Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2003, 11:22
Andromeda
Andromeda is offline
ze weten op school dat ik in mezelf snijd
ze maken er van die stomme opmerkingen over zo van: ach ga toch lekker in jezelf snijden enzo
ik heb mezelf proberen te verdedigen maar het lukte gewoon niet
iemand tips over hoe je ermee om kan gaan ofzo?
Oud 26-02-2003, 11:47
Quiana
Quiana is offline
Hoe heb je geprobeerd jezelf te verdedigen dan?
En hoe zijn ze het te weten gekomen..?
Bedoel, als jij het ze hebt laten zien oid,
komt het vaak aanstelleriger over..
Word er eerder gedacht dat het om aandacht ed gaat.
(beetje hard wel, maar ok)
Naja, zulke opmerkingen kunnen behoorlijk
kwetsend zijn, vooral als ze niet eens weten
waar het nou eigenlijk over gaat..
Kweenie, probeer duidelijk te maken
dat zulke opmerkingen kwetsend zijn..
Als het je echt dwars zit zou ik wel naar
je mentor oid gaan, dat die dan
tijdens een mentoruur 't erover kan hebben ofzo..
Denk dat het best moeilijk is om zelf
uit te leggen dat 't kwetsend ed is.
Oud 26-02-2003, 12:07
Verwijderd
Jas, ik vraag me ook af hoe ze het dan te weten zijn gekomen en dergelijke.. Verder kan ik je alleen maar zeggen die opmerkingen gewoon te negeren, ze hebben ws maar halve informatie en weten dus niet genoeg om te oordelen.

Offtopic: ik weet trouwens niet zeker of dit topic open blijft, gezien het grote gehalte aan snijden als onderwerp.. Ik heb de andere fb's een PB gestuurd dus wacht hun mening even af. Maar dat je het vast weet
Oud 26-02-2003, 16:46
Welmoed
Welmoed is offline
bij mij in de klas zat een meisje en die sneed in haar armen, toen was er haar beste vriendin en die sneed ook ineens in haar armen, en toen nog iemand ook die bij die ''vriendinnengroep'' hoorde...
nou toen hebben wij ze ook uitgescholden voor aandachttrekkers en na-apers van elkaar.
Oud 26-02-2003, 17:01
Verwijderd
ik heb ook steeds vaker de neiging te snijden en pas ook gedaan... alleen een paar vriendinnen van me weten het en die houden hun mond want ze weten hoe klote ik t allemaal vind enzow...

ik snap t wel van je.. tis klote als ze zo doen.. kan ik me wel wat bij voorstellen...
maar ik weet niet wat je ertegen kunt doen...
misschien kun je t beste met je mentor of een vertrouwenspersoon praten...
Oud 26-02-2003, 17:10
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Welmoed schreef:
bij mij in de klas zat een meisje en die sneed in haar armen, toen was er haar beste vriendin en die sneed ook ineens in haar armen, en toen nog iemand ook die bij die ''vriendinnengroep'' hoorde...
nou toen hebben wij ze ook uitgescholden voor aandachttrekkers en na-apers van elkaar.
je weet niet hoe het precies is gegaan... ik ken mensen die het inderdaad doen omdat ze het stoer vinden en omdat ze er bij willen horen...
maar het kan ook best zijn dat ze allemaal al sneden maar dat ze het niet wisten van elkaar, je weet het hele verhaal niet...

ik snij zelf ook (en ben bezig om er vanaf te komen) een goede vriendin van mij snee ook we deden het al voordat we met elkaar om gingen... het heeft ons ook wel dichterbij elkaar gebracht omdat we elkaar snapte maar we gingen elkaar zeker niet stimuleren we probeerde elkaar er echt vanaf te helpen...
zij is er onderhand al mee gestopt nou ja af en toe nog met downs...
ik heb ook een andere vriendin gehad die 1 keer heeft gesneden om mij te laten zien hoe veel pijn het doet als je ziet dat een vriendin van je zich snijdt, het was een lieve maar stomme poging... gelukkig heeft ze het daarna ook nooit meer gedaan

als je zeker weet dat ze het deden om er bij te horen dan snap ik je reactie ook wel maar tis gewoon heel moeilijk om er over te oordelen...
Oud 26-02-2003, 17:12
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Andromeda schreef:
ze weten op school dat ik in mezelf snijd
ze maken er van die stomme opmerkingen over zo van: ach ga toch lekker in jezelf snijden enzo
ik heb mezelf proberen te verdedigen maar het lukte gewoon niet
iemand tips over hoe je ermee om kan gaan ofzo?
ik vraag me ind ook wel af hoe ze het te weten zijn gekomen...
aan de ene kant snap ik hun reactie ook wel maar snap ook dat het super kwetsend is... hun snappen dat niet ze zien het alleen maar van hun kant..
probeer het te negeren of praat erover...
ze weten gewoon niet het hele verhaal...
ik denk ook wel dat het na een tijdje minder word, kweet het helpt niet voor nu maar toch...
sterkte
Oud 26-02-2003, 19:13
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
vinger op steken en doorlopen.

niet dat dat het probleem weg helpt, maar toch.
Oud 26-02-2003, 19:27
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Mwuh, heb ik ook een tijdje last van gehad.
Dat soort mensen is gewoon onnadenkend en asociaal. Ik kan je er niet mee helpen, omdat ik van school moest, dus ik heb geen last meer van die mensen die dat deden.

Bij mij was het overigens niet omdat ik het had laten zien, maar een of andere ziekelijke had een roddel verspreid, omdat "gothics nu eenmaal depressief zijn.", maar het was zo pijnlijk omdat het waar was.
Oud 26-02-2003, 20:06
Lizard
Lizard is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:

Soms wel, dat doe ik ook altijd als ze zoiets zeggen en na een tijdje worden ze het zat.
Oud 26-02-2003, 20:58
Rufus
Rufus is offline
een oplossing om ermee om te gaan is STOPPEN?
verder hmm ja eehm dat is 't eigenlijk wel...
Oud 26-02-2003, 22:48
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:
Rufus schreef:
een oplossing om ermee om te gaan is STOPPEN?
verder hmm ja eehm dat is 't eigenlijk wel...
Door te stoppen zou je er beter mee omgaan..? Mh, ik weet niet, dan krijg je nog steeds van die opmerkingen. Het achtervolgt je dan nog steeds, doet van binnen dan nog steeds pijn lijkt me. Denk niet dat het zoveel scheelt. Maar goed, dat was het punt niet.
Voor de rest: negeren
Oud 26-02-2003, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Offtopic: ik weet trouwens niet zeker of dit topic open blijft, gezien het grote gehalte aan snijden als onderwerp.. Ik heb de andere fb's een PB gestuurd dus wacht hun mening even af. Maar dat je het vast weet
Ik vind dat deze topic wel open kan blijven, maar we houden hem in de gaten houden. Het ligt dus een beetje aan de reacties ed of hij open blijft of niet. Het is niet de bedoeling dat iedereen in deze topic aan komt met verhalen over automutilatie ed (in het announcement is te vinden waarom), reageer op de vraag van de topic startster: 'iemand tips over hoe je ermee om kan gaan ofzo?'

Voor de topicstartster: Het beste wat je kunt doen is, denk ik, hulp zoeken. Verder je niet teveel met je klasgenoten bemoeien, zeker niet wat betreft je problemen ed. Laat eventueel je mentor/een docent met de desbetreffende leerlingen praten, misschien helpt dat (praat anders zelf iig ff met je mentor of een andere docent er over, dan weten ze er iig van af als er iets gebeurd oid).
Oud 26-02-2003, 23:49
Verwijderd
Citaat:
maar we houden hem in de gaten houden.
was je dronken toen je dat schreef?
Oud 26-02-2003, 23:50
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef:

*eens* fuck it, tis moeilijk denk ik.. maar toch.. wat kun je meer doen
Oud 26-02-2003, 23:50
Verwijderd
Citaat:
suicidal eendje schreef:
was je dronken toen je dat schreef?
Nee, moe.
Oud 27-02-2003, 00:14
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Negeren.
wordt het te erg, van je af bijten.
of praten met mentrix of vertrouwenspersoon of dergelijks op school.

Kop op he!
"Don't Let Other Judge You of Who You Are"
Oud 27-02-2003, 13:32
Verwijderd
kop omhoog, borst vooruit, en gaan!
Oud 27-02-2003, 15:17
Verwijderd
Dan weten ze het toch, damn denk na, je kan dit zelf oplossen, zegdat ze hun bek moeten houden en je met rust moeten laten ofzo.

ffs denk na
Oud 27-02-2003, 16:52
Verwijderd
Citaat:
benchMarc schreef:
"Als je gvd je bek nou niet dichthoudt zal ik eens in jou snijden "
dat noemen ze bedreiging, daar los je nix mee op
Oud 28-02-2003, 13:26
Verwijderd
eigenlijk moetje in een vlaag van woede er gewoon eentje bovenop z'n smoel slaan, dan blijven ze wel rustig
Oud 28-02-2003, 14:14
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
Maak ze bang Mensen die nooit van snijden hebben gehoord denken dat het allemaal eng is enzo en dat die persoon helemaal knettergek is. Maak daar gebruik van en zeg gewoon: "Als je gvd je bek nou niet dichthoudt zal ik eens in jou snijden " Misschien dat ze dan eens normaal doen ofzo.
Citaat:
eigenlijk moetje in een vlaag van woede er gewoon eentje bovenop z'n smoel slaan, dan blijven ze wel rustig
Op één of andere manier denk ik niet dat dit manieren zijn die ze snel zal gebruiken of waar ze wat aan heeft. Maar ja, ze werken misschien wel. Die laatste oplossing spreekt mij wel aan maar ik ben eigenlijk tegen geweld.
Oud 02-03-2003, 20:35
Maresa
Maresa is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Mensen die zichzelf snijden zijn ziek in hun bol. Je moet toch eens goed gaan nadenken of snijden wel de beste manier is om je problemen te verwerken. Kun je niet gewoon beter je problemen aanvechten? Je gaat toch niet zomaar in jezelf snijden? Snap niet wie die onzin heeft verzonnen. Je helpt jezelf er alleen maar meer in de zeik mee en achteraf heb je nix opgelost. Allemaal na-aperij gewoon. Ze lezen/horen het ergens en ze gaan het zelf ook eens proberen als ze problemen hebben. Grow up en bevecht je problemen.
Dus, ik ben ziek in mn bol? En ja, ik heb dat echt nage-aapt Ik had dat niet zelf verzonnen ofzo *zucht* denk na...
Oud 02-03-2003, 21:01
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
M@R schreef:
Dus, ik ben ziek in mn bol? En ja, ik heb dat echt nage-aapt Ik had dat niet zelf verzonnen ofzo *zucht* denk na...
Ziek in je bol ben je wel, aangezien je in jezelf snijdt. Dat is nou niet echt normaal gedrag te noemen.

Aan Andromeda:
Zoek professionele hulp. Als je niet meer in jezelf snijdt, dan kunnen ze je er ook niet meer om pesten. Q.E.D.
Oud 02-03-2003, 23:00
Verwijderd
Prachtig dat gepraat over snijden, maar dat is dus niet de bedoeling.. In dit topic vraagt ze tips over hoe ze met het pesten om kan gaan, daarom is het open gebleven..

als iedereen het nu alsnog over het aspect snijden gaat hebben, zal ie toch dicht moeten..

dus geef antwoord op de vraag a.u.b. en begin geen discussie over of snijden wel of niet ziek is of aandachttrekkerij of wat dan ook..
Advertentie
Oud 03-03-2003, 08:03
Eend
Eend is offline
Das zo zielig he Bij mij op school begon een gast telkes te zeggen dat ik dol was op zelfmoordpogingen toen hij 1x mn snijwonden had gezien. Ging ie onwijs lomp over zitten doen. Geweld lost niks op, maar die harde klap in zn gezicht waar al zn vrienden bij waren zal ie nooit meer vergeten. Hij heeft daarna nooit meer zijn mond open getrokken gelukkig!
Oud 03-03-2003, 13:59
Outrageous
Outrageous is offline
Hey, wat naar zeg Ik weet niet zo goed wat je eraan kan doen, maar ik denk dat je zoiezo degene moet zijn die er volwassen over is. Dat zij nog in hun achtergebleven ontwikkeling blijven hangen is hun probleem. Hetgeen waar jij je zorgen om moet maken is hoe je hiervan af komt (het snijden). Heel veel sterkte.
Oud 03-03-2003, 17:55
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Mensen die zichzelf snijden zijn ziek in hun bol. Je moet toch eens goed gaan nadenken of snijden wel de beste manier is om je problemen te verwerken. Kun je niet gewoon beter je problemen aanvechten? Je gaat toch niet zomaar in jezelf snijden? Snap niet wie die onzin heeft verzonnen. Je helpt jezelf er alleen maar meer in de zeik mee en achteraf heb je nix opgelost. Allemaal na-aperij gewoon. Ze lezen/horen het ergens en ze gaan het zelf ook eens proberen als ze problemen hebben. Grow up en bevecht je problemen.

Oja... ff over je probleem ivm klasgenoten. Maak ze bang Mensen die nooit van snijden hebben gehoord denken dat het allemaal eng is enzo en dat die persoon helemaal knettergek is. Maak daar gebruik van en zeg gewoon: "Als je gvd je bek nou niet dichthoudt zal ik eens in jou snijden " Misschien dat ze dan eens normaal doen ofzo.

Dat mensen die zich zelf snijden ziek in hun bol zijn slaat echt
helemaal nergens op!

De (meeste) mensen die automutileren hebben dat als overlevingsstrategie gevonden.
Ze moeten overleven, de situatie is onhoudbaar, hoe overleef je?
Zij vonden dat als overlevingsstrategie en het helpt hun, alhoewel het een tijdelijke oplossing is en dit vaker wordt toegepast...
Het is niet oke, nee tuurlijk niet, maar op zo'n moment kan je niet anders, dat weet ik uit ervaring.

Misschien zijn deze mensen juist wel erg intelligent dat ze deze
oplossing konden vinden en om zo
niet verder te zakken en geen suicide te plegen.

Ja het is niet de ideale oplossing, maar als je zo erger kan voor komen... ja
En weet je, als het beter gaat, kan je leren stoppen...
Het is echt mogelijk...

Dashja

Oud 03-03-2003, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef:
Das zo zielig he Bij mij op school begon een gast telkes te zeggen dat ik dol was op zelfmoordpogingen toen hij 1x mn snijwonden had gezien. Ging ie onwijs lomp over zitten doen. Geweld lost niks op, maar die harde klap in zn gezicht waar al zn vrienden bij waren zal ie nooit meer vergeten. Hij heeft daarna nooit meer zijn mond open getrokken gelukkig!
u go girl
Oud 03-03-2003, 22:08
Verwijderd
Benchmarc, ik vind het nou niet echt slim van jou om zo'n opmerking te maken van dat mensen die snijden ziek in hun bol zijn! Natuurlijk is het niet gezond, maar zeggen dat ze 'ziek' zijn heeft geen zin! En dat kan ook een kwetsende werking hebben!

Laatst gewijzigd op 05-06-2014 om 09:28.
Oud 03-03-2003, 22:43
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
ze word ermee gepest,
de rest doet er nou even niet toe,

*ben benieuwd hoe het nu gaat* ...
Oud 04-03-2003, 11:15
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Andromeda...

Ik spreek je vanavond wel op msn he?

*verder weet ik ook even niets te zeggen nu*
Oud 04-03-2003, 11:24
Morphia
Morphia is offline
Ik vind het zo gemeen. Ik denk dat ze het doen omdat ze er bang voor zijn, en omdat ze een makkelijke manier hebben gevonden om zichzelf boven een ander te plaatsen.

Je bent zo zwak. En je kunt er niets tegen doen, want het is waar. Ik denk dat je moet wachten tot het overgewaaid is.

Oud 04-03-2003, 11:25
Crimson Death
Crimson Death is offline
Mja, je kan niet meer doen dan het negeren. Of mja, ontkennen , alleen daar zitten bezwaren aan denk ik. Wat gemeen. ze zijn gewoon bang voor het onbekende.
Oud 04-03-2003, 17:48
wicce
wicce is offline
Lieve mensen,
Wij hebben deze regel niet voor niets ingesteld. Deze regel is ingevoerd om mensen te beshermen, wie dan ook, waar dan ook, hoe dan ook op enige manier negatief beinvloed kan worden door deze gesprekken. Het zijn belangrijke gesprekken, dat zeker weten maar helaas kunnen we ze echt niet toelaten op dit forum want het risico is echt te groot!!! Daarom vragen wij jullie alsjeblieft hiermee op te houden. Wij willen dit topic niet sluiten omdat we dan de topicstarter benadelen, daar heb je gelijk in. Wij willen ook niet mensen hiervoor bannen, dit zou censuur zijn en het is niet eerlijk.
Dus alsjeblieft, als je erover wilt praten, doe dat onderling, maar alsjeblieft niet op dit forum want wie weet gebeurt er nog iets ergs.. En dit menen wij echt serieus.
Oud 04-03-2003, 18:23
* ^_^ *
* ^_^ * is offline
Citaat:
Morphia schreef:
Ik vind het zo gemeen. Ik denk dat ze het doen omdat ze er bang voor zijn, en omdat ze een makkelijke manier hebben gevonden om zichzelf boven een ander te plaatsen.
niet bang, maar gewoon omdat het 'anders' is. ik begrijp zéker dat het kut is om daar altijd commentaar over te horen, maar ik moet zeggen dat ik degene die er commentaar over geven ook wel begrijp (let wel: ik zeg niet dat ik er akoord mee ga, gewoon dat ik het begrijp).

anyway probeer er gewoon mee te stoppen.
Oud 07-03-2003, 11:05
saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
Lizard schreef:
Soms wel, dat doe ik ook altijd als ze zoiets zeggen en na een tijdje worden ze het zat.

Ik word m'n hele leven wel getreiterd, trek ik me nix van aan. Scheld gewoon even hard trug. Ik weet altijd wel iets wat bij hun even zeer doet en dat gebruik ik als het echt niet anders kan. Je kan ook gewoon iets zeggen van dat zij niet weten waar ze over praten en dat ze hun arrogante bekken es dicht moeten houden en zeg gewoon: "Hou je bek dom weif, je weet niet waar je over praat, ga je tijd es nuttig besteden, ga aan de kant, je staat in de weg en hou nu je bek, anders timmer ik em dicht." Dit helpt niet voor eeuwig, maar het kan helpen, als mentor enzow niet helpt. Je moet gewoon proberen stevig in je schoenen te staan en niet toe te geven aan hun. Verder kun je hun ook nog negeren of geef hun de indruk dat ze heel zielig aan het doen zijn en vet sneu enzow, als je die indruk goed geeft, gaan ze zich meestal ook zo voelen, hihi Werkt bij mij tenminste. Maar je kunt het beste het er eerste ff over hebben met mentor enzow. Heel veel suc6 en laat je niet klein krijgen
Oud 07-03-2003, 11:08
saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
Dashja schreef:

Dat mensen die zich zelf snijden ziek in hun bol zijn slaat echt
helemaal nergens op!

De (meeste) mensen die automutileren hebben dat als overlevingsstrategie gevonden.
Ze moeten overleven, de situatie is onhoudbaar, hoe overleef je?
Zij vonden dat als overlevingsstrategie en het helpt hun, alhoewel het een tijdelijke oplossing is en dit vaker wordt toegepast...
Het is niet oke, nee tuurlijk niet, maar op zo'n moment kan je niet anders, dat weet ik uit ervaring.

Misschien zijn deze mensen juist wel erg intelligent dat ze deze
oplossing konden vinden en om zo
niet verder te zakken en geen suicide te plegen.

Ja het is niet de ideale oplossing, maar als je zo erger kan voor komen... ja
En weet je, als het beter gaat, kan je leren stoppen...
Het is echt mogelijk...

Dashja

Ja, dat klopt idd. Ik kan er niks aan toevoegen. Helemaal mee eens
Oud 07-03-2003, 12:21
poesiefox
poesiefox is offline
Hee, ik ben zo bang voor pijn, ik heb het gore lef nog niet eens om in mezelf te snijden. Mijn moeder was altijd bang dat ik aan de drugs zou gaan, maar ik ben veen te bang voor naalden.

Dus jullie zijn best een stel taaie tantes. Waarom ben je dan zo bang om te leven?
Oud 07-03-2003, 17:03
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Tuurlijk is het bedreiging. Of je er iets mee oplost, wie weet... Alleen, wat wil je anders doen? Praten met zulke mensen lost nix op, ze lachen je achter je rug uit. Gewoon kortaf en bot reageren helpt. Totdat ze er geen lol meer aan hebben. Negeren werkt gewoon niet, dat blijven ze hoe dan ook leuk vinden.
Hier ben ik t nie mee eens!!I
k denk dat ze eerder ophouden als je ze negeert
dan dat je altijd maar reageert door te zeggen;
''Hou je bek'' of iets in die richting...
DAT vinden ze juist geweldig als je dat doet!
Negeren is saai duzz dan houden ze eerder op denk ik...
Mijn tip is duzz negeren en proberen te stoppen met snijden!!Of in ieder geval proberen het af te bouwen!
Sterkte!
Oud 07-03-2003, 17:07
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Ik denk niet dat je het met schelden en geweld op moet gaan lossen, bij dit soort dingen is het vrijwel altijd zo dat hoe meer reactie ze krijgen, hoe leuker ze het vinden. En misschien schrikken ze ervan, maar dat is meestal niet zo, jammer genoeg.
Volgens mij is negeren nog altijd het beste. Je er gewoon helemaal niks van aan trekken. En als het even kan niet zieligjes en somber rondlopen, maar zelfverzekerd, neus in de lucht enzo . Misschien is dat wel heel moeilijk voor je, nogal logisch als je je rot voelt enzo, maar denk maar gewoon dat je beter bent dan de mensen die er opmerkingen over maken enzo. Want dat is zeker waar!!
Oud 07-03-2003, 23:44
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
poesiefox schreef:
Dus jullie zijn best een stel taaie tantes. Waarom ben je dan zo bang om te leven?
Dat vraag ik me ook wel eens af...

Dashja schreef:
Citaat:
maar op zo'n moment kan je niet anders, dat weet ik uit ervaring.
En als je erin blijft hangen dan? Als je het doet omdat je je "gewoon kut" voelt?
Wat kan je dan doen?
Oud 08-03-2003, 18:38
Maresa
Maresa is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Ziek in je bol ben je wel, aangezien je in jezelf snijdt. Dat is nou niet echt normaal gedrag te noemen.

Aan Andromeda:
Zoek professionele hulp. Als je niet meer in jezelf snijdt, dan kunnen ze je er ook niet meer om pesten. Q.E.D.
WTF, ik bedoelde eigenlijk dat het overkwam alsof mensen die in zichzelf snijden totaal gestoord zijn, dat vind ik mezelf dus echt niet...
Oud 08-03-2003, 18:40
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
M@R schreef:
WTF, ik bedoelde eigenlijk dat het overkwam alsof mensen die in zichzelf snijden totaal gestoord zijn, dat vind ik mezelf dus echt niet...
Nee, we zullen zeggen dat automutilanten toonbeelden van geestelijke gezondheid en evenwichtige persoonlijkheid zijn.

Een steekje los is wel de kleinst mogelijke understatement.
Oud 09-03-2003, 10:00
Anne
Anne is offline
En nu weer terug naar het onderwerp...
Oud 09-03-2003, 10:01
Quantes
Quantes is offline
bij ons op school was er ook een meisje wat dat deed, ook gepest. volgens mij is het nu wel over, maare achter haar rug om wordtber wel over geroddeld. ik doe daar niet aan mee, vindt dat zo dom.
Oud 09-03-2003, 10:17
Anne
Anne is offline
"Mensen zijn sensatiebelust."
(Femke Halsema in Netwerk)

Ik ben het ook eens met wat Morphia schreef: ze zijn er bang voor. Omdat ze het niet kennen, niet begrijpen en vrezen, is opmerkingen maken voor hen de beste manier om er mee om te gaan. Wat je daar tegen kunt doen, is niet veel. Proberen te praten, ik weet niet of dat veel zin heeft bij zulke mensen.
Negeren... de beste oplossing en ook meteen de allermoeilijkste. Want opmerkingen doen zoveel pijn...
Oud 09-03-2003, 15:24
sas0105
sas0105 is offline
Hallo,

Ik wil ff zeggen dat mensen die zichzelf snijden helemaal NIET gek zijn!!!!

En nu ff over de vraag? Je moet je niks van die mensen op school aantrekken, maar ik zal wel hulp gaan zoeken.

Saskia
Oud 10-03-2003, 10:30
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
sas0105 schreef:
Hallo,
Ik wil ff zeggen dat mensen die zichzelf snijden helemaal NIET gek zijn!!!!
Jezelf pijnigen vind jij normaal ...
Ze hebben zeker wel een psychische aandoening, maar dat geeft niet aan dat je gelijk op alle fronten faalt, lijkt me...

[on-topic] misschien lastig, maar als je hun reactie met humor beantwoord en je eigen problemen belachelijk maakt zullen ze dat waarschijnlijk niet snappen en er mee ophouden.

Laatst gewijzigd op 10-03-2003 om 10:32.
Oud 10-03-2003, 10:34
Verwijderd
Nou, het spijt me heel erg, maar gezien het men niet lijkt te lukken te stoppen met het ingaan op het snijden in plaats van op de vraag, en daar na een verzoek van elke forumbaas hier op Psych dus toch nog weer mee door te gaan, sluit ik dit topic toch maar.

@Andromeda: Ik zie dat je verder niet meer hebt gereageerd in dit topic maar als je het nog wel volgt, het spijt me dat ik hem toch dichtgooi. Er zijn in ieder geval een hoop reacties en wie weet heb jij ergens iets aan.

Vind je het nou toch nog heel vervelend dat ie dicht is moet je me even een privéberichtje sturen en dan kijken we even wat we eventueel kunnen doen..
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten