Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2003, 21:08
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Zoals je waarschijnlijk wel eens opgemerkt hebt is je interesse in seks voor je orgasme (veel) groter dan erna. Niet alleen de paar minuten maar ook zelfs uren.

De tijd na je orgasme, als je weinig zin meer hebt, heet de post-orgasmische fase.

Maar wanneer zou je jezelf nou zijn?

Ervoor? of erna?
Volgens mij is het zo dat je sexlusten tijdelijk verdwijnen en je denken niet meer beïnvloeden. Dus dan zou je rationeel meer jezelf zijn. Maar je belangen komen eigenlijk neer op het vervullen van behoeften, kan je je belangen dan wel bepalen als een relatief sterke behoefte even afwezig is?
Oud 04-04-2003, 21:19
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
zowel ervoor als erna, de drang naar sex maakt geen ander persoon van mij, het overheerst niet en is eigenlijk maar een soort van bij-zaak.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 23:10
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
idd, je bent altijd jezelf!! Een mens heeft nou eenmaal sex nodig... maarre kijk als jij bijvoorbeeld snoep heeel lekkur vind en dan eet je er egt 10 pakken van, dan heb je daarna waarsgijnlijk ook ff geen trek meer denk ik
Oud 04-04-2003, 23:16
wilco984
wilco984 is offline
Ik denk dat een mens op zijn tijd dingen gewoon nodig heeft en daar een sterke drang naar heeft. Deze drang kan het gedachtenpatroon beinvloeden maar dat is dus niet alleen bij sex het geval, ook bij eten en/of andere zaken. Deze dingen zijn op dat moment noodzakelijk en horen op dat moment bij jou. Als dat klaar is is er wel weer een andere behoefte die vervuld kan worden.. Als je er dus van uitgaat dat behoeftes wegzijn heb je ongelijk.. Er zijn er veel meer als alleen sex.. En ik denk dat je altijd jezelf blijft.

Misschien dat je soms zelf het gevoel hebt dat een UBERGEILE figuur het van je over neemt.. Dit is puur een andere kant van je eigen ik... Dus jah.. je bent jezelf zowel voor als na.. alleen misschien beide op een andere manier..
Oud 05-04-2003, 07:34
Isa
Isa is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef op 04-04-2003 @ 22:08:
Zoals je waarschijnlijk wel eens opgemerkt hebt is je interesse in seks voor je orgasme (veel) groter dan erna. Niet alleen de paar minuten maar ook zelfs uren.

De tijd na je orgasme, als je weinig zin meer hebt, heet de post-orgasmische fase.

Maar wanneer zou je jezelf nou zijn?
Ehm, altijd?
Citaat:

Ervoor? of erna?
Allebei.
Citaat:

Volgens mij is het zo dat je sexlusten tijdelijk verdwijnen en je denken niet meer beïnvloeden. Dus dan zou je rationeel meer jezelf zijn.
Ik ben meer dan mijn rationele denken.
Citaat:

Maar je belangen komen eigenlijk neer op het vervullen van behoeften, kan je je belangen dan wel bepalen als een relatief sterke behoefte even afwezig is?
Ja behoeften en belangen veranderen voortdurend.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 09:32
Evito
Evito is offline
Ik voel mij vies na het orgasme. (En dat terwijl ik alleen maar masturbeer en het nog nooit met een meisje heb gedaan). Seks zuigt.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef op 05-04-2003 @ 10:32:
Ik voel mij vies na het orgasme. (En dat terwijl ik alleen maar masturbeer en het nog nooit met een meisje heb gedaan). Seks zuigt.
Met jezelf wel ja, probeer het is met een meisje zou ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 20:08
Rerisen Phoenix
Je bent enerzijds jezelf maar anderzijds niet.
Als je jezelf ziet als je totale zelf dan wel, dat is een manier om ernaar te kijken. Maar als je kijkt naar hoe erg 'natuurlijk' je zou handelen ofzo. Als je dan in de post-orgasmische fase bent dan is seks helemaal geen belang meer, als je rationeel minder sterk zou zijn zou je dan toch niet naar die plek gaan waar je grote kans hebt om meisje tegen te komen dat bij je past. Als je het niet had gedaan dan had je dat direct gedaan.

Een over het algemeen belangrijke overweging in het mannelijk denken valt weg, ben je dan nog wel jezelf?

Citaat:
Ja, je ziet zin van seks niet meer in en ziet die troep liggen, je hebt je overgegeven aan behoefte die nu weg is. Je accepteert nu ook, in tegenstelling tot 20 seconden ervoor, dat seks uitermate zinloos is.

Citaat:
Met jezelf wel ja, probeer het is met een meisje zou ik zeggen
Ik ben ook tot de conclusie gekomen dat ik geen conclusies mag trekken tot ik het met een meisje heb gedaan. - dat levert echter enkele moeilijkheden voor mij op...

bijvoorbeeld:
- lelijk gezicht (vind ik dan - sinds klasgenoot me er op vriendelijke toon (ahum) op wees)
- nerd (verlaagde sociale capaciteiten)
- "liefde = onzin "-filosofie
Oud 05-04-2003, 20:42
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
Dat je je vies voelt komt misschien door een assosiatie waar ik misschien de oorzaak wel van kan afleidem

Als je het nog niet gedaan heb hoe weet je dan dat het "zuigt"

Oud 05-04-2003, 20:47
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef op 05-04-2003 @ 21:08:

Ik ben ook tot de conclusie gekomen dat ik geen conclusies mag trekken tot ik het met een meisje heb gedaan. - dat levert echter enkele moeilijkheden voor mij op...

bijvoorbeeld:
- lelijk gezicht (vind ik dan - sinds klasgenoot me er op vriendelijke toon (ahum) op wees)
- nerd (verlaagde sociale capaciteiten)
- "liefde = onzin "-filosofie
ah, nu snap ik de bedoeling met dit topic (geintje) en interesse voor zo'n topic en reacties op andere topics.

----
Bytheway
*same here*
Oud 05-04-2003, 21:34
Rerisen Phoenix
Citaat:
//ItsJustMe\\ schreef op 05-04-2003 @ 21:47:
ah, nu snap ik de bedoeling met dit topic (geintje) en interesse voor zo'n topic en reacties op andere topics.

----
Bytheway
*same here*
Voor alle duidelijkheid gaat dit topic over de vraag waar je jezelf bent. - ik denk dat je dat ook denkt maar voor de zekerheid.

topic gaat NIET om mijn eigen liefdes-(problemen?)

als ik het daarover zou hebben zou ik topic met passende naam openen.
Maar als het goed is was deze post overbodig. Gelieve niet op door te gaan
Oud 05-04-2003, 21:38
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
in dat geval..
Ik denk dat je altijd jezelf bent.
Punt.
Oud 05-04-2003, 22:34
Anne
Anne is offline
Ik weet niet in hoeverre dit psychologie is...
Oud 06-04-2003, 05:16
Rerisen Phoenix
filosofie over een psychologische fenomeen dat betrekking heeft op de seksualiteit.

maar ik denk dat filosofie idd passender is.
Reageren

Regels voor berichten