Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2003, 13:05
Ellesje
Ellesje is offline
Ik heb al een behoorlijke poos een relatie met de eerste vriend die ik ooit gehad heb in mijn leven. Hij is dan wel een stuk ouder dan dat ik ben, maar ik heb het idee dat hij zijn puberjaren heeft uitgerekt en ik de mijne heb ingekort, dus daar ligt niet echt het probleem. Maar door het feit dat hij de eerste persoon is waar ik echt lang mee samen ben geweest, heb ik geen idee of wat wij hebben 'goed' is, of het zo hoort, of dat het zo zou moeten...

Gedurende de bijna twee jaar die ik samen ben met hem, ben ik me steeds meer aan hem gaan hechten. Ik heb het idee hem door en door te kennen en alles aan hem kwijt te kunnen. Toch hebben we dikwijls ruzie, vooral als we beiden moe zijn, dan ga ik twijfelen of ik wel de juiste keuze maak. Ik ben bang er later achter te komen dat ik op dit moment vrij had moeten zijn, of onze relatie niet volwaardig was.

Ik denk er wel eens over om er echt een punt achter te zetten. Sommige leefgewoonten en karaktertrekken van hem staan me totaal niet aan, en al weet ik dat niemand perfect is, ik weet niet of ik daar gelukkig mee kan zijn. Het is al een keer een tijdje uit geweest, afgelopen zomer, toen heeft hij het uitgemaakt omdat hij vond dat hij te weinig tijd had voor z'n grote hobby; z'n computer. Hij is zo verslaafd daaraan dat ik vaak het idee heb op een tweede plaats te staan, en dat wil ik echt niet. Maar in die periode van zo'n 2 maanden dat het uit was was het eigenlijk niet echt uit, we waren even vaak samen als normaal, we gedraagden ons alsof we een stel waren, of trapten elkaar juist de grond in om gewoon te doen alsof we een hekel aan elkaar hadden.

Nou ben ik dus bang dat het meer een automatisme is dat ik hem ieder weekend zie, en iedere dag bel (hij belt mij nooit), dan dat ik echt nog hel veel van hem houd. Ik heb het al vaak geprobeerd uit te maken maar telkens had ik na een uurtje weer een enorm schuldgevoel en kwam ik met dingen als dat ik niet zonder hem kan. Hij lijkt het bijna een gewoonte te vinden om bij me te zijn, hij wil me niet kwijt, zegt hij. Maar ik ben bang dat ik mezelf tekort schiet door bij hem te blijven. Als ik het uitmaak wil hij me niet meer zien, om over me heen te komen, zegt hij. Maar ik ben zo bang dat ik hem dan zo verschikkelijk ga missen.

Ik weet niet wat ik moet doen maar in ieder geval bedankt voor het lezen, ik moet het eigenlijk vooral kwijt, ik weet dat ik uiteindelijk zelf moet beslissen wat ik doe, maar wat vinden jullie dat ik moet doen? Het accepteren hoe het is en het beste ervan maken of mezelf uit mijn zelf-gecreëerde sleur zien te verlossen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2003, 13:31
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Je bent nog jong...vertel wat je voelt aan je vriend en maak je dan los van hem voor een tijdje...en daarmee bedoel ik dan echt een tijdje niet zien of horen. In die tijd zul je wel beseffen of je hem kan missen of niet, en of andere mensen je ook interesseren, dus of er voor jou meer bestaat dan wat je nu hebt met je vriend...
Vertel hem ook waarom je een 'cruciale pauze' wil, zodat je niet met z'n voeten speelt (however...als ik het zo lees, houdt hij ook niet superveel rekening met jou, bv. als hij het uitmaakte voor z'n computer ).
Je bent veel te jong om bij iemand te blijven uit gewoonte...(Hoewel dat niets met leeftijd te maken heeft eigenlijk, ik wens het niemand toe)
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 14:26
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
het lijkt erop of t voor hem toch niet zo voelt als voor jou, mn ex was ook zo, die vond zn vrienden en chatten en dergelijke belangrijker dan mij, gevaarlijk iets internet ben ik achter gekomen en ik weet dat ieder zn eigen dingen moet hebben maar het lijkt voor mij als ik dit zo lees dat jullie toch niet echt de ware voor elkaar zijn, maar ja een mens kan ook veranderen toch? denk er wel goed over na zodat je je zelf een hoop ellende kunt besparen door erachter te komen dat je beter af bent zonder hem als het te laat is...kan heel pijnlijk zijn believe me! nou ja ik wist het heel de tijd al maar ik had zoiest van: we hebbe 2,5 jaar iets is sonde bla bla maar laat het daar niet vanaf hangen!!!! je bent nog jong en een mooie meid aan je avator te zien genoeg mannen op de wereld!!!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 14:40
Last Resort
Last Resort is offline
DAt van dat missen wordt vanzelf minder......, ik zou het tegen hem zeggen en misschien een tijdje afstand nemen......., en hoewel je hem de eerste tijd zult missen, denk ik dat dat na verloop van tijd minder wordt. En als ik het zo hoor is die gast meer met zn computer bezig dan met jou....., hier is geen extra commentaar nodig lijkt me
Oud 10-01-2003, 14:57
Ellesje
Ellesje is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef:
het lijkt erop of t voor hem toch niet zo voelt als voor jou, mn ex was ook zo, die vond zn vrienden en chatten en dergelijke belangrijker dan mij, gevaarlijk iets internet ben ik achter gekomen en ik weet dat ieder zn eigen dingen moet hebben maar het lijkt voor mij als ik dit zo lees dat jullie toch niet echt de ware voor elkaar zijn, maar ja een mens kan ook veranderen toch? denk er wel goed over na zodat je je zelf een hoop ellende kunt besparen door erachter te komen dat je beter af bent zonder hem als het te laat is...kan heel pijnlijk zijn believe me! nou ja ik wist het heel de tijd al maar ik had zoiest van: we hebbe 2,5 jaar iets is sonde bla bla maar laat het daar niet vanaf hangen!!!! je bent nog jong en een mooie meid aan je avator te zien genoeg mannen op de wereld!!!
Ik heb de hoop opgegeven hem nog te kunnen veranderen, toen het weer aan was gegaan leek hij iets veranderd, maar het is eigenlijk zoals het altijd is. Wat je schrijft; dat je het gevoel had dat het zonde zou zijn om het na een lange periode uit te maken herken ik; ik heb echt iets van; waarom ben ik dan zo lang bij je gebleven? Lang nagedacht heb ik al, alleen weet ik de knoop steeds niet helemaal door te hakken, ik zit al zo'n half jaar te twijfelen...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 19:23
TMLWKY
TMLWKY is offline
1) Een vriendin hoort voor een jongen altijd op de 1e plaats te komen (net als een vriend voor een meisje trouwens)

2) Dat hij aangeeft dat hij je niet meer wil zien als het uit is geeft voor mij in feite aan dat hij niet veel voor je voelt... Als hij echt iets voor je voelt dan wil hij je juist WEL zien, ongeacht in welke situatie. Toen het net uit was tussen mij en mijn ex (nu alweer 7,5 maand) wilde ik niets liever dan haar weer zien, en zo hoort het lijkt me.

3) Het feit dat je twijfelt of je misschien wel in een sleur zit en niet van hem houdt zegt mijns insziens genoeg... Maak het gewoon uit, of verbreek in elk geval een tijdje het contact, om te kijken hoe dat gaat.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 08:07
sas_andrea
sas_andrea is offline
Praat er met m over. Jij voelt je totaal niet lekker meer in je relatie, dat is niet goed. Laat hem weten hoe jij je voelt, zeg hem wat je denkt.
Als ik jouw verhaal zo lees, denk ik niet dat hij zo verschrikkelijk veel van jou houdt. (uitmaken om meer te computeren, kom op zeg)
Zeg dat je wel een pauze wilt om te kijken hoe je nou zelf over dit alles denkt en vraag m wat hij er nou van vindt.

Meteen uitmaken vind ik zelf niet zo'n goed idee. Dan doe je jezelf alleen maar een hoop verdriet.

Sterkte iig!
Oud 11-01-2003, 14:50
Elisaaa
Elisaaa is offline
ja mee eens. Ik zou eerst even met je vriend praten en vertellen wat je dwars zit. Als hij voor die situatie geen begrip kan opbrengen, is dat misschien ook al een teken.
Probeer anders om elkaar wat losser te laten. Ga wat vaker iets leuks doen met vriendinnen en bel hem wat minder. Als ie dan zijn best gaat doen om je te bereiken is dat een teken dat ie je mist en dat je blijkbaar erg belangrijk bent voor hem. Maar ik ben het er wel mee eens dat jij bij hem toch wel op nummer 1 zou moeten staan....
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 15:02
Verwijderd
het kan zijn dat je niet echt meer van hem houdt, maar toch niet zonder hem kan, omdat je gewend bent dat er iemand is op wie je altijd terug kan vallen... maar als je je bij hem zo op je gemak voelt dat je alles aan hem kwijt kunt, dan is het misschien beter om eens met hem te gaan praten over je twijfels... doe t dan wel voorzichtig, want je kunt m daar behoorlijk mee kwetsen en onzeker maken... als hij het met jou uit heeft gemaakt om zijn computer, klinkt dat idd best wel alsof hij zijn computer belangrijker vindt dan hij jou vindt
misschien kun je uitproberen of je echt niet zonder hem kan, een keer een paar dagen niet bellen en kijken of hij jou belt, of wat meer met vriend(inn)en doen...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 15:47
elledc
elledc is offline
Geen enkele relatie verloopt perfect, soms moet je kunnen relativeren...

Dat is wat ik hoorde van een vriend toen ik hem vertelde dat ik twijfelde of ik het wel verder wilde met mijn huidige vriend. Ik heb niet gekapt, ik heb mezelf wat meer vrijheid gegund en nu op dat moment besef ik dat ik niet zonder hem verder wil en dat ik iemand zoals hem nooit meer tegen het lijf zal lopen dus dat ik hem wil behouden, hopelijk voor altijd.

Ik weet natuurlijk niet hoe jullie relatie samen is maar gun jezelf de tijd en de vrijheid. Bel hem niet elke dag, hij belt jou trouwens niet elke dag (maar waarom belt hij jou nooit? het moet toch van beide kanten komen?), en als hij werkelijk om je geeft komt hij sowieso naar jou terug.
Leef niet in een leugen, dat is te gevaarlijk, praat met hem zoals iedereen hier al zegt. Eerlijkheid tov elkaar is het belangrijkste in een relatie.
Dat het een sleur is geworden en dus een gewoonte kan ik best voor inkomen, maar daar kan je aan werken, je kan je relatie boeiender maken door andere dingen te doen, door meer van hem te eisen.

Anderzijds vind ik je vrij jong, je spreekt over een lang durende relatie, aan jouw leeftijd is er nog zoveel te ontdekken, besef dat goed. Enerzijds kan je die ontdekkingen doen met je vriend, anderzijds kan de liefde een aantal dingen aan de kant schuiven waardoor je niet beseft wat je mist.
Denk nog eens na, breek je kop er niet aan maar volg je gevoel en denk wat het beste is te doen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 21:33
Ellesje
Ellesje is offline
Dankjulliewel voor jullie reacties, ze hebben me wel geholpen.

Na dit weekend heb ik besloten onze relatie te verbreken, ik wil hem in ieder geval een tijdje niet meer zien. Ik merk toch dat ik meer van hem verwacht dan dat hij me geeft. Ik hoop nu wat zelfstandiger te worden en erachter te komen wat ik nu verder wil.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 06:48
TMLWKY
TMLWKY is offline
Goedzo

Succes/sterkte ermee *knuf*
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 17:34
CSV
CSV is offline
jemig, wat zit ik met hetzelfde als jij (ongeveer)

ik heb ook al ongeveer 2 jaar een relatie met iemand, en ik hou heel veel van hem, maar ik vraag me ook regelmatig af wat ik moet doen. Het is inderdaad zo'n gewoonte geworden om hem iedere dag te spreken en ieder weekend te zien, als t uit gaat, val je in zo'n enorm gat... dan vraag je je af: hoe moet dat dat allemaal zonder hem, hem niet meer iedere dag spreken en zovaak zien. ineens niet meer alles delen. Een advies heb ik niet, ik weet zelf namelijk ook totaal niet wat ik moet doen, maar ik moest gewoon ff reageren...
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 22:44
unpopular
unpopular is offline
ik weet dat het cruew klinkt maar : Get a life.
Als je ipv. hem eens een vriendin op belt of hier mailt of met iemand msnt zal het vast wel wat helpen.

Ik heb het ook gemerkt naar een langdurigie relatie is je vrienden groep vaak minder geworden(is vaak je eigen schuld).

En je (Ex)vriend is vaak je beste vriend geworden.
maar ik denk dat mensen zowiezo veel vrienden langs hun relatie moeten hebben om dit soort dingen te voorkomen.

Hopelijk klinkt het allemaal niet te grof en heb je er iets aan

ps ik ben ook een computer freak maar als ik zo je foto's zie en je vriend zet je dan nog op de tweede plaats moet je hem toch echt eens wakker schudden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten