Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
maar is echt een mooie film, het schizofreen zijn is daar aleen wel wat geromantiseerd maar op zich wel realistisch.. Maar ook extreem...
||
Verwijderd
|
Citaat:
1. hij is 56 2.sinds z'n 38e 3. Hij hoorde stemmen. (dit is trouwens de meest voorkomende soort) 4. Hij is een aantal jaren behandeld door een psycholoog, is opgenomen geweest in een gesloten afdeling en heeft overnacht bij riagg zuid. 5. de meeste mensen lieten hem in de steek. 6. ik kan het niet vanuit zijn perpectief vertellen en vanuit mijn perspectief is het voor mij te pijnlijk. Bovendien kan je deze vragen beter stellen aan mensen uit de omgeving. Schizofrene mensen leven vaak binnen hun eigen realiteit en kunnen slecht contact onderhouden met de werkelijkheid. Kalmpjes vragen beantwoorden zit er niet bij. aldus de expert. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik weet dat ik t beter aan iemand in m'n omgeving kan vragen, heb alleen niemand zo direct in de omgeving waarvan ik weet dat diegene schizofreen is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
hij is bijna 18, en ong 7 jaar geleden is het begonnen, nu komt het ong. 1,5 jaar naar buiten. hij hoort stemmen, is heel erg wantrouwend, ziet in iedereen alleen het slechte, hij denkt dat iedereen tegen hem is, en liegt heel erg, verdraait alles omdat hij niet beter weet, voor hem is het echt. HIj is een keer zo doorgedraaid dat 'iets' hem overnam, maar daar wist hij erna nietsm eer vanaf. Ook ziet hij geesten en die bevelen hem dingen en geven hem gedachten zeg maar. hij wordt behandeld, medicijnen en therapie, waar k niet veel vanaf. Hij vertrouwt niemand en woont niet hier dus horen we er niet al te veel vanaf. behalve mn moeder Hij woont op zichzelf in een grote stad waar hij niet veel mensen kent alleen op z'n werk en familie. Alleen mijn ouders en ik weten ervan, omdat het niet zo overheerst dat hij echt niet meer kan werken ofzo. Contact met fam. is er nauwlijks tot nooit. Ik wil er niets over vertellen, behalve dat je op moet passen met de psychiatrie, het is niet voor niets dat schizofrene mensen wienig vertrouwen hebben in mensen. Bestempel ook niet te gauw, vertrouw niet alleen maar op de psychiatrie van nu, alles veranderd door de tijden heen, mensen veranderen, mensen zijn mensen en hebben ook zo hun slechte kanten, ook psychiaters. Je zult niet geholpen worden als je niet wilt, en medicijnen onderdrukken vele angsten en gevoelens die misschien redelijk natuurlijk zijn. Natuuuriljk moet je nog wel tot op bep.hoogte normaal kunnen functioneren maar om daarom veel medicijnen te nemen die ook op andere gebieden de boel uitschakelen is ook niet goed. Nu is er nog niet vel bkened maar over ong. 10 jaar zullen er zoveel gevallen bekend izjn over mensen die nu volgepropt worden met medicijnen... men weet weinig thats it. en praat jezelf geen geestesziektes aan om aandacht te krijgen, want die aandacht is 9,9 vd 10 keer negatief, en als je daar blij mee bent zou ik zowiezo is even goed gaan nadenken want dan klopt er ook iets niet. maar als je eenmaal onder toezicht staat kom je daar niet gauw vanaf. sorry voor t geouwehoer ![]() |
![]() |
||
Citaat:
je tweede reactie snap ik niet zo goed. mezelf ziektes aanpraten? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
anyway. t geeft niet hoor. maar tis een beetje vreemd vind ik lol ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ik heb ook boeken gelezen hoor, heb daar ook wat dingen uitgehaald en m'n werkstuk is klaar. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Schizofreen? Verwijderd | 16 | 22-03-2012 20:08 | |
Psychologie |
Schizofrenie? blurred | 13 | 06-07-2008 16:24 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde ŕ la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 | |
Psychologie |
Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING] Eend | 27 | 24-02-2003 18:49 | |
Psychologie |
Ze zijn een beetje aan ’t vechten binnen in… Elka | 17 | 09-10-2002 16:58 | |
Psychologie |
Info over MPS en SCHIZOPHRENIE Droomvlucht | 4 | 28-05-2002 10:59 |