Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
aan de ene kant snap ik hun reactie ook wel maar snap ook dat het super kwetsend is... hun snappen dat niet ze zien het alleen maar van hun kant.. probeer het te negeren of praat erover... ze weten gewoon niet het hele verhaal... ik denk ook wel dat het na een tijdje minder word, kweet het helpt niet voor nu maar toch... sterkte
|
![]() |
Mwuh, heb ik ook een tijdje last van gehad.
Dat soort mensen is gewoon onnadenkend en asociaal. Ik kan je er niet mee helpen, omdat ik van school moest, dus ik heb geen last meer van die mensen die dat deden. Bij mij was het overigens niet omdat ik het had laten zien, maar een of andere ziekelijke had een roddel verspreid, omdat "gothics nu eenmaal depressief zijn.", maar het was zo pijnlijk omdat het waar was. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Voor de rest: negeren |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor de topicstartster: Het beste wat je kunt doen is, denk ik, hulp zoeken. Verder je niet teveel met je klasgenoten bemoeien, zeker niet wat betreft je problemen ed. Laat eventueel je mentor/een docent met de desbetreffende leerlingen praten, misschien helpt dat (praat anders zelf iig ff met je mentor of een andere docent er over, dan weten ze er iig van af als er iets gebeurd oid). |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Aan Andromeda: Zoek professionele hulp. Als je niet meer in jezelf snijdt, dan kunnen ze je er ook niet meer om pesten. Q.E.D.
|
Verwijderd
|
Prachtig dat gepraat over snijden, maar dat is dus niet de bedoeling.. In dit topic vraagt ze tips over hoe ze met het pesten om kan gaan, daarom is het open gebleven..
als iedereen het nu alsnog over het aspect snijden gaat hebben, zal ie toch dicht moeten.. dus geef antwoord op de vraag a.u.b. en begin geen discussie over of snijden wel of niet ziek is of aandachttrekkerij of wat dan ook.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Das zo zielig he
![]()
|
Hey, wat naar zeg
![]()
||
Citaat:
Dat mensen die zich zelf snijden ziek in hun bol zijn slaat echt helemaal nergens op! De (meeste) mensen die automutileren hebben dat als overlevingsstrategie gevonden. Ze moeten overleven, de situatie is onhoudbaar, hoe overleef je? Zij vonden dat als overlevingsstrategie en het helpt hun, alhoewel het een tijdelijke oplossing is en dit vaker wordt toegepast... Het is niet oke, nee tuurlijk niet, maar op zo'n moment kan je niet anders, dat weet ik uit ervaring. Misschien zijn deze mensen juist wel erg intelligent dat ze deze oplossing konden vinden en om zo niet verder te zakken en geen suicide te plegen. Ja het is niet de ideale oplossing, maar als je zo erger kan voor komen... ja En weet je, als het beter gaat, kan je leren stoppen... Het is echt mogelijk... Dashja
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Benchmarc, ik vind het nou niet echt slim van jou om zo'n opmerking te maken van dat mensen die snijden ziek in hun bol zijn! Natuurlijk is het niet gezond, maar zeggen dat ze 'ziek' zijn heeft geen zin! En dat kan ook een kwetsende werking hebben!
Laatst gewijzigd op 05-06-2014 om 09:28. |
![]() |
|
Ik vind het zo gemeen. Ik denk dat ze het doen omdat ze er bang voor zijn, en omdat ze een makkelijke manier hebben gevonden om zichzelf boven een ander te plaatsen.
Je bent zo zwak. ![]() ![]()
|
Lieve mensen,
Wij hebben deze regel niet voor niets ingesteld. Deze regel is ingevoerd om mensen te beshermen, wie dan ook, waar dan ook, hoe dan ook op enige manier negatief beinvloed kan worden door deze gesprekken. Het zijn belangrijke gesprekken, dat zeker weten maar helaas kunnen we ze echt niet toelaten op dit forum want het risico is echt te groot!!! Daarom vragen wij jullie alsjeblieft hiermee op te houden. Wij willen dit topic niet sluiten omdat we dan de topicstarter benadelen, daar heb je gelijk in. Wij willen ook niet mensen hiervoor bannen, dit zou censuur zijn en het is niet eerlijk. Dus alsjeblieft, als je erover wilt praten, doe dat onderling, maar alsjeblieft niet op dit forum want wie weet gebeurt er nog iets ergs.. En dit menen wij echt serieus.
