| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
|
Merry meet Krummeltje.
1) Iedereen kan in feite een heks worden. Het is een religie en heeft dus te maken met wat je gelooft, niet met wat je allemaal wel/niet 'kunt'. Iedereen kan een ritueel uitvoeren, daar zijn geen speciale vaardigheden voor vereist, behalve geduld en uithoudingsvermogen, daarnaast komen rituelen niet eens voor in alle vormen van de wicca. 2)Ik ben solitair en ben daar heel blij mee. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat anderen liever in een coven werken, dan bevind je je namelijk onder mensen die hetzelfde geloven en dat kan heel prettig zijn, zeker ook om erover te praten. 3) De tijd die hekserij in beslag neemt verschilt van persoon tot persoon. Je hoeft zeker niet elke dag een ritueel uit te voeren, wanneer je dat doet hangt van jezelf af. Je zou het kunnen doen bij de 8 jaarfeesten, de esbats (volle manen) of op andere (voor jou speciale ) dagen. Kijk anders eens op: Www.wicca-heks.net Blessed be, pilgrim.
|
|
|
|
ik ben het eens met iedereen (die twee boven mij) en heb niets meer te zeggen behalve dat je ook een boek kan halen bij de bibliotheek, hoe hij heet weet ik effies niet meer, krijg je nog wel te horen maar daar staan allemaal dingen over hoe je een ritueel uitvoert, regels waar je je aan kunt houden en allemaal van die leuke dingen. ik laat het je horen als ik de titel weet! xx
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
oja, pilgrim, ik kende je site nog niet, maar wel mooi/goed zeg
|
||
|
|
||
|
Citaat:
![]() zelf ben ik solitair, gedeeltelijk omdat ik het belangrijk vind om mijn religie in te vullen zoals ik zelf wil, en ik twijfel ofdat ik in een coven die ruimte ook heb, in ieder geval niet zoveel als nu lijkt me. Ook ben ik meer een eenling en heb ik nog niet echt de behoefte gehad om mijn religie samen met anderen te 'beleven'. Begrijp me goed, ik zou graag eens wat andere heksen ontmoeten of naar een heksencafe gaan ofzo, maar dat is totaal iets anders dan met z'n allen een ritueel doen ![]() En gedeeltelijk is het ook uit praktische redenen, nu kan ik alles plannen en doen wanneer ik er tijd voor heb, en in een coven kan dat minder makkelijk omdat je dan ook rekening moet houden met wanneer de rest tijd heeft om bij elkaar te komen ![]() Bovendien ken ik niet veel mede-heksen uit mijn omgeving..
|
|
|
|
ik ben het helemaal eens met de mensen boven mij...
maar je moet je wel aangetrokken voelen naar de religie...toe... ik bedoel....ga niet heks zijn omdat je dat leuk vind.........voel je er wel in aangetrokken...en geloof er ook egt in!
|
|
||
|
Citaat:
Het is NIET zo dat je graag Wicca wil worden, en daarom maar alles gaat doen wat een wiccan hoort te doen. Het is zo dat je dingen gaat doen, en dingen gaat geloven, die toevallig passen in de Wicca. Maar die je, als de stroming Wicca niet bestond, ook (voor een gedeelte) uit jezelf had gedaan. |
||
|
|
|||
|
Citaat:
zo is ut bij mij ook begonnen.... ik geloofde vanaf groep 7 ofzow...in reïncarnatie... ik geloofde niet in een hemel...ofzow..maar vond ook dat het niet zomaar afgelopen kon zijn...dus kwam ik bij reïncarnatie... ik had zowiezow al veel respect voor de natuur...en opeens kwam ik erachter dat dat een religie was..... dat is nu ongeveer een jaar geleden.
|
|
|
|
ik snap het niet echt en ben ik de enige ik sta er wel voor open enzo maar hier lijkt ik de enige die zeg maar niet slim is wat is een wicca precies en is er een verschil met een hex en heb je spreuken ofzo? ik heb ook dat ik denk dat ik anders ben dan anderen sommige mensen dat het lijkt of die niet nadenken over dit soort dingen terwijl het mij wel intereseer en wat voor werk doe je als je een wica of een hex bent zou iemand mijn vragen kunnen uitleggen en zodat ik het een beetje snap duidelijk dus please??
dankje wel
|
|
||
|
Citaat:
wicca is een natuurgeloof. Het maakt deel uit van een grote verzameling natuurgeloven en die heten samen "het paganisme". wicca is een traditie binnen het paganisme en heeft regels en leven"lijnen" om het zo even te noemen. er is altijd een grote discussie aan de gang over wat het verschil tussen een heks en een wiccan is, of wat een heks nou eigenlijk precies is. sommige zeggen dat een heks alleen magie beoefent zonder echt een bepaald geloof te hebben en sommigen zeggen dat een heks wel degelijk een eigen geloof heeft en magie beoefent. maar het verschil tussen een wicca
|
|
|
Verwijderd
|
In dat geval heb ik de vraag: wat doet een heks dan precies?
Ik ben zelf erg geinteresseerd in magie en zo, en dacht dat de wicca het beste bij mij paste, maar ik blijf zoeken naar DE religie ![]() Ik weet nog niet of magie werkt of niet, maar de rituelen zijn in ieder geval wel leuk om te doen ~_^ |
|
|
|
|
Het klinkt een beetje zoals de NS reclame.
*Plots heb je het, je word heks* Als je een Wicca bent dan ben je dat 24 uur per dag. Ik zie geen weekend-christenen of katholieken. Wicca word nog steeds verminkt door de onderdrukkende gang van de geschiedenis en die van de toekomst.
|
|
||
|
Citaat:
Maar Legatus, mag ik vragen wat je met die laatste zin bedoelt? Ik weet niet zeker of ik begrijp wat je bedoelt. |
||
|
|
|
|
MM
ben ut ook eens met legatus en suzanne hex ben je 24-7 niet alleen int weekend of met de feesten je hoeft heus niet iedere dageen ritueel te doen osso maar zoals legatus al zei: zie jij ergens weekend-christenen of katholieken? BB
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat de rituelen en leuk betreft - idd een beetje verkeerd uitgedrukt. Ik bedoel dat ik het prettig vind om toch rituelen uit te voeren, in plaats van naar de kerk gaan een kaarsje aan te steken en de god en godin, natuur, te bedanken voor alles wat ik heb of te vragen om iets wat ik graag wil hebben. Want ook al ben ik nog zo nuchter, ik kan niet alles zelf en aangezien het christendom mij een beetje afstoot, is dit een goede manier. En wat leuk betreft - ik vind het idd leuk om de feestdagen bij te houden, en kleine ritueeltjes daarbij te houden. Ik doe geen spreuken of zo, omdat ik vast geloof dat ik eerst ergens in moet geloven voor ik iets doe - om dezelfde reden eet ik geen hosti als ik een katholieke kerkdienst meemaak, als het geen betekenis voor mij heeft wil ik er ook geen gebruik van maken. |
|
| Advertentie |
|
|
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Levensbeschouwing & Filosofie |
Dat zijn een hoop beestjes... akumabito | 498 | 24-12-2006 00:08 | |