Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2003, 17:36
Sublime85
Sublime85 is offline
Hey,

Heeft hier iemand een beetje ervaring met het gebruik en instellen van schotels..heb al een beetje gezocht maar kan neit echt wat vinden. Mijn pa wil iig de Amerikaanse zenders ontvangen weet iemand hoe je dat zelf instelt?????

Nu het belangrijke ..... hoe knal je internet over de schotel ???
B.v.d.

Greetz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2003, 19:19
TIGEK
TIGEK is offline
Daar heb een abbo voor nodig 30 eurotjes in de maand. dan heb je 786 Downstream en 500 MB brandwijte. 0 kb upstream dus je hebt een Modem nogig met een I-provider
Stond een maar maanden geleden in CID

Naam ben ik kwijt en ik heb prima adsl dus ook niet nodig
Oud 20-02-2003, 20:22
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Wij hebbben ook een schotel. Ingesteld op ASTRA trouwens. Dat zijn voornamelijk Duitste zenders. (ook de nederlandse) Nouja, dr zitten in elk geval geen amerikaanse zenders op (behalve CNN en nog wat ofzo) Je zou dus eens moeten kijken wat er verder nog zo in de lucht is. Hotbird bv, hoewel die volgens mij ook geen amerikaanse heeft. Als je dus pech hebt, heb je niet eens een sateliet met amerikaanse zenders boven europa. Dan zou je een schotel met een grote diameter moeten hebben. Aan de receiver zou ik iig ook veel aandacht aan besteden. Analoog/digitaal wel/ geen CI. Misschien ook een gewone smartcardlezer (updaten). Nouja, daar zijn een hoop dingen waarop je moet letten, als je eventueel ook pay-tv wilt.
Op internet is trouwens genoeg te vinden hoor. Oja, bij het instellen is een klein tv-tje wel handig, anders zit je zo te schreeuwen wanneer je goed beeld hebt.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 20:34
Sublime85
Sublime85 is offline
hehehe alvast bedankt...je hebt zeker geen zin om dat allemaal uit te leggen of een linkie te posten...maarja ik zoek zelf iig alvast wat. hoop toch wel dat er ergens een amerikaanse zit..iig bedankt.

greetz
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 19:38
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
http://zap.to/sat-info

legt het way beter uit dan ik zou kunnen..
Oud 24-02-2003, 21:19
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Dat is Theoretisch niet mogenlijk zo ver als ik weet.

de Amerikaanse TV Schotels hangen namelijk vanuit ons standpunt Over de Horizon , dat valt dus niet meer te ontvangen met een Schoteltje ;-)
Oud 24-02-2003, 22:55
Atje85
Atje85 is offline
Het kan wel.

Moet je ff illegaal bij mensen die daar verstand van hebben ff zo een kaartje laten 'vullen' met frequenties van (betaalde) kanalen.

Dat abo shit is echt bullshit, omdat volgens mij 1/3e vd mensen met schotel de codes etc van internet haalt.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 14:49
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Het kan wel.

Moet je ff illegaal bij mensen die daar verstand van hebben ff zo een kaartje laten 'vullen' met frequenties van (betaalde) kanalen.

Dat abo shit is echt bullshit, omdat volgens mij 1/3e vd mensen met schotel de codes etc van internet haalt.
O , dat kan zeker (enne , er komen Decoderings sleutels op te staan voor IRDETO/SECA , heeft geen zak met frequenties te doen)

En dan nog , als je het signaal niet kunt ontvangen wat de neuk heb je dan aan een Smartcard met de benodigde Decoderings sleutels !?
Oud 25-02-2003, 16:18
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
O , dat kan zeker (enne , er komen Decoderings sleutels op te staan voor IRDETO/SECA , heeft geen zak met frequenties te doen)

En dan nog , als je het signaal niet kunt ontvangen wat de neuk heb je dan aan een Smartcard met de benodigde Decoderings sleutels !?

ja oke, die codes worden dus gekraakt enzo en zo op de juiste frequientie ingesteld...

bij een Astra/Eutelsat kan je t wel ontvangen
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 18:18
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
ja oke, die codes worden dus gekraakt enzo en zo op de juiste frequientie ingesteld...

bij een Astra/Eutelsat kan je t wel ontvangen
Zover ik weet worden frequenties niet ingesteld. Je krijgt alles gewoon binnen. Het probleem is dat sommige gecodeert zijn. Canel+ ofzo. De Keys van internet halen is verder geen probleem, maar natuurlijk mag het niet he... Het is voor Canel+ toch zo afgelopen als ze alleen nog maar op SECA2 zijn. Zijn ze nu al een paar jaar mee bezig met kraken, maar dat is nog niet helemaal gelukt. Premiere zou je nog kunnen krijgen, maar die maken dr van het zomer ook wat anders van. Wat is nog niet helemaal zeker, maar waarschijnlijk Nagravision. Die is al gekraakt, maar het maakt de normale mensen veel moeilijker omdat de keys volgens mij veel vaker geupdate worden.

Hoe dan ook, dit helpt je helemaal niets voor je Amerikaanse zenders. Als ze niet uitgezonden worden hier boven europa, heb je geen signalen die je kunt decoderen. Een paar extra Engelse kun je ongetwijfeld wel krijgen.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 18:29
Atje85
Atje85 is offline
Er worden wel degelijk amerikaanse zenders uitgezonden boven Europa.
Niet alles, maar wel een aantal iig...
Ik weet niet precies hoe je ze moet ontvangen ofzo, maar de signalen zijn er wel.

Ja maar je moet toch instellen dat die kanaal op die frequentie is om m te kunnen bekijken, je moet toch zoeken(oke, dat doet ie automatisch)

Er komt in juni allemaal een nieuw systeem voor satellietkijkers(illegale en legale), vandaar dat je eigenlijk dat moet afwachten. Het kraken van de codecs zijn ze nu al mee bezig op inet en het is nog nooit voorgekomen dat t ze niet gelukt is, dus t zal heus wel lukken, maar pas na de zomer ofzo schat ik in...

En als al die kanalen elke dag van freq en code etc veranderen, dan kost dat die bedrijven van de kanalen zelf ookveel geld, dus dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 18:44
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Er worden wel degelijk amerikaanse zenders uitgezonden boven Europa.
Niet alles, maar wel een aantal iig...
Ik weet niet precies hoe je ze moet ontvangen ofzo, maar de signalen zijn er wel.

Ja maar je moet toch instellen dat die kanaal op die frequentie is om m te kunnen bekijken, je moet toch zoeken(oke, dat doet ie automatisch)

Er komt in juni allemaal een nieuw systeem voor satellietkijkers(illegale en legale), vandaar dat je eigenlijk dat moet afwachten. Het kraken van de codecs zijn ze nu al mee bezig op inet en het is nog nooit voorgekomen dat t ze niet gelukt is, dus t zal heus wel lukken, maar pas na de zomer ofzo schat ik in...

En als al die kanalen elke dag van freq en code etc veranderen, dan kost dat die bedrijven van de kanalen zelf ookveel geld, dus dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren...
Volgens mij zijn er geen behalve een paar nieuwszenders, maar ik kan het fout hebben. Ik ben ze tot nu toe nog niet tegengekomen. Dat er een nieuw systeem komt is volgens mij onzin. Het enige wat voor de meeste van ons van belang is dat Canel+ Nederland overstapt van Seca1 naar Seca2. (volgens mij al voor Juni). Jouw inschatting dat het pas na de zomer gelukt zou zijn om seca2 te decoderen, vind ik eigenlijk nog het meest vage. Waarop baseer je dat? Seca2 bestaat al heel wat jaar. Italie, Spanje,Frankrijk, Polen. zijn daar allang op overgestapt. Nederland is gewoon het laatste aan de beurt. En mensen in die landen zijn dus ook al jaren bezig Seca2 te kraken, maar nog zonder succes. Dus het zou zo nog eens een paar jaar kunnen duren. Dat het vroeg of laat lukt ben ik echter wel van overtuigd.