||
![]() |
Citaat:
anyway probeer er gewoon mee te stoppen. |
![]() |
||
Citaat:
Ik word m'n hele leven wel getreiterd, trek ik me nix van aan. Scheld gewoon even hard trug. Ik weet altijd wel iets wat bij hun even zeer doet en dat gebruik ik als het echt niet anders kan. Je kan ook gewoon iets zeggen van dat zij niet weten waar ze over praten en dat ze hun arrogante bekken es dicht moeten houden en zeg gewoon: "Hou je bek dom weif, je weet niet waar je over praat, ga je tijd es nuttig besteden, ga aan de kant, je staat in de weg en hou nu je bek, anders timmer ik em dicht." Dit helpt niet voor eeuwig, maar het kan helpen, als mentor enzow niet helpt. Je moet gewoon proberen stevig in je schoenen te staan en niet toe te geven aan hun. Verder kun je hun ook nog negeren of geef hun de indruk dat ze heel zielig aan het doen zijn en vet sneu enzow, als je die indruk goed geeft, gaan ze zich meestal ook zo voelen, hihi ![]()
||
Citaat:
Ja, dat klopt idd. Ik kan er niks aan toevoegen. Helemaal mee eens ![]()
|
![]() |
Hee, ik ben zo bang voor pijn, ik heb het gore lef nog niet eens om in mezelf te snijden. Mijn moeder was altijd bang dat ik aan de drugs zou gaan, maar ik ben veen te bang voor naalden.
Dus jullie zijn best een stel taaie tantes. Waarom ben je dan zo bang om te leven?
||
Citaat:
k denk dat ze eerder ophouden als je ze negeert dan dat je altijd maar reageert door te zeggen; ''Hou je bek'' of iets in die richting... DAT vinden ze juist geweldig als je dat doet! Negeren is saai duzz dan houden ze eerder op denk ik... Mijn tip is duzz negeren en proberen te stoppen met snijden!!Of in ieder geval proberen het af te bouwen! Sterkte!
|
Ik denk niet dat je het met schelden en geweld op moet gaan lossen, bij dit soort dingen is het vrijwel altijd zo dat hoe meer reactie ze krijgen, hoe leuker ze het vinden. En misschien schrikken ze ervan, maar dat is meestal niet zo, jammer genoeg.
Volgens mij is negeren nog altijd het beste. Je er gewoon helemaal niks van aan trekken. En als het even kan niet zieligjes en somber rondlopen, maar zelfverzekerd, neus in de lucht enzo ![]()
|||
Citaat:
Dashja schreef: Citaat:
Wat kan je dan doen?
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Een steekje los is wel de kleinst mogelijke understatement.
|
"Mensen zijn sensatiebelust."
(Femke Halsema in Netwerk) Ik ben het ook eens met wat Morphia schreef: ze zijn er bang voor. Omdat ze het niet kennen, niet begrijpen en vrezen, is opmerkingen maken voor hen de beste manier om er mee om te gaan. Wat je daar tegen kunt doen, is niet veel. Proberen te praten, ik weet niet of dat veel zin heeft bij zulke mensen. Negeren... de beste oplossing en ook meteen de allermoeilijkste. Want opmerkingen doen zoveel pijn...
||
![]() |
Citaat:
![]() Ze hebben zeker wel een psychische aandoening, maar dat geeft niet aan dat je gelijk op alle fronten faalt, lijkt me... [on-topic] misschien lastig, maar als je hun reactie met humor beantwoord en je eigen problemen belachelijk maakt zullen ze dat waarschijnlijk niet snappen en er mee ophouden.
Laatst gewijzigd op 10-03-2003 om 10:32. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou, het spijt me heel erg, maar gezien het men niet lijkt te lukken te stoppen met het ingaan op het snijden in plaats van op de vraag, en daar na een verzoek van elke forumbaas hier op Psych dus toch nog weer mee door te gaan, sluit ik dit topic toch maar.
@Andromeda: Ik zie dat je verder niet meer hebt gereageerd in dit topic maar als je het nog wel volgt, het spijt me dat ik hem toch dichtgooi. Er zijn in ieder geval een hoop reacties en wie weet heb jij ergens iets aan. Vind je het nou toch nog heel vervelend dat ie dicht is moet je me even een privéberichtje sturen en dan kijken we even wat we eventueel kunnen doen.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Ik weet het niet meer Shaneq | 1 | 15-12-2011 14:59 | |
Psychologie |
ik weet het niet meer.... Mandii--xx | 6 | 28-01-2010 21:32 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Liefde & Relatie |
goede vriendin geeft het op.. Verwijderd | 2 | 03-06-2004 18:35 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Het Meisje Ieke | 0 | 31-01-2004 14:51 | |
Psychologie |
Opeens willen ze weten wat er is. Bird-one | 13 | 08-12-2003 06:39 |