Advertentie | |
|
![]() |
|
Natuurlijk mag dat.
Het is anders als je een Spa blauw/Spa rood/Bronwater etc. bestelt. Dan behoor je ook daadwerkelijk bronwater te krijgen, en geen kraanwater. Wat dus heel vaak wel voorkomt, want postmix (dus: uit een pistool of zo'n tap waar ook cola/sinas/ijsthee e.d. uitkomt) spa rood is gewoon kraanwater met koolzuur. Officieel is dat verboden, maar heel veel café's schenken dit toch aan klanten. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
maargoed, mij hebben ze dus lekker spa blauw oid geschonken terwijl ik kraanwater vroeg, en ze vermeldden dus niet dat het gaan kraanwater was. beetje matig... en over de kosten van kraanwater dus: breng dan gewoon servicekosten in rekening (verkoopprijs drank minus inkoopprijs drank), zo moeilijk is dat niet lijkt me. of ben ik nou gek ![]() |
![]() |
|
![]() |
Als je een biertje koopt in een kroeg betaal je niet alleen het bier. Je betaalt ook voor de muziek, de kruk waar je op zit, het toilet dat je onderkotst, de uitsmijter die de ruziezoekers er uit gooit, de pinda's op de bar enz. Waarom zou je die dingen niet hoeven te betalen, als je een glas water neemt?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Als ik een pretpil achterover heb geslagen en in een discotheek sta, ben ik ook ineens een junk. Ik heb geen geld meer, beroof alle andere disco-gangers van hun geld en juwelen, slaap in een kartonnen doos in de WC, prostitueer stiekem, zodat de uitsmijters het niet zien, en bestel alleen nog maar kraanwater omdat ik voor de rest van mijn gejatte geld nieuwe drugs koop bij dealers die in de disco rondlopen. ![]() Vind je het zelf nou ook niet een beetje raar wat je zegt? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
In Frankrijk is het wel zo dat het bij de wet geregeld is dat ze geen geld mogen vragen voor kraanwater, in Nederland naar mijn weten niet.
Bovendien is het niet zo makkelijk om een bepaald 'servicebedrag' te vragen... dit is namelijk voor ieder drankje anders (meestal werken ze gewoon met een bepaald percentage over de inkoopprijs) en bovendien: wie zegt dat ze dat niet doen? Als je een glas water wil is het servicebedrag gewoon heel hoog ![]() Waar zeur je trouwens over.... je hebt 1 glas water moeten betalen... poeh poeh.. wat erg.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Overigens had de Albert Heijn een korte tijd een speciaal apparaat in de winkel staan dat aangesloten was op de waterleiding. Het enige wat dat apparaat deed was het water nog eens extra filteren en dat verkochten ze ook gewoon en dit mocht wel.
(ze zijn ermee gestopt omdat het bedrijf adverteerde dat het 'gezonder' zou als normaal kraanwater en dat normaal kraanwater ongezond zou zijn) |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bij het serveren van bronwater i.p.v. het gevraagde kraanwater is de horecagelegenheid kwalitatief minder omdat de wensen van de klant niet worden opgevolgd. Citaat:
Je bent Nederlander of je bent het niet ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Diverse bronnen waarschuwen echter dat dit extra gezuiverde water gevaarlijk voor de gezondheid kan zijn. Dit omdat aan het water belangrijke stoffen zijn onttrokken die je lichaam dus niet meer binnenkrijgt, die je dus ook niet genoeg met de voeding inneemt. Tijdje geleden dat ik hierover gehoord heb, maar dat komt misschien omdat die hype van dat zuiver water een beetje voorbij is. leuk wetenswaardigheidje: Het Nederlands kraanwater is trouwens een van de kwalitatief hoogste van de landen in Europa. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
bij ons mag het idd niet, vooral omdat als ze aan het water gaan ze niet iets anders bestellen.. maar goed kindjes die bijna stikken van het hoesten of medicijnen die in genomen moeten worden is een ander verhaal.. ik doe er zelf eigenlijk nie zo moeilijk over.. maar officieel mag het bij ons niet..
||
Citaat:
|
Het ligt bij ons iig meer aan het geval.
Komt er iemand op het terras zitten en die bestelt alleen kraanwater dan wordt er wel voor gerekend. Zitten ze er en hebben geluncht of gaan lunchen en ze vragen water om medicijnen in te nemen dan wordt er niet voor gerekend. Wat me laatst opviel met warm weer is dat er mensen komen die aan het wandelen zijn met hun hond en dan ook een kommetje water vroegen voor hunhond, dan reken ik ook niks.(was wel eerder gebeurd maar laatst echt 5x in een middag)
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() deze: Citaat:
Ben dus niet de enige die het heeft 'gehoord'. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je verder wilt dicuseren, doe dat dan over msn of e-mail. Dan kan deze topic, voor zover nog mogelijk, voortgezet worden. |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik begrijp jouw standpunt volkomen, alleen was jouw reactie op mijn standpunt van dien aard dat er inderdaad een "ik-heb-lekker-gelijk" discussie kwam ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
alleen wat nodig is eten.. gewoonmax | 32 | 20-06-2006 11:10 |