Van freq zullen bedrijven zeker niet veranderen, dat zullen ze zelfs niet eens mogen. Maar de keys kunnen ze theoretisch elke paar minuten wijzigen, en dat kost zeker geen geld. Het probleem is dat je je receiver constant aan moet hebben, zodat je keys geupdate kunnen worden op je smartcard (tzal dan wel een funcard zijn voor sommigen). Je mag namelijk geen update missen. Daarom doen ze het met Seca1 ook maar om de 2 maand. Dat is ook de reden, dat mensen die illigaal naar Canel+ kijken alle 2 maanden hun kaart moeten "opladen" Seca2 wordt echter ook maar om de 2 maand verandert, dus daar zal niets aan veranderen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 00:42
Atje85
Atje85 is offline
T was eergister ofzo op t NOS journaal dat er in mei een nieuw kaartsysteem wordt geintroduceerd en dat alle frequenties en codes van alle kanalen die je kunt ontvangen hier in NL via de sat, gewijzigd en opnieuw gecodeerd gaan worden in een ander soort systeem zodat die illegale kijkers strax niet meer illegaal kunnen kijken, maar een abonnement moeten hebben. Inmiddels zijn ze echter al bezig op inet met t kraken van die zooi en dát zal rond de zomer wel klaar zijn Er bleken nu 500 000 illegale kijkers van de in totaal 5 mln kijkers te zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:23
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
T was eergister ofzo op t NOS journaal dat er in mei een nieuw kaartsysteem wordt geintroduceerd en dat alle frequenties en codes van alle kanalen die je kunt ontvangen hier in NL via de sat, gewijzigd en opnieuw gecodeerd gaan worden in een ander soort systeem zodat die illegale kijkers strax niet meer illegaal kunnen kijken, maar een abonnement moeten hebben. Inmiddels zijn ze echter al bezig op inet met t kraken van die zooi en dát zal rond de zomer wel klaar zijn Er bleken nu 500 000 illegale kijkers van de in totaal 5 mln kijkers te zijn.
Het zijn niet alle zenders. Het is gewoon Canel+. Overige zenders zullen niet van codering wijzigen, zoals bijvoorbeeld Premiere. En met dat kraken, van Seca2, zijn ze al zeer lange tijd bezig. Het zou rond de zomer klaar kunnen zijn, maar die kans lijkt me zeer klein, omdat zoals al eerder gezegd ze al jaren bezig zijn om Seca2 te kraken. (in het buitenland dan)
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 12:48
Verwijderd
Het is niet mogelijk om hier amerikaansezenders van een amerikaanse satelliet te ontvangen. dit komt door de positie waarop die satellieten gepositioneerd zijn. deze zijn zodanig gepositioneerd dat de aarde de signalen die deze satellieten uitzenden in de weg staat in europa, waardoor ontvangst in europa niet mogelijk is. O.a CNN, FOX news, NBC en CNBC zijn wel in europa te ontvangen, omdat ze via europese satellietenuitzenden en het zijn ook nogeens europese versies van de zenders. behalve foxnews , die zendt wel het originele amerikaanse programma uit, vooralsnog. Dit zijn de vrij te ontvangenzenders. je hebt ook een aantal gecodeerde zenders, waaronder fox, fox sports europe, espn en nog een aantal anderen. Op andere satellieten zijn wel een aantal vandeze zender vrij te ontvangen. ook zijn zuid amerikaanse zenders hier gewoon te ontvangen, mits met de juiste afmeting van de schotel en de juiste ontvanger.
voor de precieze satellieten, frequenties, coderingen, etc. kan je het best ff op www.satellite.nl kijken.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 17:59
Orion16
Orion16 is offline
Heb je dat geen hoge ping als je internet via de schotel hebt? Ik kan geen ADSL noch kabel krijgen in mijn woonplaats en ik heb over schotel zitten nadenken maar dan ben ik alsnog niet van mijn telefoonkosten af.. Iemand die mij veel €€€€€ wil schenken voor een schotel + abbo die ook upstream kan.. lol voor hetzelfde geld leg je waarschijnlijk ADSL aan hier, want die telefooncentrale is net zo groot als ons schuurtje.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 18:09
TIGEK
TIGEK is offline
Voor Up stream heb je een zender nodig en die zijn duur.

Een abbo kost

€33,- 768kbit 500MB data limitiet
Hardware (eenmailg)
259-379 Euro (Verschillede mogelijkheden (3))

Upstream inbelverbinding via je hudige provider
www.bysky.nl

(Prijzen staan nog niet vast.)
Oud 06-03-2003, 18:12
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
TIGEK schreef:
Voor Up stream heb je een zender nodig en die zijn duur.

(Prijzen staan nog niet vast.)
Hoe duur? Is zo'n zender 2ehands kopen geen optie
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 18:21
TIGEK
TIGEK is offline
De Abbo ondersteunt het niet kijk maar op hun site.
Oud 06-03-2003, 20:24
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BTL_BTR schreef:
Het zijn niet alle zenders. Het is gewoon Canel+. Overige zenders zullen niet van codering wijzigen, zoals bijvoorbeeld Premiere. En met dat kraken, van Seca2, zijn ze al zeer lange tijd bezig. Het zou rond de zomer klaar kunnen zijn, maar die kans lijkt me zeer klein, omdat zoals al eerder gezegd ze al jaren bezig zijn om Seca2 te kraken. (in het buitenland dan)

Nope, alle NLse kanalen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef:
Heb je dat geen hoge ping als je internet via de schotel hebt? Ik kan geen ADSL noch kabel krijgen in mijn woonplaats en ik heb over schotel zitten nadenken maar dan ben ik alsnog niet van mijn telefoonkosten af.. Iemand die mij veel €€€€€ wil schenken voor een schotel + abbo die ook upstream kan.. lol voor hetzelfde geld leg je waarschijnlijk ADSL aan hier, want die telefooncentrale is net zo groot als ons schuurtje.
het is wel mogelijk om zo,n verbinding samen met de buren te delen of met meerdere buren . dan worden de kosten verdeeld en lijkt het toch wel betal baar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten