Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2003, 16:59
Andora
Andora is offline
ik moet een werkstuk maken voor biologie en heb t onderwerp schizofrenie gekozen. Nu zou ik er graag wat ervaringen van mensen bij willen hebben die het zelf hebben (gehad), of iemand (familie enz.) die ze kennen schizofreen is.
ik heb dus ff wat vragen gemaakt en als jullie deze willen beantwoorden....
Ik hoop dat iemand me kan helpen

1: Hoe oud ben je?

2 Hoelang ben je al schizofreen?

3 Wat voor gevoelens heb je? (kenmerken zoals: stemmen horen, dingen ruiken enz.)

4 Heb je een behandeling ertegen (gehad). Zo ja, wat?

5 Hoe reageerde je omgeving erop?

6 Wil je verder nog iets over je ervaringen vertellen?

(ik wist de vragen niet echt goed te formuleren... sorry daarvoor)

alvast bedankt

Blackdolfin
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2003, 20:02
dromerig elfje
dromerig elfje is offline
Mijn zus heeft ooit een werkstuk gemaakt over schizofrenie, maar ik kan um nergens vinden. Sorry .
Als ik um nog vind zal ik het zeggen, misshcien dat je er nog iets aan zou hebben..., naja
Oud 06-03-2003, 20:37
Verwijderd
dr is een hele goede film over..

over een man die lesgeeft op een uiversiteit..

gespeeld door robin williams geloof ik

owja

a beautiful mind..

msschien moet je die maar een keer huren..
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 16:06
lady*jessica
lady*jessica is offline

owja

a beautiful mind..

antwoord hierop= das 1 mooie film yo! zeker 1 aanrader heb um ook gezien!
Oud 07-03-2003, 16:17
Aktai
Aktai is offline
Citaat:
lady*jessica schreef:

owja

a beautiful mind..

(me=Blackdolfin)

ik heb er idd over gehoord, heb zelf ook veel gelezen enzo, maar t gaat me meer om gewoon ervaringen van mensen.
maar toch bedankt

blackdolfin
Oud 07-03-2003, 17:39
lady*jessica
lady*jessica is offline
okay maar ja sorry heb het zelf niet dus ken je niet helpen
Oud 07-03-2003, 19:26
avantasia
avantasia is offline
Ik ben schizofrenies.
Ik ben echt onzettent groot en sterk.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 20:29
Verwijderd
Citaat:
avantasia schreef:
Ik ben schizofrenies.
Ik ben echt onzettent groot en sterk.
]

ja en ik ben de paashaas
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 09:32
Eend
Eend is offline
Citaat:
******** schreef:
]

ja en ik ben de paashaas
mag ik wat eitjes? Keb op dit moment echt enorme zin in chocola
Oud 08-03-2003, 12:34
Sysy
Sysy is offline
Citaat:
lady*jessica schreef:

owja

a beautiful mind..

Met Russel Crowe..
maar is echt een mooie film, het schizofreen zijn is daar aleen wel wat geromantiseerd maar op zich wel realistisch.. Maar ook extreem...
Oud 10-03-2003, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Blackdolfin schreef op 06-03-2003 @ 17:59:

3 Wat voor gevoelens heb je? (kenmerken zoals: stemmen horen, dingen ruiken enz.)

note: m'n vader is schizofreen. ik zal proberen de vragen te beantwoorden.

1. hij is 56
2.sinds z'n 38e
3. Hij hoorde stemmen. (dit is trouwens de meest voorkomende soort)
4. Hij is een aantal jaren behandeld door een psycholoog, is opgenomen geweest in een gesloten afdeling en heeft overnacht bij riagg zuid.
5. de meeste mensen lieten hem in de steek.
6. ik kan het niet vanuit zijn perpectief vertellen en vanuit mijn perspectief is het voor mij te pijnlijk.

Bovendien kan je deze vragen beter stellen aan mensen uit de omgeving. Schizofrene mensen leven vaak binnen hun eigen realiteit en kunnen slecht contact onderhouden met de werkelijkheid. Kalmpjes vragen beantwoorden zit er niet bij.

aldus de expert.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 07:06
Andora
Andora is offline
Citaat:
Jadie schreef op 11-03-2003 @ 00:43:
Bovendien kan je deze vragen beter stellen aan mensen uit de omgeving. Schizofrene mensen leven vaak binnen hun eigen realiteit en kunnen slecht contact onderhouden met de werkelijkheid. Kalmpjes vragen beantwoorden zit er niet bij.

aldus de expert.
dankje
ik weet dat ik t beter aan iemand in m'n omgeving kan vragen, heb alleen niemand zo direct in de omgeving waarvan ik weet dat diegene schizofreen is.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Blackdolfin schreef op 06-03-2003 @ 17:59:
ik moet een werkstuk maken voor biologie en heb t onderwerp schizofrenie gekozen. Nu zou ik er graag wat ervaringen van mensen bij willen hebben die het zelf hebben (gehad), of iemand (familie enz.) die ze kennen schizofreen is.
ik heb dus ff wat vragen gemaakt en als jullie deze willen beantwoorden....
Ik hoop dat iemand me kan helpen

(ik wist de vragen niet echt goed te formuleren... sorry daarvoor)

alvast bedankt

Blackdolfin
haha sorry hoor maar de vragen klinken best lullig. M'n broertje is dus echt schizofreen, loopt ook bij parnassia, en gaat niet goed, als hij zo'n topic ziet denk k niet dat ie er zo blij op zal reageren.. maargoed kzal m voor je invullen denk dat je er wel iets aan hebt, kben buitenstaander, maargoed.

hij is bijna 18, en ong 7 jaar geleden is het begonnen, nu komt het ong. 1,5 jaar naar buiten.

hij hoort stemmen, is heel erg wantrouwend, ziet in iedereen alleen het slechte, hij denkt dat iedereen tegen hem is, en liegt heel erg, verdraait alles omdat hij niet beter weet, voor hem is het echt. HIj is een keer zo doorgedraaid dat 'iets' hem overnam, maar daar wist hij erna nietsm eer vanaf. Ook ziet hij geesten en die bevelen hem dingen en geven hem gedachten zeg maar.

hij wordt behandeld, medicijnen en therapie, waar k niet veel vanaf. Hij vertrouwt niemand en woont niet hier dus horen we er niet al te veel vanaf. behalve mn moeder

Hij woont op zichzelf in een grote stad waar hij niet veel mensen kent alleen op z'n werk en familie. Alleen mijn ouders en ik weten ervan, omdat het niet zo overheerst dat hij echt niet meer kan werken ofzo. Contact met fam. is er nauwlijks tot nooit.

Ik wil er niets over vertellen, behalve dat je op moet passen met de psychiatrie, het is niet voor niets dat schizofrene mensen wienig vertrouwen hebben in mensen. Bestempel ook niet te gauw, vertrouw niet alleen maar op de psychiatrie van nu, alles veranderd door de tijden heen, mensen veranderen, mensen zijn mensen en hebben ook zo hun slechte kanten, ook psychiaters. Je zult niet geholpen worden als je niet wilt, en medicijnen onderdrukken vele angsten en gevoelens die misschien redelijk natuurlijk zijn. Natuuuriljk moet je nog wel tot op bep.hoogte normaal kunnen functioneren maar om daarom veel medicijnen te nemen die ook op andere gebieden de boel uitschakelen is ook niet goed. Nu is er nog niet vel bkened maar over ong. 10 jaar zullen er zoveel gevallen bekend izjn over mensen die nu volgepropt worden met medicijnen... men weet weinig

thats it.

en praat jezelf geen geestesziektes aan om aandacht te krijgen, want die aandacht is 9,9 vd 10 keer negatief, en als je daar blij mee bent zou ik zowiezo is even goed gaan nadenken want dan klopt er ook iets niet.

maar als je eenmaal onder toezicht staat kom je daar niet gauw vanaf.

sorry voor t geouwehoer
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 15:54
Andora
Andora is offline
Citaat:
**Moonflower** schreef op 11-03-2003 @ 15:58:
haha sorry hoor maar de vragen klinken best lullig. M'n broertje is dus echt schizofreen, loopt ook bij parnassia, en gaat niet goed, als hij zo'n topic ziet denk k niet dat ie er zo blij op zal reageren.. maargoed kzal m voor je invullen denk dat je er wel iets aan hebt, kben buitenstaander, maargoed.

en praat jezelf geen geestesziektes aan om aandacht te krijgen, want die aandacht is 9,9 vd 10 keer negatief, en als je daar blij mee bent zou ik zowiezo is even goed gaan nadenken want dan klopt er ook iets niet.
ik zei al dat ik de vbragen niet goed wist te formuleren maar had zelf geen idee hoe ik ze beter moest maken, vandaar dat ze idd lullig kunnen overkomen.

je tweede reactie snap ik niet zo goed. mezelf ziektes aanpraten? *of bedoel je juist gewoon in t algemeen?*
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 16:02
Daangerous
Daangerous is offline
Misschien beter om fight club te kijken, iets realistischer als a beautiful mind.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Blackdolfin schreef op 11-03-2003 @ 16:54:
ik zei al dat ik de vbragen niet goed wist te formuleren maar had zelf geen idee hoe ik ze beter moest maken, vandaar dat ze idd lullig kunnen overkomen.

je tweede reactie snap ik niet zo goed. mezelf ziektes aanpraten? *of bedoel je juist gewoon in t algemeen?*
oh lol sorry nee kbdoel in het algemeen. klees de posts van het psychologieforum vanaf het begin en ik bdoel ook op mensen die zich aangesproken voelen.

anyway. t geeft niet hoor. maar tis een beetje vreemd vind ik lol een schizofreen interviewen.. no offence. maar een boek erover lezen, is dat niet een beter idee?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 07:29
Andora
Andora is offline
Citaat:
**Moonflower** schreef op 11-03-2003 @ 22:22:
oh lol sorry nee kbdoel in het algemeen. klees de posts van het psychologieforum vanaf het begin en ik bdoel ook op mensen die zich aangesproken voelen.

anyway. t geeft niet hoor. maar tis een beetje vreemd vind ik lol een schizofreen interviewen.. no offence. maar een boek erover lezen, is dat niet een beter idee?
hehe, ok Vond t al raar, want ik had t daar helemaal niet over gehad

ik heb ook boeken gelezen hoor, heb daar ook wat dingen uitgehaald en m'n werkstuk is klaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten