Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2003, 15:13
Amoa
Amoa is offline
Hey mensen!
Welke -irritante- vragen kan ik verwachten bij mijn mondeling letterkunde? (dat heel zwaar meetelt)

Hoeveel procent telt bij jullie trouwens de enige engels letterkunde toets mee in het nederlandse letterkunde SEpunt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2003, 14:47
Basia
Basia is offline
Hmmmmmmmz ik heb eigenlijk exact dezelfde vraag. weet zo niet voor hoeveel procent t meetelt, alleen dat t ZWAAR meetelt (ja ik ben altijd goed op de hoogte) Wij moeten iig zelf een gesprek aangaan ofzo en je schijnt allerlei verbanden moeten kunnen leggen. HELLUP !!!
Oud 10-03-2003, 16:32
Verwijderd
Dat je niet zulke dingen zegt als letterknudde maar letterkunde.

Ik heb verder helemaal geen ervaring met mondelinge toetsen (een kleine dan), maar volgens mij moet je er het meest opletten dat je grammatica en woordengebruik goed is (logisch), je het ook goed uitspreekt (ook logisch), maar dat je ook zinnige antwoorden geeft, geen antwoorden die nergens op slaan.
Zo laat je merken dat je het ook begrijpt, wat er gesproken wordt.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 07:57
dinkie
dinkie is offline
wij moesten gewoon samenvatting oplepelen en dan wat over thema enzo. beetje uittreksels leren. succes!
Oud 11-03-2003, 15:17
Basia
Basia is offline
hmmm wij dus niet. dat het mondelinge taalgebruik correct moet zijn lijkt me duidelijk. maar het gaat er niet zozeer op dat je een heel boekverslag incl. personages en themathiek op kunt noemen, maar vooral de verbanden ertussen. wish me luck. heb t over 2 wkn en moet nog eline vere en max havelaar lezen HELLUP
Oud 11-03-2003, 16:56
@Moon
@Moon is offline
Bij ons moet de volgende vraag beantwoorden met behulp van de boeken waarover je boekverslagen hebt gemaakt: "Wat is literatuur?"
Ik vraag me dus echt af hoe ik dat echt moet beantwoorden En dan ook nog eens bedenken dat je daar een presentatie moet houden van een kwartier of een half uur ofsow...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten