Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2003, 15:33
rare kwast
rare kwast is offline
loopt of liep er iemand stage en wil zijn ervaringen delen??
ik loop nu 4 weken stage in een psychiatrisch ziekenhuis en moet er nog 4 maanden!!!
het is best gezellig enzo met mijn collega's maar er gebeurt wel eens iets warvan je schrikt.
vorig jaar heb ik bij somatische zorgvragers gelopen ook erg leuk......
en jullie?
Oud 01-03-2003, 16:22
Verwijderd
Ik loop stage op een basisschool (wij lopen de hele opleiding elk jaar het hele jaar door stage), op dit moment nog in groep 5, maar over twee weken ga ik naar de kleuters. Maar 'k weet niet of je wat aan mijn ervaringen hebt en wat je wilt weten ed...want 'stage-ervaringen' is wel errug breed...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 19:01
rare kwast
rare kwast is offline
gewoon iets leuks, iets engs, iets vervelends....
wij lopen door 4 jaar ook 4 stage's
de eerste was 10 weken en de rest 20
Oud 01-03-2003, 19:12
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef:
wij lopen door 4 jaar ook 4 stage's
Wij acht ofzo...elk jaar twee (iedere stage duurt ongeveer een half jaar). Ik zal eens denken of er wel eens iets echt leuks gebeurd is...want eigenlijk gebeurd er vrijwel elke stagedag wel iets leuks en ook zat vaak iets minder leuks...enz.

Ik hoop iig heel erg op een stageplaats bij de kleuters op de school waar ik nu stage loop...anders moet ik een andere school zoeken...maar goed, maandan weet ik het.

Maandag begint m'n stageweek...hele week over lente hebben, ik hoop dat het wat wordt, dat de kinderen (en ook ik) het leuk vinden enz.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 13:20
rare kwast
rare kwast is offline
jah dat is denk wel leuk ja bij kleuters
ik zit nu bij oudere psychische mensen erg leuk, je maakt niet echt veel mee.
heb al wel wat meegemaakt enzo, afleggen en ben een keer aangevallen door een psychiatrische patient, maar vooral veel lol
Oud 02-03-2003, 15:43
Janneke1
Janneke1 is offline
Ik loop ook op een basisschool, groep 7, met al veel echte pubers En veel moeilijke kinderen. het is wel echt heeeel leuk!
Wij lopen geloof ik elk jaar 2x stage, dus 7 keer. (Eerste half jaar niet).
Hopelijk kom ik volgend jaar op het Dac, Bordeart-centrum, Psychiatrie of op een ZMLK/ZMOK-school... Dat zijn allemaal dingen die ik erg interessant vind.
Liefst nog een jaar bassisschool, maar dat mag niet.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 15:53
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Ik loop nu stage bij een instelling in leiderdorp als systeem/netwerk beheerder. Dit duurt 20 weken heb er nu 5 achter de rug moet er nog 15.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 18:46
Verwijderd
*hiephoi*

Ik heb een stageplaats bij de kleuters op de school waar ik nu stage loop! Ben ik echt heel blij mee, tis een hele leuke school nl en één van de mentoren die ik dan krijg lijkt me ook erg aardig ed. 't is een groep 1, dus allemaal kleutertjes van 4 jaar, ook leuk. En waarschijnlijk heb ik ook een stageplaats voor het eerste half jaar van volgend jaar, ook op die school, in groep 6 (is de groep 5 waar ik nu stage loop ), ook leuk dus.

Vandaag bij een vergadering gezeten...wel grappig. 't moest, moet een verslag er van maken voor het vak vergadertechnieken, maar goed, das verder allemaal niet zo boeiend.

Kinderen uit de klas waar ik nu stage in loop vonden het leuk dat ik deze week de hele week kwam, dus ook positief. Nog twee weken en dan...kleuters!

En rare kwast, waar blijven jouw verhalen?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 19:12
rare kwast
rare kwast is offline
nou mij verhalen hoor!!!
haha
ik werk dus met oudere (60+) mensen met een psychische stoornis, dan beginnen ze zomaar te lachen ofzo zeer comisch
ik heb ook een bewoner die vandaag de hele dag heeft gegild, in afrika konden ze hem bijna horen
de meeste hebben ook stemmen.
nou dat was het leuke maar ook minder leuke dingen natuurlijk
er is er pas een overleden die is nog gereanimeerd maar mocht niet meer helpen. en ik ben aangevallen op het terrein richting de bus (waarmee ik reis) echt heel eng!
maar verder is alles super
Oud 03-03-2003, 19:16
Thomas
Thomas is offline
Ik moet vanaf september 20 weken stage lopen, heb er wel zin.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 02:26
Verwijderd
Ik ben nu reeds aan de helft van mijn slechts vier weken durende stage. Ik zit bij volwassenen met een mentale handicap en/of psychische stoornis.
Ik leer elke dag bij, vind het verschrikkelijk vermoeidend, doch leuk en spannend.
Verhalen? mmm

Wat doe je als je een bewoner ziet zitten met een heuse bobbel in zijn broek? Niet zo simpel als je daar gewoon als stagiairke loopt. Was eigenlijk nogal simpel, hem zeggen naar het toilet te gaan en daar niet aan de ontbijttafel te zitten trekken...

En dan de eerste keer dat ik een dikke volwassen man een bad moest geven. Echt wel vreemd, hoor. Heb ik toch maar zijn *** overgeslaan. I know, maar ken je het, vond het reeds een prestatie hem gewassen te hebben.

En dan die doodangsten die ik uitstond toen een beer van een vent (ook bewoner) mijn polsen vastgreep (als spelleke bedoeld) en ik niet meer losgeraakte...

Tjah, daar beleef je wel wat, maar ja, ik leer er wel veel uit ook hoor.....I like it
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 19:07
rare kwast
rare kwast is offline
haha wassen van bewoners, ik heb de eerste keer ook wat dingetjes overgeslagen hoor maar het wende onwijs snel en nu was ik ze achter elkaar, maar het blijft raar.
zeker als je iemand wast en dat ding komt *hoeps* overeind haha
Oud 05-03-2003, 16:18
lolly-girl
lolly-girl is offline
Ik loop stage bij de verslavinszorg.
Er zitten 11 bewoners in een huis ( op dat moment clean! ) die we klaarstomen om weer de maatschappij in te gaan dus zelfstandig te gaan wonen.

Het is echt hartstikke leuk, en het zijn nog jonge clienten moet ik zeggen, daar schrok ik wel een beetje van.
Deze stage duurt tot eind Januari 2004.

Vorig jaar heb ik stage gelopen bij verstandelijk gehandicapten ( volwassenen met een matig tot hoog niveau )
het was hartstikke leuk en gaaf, maar eigenlijk een beetje te gemakkelijk voor mij.

Suc6 met jullie stages allemaal
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 16:22
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef:
haha wassen van bewoners, ik heb de eerste keer ook wat dingetjes overgeslagen hoor maar het wende onwijs snel en nu was ik ze achter elkaar, maar het blijft raar.
zeker als je iemand wast en dat ding komt *hoeps* overeind haha
Wat doe je dan? Bedoel heeft die kerel dan maar lekker een stijve, terwijl jij erop staat te kijken of zo? Iemand een idee hoe je het kun voorkomen of net weer ongedaan maken?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 16:27
lolly-girl
lolly-girl is offline
Ik zou gewoon eerst de reactie van de bewoner afwachten kijken wat hij ervan zegt of hoe hij reageert.
Als ik dan zou merken dat hij ook daadwerkelijk opgewonde is probeer ik hem uit te leggen dat het niet de bedoeling is, of ik begin te praten over een onderwerp wat hem helemaal niet interesseerd, dan is het gauw genoeg weg.

Ik heb wel een keer meegemaakt dat een bewoner zichzelf begon te masturberen terwijl ik hem aan het wassen was.
( Hij had een laag tot matig niveau )
Ik heb hem verteld dat hij dat niet moest doen met mij of iemand anders erbij maar dat hij dat mag doen wanneer hij lekker ALLEEN op zijn eigen kamer zit, of 's avonds als hij gaat slapen.

Achteraf is da wel ontzettend lachuh maar op zo'n moment ........... PFFFFFFf dan krijg ik toch wel een rood koppie.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 16:35
Verwijderd
Citaat:
lolly-girl schreef:
Ik heb wel een keer meegemaakt dat een bewoner zichzelf begon te masturberen terwijl ik hem aan het wassen was.
( Hij had een laag tot matig niveau )
Ik heb hem verteld dat hij dat niet moest doen met mij of iemand anders erbij maar dat hij dat mag doen wanneer hij lekker ALLEEN op zijn eigen kamer zit, of 's avonds als hij gaat slapen.

Achteraf is da wel ontzettend lachuh maar op zo'n moment ........... PFFFFFFf dan krijg ik toch wel een rood koppie.
HAHAHA!
'k zou ook ff niet weten wat doen, hoor. Nu ja, toen x begon te masturberen aan de ontbijttafel heb ik hem naar het toilet gestuurd, maar toch...
Echte middeltjes om hem te doen 'verslappen' zijn er waarschijnlijk niet é. Want tussen mijn bewoners zitten er die die kunnen spreken en dus ook geen normaal (saai, onopwindend in dit geval) gesprek kunnen hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 16:52
lolly-girl
lolly-girl is offline
Tuurlijk zijn die er wel.
Maar dat zou ik nooit toepassen, hoe mens onvriendelijk man.

Nou dat middeltje is dus: Het koude washandje op zijn penis leggen.

Ik ben dan geen jongen maar als ik er een was dan no way van mn leven dat iemand dat bij mij deed als ik lekker bezig was. haha.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 17:02
Verwijderd
Citaat:
lolly-girl schreef:
Tuurlijk zijn die er wel.
Maar dat zou ik nooit toepassen, hoe mens onvriendelijk man.

Nou dat middeltje is dus: Het koude washandje op zijn penis leggen.

Ik ben dan geen jongen maar als ik er een was dan no way van mn leven dat iemand dat bij mij deed als ik lekker bezig was. haha.
Ik zou het nu ook niet onmiddelijk gaan toepassen, maar als dat iedere keer zich blijft herhalen...en als hem aanspreken niet helpt.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 00:32
Verwijderd
Lekkere verhalen... Ben blij dat ik daar niet mee te maken heb.

Afgelopen week stageweek gehad, vijf dagen stage gelopen dus...en nu ben ik moe, gelukkig is het weekend (ja, ik ga zo naar bed ). Afgelopen week was de gemiddelde leeftijd in 'ons blok' 50+...ik haalde de gemiddelde leeftijd wel weer een heel stuk omlaag. Nog twee daagjes groep 5 en dan naar groep 1.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 18:05
Verwijderd
Doe stage op een middelbare school (pas op forummers: ik kom eraan ) in Enschede, als eerstejaars LVO Engels zijnde. Ik heb nog niet echt schokkende og anderszins boeiende ervaringen gehad, maar ik ben er wel achter dat "leraar: elke dag anders" wel klopt. Het gaat nooit zoals je verwacht...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten