Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2003, 16:47
Verwijderd
Ik heb thuis een kleine LAN, 4 computers + hub. TCP/IP.
Op alle PC's staat windows 2000 en ik kan overal gewoon interneten (De modem is aangesloten op me pa's pc).

Alleen heb ik nu een probleem, ik kan wel gewoon overal internetten maar ik kan niet meer mijn pa's pc "in"
Als ik naar zijn adres ga komt er eerst een melding van gebruikersnaam en passwoord, dat voer ik in, druk op enter en dan komt de foutmelding:
\\bult is niet toegankelijk.
Kan de netwerknaam niet vinden.

Maar ik heb wel de naam goed ingevoerd en de hardeschijven gedeeld. En ze linken wel naar elkaar want anders kan ik nu niet internetten (wat ik wel degelijk kan!)
Kent iemand dit probleem?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2003, 16:58
mboy
mboy is offline
probeer eens met het ip van je vader?
Oud 10-03-2003, 17:16
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
hij vraagt zeker om de w8woord voor IPC$ gewoon op de computer die je in wil een gebruiker toevoegen met pcies dezelfde gebr en w8woord. Als het om ipc$ gaat iig
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 17:36
Puta
Puta is offline
je moet naar deze computer gaan en ff de computer naam veranderen in een makkelijke naam, dan moet je naar uitvoeren gaan en /(de makkelijke naam) intypen.

Maar voor dat je dat kan doen moet je eerst ,op de pc waar je de bestanden van wilt zien, de map of schijf die je wilt zien delen met rechtermuisknop bestanden delen of zo iets.
bij mij deed internet het eerst ook wel maar ik kon ook geen mappen delen enz suc6 ermee
Oud 10-03-2003, 18:24
Verwijderd
alle drie... nee... Hij zou zonder IP moeten werken.

En hij vraagt idd om het wachtwoord en ik voer het goed in (want als ik het fout doe, krijg ik een andere foutmelding) en dan geeft ie de foutmelding

En ja, ik heb de mappen gedeeld. Ik beheer dit netwerk al 3 jaar, dus een beetje snap ik het wel...

Maar er is nog iets opmerkelijks. Als ik naar \\bult\Bult_C ga dan gaat hij naar de C schijf (wat hoort)

En de foutmelding van daarnet is weg.
Als ik nu naar \\bult ga dan zegt ie dit:

Kan het item \\bult niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt gespeld en probeer het opnieuw. U kunt ook naar het item zoeken door op de knop Start en vervolgens de optie zoeken aan te klikken

Maar alles doet het nu dus zo'n beetje, behalve dat ik niet kan printen omdat de printer onder \\bult valt

iemand?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 18:25
kikkerkut
kikkerkut is offline
zorg dat je het protocol netbeu hebt geïnstalleerd, alle pc's moeten hetzelfde naam hebben wat betreft werkgroep, en je moet mappen hebben gedeeld.. als je dit allemaal goed hebt gedaan, dan ken het niet fout gaan
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 18:28
Verwijderd
Citaat:
kikkerkut schreef op 10-03-2003 @ 19:25:
zorg dat je het protocol netbeu hebt geïnstalleerd, alle pc's moeten hetzelfde naam hebben wat betreft werkgroep, en je moet mappen hebben gedeeld.. als je dit allemaal goed hebt gedaan, dan ken het niet fout gaan
Netbeu
alle pc's zelfde werkgroep
mappen gedeeld

en toch... werkt het niet
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 18:36
Verwijderd
Wat ik net dus zei, ik kan wel op \\bult\bult_c komen.
Na dat gedaan te hebben, had hij de "boom" van mappen opengemaakt, met \\bult boven aan.

Als ik daar dan op klik, krijg ik de volgende foutmelding:

\\Bult is niet toegankelijk.
De server is niet geconfigureerd voor transacties.

Iemand enig idee hoe ik hem configurereer voor transacties?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 18:41
Verwijderd
misschien dat het hier aan ligt:

ow ja, op de achtergrond zie je een schermpje Form1. Er komt verder niks in dat schermpje te staan, hij start het elke keer op als de pc opstart... heel vaag...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 01:06
Enlightenment
Enlightenment is offline
Heel fout!

Dat zou best eens een virus/Trojan kunnen zijn.

Haal ALLES eens uit opstarten en in je register uit de Run map onder HKLM/HKCU. Scan je computer voor virussen en laat Ad Aware z'n werk doen.

Ik vertrouw zo'n prog voor geen meter! En ik zou even erg voorzichtig zijn op het moment. Installeer Zone Alarm en kijk of gekke progs kontakt met internet willen maken!
Oud 11-03-2003, 06:46
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-03-2003 @ 02:06:
Heel fout!

Dat zou best eens een virus/Trojan kunnen zijn.

Haal ALLES eens uit opstarten en in je register uit de Run map onder HKLM/HKCU. Scan je computer voor virussen en laat Ad Aware z'n werk doen.

Ik vertrouw zo'n prog voor geen meter! En ik zou even erg voorzichtig zijn op het moment. Installeer Zone Alarm en kijk of gekke progs kontakt met internet willen maken!
Waar staat de run map onder HKLM/HKCU? Die kan ik niet vinden
En ik zal zo idd ff alles scannen en zone alarm installeren en ook ad aware. Tnx
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 07:13
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
SecreT-JunkY schreef op 11-03-2003 @ 07:46:
Waar staat de run map onder HKLM/HKCU? Die kan ik niet vinden
En ik zal zo idd ff alles scannen en zone alarm installeren en ook ad aware. Tnx
HKLM (HKEY_LOCAL_MACHINE) en HKCU (HKEY_CURRENT_USER) onder:

Software > Microsoft > Windows > Currentversion > Run

Daar staat alles wat opgestart wordt. Kijk ook in de Start map bij programma's (all programs) > Opstarten/Startup.
Oud 11-03-2003, 07:38
bam
bam is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-03-2003 @ 08:13:
HKLM (HKEY_LOCAL_MACHINE) en HKCU (HKEY_CURRENT_USER) onder:

Software > Microsoft > Windows > Currentversion > Run

Daar staat alles wat opgestart wordt. Kijk ook in de Start map bij programma's (all programs) > Opstarten/Startup.
om regedit op te starten

Start -> uitvoeren -> typ dan -> regedit
Oud 11-03-2003, 13:37
Verwijderd
weet ik, tnx

ik heb het gemaakt, hij kan weer alles... ik heb overal aan geprutst en alles gemaakt denk ik
tnx you all
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten