Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2002, 15:55
Black_Blasphemy
Black_Blasphemy is offline
Wie gelooft er in? Als ik in een bos loop ofzo kan ik me er heel makkelijk iets bij voorstellen..
Advertentie
Oud 30-01-2002, 21:20
cait sith
cait sith is offline
Ikke niet, ik denk dat dat gewoon een verzinsel is uit een of ander boek
Oud 30-01-2002, 21:23
Darvan
Darvan is offline
denk opzich wel dat ze bestaan maar hoe ze er dan uitzien zou ik geen idee hebben. Maar zoals in de boeken enzo van die mensachtige figuren met puntige oren geloof ik niet echt of van die kleine elfjes met vlinder vleugels ofzo
Oud 30-01-2002, 21:35
wIccy
wIccy is offline
Citaat:
Darvan schreef:
denk opzich wel dat ze bestaan maar hoe ze er dan uitzien zou ik geen idee hebben. Maar zoals in de boeken enzo van die mensachtige figuren met puntige oren geloof ik niet echt of van die kleine elfjes met vlinder vleugels ofzo
sluit mij hierbij aan...
Oud 01-02-2002, 12:46
PBF
PBF is offline
Volgens mij kan je ook fysiek een elf zijn...in mijn geval wordt dan wel een hobbit.
Oud 01-02-2002, 13:05
Krastain
Krastain is offline
Geloof er niet in. Waarschijnlijk heb je een grote fantasie, heb ik ook. Kan het me ook goed voorstellen. Maar kan het me net zo goed voorstellen dat er een roze olifant op hondformaat de bosjes uit komt lopen, terwijl hij ondertussen zijn lichtgele sokjes uittrekt.
Probeer het maar eens.
Oud 05-02-2002, 02:47
Verwijderd
juist is een groot verzinsel van de mens..net zoiets als dwergen/trollen/moerasmonsters/kabouters/etc.
Oud 05-02-2002, 09:45
kosmos
kosmos is offline
Ze bestaan niet, maar als je naar de geschiedenis van de mens kijkt, kan je eruit concluderen dat mensen mythes, sages en mystieke verhalen gewoon nodig hebben. Ik zelf hou erg veel van fantasy-boeken.

Nog een aanrader qua muziek : de Peer Gynt Suite van Edvar Grieg. (erg sprookjesachtig)

[Dit bericht is aangepast door kosmos (05-02-2002).]
Oud 06-02-2002, 16:56
Stier17
Stier17 is offline
Geloven weet ik niet, maar ik kan me wel heel goed zoiets voorstellen...
Oud 06-02-2002, 20:43
Cato328
Cato328 is offline
nee, ik denk het niet. Elfen zijn volgens mij een typisch voorbeeld van een fictieve wezens.
Oud 08-02-2002, 16:36
hell-ena
hell-ena is offline
ja ze bestaan............................................................... ...................................................................... ........................................ .............................................................in my head
Oud 08-02-2002, 20:00
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
kosmos schreef:

Nog een aanrader qua muziek : de Peer Gynt Suite van Edvar Grieg. (erg sprookjesachtig)

[Dit bericht is aangepast door kosmos (05-02-2002).]
En ik maar denken dat ik de enige was die van opera hield hier, ik zal hem eens luisteren.

Ik heb wel eens gedacht dat ik een elf hoorde, en nog wel in mijn eigen achtertuin.
Ik hoorde lachen vanachter een boom, een beetje een onbezorgde lach was, van iemand die aan het spelen is ofzo, maar het was geen kinderlach. Anyway, ik liep naar die boom toe om te kijken wat het was, er was helemaal niks, maar ik hoorde wel lachen van de andere kant van de boom, toen ik daar keek was er ook niks. Het is al een paar jaar terug, en ik kan me niet herinneren of ik nog een derde keer iemand hoorde lachen, maar ik geloof van niet. Ik hoorde later nog wel een keer iemand hallo roepen in onze tuin.Een zoetige vrouwenstem was het, een beetje gemaakt, eigenlijk niks voor een elfje. Ik riep hallo terug en die stem riep ook weer hallo, maar ik kon niemand vinden, maar voor het zelfde geld was het gewoon een vrouw die de tuin van de overburen in was gelopen ofzo. Maar die lach kan ik niet verklaren.

Oud 08-02-2002, 23:33
~*Noa*~
~*Noa*~ is offline
Iets is niet in de gedachten voordat het is gezien...
Oud 09-02-2002, 13:58
kosmos
kosmos is offline
Citaat:
lady of the dark schreef:
En ik maar denken dat ik de enige was die van opera hield hier, ik zal hem eens luisteren.
Carmina Burana - O Fortuna
Oud 13-02-2002, 19:00
Verwijderd
ik ben dol op tolkien maar om nou echt in sprookjes te gaan geloven...
Oud 13-02-2002, 19:53
Verwijderd
ik geloof
Oud 13-02-2002, 21:15
GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
PCRodent schreef:
ik ben dol op tolkien maar om nou echt in sprookjes te gaan geloven...
Oud 13-02-2002, 22:03
SevenLayersDeep
SevenLayersDeep is offline
op sommige plekken vind ik t er wel uitzien alsof er elk moment een elf tevoorschijn zou kunnen komen. k geloof er niet in. maar als ze bestaan lijkt me echt kewl
Oud 14-02-2002, 00:06
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
~*Noa*~ schreef:
Iets is niet in de gedachten voordat het is gezien...
Plato-fan?
Oud 14-02-2002, 14:17
Krastain
Krastain is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Plato-fan?
Haha, SUKKEL!
Je draait het om!

Oud 15-02-2002, 21:03
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Krastain schreef:
Haha, SUKKEL!
Je draait het om!
Nee, SUKKEL, ik denk dat zij het omdraait. Bovendien hangt het een beetje af van wat je met 'gezien' bedoelt, want hij ging er wel degelijk vanuit dat je dingen herkent als 'gezien' in de ideeënwereld. Maar dit is wel offtopic.
Oud 16-02-2002, 15:50
Paulaah
Paulaah is offline
Elfjes zijn mooi
Oud 16-02-2002, 15:50
Paulaah
Paulaah is offline
Elfjes zijn mooi
Oud 16-02-2002, 16:56
LaLaH
LaLaH is offline
Hier hebben we t al over gehad.. niet zo lang geleden zelfs.. Maar als jullie het ZO leuk vinden..

[Dit bericht is aangepast door LaLaH (16-02-2002).]
Oud 25-02-2002, 13:56
Krastain
Krastain is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Nee, SUKKEL, ik denk dat zij het omdraait. Bovendien hangt het een beetje af van wat je met 'gezien' bedoelt, want hij ging er wel degelijk vanuit dat je dingen herkent als 'gezien' in de ideeënwereld. Maar dit is wel offtopic.
Okee SUKKEl brave aap

Oud 26-02-2002, 10:47
JediJoel
JediJoel is offline
Nou, dat niet. Ik geloof er wel in, maar ik geloof niet dat ze goed zijn. Beetje moeilijk uit te leggen, maar in een boekje stond dat er geen goede 'geesten' of dingen bestaan. En ook dat demonen veel vormen aan kunnen nemen.
Oud 26-02-2002, 12:11
Suzanne79
Suzanne79 is offline
Citaat:
JediJoel schreef:
Nou, dat niet. Ik geloof er wel in, maar ik geloof niet dat ze goed zijn. Beetje moeilijk uit te leggen, maar in een boekje stond dat er geen goede 'geesten' of dingen bestaan. En ook dat demonen veel vormen aan kunnen nemen.

Was dat misschien een boekje van een nogal christelijke groep (jehova's getuigen of zo)? Ik heb voor mijn studie (antropologie) namelijk een klein participerend onderzoekje gedaan bij de getuigen, en dit komt me heel erg bekend voor. Ik heb niets tegen christenen en christelijke denkbeelden, hoor, ik vind dat iedereen in zijn waarde gelaten moet worden. Ik wil alleen even zeggen dat er nog meer manieren zijn om over deze dingen na te denken, er is niet één boek dat de wijsheid in pacht heeft (en voor elk boek dat zegt dat elfen vermomde demonen zijn, zijn er evenveel boeken die zeggen dat elfen helemaal niet bestaan, of dat ze onzichtvare natuurwezens zijn, of gevleugelde vrouwtjes die op bloemen dansen, of..., of..., of...)

Ik persoonlijk geloof er niet zo in dat we omringd worden door allemaal demonen die ons kwaad willen doen, of ons willen verleiden om zelf slechte dingen te doen. Als elfen en andere natuurwezens bestaan, vind ik het waarschijnlijker dat er goede én minder goede tussen zitten, net als bij mensen.
Oud 28-02-2002, 14:20
Verwijderd
ik denk dat elfjes gewoon verzonnen zijn, net als trollen, kabouters, engelen, aliens en dat soort dingen.

je moet er in geloven om ze te zien (ik noiem het hallucineren)

ik bedoel niet dat je gek ben als je er eentje heb gezoien... ik ga zelf ook 20 keer achter elkaar in de droomvlucht, maar ik denk dat eenhoorns, elfjes en dat soort dingen niet echt bestaan... ze zijn de verpersoonlijking van een bepaald gevoel: puurheid, schonheid, vrijheid, lente....

of trollen: het kwaad, dus lelijk, angstaanjagend.

snap je wet ik bedoel?

kusje,
Melissa
Advertentie

Regels voor berichten