| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
|
Geloof er niet in. Waarschijnlijk heb je een grote fantasie, heb ik ook. Kan het me ook goed voorstellen. Maar kan het me net zo goed voorstellen dat er een roze olifant op hondformaat de bosjes uit komt lopen, terwijl hij ondertussen zijn lichtgele sokjes uittrekt.
Probeer het maar eens.
|
|
|
|
Ze bestaan niet, maar als je naar de geschiedenis van de mens kijkt, kan je eruit concluderen dat mensen mythes, sages en mystieke verhalen gewoon nodig hebben. Ik zelf hou erg veel van fantasy-boeken.
![]() Nog een aanrader qua muziek : de Peer Gynt Suite van Edvar Grieg. (erg sprookjesachtig) [Dit bericht is aangepast door kosmos (05-02-2002).]
|
|
|
|
ja ze bestaan............................................................... ...................................................................... ........................................ .............................................................in my head
|
|
||
|
Citaat:
Ik heb wel eens gedacht dat ik een elf hoorde, en nog wel in mijn eigen achtertuin. Ik hoorde lachen vanachter een boom, een beetje een onbezorgde lach was, van iemand die aan het spelen is ofzo, maar het was geen kinderlach. Anyway, ik liep naar die boom toe om te kijken wat het was, er was helemaal niks, maar ik hoorde wel lachen van de andere kant van de boom, toen ik daar keek was er ook niks. Het is al een paar jaar terug, en ik kan me niet herinneren of ik nog een derde keer iemand hoorde lachen, maar ik geloof van niet. Ik hoorde later nog wel een keer iemand hallo roepen in onze tuin.Een zoetige vrouwenstem was het, een beetje gemaakt, eigenlijk niks voor een elfje. Ik riep hallo terug en die stem riep ook weer hallo, maar ik kon niemand vinden, maar voor het zelfde geld was het gewoon een vrouw die de tuin van de overburen in was gelopen ofzo. Maar die lach kan ik niet verklaren.
|
|
||
|
Citaat:
![]()
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
| Advertentie |
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Was dat misschien een boekje van een nogal christelijke groep (jehova's getuigen of zo)? Ik heb voor mijn studie (antropologie) namelijk een klein participerend onderzoekje gedaan bij de getuigen, en dit komt me heel erg bekend voor. Ik heb niets tegen christenen en christelijke denkbeelden, hoor, ik vind dat iedereen in zijn waarde gelaten moet worden. Ik wil alleen even zeggen dat er nog meer manieren zijn om over deze dingen na te denken, er is niet één boek dat de wijsheid in pacht heeft (en voor elk boek dat zegt dat elfen vermomde demonen zijn, zijn er evenveel boeken die zeggen dat elfen helemaal niet bestaan, of dat ze onzichtvare natuurwezens zijn, of gevleugelde vrouwtjes die op bloemen dansen, of..., of..., of...) Ik persoonlijk geloof er niet zo in dat we omringd worden door allemaal demonen die ons kwaad willen doen, of ons willen verleiden om zelf slechte dingen te doen. Als elfen en andere natuurwezens bestaan, vind ik het waarschijnlijker dat er goede én minder goede tussen zitten, net als bij mensen. |
||
|
|
|
Verwijderd
|
ik denk dat elfjes gewoon verzonnen zijn, net als trollen, kabouters, engelen, aliens en dat soort dingen.
je moet er in geloven om ze te zien (ik noiem het hallucineren) ik bedoel niet dat je gek ben als je er eentje heb gezoien... ik ga zelf ook 20 keer achter elkaar in de droomvlucht, maar ik denk dat eenhoorns, elfjes en dat soort dingen niet echt bestaan... ze zijn de verpersoonlijking van een bepaald gevoel: puurheid, schonheid, vrijheid, lente.... of trollen: het kwaad, dus lelijk, angstaanjagend. snap je wet ik bedoel? kusje, Melissa |
| Advertentie |
|
|
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Verhalen & Gedichten |
gedicht elfjes gezocht Kaas | 0 | 11-05-2003 22:39 | |
| Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |