![]() |
||
Citaat:
REIE
|
![]() |
zelf ben ik 18 en heb sinds 1 maand een plaatjesbeugel. ik ben er erg laat mee maar dat maakt niet uit. probleem is dat ik 18 ben en dus niet veel meer vergoed krijg van de verzekering , maar dat regelen mijn ouders allemaal. ik ben bang dat je toch zult moeten rekenen op zo'n 1500 euro voor het totaal.
|
![]() |
|
mja ik heb nog maar 5 maanden een beugel .. ook ik heb een overbeet maar vind dat niet zo belangrijk als me tanden maar recht staan.. zo'n operatie heb ik er daar niet voor over.. wel moet ik deze beugel dan wat langer houden maar je heb ook van die stiekjes die je kiezen iets rechter op elkaar zetten
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En door de slotjes staan mijn tanden nu allemaal recht naast elkaar en zit het spleetje tussen de twee grootste voortanden recht onder mijn neus (yesss...)
|
En heb je de operatie toch gehad??
Ik moet nu ook beslissen of ik het doe of niet. Maar je hoort van iedereen dat je gezicht voor twee maanden is opgezwollen, en je ook een hele lange tijd geen normaal voedsel enzo kan eten..En het is binnenkort nog zomervakantie ook als ik nou net twee weken voor de zomervakantie een operatie krijg, dat zit ik er op vakantie maar mee. Maar aan de andere kant zegt de orthodontist dat ik best een behoorlijke overbeet heb en dat ik zo op mijn dertig/vijvendertigste mijn boventanden eruit bijt. Dus eerlijk gezegd weet ik het niet of ik het wel moet doen of niet. |
![]() |
|
![]() |
Voor orthodontisten is het natuurlijk business, dus als je niet perfect bent ruiken ze geld.
Kijk in de spiegel: heb je er zelf last van? Of doe je het omdat de orthodontist het zegt? De orthodontie-ingrepen worden trouwens steeds ingrijpender. Ik hen zelf een veel te kleine bovenkaak en een broer Konijn bekkie. Nu zou ik daarvoor duizendenguldens en operaties en lelijke beugels voor kwijt zijn, maar van mijn elfde tot mijn dertiende heb ik gewoon een plaatjes beugel gehad, en dat heeft ook prima geholpen. Ze hebben wel mijn hoektanden getrokken. En mijn verstandskiezen zijn er ook uit. Ik heb nog steeds een onderkaak die naar achteren staat, maar ik klem toch nooit mijn kaken op elkaar, dus is het ook niet slecht voor mijn gebit. En waarom zou ik dan de boel laten opereren? Ik heb een prachtbekkie, nu. Met zo min mogelijk ingrepen. Dus laat je zelf niks aanpraten wat niet echt nodig is.
|
Ik heb een jaar of 5 geleden ook een beugel gekregen omdat ik een overbeet had. En ik vond het niet fijn. Ik had er nooit echt last van gehad dat mn onderkaak verder naar voren stak dan mn bovenkaak (of precies andersom, ik weet het niet meer), en ik vond die beugel erg lastig, heb hem denk ik 1-1,5 jaar gehad, en het was echt zo´n mondvullende beugel waarvan je (zeker in het begin) best wel slist. Uiteindelijk vraag ik me af of het het waard is geweest, want ik zie zelf bijna geen verschil en ik vond die beugel echt erg (deed hem ook vaak gewoon uit enzo), maar ik weet natuurlijk niet hoe erg het bij jou is en of je ook zo´n beugel krijgt.
|
![]() |
|
Mijn zusje van 14 had ook een overbeet. Ze had ongeveer zes jaar met die beugel gelopen (dus ook toen ze nog melktanden had, heel gedoe enzo..) en het mag er dit jaar maart eindelijk uit. Ze had geen kaakoperatie enzo gehoeven? ... Maar goed, ik weet niet precies hoe het zit dus..
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
overbeet is toch dat je bovenkaak verder naar buiten staat zegmaar dan je onderkaak??
of juist omgekeerd? ![]() als t dat 1e is, dan heb ik t ook, maar de tandarts zei tegen me dat t beste is om tot mn 18e te wachten. Dan opnieuw ff checken en als t niet beter wordt om dan maar wat recht te laten maken zegmaar... Ikzelf heb er haast geen last van omdat ik toch haast nooit mn kaken op elkaar zet... Als je echt wilt weten wat de gevolgen zijn zegmaar, kan je dat t beste aan je tandarts/ortho vragen lijkt me ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb ook een overbeet, mijn onderkaak staat ietwat naar achteren. mijn beugelperiode heb ik niet afgemaakt, het wou niet echt lukken (ik deed dat ding in mijn slaap automatisch uit). De ortho vertelde me dat ik op mijn achtiende ook zo'n operatie kon ondergaan.
Ik heb besloten dat ik dat niet doe, ik vind het niet nodig en ik vind het nu ook wel bij mijn hoofd passen dat gekke bekkie ![]() ik raad je alleen zo'n operatie aan als je bang bent dat je er anders op latere leeftijd last van gaat krijgen. een vriendin van mijn moeder is zo'n operatie ondergaan ---> dat klonk niet echt fijn hoe dat eraan toe is gegaan. |
![]() |
|
hey
ik heb ook overbeet. heb daarvoor 2 jaar bij de ortho gelopen en paar tanden laten trekken, maar die overbeet gaat pas over na een kaakoperatie. de ortho heeft me dus voor 4000,- gulden genaaid, want mijn tanden, die toen ook nog eens scheef stonden, staan nog steeds scheef. ik heb echter niet gekozen voor een kaakoperatie, omdat ik verder geen last heb ervan met eten enzo....
|
|