Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2003, 17:58
Gothic
Gothic is offline
Ik moest laats bij de evaluatie van toneeljaar vertellen wat m'n sterke en zwakke punten waren en waar ik nog aan moest werken...
Dus welke rollen gaan je gemakkelijk af?
Welke rollen vind je geweldig om te spelen?
En welke rollen vind je moeilijk?
Kies je wel eens zo'n rol als uitdaging voor jezelf?
Groot of klein spel? Waarom?
Oud 29-04-2003, 18:38
Gothic
Gothic is offline
1) Dus welke rollen gaan je gemakkelijk af?

Gemeen of stille types die of depressief of gek zijn die rollen gaan me gemakkelijk af. Of rollen met veel gevoel...

2) Welke rollen vind je geweldig om te spelen?

Heel gemeen, of heel kwaad of gekwetste personen...

3) En welke rollen vind je moeilijk?

Heel vriendelijk of heel vrolijk of heel enthousiast. Dat ben ik van mij zelf niet, dus vind ik moeilijk...

4) Kies je wel eens zo'n rol als uitdaging voor jezelf?

Ik heb afgelopen weken voor het eerst een vriendelijk en liefdevol persoon gespeeld. Ik kon kiezen voor de duivel of moeder natuur en als uitdaging heb ik moeder natuur gekozen. Het was ontzettend moeilijk in mijn rol te blijven, te blijven lachen ed, maar aan het einde lukte het me de rol vast te houden.
Ook speelde ik een lief kind ipv een rot kind

5) Groot of klein spel? Waarom?

Absoluut klein. Ik houd van realistisch, van film. Ook omdat ik het soms nog eng vind mezelf los te laten en lekker gek of groot te spelen
Oud 30-04-2003, 15:50
Kiss Pookie
Kiss Pookie is offline
verlegen, kwaad, vrolijk wel meer maar die vind ik niet altijd even leuk om te doen.

Wat ik geweldig vind om te spelen is heel erg onnozel haha dan word het meestal ook een beetj grappig enzo. Ook vind ik superkwaad of chaggy heel erg leuk om te doen.

Heel zielig persoon vraag niet waarom haha het ligt me gewoon niet en ik vind he took neit leuk.

Meestal als ik ergens in speel kan ik niet zelf een rol kiezen want dan delen ze je in bij de auditie maar als ik mocht kiezen zouik het vast wel eens doen maar dat weet ik niet zeker!

100 % groot! Waarom? eehhh gewoon omdat ik dat leuker vind! Heb je meer dingen te doen enzo
Oud 07-05-2003, 12:50
Balance
Balance is offline
Rollen waarbij ik me een beeld kan vormen. Een compleet persoon dus waarbij ik weet wát en waarom diegene dat denkt. Dan maakt het niet echt uit of diegene vrolijk, verdrietig, kwaad of whatever... is.

Hmm, kunnen d'r veel zijn, maar ik denk als ik helemaal uit m'n dak mag gaan. Dat komt het meest voor bij kwade personen, dus dan kies ik daarvoor.

Fantasie figuren. Zo speelde ik een jaar terug de GVR uit het boek van Roald Dahl en de heks uit Sneeuwwitje. Dat is heel moeilijk, want je hebt je daar weinig voorstelling van; vooral de GVR niet. En afgelopen jaar was ik een moeder die z'n kind heel bang maakte en daarvan genoot, maar tegelijkertijd het ook weer voor z'n eigen bestwil deed. Dat vond ik ook erg lastig.

Ja. Het feit dat ik toch die rollen speel vind ik een uitdaging naar mezelf toe. Ik had ook kunnen zeggen 'nee sorry, ik weet niet hoe ik het moet spelen' en vervolgens een ander de rol laten spelen.

Ik speel groots in de zin van 'ik betrek iedereen in het spel', maar kan dat wel gedetailleerd doen. Maar voornamelijk speel ik toch wel groot, omdat je op het toneel niet teveel bezig kan zijn met kleine dingen. Dan haken mensen af (althans, ik speelde voor kinderen en die zijn snel afgeleid), waardoor je ze met groots spel constant moet betrekken in het stuk.

Regels voor berichten