Advertentie | |
|
![]() |
|
SE= school examen(s). Dat zijn toetsen die je hebt om het vak af te sluiten, zonder dat het onder het landelijk examen valt.
De school heeft hier zelf invloed op, en mag ook zelf die toetsen maken. CE= Centraal examen, wordt in heel Nederland op dezelfde tijd gegeven. De school maakt zelf niet die toetsen. Of de school ze na kijkt, of dat het ook centraal wordt gedaan weet ik niet zeker. School examen kan ook zijn je toetsen die je als PTA voor dat vak hebt gehad
|
CE is gewoon het ouderwetse examen, wat er ook voor de tweede fase al was. Met z'n allen in een gymzaaltje gaan zitten en binnen 2 weken al je vakken hebben getoetst. Daarvan kan je d'r 1 herkansen.
SE zijn toetsen en PO's die je al vanaf de 4e krijgt. Die tellen ook mee voor je examencijfers. Bij sommige vakken zijn het zelfs de enige cijfers die je krijgt (maatschappijleer 1, biologie1, anw, frans 1, duits 1). Minimaal de helft van de toetsen/PO's die je daarvoor krijgt moet herkansbaar zijn, maar het ligt aan de regeling op je school hoeveel herkansingen je ook daadwerkelijk hebt. De onderwerpen staan geloof ik niet vast voor je SE, hoewel het wel binnen bepaalde richtlijnen moet zijn. Over de vakken die jij noemt weet ik alleen dat biologie 1 puur uit SE-cijfers bestaat en dat je wiskunde (behalve op de havo wisA1) in ieder geval met het CE krijgt. Maar volgens mij natuurkunde en scheikunde ook.
|
Als je havo doet kan je hier de onderwerpen van het CE vinden.
Als je vwo doet kan je die op deze site bekijken.
||
Citaat:
Ik weet niet of het antwoord inmiddels al is gegeven, ik heb de reacties hierboven niet allemaal gelezen, maar volgens mij is het als volgt: SE zijn allemaal toetsen die je krijgt voor het grootste deel in de zesde maar ook in de vijfde en de vierde. Deze worden door de school zelf gemaakt en tellen allemaal voor een bepaald percentage mee voor je gemiddelde SE cijfers. Ook cijfers voor enkele Praktische Opdrachten tellen hiervoor mee. Voor elk vak krijg je dus een paar toetsen die allemaal over een deel van de stof gaan. VOlgens mij ligt het aan de school hoeveel je hiervan mag herkansen, praktische opdrachten zijn vogens mij over het algemeen niet te herkansen. Practicum voor bijvoorbeeld scheikunde tellen ook mee voor het SE CE is het centraal examen is het examen aan het eind van het jaar dat voor elke school hetzelfde en tegelijk. De meeste exacte vakken examens gaan over alle stof die je in de bovenbouw gehad hebt. Twee vakken van het CE mag je herkansen Het cijfer dat je voor je CE hebt gehaald en je gemiddelde SE cijfer worden bij elkaar opgeteld en dat wordt door twee gedeeld. Dan heb je je definitieve eindcijfer Voor sommige vakken doe je alleen SE, dus daar telt je gemiddelde SE cijfer als definitief eindcijfer |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
afronding schoolexamen knight | 11 | 08-10-2010 18:09 | |
Algemene schoolzaken |
SE-cijfer en CE-cijfer te ver uit elkaar? Chris-Verhoeckx | 8 | 31-03-2010 14:17 | |
Eindexamens 2007 |
Hoe sta je ervoor? Verwijderd | 235 | 16-05-2007 22:30 | |
Studeren |
Propedeuse halen in 1 jaar en dan naar de Universiteit. Verwijderd | 23 | 23-04-2007 10:39 | |
Eindexamens 2004 |
Welke Cijfer moet jij minimaal halen ? mimima | 113 | 27-05-2004 17:06 | |
Eindexamens 2003 |
Eindexamens in het buitenland.. MissEvil | 3 | 19-03-2003 17:34 |