te stellen, en dan gewoon afwachten hoe de reacties zijn. in het begin zullen ze er nog wel een beetje van schrikken maar als je regelmatig een beetje van je afbijt dan wennen ze wel aan.
als je prive wat kwijt wil moet je me maar even bij msn toevoegen, of stuur me even een prive berichtje. groetjes en succes ermee, Bas |
![]() |
|
je moet zorgen dat je vrienden niet de situaties overnemen. je hebt er niet veel ervaring mee omdat je nog niet eerder vriendinnen hebt gehad, maar nu heb je ze wel en daar moet je mee leren omgaan. je moet niet over je heen laten wandelen en als je iets verteld waar je later van denkt "dat had ik niet moeten vertellen" gewoon voor de volgende keer onthouden zodat je dan niet meer zo ver gaat.
leren van ervaring is mijn tip!
|
Je zult denk ik iets aan je zelfvertrouwen moeten gaan doen. Als jouw vrienden je elke x zo uithoren, moet je es n x, geheel onverwacht voor hun dus, je mond opendoen. Je laat gewoon weten dat ze niet alles hoeven te weten. Ik denk dat ze daar echt van op zullen kijken en je ineens met heel andere ogen zullen zien. Ze voelen nu een soort van macht, denken dat ze alles bij je kunnen doen. Laat niet over je heen lopen (ja, moeilijk, I know...) maar geef ze n bek terug. Suc6, xxx
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
[afgesplitst] Verkrachting - slachtoffer of eigen schuld? JustTalk | 324 | 24-05-2014 14:55 | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
Psychologie |
Psychologen Kauw | 184 | 25-06-2007 12:25 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 |